Mazda kopci, pare pytań.
Głowica tak łatwo nie peka,zalezy czym i jak ja dokrecali,niektórzy uzywaja dynanometra a niektórzy rurki i na wyczucie
ale najpredzej załozyli za duze uszczelniacze,z katalogu a katalog sie myli
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Nie jestem pewien, czy uszczelniaczami może pobierać aż tyle oleju żeby aż tak uczciwie kopcił. Zresztą w innym temacie jeden z użytkowników pisał, że najpierw założyli mu zły rozmiar uszczelniaczy a potem drugi raz poprawili na dobry a kopcenie nie ustało, jak pił wcześniej olej tak pił i po obydwu wymianach uszczelniaczy, czyli mało prawdopodobne aby zły wybór uszczelniaczy powodował takie kopcenie.Pamiętajmy, że poprzez sfatygowane uszczelniacze może ubyć najwyżej 1,5-2 L oleju w 16v na 10 000km a nie np. 1L/1000km i kopcenie na niebiesko po dłuższym postoju przez pare sekund po zapaleniu a nie ciągle.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
Moze poprostu taki zbieg okolicznosci,za szybko zaprowadziłes do mechanika,moze poprostu przyszedł czas na pierscienie,no ale znowu wydatek i praktycznie ta sama robota...
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
prawdopodobnie jednak problem z uszczelniaczami. Według EPC wszystkie 16 są takie same. Według IC 8 ssących różni się od 8 wydechowych i takie zostały zakupione i założone. Będzie wiadomo jutro albo pojutrze.
---------------------
Michał
Michał
- Od: 10 kwi 2008, 21:52
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC
Więc co muszę kupić żeby przeprowadzić remont? Czeka on mnie w najbliższym czasie jak tylko trochę $ się pojawi, bo codziennie rano jak i po dłuższym postoju (kilka godzin) moja Mazda znaczy teren potężną ilością niebieskich wyziewów 
Pierścienie, uszczelka pod głowicę, uszczelniacze zaworowe i coś jeszcze? Dodam, ze rozrząd miałem wymieniany 2 tyg temu
Pierścienie, uszczelka pod głowicę, uszczelniacze zaworowe i coś jeszcze? Dodam, ze rozrząd miałem wymieniany 2 tyg temu
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Dodam tylko ze nie ma co załowac na czesciach ,kup z górnej pólki bo w przeciwnym razie remont nic ci nie da,mazda na byle czym nie pochodzi,juz to przerabiałem,i wiem ze nie ma co skąpic bo i tak mazdy nie oszukasz i w najblizszym czasie tania podróbka sie odezwie,
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
co do częsci do remontu Z5/BP (zestaw sprawdzony na wielu użytkownikach w tym ja)
uszczelniacze Takoma
pierscionki NPR
uszczelki ori
i po remoncie musi to zadziałać! u mnie sprawdziło się wyśmienicie
uszczelniacze Takoma
pierscionki NPR
uszczelki ori
i po remoncie musi to zadziałać! u mnie sprawdziło się wyśmienicie
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Mam takie pytanie odnosnie kopcenia na niebiesko. Czy moze to byc spowodowane brakiem katalizatora i zalozonym filtrem stozkowym ? Dodam jeszcze ze slychac lancuszek rozrzadu i tak mi sie wydaje ze zawory chodza w innych momentach ale to minimalna roznica ? Co sadzicie na ten temat ?
- Od: 12 kwi 2010, 15:49
- Posty: 8
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323f
1.5 16v
Przelotowy wydech, stozek, lakier kameleon :)
sądzę, że czas sprzedać...
- Od: 6 kwi 2008, 10:31
- Posty: 12
- Auto: mazda 323F 1.8 95rok
marcinek74110 napisał(a):sądzę, że czas sprzedać...
Toś mu pomógł heh:p
Gdzies kiedyś słyszałem że jak śię ma całkowity przelot to czasami autko zakopci na niebiesko , ale czy to prawda to niewiem. U ciebie to raczej mi wygląda na to że autko zaczyna powoli olejek popijać :/
Pozdrawiam
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
No tylko tydzien temu go kupilem i tak odrazu go sprzedawac
jade zmierze najpierw cisnienie na tlokac, zrobie z 2 tys km i zobaczymy jak olej bo 3 dni temu zalalem nowy. A jak nie to wymienie sobie sam pierscienie i uszczelniacze i bedzie dobrze
Wiecie jaki jest koszt bez robocizny i jakiej firmy to kupic?
- Od: 12 kwi 2010, 15:49
- Posty: 8
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323f
1.5 16v
Przelotowy wydech, stozek, lakier kameleon :)
decz1, na temat dymienia jest na forum multum informacji.
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Niebieski kolor to pierścienie 
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Witamy na forum i na pierwszy ogien proponuje zaznajomic sie ze szukajka w gornym prawym rogu, dlaczego? bo jak ktos to ladnie ujal 99% problemow zwiazanych z BA jest juz opisanych na forum w tym wlasnie koronny usterka silnika 1.5 zwanego tez Z5 czyli branie oleju stad niebieski dym a z czasem niebieska chmura przy odpaleniu zimnego silnika. Jako ze jestes nowy i ciezko na pierwszy rzut oka ogarnac szukajke wrzucam link do najwiekszego watku o kopceniu oraz o remoncie w/w jednostki. Pozdrawiam Mako
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=20008&hilit
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=33656&hilit
Ps. lacze z istniejacym watkiem o kopceniu
Ps2.
Z5 jest na pasku
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=20008&hilit
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=33656&hilit
Ps. lacze z istniejacym watkiem o kopceniu
Ps2.
Dodam jeszcze ze slychac lancuszek rozrzadu
Z5 jest na pasku
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Witam wszystkich kupiłem niedawno Mazdę 323f 1,6 rok 2002 sprowadzoną z Niemiec z zamontowanym gazem (kupiłem dlatego mazdę gdyż wcześniej miałem mazdę i była bezawaryjna)i jak to można ładnie nazwać ten samochód to przysłowiowa mina
. Jak odpalillem go w domu to zaczął tak dymić że podwórka nie było widać – wstydziłem się przed sąsiadami ( nowy zakup i taki bubel) wstawiłem do sprawdzonego mechaniora okazało się, że dymił dlatego, że jak wspomnieliście wcześniej uszczelniacze były do wymiany oraz zapieczone pierścienie olejowe ale jak by tego było mało z 8 zaworów ssących 3 dało sie dotrzec reszta do wymiany nigdzie ich niemożna dostać tylko w serwisie gdzie kosztują bardzo drogo ale mechanior
powiedział,że można je przefrezowac i wtedy się je dotrze, zobaczyłem światełko w tunelu
i przy okazji wymieniam rozrząd – objawy mojej madzi to biały dym przy rannym zapaleniu auta, gaśnięcie silnika nierówna praca silnika i brak mocy ma 100koni a nie czuć przyspieszenia napisze wam jak po naprawie się sprawuje
- Od: 21 kwi 2010, 21:40
- Posty: 27
- Skąd: Barcin
- Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 kM 02 rok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości