Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez -Cinek- » 24 kwi 2010, 12:43

Witam dziś chciałem odebrać uszczelniacze do mazdy i okazało się to co kolega marian 3333 pisał zamówine wg katalogu a luz na trzonku taki , że widać światło między uszczelniaczem a zaworem . Firma uszczelniaczy TOA
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 08:01
Posty: 63
Skąd: podlasie
Auto: z5 ba

Postprzez dariuszb.xyz » 24 kwi 2010, 14:19

Ja mam taki problem jak większość czyli poranne dymienie... zakupiłem uszczelniacze, ale mam mały problem jedne z tych uszczelniaczy mają srebrne sprężynki drugie mają czarne sprężynki, które z nich są olejowe a które ssące ?? Oprócz tych sprężynek na oko nie widze innych różnic... załączam link do tych uszczelniaczy co kupiłem http://www.autoczesci.autosowa.pl/czesc ... 6-szt.html

Na obrazku dokładnie widać, że jedne sprężynki są czarne drugie srebrne, ale nie wiem które ssące które olejowe :(
dariuszb.xyz
 

Postprzez -Cinek- » 25 kwi 2010, 12:42

Średnica wydechowego i ssącego jest taka sam (5,4mm) uszczelniacze w przypadku firmy TOA czarne to ssące zielone wydech
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 08:01
Posty: 63
Skąd: podlasie
Auto: z5 ba

Postprzez MariuS » 25 kwi 2010, 13:19

dariuszb.xyz napisał(a):Ja mam taki problem jak większość czyli poranne dymienie... zakupiłem uszczelniacze,


a ile oleju Ci łyka?
Bo już nie raz był wałkowany temat i osoby które wymieniały same uszczelniacze potem klęły że nic nie dało – jak Z5 kopci i łyka oliwę to uszczelniacze same nic nie pomogą... Trza robić remont z wymianą pierścieni...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez -Cinek- » 25 kwi 2010, 13:46

Jeżeli dym pojawia się po dłuższym postoju i trwa kilka sekund to uszczelniacze , a jeżeli na ciepłym silniku przy przegazówce dymi to pierścienie
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 08:01
Posty: 63
Skąd: podlasie
Auto: z5 ba

Postprzez arkadiuszek1 » 25 kwi 2010, 14:42

nigdy się nie wymienia samych uszczelniaczy, jak juz to komplet z pierścieniami bo Ty sam siebie oszukasz i stracisz nie potrzebnie pieniądze...
ja juz to przerabiałem, chciałem zaoszczędzić a wyszło na tym ze i tak musiałem wymienić pierścienie a to wyniosło dużo wiecej niz jak bym od razu robił wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez rafał88 » 26 kwi 2010, 21:57

Widze kolega Cinek taki fachowiec a co jest umnie w takim razie?? Jak odpale nie ma dymu ani cos takiego, ale jak depne do ponad 3000rmp to pojawia sie spalony olej a jak juz sie silnik sie nagrzeje nie ma dymu tylko jak sie dluzej przytrzyma go na obrotach to czuc spalany olej. Co w takim razie u mnie jest?? a i jeszcze po 4 tys dolalem nie cale pol litra.(stan licznika 230tys)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez beciag » 11 sie 2010, 18:01

Witam,

Posiadam mazdę 323 f bj 2000r. Zakupiłam ją 14miesięcy temu, i od pewnego, ok.półtora miesiąca przy obrotach powyżej 3tyś zaczyna kopcić, puszczać ciemny dym z wydechu. Olej pobiera normalnie, nic ją nie szarpie, obroty też są ok. Jakie mogą być przyczyny tego? Od czego najlepiej zacząć sprawdzanie?
beciag
 

Postprzez Pioteq25 » 11 sie 2010, 19:59

arafal21 napisał(a):Widze kolega Cinek taki fachowiec a co jest umnie w takim razie?? Jak odpale nie ma dymu ani cos takiego, ale jak depne do ponad 3000rmp to pojawia sie spalony olej a jak juz sie silnik sie nagrzeje nie ma dymu tylko jak sie dluzej przytrzyma go na obrotach to czuc spalany olej. Co w takim razie u mnie jest?? a i jeszcze po 4 tys dolalem nie cale pol litra.(stan licznika 230tys)


Pierścienie do wymiany plus profilaktycznie uszczelniacze :)
beciag napisał(a):Witam,

Posiadam mazdę 323 f bj 2000r. Zakupiłam ją 14miesięcy temu, i od pewnego, ok.półtora miesiąca przy obrotach powyżej 3tyś zaczyna kopcić, puszczać ciemny dym z wydechu. Olej pobiera normalnie, nic ją nie szarpie, obroty też są ok. Jakie mogą być przyczyny tego? Od czego najlepiej zacząć sprawdzanie?


Normalnie tzn ile Ci bierze oleju?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez rafał88 » 11 sie 2010, 20:13

Tak tylko powiedz mi kolego dlaczeog wystarcza jej 1l na 10tys dolewki?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez ralf8484 » 11 sie 2010, 20:49

bo pewnie za mało ja piłujesz :D a na serio to 1 l to naprawdę nie dużo ale jeśli już czuć spalony olej to prędzej czy później i tak będzie remont ja zalałbym naftę może ci pomoże :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez Pioteq25 » 11 sie 2010, 20:54

Zdrowy Z5 nie weźmie litra na 10tys. Do swojego leję rzadki jak woda syntetyk 5W40 i mimo przebiegu (prawdziwego) 230tys nie dolewam pomiędzy wymianami co 10tys.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez beciag » 11 sie 2010, 21:15

Posiadam mazdę 323 f bj 2000r. Zakupiłam ją 14miesięcy temu, i od pewnego, ok.półtora miesiąca przy obrotach powyżej 3tyś zaczyna kopcić, puszczać ciemny dym z wydechu. Olej pobiera normalnie, nic ją nie szarpie, obroty też są ok. Jakie mogą być przyczyny tego? Od czego najlepiej zacząć sprawdzanie?[/quote]

Normalnie tzn ile Ci bierze oleju?[/quote]


praktycznie nie pobiera.. tzn nie umiem Ci powiedziec ile dokladnie, ale wymienialam olej z 4 miesiące temu i jak sprawdzam co jakis czas to nie widze jakiegos mega ubytku oleju. Dodam ze to TDI ma przejechane ok 183tys.
beciag
 

Postprzez Pioteq25 » 11 sie 2010, 21:20

Kolego trzeba było od razu, że do ropniak. Ja w tych silnikach nic nie pomogę – zapytaj w innym dziale forum
<czytaj> viewforum.php?f=33
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez lesiux » 12 sie 2010, 15:04

ja na dniach będę testował to http://www.lucasoil.com/products/displa ... 7&loc=show bo w kolejny remont się nie będę pakował. Znajomy mechanik mi to polecił. Dam znać za jakiś czas jak wrażenia :) na razie prawie 1l/1000km czyli tak samo jak rok temu przed remontem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 12 sie 2010, 20:29

Ralf... a co mi da sprawdzenia nafta?? w ten poniedzialek i tak olej musze zmienic takze mi to lotto moge wiaderko wlac:d
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lesiux » 13 sie 2010, 08:03

czasami niby puszczają zapieczone pierścienie jak wlejesz nafty do cylindrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez ralf8484 » 13 sie 2010, 10:34

nafta może rozpuścić nagar na pierścionkach jeśli wymieniasz olej to i tak niczym nie ryzykujesz zalejesz naftę na noc rano spuścisz wlejesz nowy olej i zobaczysz a może unikniesz remontu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez rafał88 » 13 sie 2010, 19:48

Ok spoko ;) Zrobie tak:D Thx wielkie a i jeszcze sprawa stabilizatora nikt mi nie chce napisac czy [jaki?] stabil jest jednakowy we wszytkich? Najwyzej zmieze u kumpla...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rafał88 » 27 sie 2010, 07:24

No i zalanie nafta sie oplacalo:) myslalem ze to pic ale jednak pomoglo zrobilem juz okolo tys i nie widac zeby poziom oleju choc minimalnie sie zmienil zobczymy jak bedzie na dluzsza mete:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323