Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez arturd » 8 mar 2010, 09:47

Może podczas dokręcania głowicy, gdzieś nastąpiło jej (albo bloku) mikropęknięcie i olej przedostaje się do cylindrów? a może jak kolega wyżej pisał, kiepskie uszczelniacze założyli albo źle je zamontowali?
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez marian3333 » 8 mar 2010, 20:30

Głowica tak łatwo nie peka,zalezy czym i jak ja dokrecali,niektórzy uzywaja dynanometra a niektórzy rurki i na wyczucie :| ale najpredzej załozyli za duze uszczelniacze,z katalogu a katalog sie myli
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez arturd » 9 mar 2010, 14:03

Nie jestem pewien, czy uszczelniaczami może pobierać aż tyle oleju żeby aż tak uczciwie kopcił. Zresztą w innym temacie jeden z użytkowników pisał, że najpierw założyli mu zły rozmiar uszczelniaczy a potem drugi raz poprawili na dobry a kopcenie nie ustało, jak pił wcześniej olej tak pił i po obydwu wymianach uszczelniaczy, czyli mało prawdopodobne aby zły wybór uszczelniaczy powodował takie kopcenie.Pamiętajmy, że poprzez sfatygowane uszczelniacze może ubyć najwyżej 1,5-2 L oleju w 16v na 10 000km a nie np. 1L/1000km i kopcenie na niebiesko po dłuższym postoju przez pare sekund po zapaleniu a nie ciągle.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez marian3333 » 9 mar 2010, 18:53

Moze poprostu taki zbieg okolicznosci,za szybko zaprowadziłes do mechanika,moze poprostu przyszedł czas na pierscienie,no ale znowu wydatek i praktycznie ta sama robota...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez muFa » 9 mar 2010, 19:40

prawdopodobnie jednak problem z uszczelniaczami. Według EPC wszystkie 16 są takie same. Według IC 8 ssących różni się od 8 wydechowych i takie zostały zakupione i założone. Będzie wiadomo jutro albo pojutrze.
---------------------
Michał
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 21:52
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez dino1984 » 13 mar 2010, 16:37

wymiana pierscieni i uszczelniaczy pomoze pod warunkiem ze zawory nie maja luzu w prowadnicach.
ja wymienilem te gumki na nowe ale szlifierz powiedzial ze to nic nie da <głaszcze>
i wiecie co- niestety mial racje :(
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 16:35
Posty: 17
Skąd: Września
Auto: mazda 323f 1.5 Z5 1998

Postprzez jaaco » 13 mar 2010, 16:47

Więc co muszę kupić żeby przeprowadzić remont? Czeka on mnie w najbliższym czasie jak tylko trochę $ się pojawi, bo codziennie rano jak i po dłuższym postoju (kilka godzin) moja Mazda znaczy teren potężną ilością niebieskich wyziewów :D
Pierścienie, uszczelka pod głowicę, uszczelniacze zaworowe i coś jeszcze? Dodam, ze rozrząd miałem wymieniany 2 tyg temu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez marian3333 » 13 mar 2010, 17:38

Dodam tylko ze nie ma co załowac na czesciach ,kup z górnej pólki bo w przeciwnym razie remont nic ci nie da,mazda na byle czym nie pochodzi,juz to przerabiałem,i wiem ze nie ma co skąpic bo i tak mazdy nie oszukasz i w najblizszym czasie tania podróbka sie odezwie,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez MariuS » 16 mar 2010, 15:15

co do częsci do remontu Z5/BP (zestaw sprawdzony na wielu użytkownikach w tym ja)

uszczelniacze Takoma
pierscionki NPR
uszczelki ori


i po remoncie musi to zadziałać! u mnie sprawdziło się wyśmienicie
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez decz1 » 14 kwi 2010, 16:57

Mam takie pytanie odnosnie kopcenia na niebiesko. Czy moze to byc spowodowane brakiem katalizatora i zalozonym filtrem stozkowym ? Dodam jeszcze ze slychac lancuszek rozrzadu i tak mi sie wydaje ze zawory chodza w innych momentach ale to minimalna roznica ? Co sadzicie na ten temat ?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2010, 15:49
Posty: 8
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323f
1.5 16v
Przelotowy wydech, stozek, lakier kameleon :)

Postprzez marcinek74110 » 14 kwi 2010, 19:21

sądzę, że czas sprzedać...
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2008, 10:31
Posty: 12
Auto: mazda 323F 1.8 95rok

Postprzez jojek-1990 » 14 kwi 2010, 20:02

marcinek74110 napisał(a):sądzę, że czas sprzedać...

Toś mu pomógł heh:p

Gdzies kiedyś słyszałem że jak śię ma całkowity przelot to czasami autko zakopci na niebiesko , ale czy to prawda to niewiem. U ciebie to raczej mi wygląda na to że autko zaczyna powoli olejek popijać :/
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez lesiux » 15 kwi 2010, 08:59

pilnuj poziomu oliwy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez decz1 » 15 kwi 2010, 09:22

No tylko tydzien temu go kupilem i tak odrazu go sprzedawac :( jade zmierze najpierw cisnienie na tlokac, zrobie z 2 tys km i zobaczymy jak olej bo 3 dni temu zalalem nowy. A jak nie to wymienie sobie sam pierscienie i uszczelniacze i bedzie dobrze :) Wiecie jaki jest koszt bez robocizny i jakiej firmy to kupic?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2010, 15:49
Posty: 8
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323f
1.5 16v
Przelotowy wydech, stozek, lakier kameleon :)

Postprzez Rafał » 15 kwi 2010, 10:30

decz1, na temat dymienia jest na forum multum informacji.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez brut_all » 15 kwi 2010, 11:30

Ja się za bardzo nie znam, ale czy niebieski kolor nie jest może od palenia płynu chłodniczego przez walniętą uszczelke głowicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2010, 11:38
Posty: 69
Skąd: Szczecin/Gutowiec
Auto: Mazda3 BK '06 LF, top sport

Postprzez Rafał » 15 kwi 2010, 12:53

Niebieski kolor to pierścienie ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Mako » 15 kwi 2010, 13:09

Witamy na forum i na pierwszy ogien proponuje zaznajomic sie ze szukajka w gornym prawym rogu, dlaczego? bo jak ktos to ladnie ujal 99% problemow zwiazanych z BA jest juz opisanych na forum w tym wlasnie koronny usterka silnika 1.5 zwanego tez Z5 czyli branie oleju stad niebieski dym a z czasem niebieska chmura przy odpaleniu zimnego silnika. Jako ze jestes nowy i ciezko na pierwszy rzut oka ogarnac szukajke wrzucam link do najwiekszego watku o kopceniu oraz o remoncie w/w jednostki. Pozdrawiam Mako

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=20008&hilit

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=33656&hilit

Ps. lacze z istniejacym watkiem o kopceniu
Ps2.
Dodam jeszcze ze slychac lancuszek rozrzadu


Z5 jest na pasku
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Lesiu » 15 kwi 2010, 17:46

ale jest łańcuch spinający wałki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez borealis » 21 kwi 2010, 21:53

Witam wszystkich kupiłem niedawno Mazdę 323f 1,6 rok 2002 sprowadzoną z Niemiec z zamontowanym gazem (kupiłem dlatego mazdę gdyż wcześniej miałem mazdę i była bezawaryjna)i jak to można ładnie nazwać ten samochód to przysłowiowa mina <płacze> . Jak odpalillem go w domu to zaczął tak dymić że podwórka nie było widać – wstydziłem się przed sąsiadami ( nowy zakup i taki bubel) wstawiłem do sprawdzonego mechaniora okazało się, że dymił dlatego, że jak wspomnieliście wcześniej uszczelniacze były do wymiany oraz zapieczone pierścienie olejowe ale jak by tego było mało z 8 zaworów ssących 3 dało sie dotrzec reszta do wymiany nigdzie ich niemożna dostać tylko w serwisie gdzie kosztują bardzo drogo ale mechanior :* powiedział,że można je przefrezowac i wtedy się je dotrze, zobaczyłem światełko w tunelu :D i przy okazji wymieniam rozrząd – objawy mojej madzi to biały dym przy rannym zapaleniu auta, gaśnięcie silnika nierówna praca silnika i brak mocy ma 100koni a nie czuć przyspieszenia napisze wam jak po naprawie się sprawuje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 21:40
Posty: 27
Skąd: Barcin
Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 kM 02 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323