Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Przemek323c » 7 gru 2012, 08:47

arafal21 napisał(a):A bo czasem lubi sobie po zapaleniu wydac taki dziwny denerwujacy dzwiek :/


Odkrecic kolektor to 20 minut roboty. Wystarczy porzadna mala grzechotka i nasadka 12. Potem wieksza i nasadka chyba 14 zeby odrecic mocowanie do bloku. Tak sie sklada ze wczoraj wlasnie robilem rozrusznik, objawy byly identyczne i z dnia na dzien zaczal slabiutko krecic. Po zdjeciu kolektora jest piekny dostep (oczywiscie jak na Mazde :P). Do wymiany szczotki, tulejki i koniecznie zmierzyc walek wirnika bo u mnie zamiast 10 mial 9,90 i musialem dorobic tulejki na wymiar. Po tym kreci jak wiertarka.
Przemek323c
 

Postprzez kamil_d91 » 7 gru 2012, 11:49

Ten przeswit to konkretny:)ja chyba na 14 nie mam takiego.
"Pal gumę a nie dusze.."
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2012, 00:02
Posty: 91
Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r

Postprzez pesmichal » 7 gru 2012, 12:16

Właśnie mi się wydaje, że coś w tym aucie jest podniesione. Nie mam żadnych problemów z zawadzaniem o spód auta, ale wygląda przez to średnio. Ma ktoś radę co to za przyczyna i co z tym zrobić ? myślałem o kupieniu na lato opon o wysokości 65 zamiast tych 50 i na tej samej feldze.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 15:35
Posty: 6
Auto: Mazda 3 BK 2004 1,6 105 KM PB sedan
Mazda 3 BN 2018 2,0 120 KM PB sedan

Postprzez Lantis 89 » 7 gru 2012, 13:15

Tylny stabilizator z V jest grubszy niż Z5 i BP ??
Lantis 89
 

Postprzez kinki » 7 gru 2012, 13:46

adamdrift92 napisał(a):gdzie w poznaniu można ostawić antenę od cb radia?

Rondo Obornickie, za stacją Shell
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6084 (469/184)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Majki88 » 7 gru 2012, 14:03

Lantis stabilizator wygląda identycznie
jak chcesz później suwmiarką sprawdzę i porównasz
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Lantis 89 » 7 gru 2012, 14:37

Słyszałem od Bartka ze ponoć grubszy jest,dlatego pytam bo bede piaskował,malował graty i nie wiem czy wymieniać...
Lantis 89
 

Postprzez kamil_d91 » 7 gru 2012, 16:07

Z tą wymiana bym zaczekal az do wiosny jeżeli stary masz w dobrym stanie bo jeżeli teraz wymienisz to na wiosne moze po pupie dostac jak tylko pokażą się dziury po zimie a tak wymienisz sobie pozniej i cale lato mozesz byc spokojny:)
"Pal gumę a nie dusze.."
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2012, 00:02
Posty: 91
Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r

Postprzez rafał88 » 7 gru 2012, 19:00

Przemek323c napisał(a):
arafal21 napisał(a):A bo czasem lubi sobie po zapaleniu wydac taki dziwny denerwujacy dzwiek :/


Odkrecic kolektor to 20 minut roboty. Wystarczy porzadna mala grzechotka i nasadka 12. Potem wieksza i nasadka chyba 14 zeby odrecic mocowanie do bloku. Tak sie sklada ze wczoraj wlasnie robilem rozrusznik, objawy byly identyczne i z dnia na dzien zaczal slabiutko krecic. Po zdjeciu kolektora jest piekny dostep (oczywiscie jak na Mazde :P). Do wymiany szczotki, tulejki i koniecznie zmierzyc walek wirnika bo u mnie zamiast 10 mial 9,90 i musialem dorobic tulejki na wymiar. Po tym kreci jak wiertarka.

Takie odpowiedzi lubie :D


a co do przeswitu to cos strasznie duzy, zmienialem sprezyny moze na moze??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez flywin » 8 gru 2012, 19:01

arafal21 napisał(a):
Przemek323c napisał(a):
arafal21 napisał(a):A bo czasem lubi sobie po zapaleniu wydac taki dziwny denerwujacy dzwiek :/


Odkrecic kolektor to 20 minut roboty. Wystarczy porzadna mala grzechotka i nasadka 12. Potem wieksza i nasadka chyba 14 zeby odrecic mocowanie do bloku. Tak sie sklada ze wczoraj wlasnie robilem rozrusznik, objawy byly identyczne i z dnia na dzien zaczal slabiutko krecic. Po zdjeciu kolektora jest piekny dostep (oczywiscie jak na Mazde :P). Do wymiany szczotki, tulejki i koniecznie zmierzyc walek wirnika bo u mnie zamiast 10 mial 9,90 i musialem dorobic tulejki na wymiar. Po tym kreci jak wiertarka.

Takie odpowiedzi lubie :D


a co do przeswitu to cos strasznie duzy, zmienialem sprezyny moze na moze??



e tam da się wymontować i zamontować rozrusznik bez zdejmowania kolektora tylko trzeba mieć giętkie ręce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Lantis 89 » 8 gru 2012, 21:28

No i co z tym stabilizatorem, grubszy jest w V???????
Lantis 89
 

Postprzez Przemek323c » 8 gru 2012, 23:03

flywin napisał(a):e tam da się wymontować i zamontować rozrusznik bez zdejmowania kolektora tylko trzeba mieć giętkie ręce


Moze i tak ale ja nie mam kanalu a nie usmiechalo mi sie klasc na zmrozonej i zasniezonej ziemii. Poza tym wolalem odkrecic kolektor bo potem naprawde jest super dostep do wszystkiego.
Przemek323c
 

Postprzez martuska » 9 gru 2012, 10:25

witam ostatnio zakładałem sekwencje do mojej mazdy i przy montażu kolektora dolotowego zauważyłem że w uszczelce brakuje otworu pod zawór egr .Żeby tego było mało to ona siada tak że do kolektora dostaje się lewe powietrze ,bo ta uszczelka kończy się na połowie kanału .Sprawdzałem uszczelki z 2.0 v6 i2.5v6 ta sama wada szkoda że nie mam fotek
Załączniki
DSC01123.JPG
martuska
 

Postprzez rafał88 » 9 gru 2012, 10:26

No i wlasnie tez to chce zrobic zeby sie nie pieprzyc z tym caly dzien, ja i tak w ciagu tygodnia nie mam czasu dla mazdy tylko soboty i to nie zawsze. A musze ten rozrusznik zrobic bo jest ten dzwiek przy kazdym odpale auta, w lato jeszcze takich jaj nie mialem, taz na 2-3 tygodnie ja wydal z siebie ten dziwke to maks. I wlasnie sprawia wrazenie jakby ciezko krecil. A no wlasnie co do tych tuleji to gdzie Przemek to kupowales i szcztoki czy co tam bylo??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez flywin » 9 gru 2012, 12:53

arafal21 napisał(a):No i wlasnie tez to chce zrobic zeby sie nie pieprzyc z tym caly dzien, ja i tak w ciagu tygodnia nie mam czasu dla mazdy tylko soboty i to nie zawsze. A musze ten rozrusznik zrobic bo jest ten dzwiek przy kazdym odpale auta, w lato jeszcze takich jaj nie mialem, taz na 2-3 tygodnie ja wydal z siebie ten dziwke to maks. I wlasnie sprawia wrazenie jakby ciezko krecil. A no wlasnie co do tych tuleji to gdzie Przemek to kupowales i szcztoki czy co tam bylo??


Rafał ja miałem coś podobnego ze bendkis chrobotał wyciągnąłem cały rozrusznik p[przeczyściłem wirnik , szczotki, i kumatator i na koniec na tu;lejki i tam gdzie się ślizga w tulejkach itd. to posmarowałem Pastą Miedzianą i już 2 lata bez zgrzytu ;p polecam 30min roboty a rozrusznik ma o wiele lżej pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Majki88 » 9 gru 2012, 14:15

Lantis według katalogu są 2 różne staby na tył
B01C-28-151 2.0
BC1D-28-151 1.5 1.8
http://old.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... 1&blk=2810

ale to już sam pewnie sprawdziłeś
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Przemek323c » 10 gru 2012, 09:00

arafal21 napisał(a): A no wlasnie co do tych tuleji to gdzie Przemek to kupowales i szcztoki czy co tam bylo??


Dobralem w sklepie z czesciami do rozrusznikow. Maja czesto tez tulejki w byle sklepie motoryzacyjnym. Kosztuja kolo 2-4zl. Rozrusznik to Mitsubishi M3T38882. Szczotki sa 3. Moje byly jeszcze oryginalne ze znaczkiem mitsu ale stwierdzilem ze za 1 zamachem wymienie.

viewtopic.php?t=26741

Tu kolega opisuje wymiary

wym. wew – wym. zew – długość (mm) :
12 – 16 – 9.5
10 – 14 – 12

U mnie walek byl starty od strony tej mniejszej tulejki bendiksu i musialem dorobic na wymiar bo zamiast 10mm bylo ~9,90 i nie bylo sensu ladowac tulejki 10 bo by bylo to samo.

Jakby co to sluze pomoca :)
Przemek323c
 

Postprzez dziadowy » 18 gru 2012, 01:47

Witam, posiadam mazde 323c.
Strasznie drażni mnie, metaliczny dźwięk jaki wydobywa się jakby spod silnika, przy początku wydechu.
Nie mam zbyt dobrego dojścia do tamtych rewirów niestety. Są tam jakieś osłony? Cos może się obijać? Dodam że gdy rurę od wydechu lekko "wyprę" ręką utrzymując nieruchomo brzęczenie znika.
Z góry dziękuje za pomoc ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez rafał88 » 18 gru 2012, 09:13

dziadowy napisał(a):Witam, posiadam mazde 323c.
Strasznie drażni mnie, metaliczny dźwięk jaki wydobywa się jakby spod silnika, przy początku wydechu.
Nie mam zbyt dobrego dojścia do tamtych rewirów niestety. Są tam jakieś osłony? Cos może się obijać? Dodam że gdy rurę od wydechu lekko "wyprę" ręką utrzymując nieruchomo brzęczenie znika.
Z góry dziękuje za pomoc ;)


Tak sa oslony i pewnie sie poobrywalo wszystko. temat juz byl nie raz przerabiany wystarzy szukac :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez 10fanta » 19 gru 2012, 22:07

Takie pytanko czy panel sterowania nawiewami ten poliftowy pasował by do wersji z 95r ?
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 22:37
Posty: 51
Skąd: Białystok
Auto: 323F BA 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323