Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania
Z5 ale po FL na dwa koła rozrząd.
Co nieco znalazłem:
Koła do wałków: 50-60 Nm
Koło wału korbowego: 157-166 Nm
Napinacze; 38-51 Nm
Koło pasowe: 12-17Nm
Koło pompy: 8-10Nm
Pokrywa: 7-10 Nm
Nie wiem też czy przy nowej uszczelce pokrywy dawać w wyznaczone miejsca sylikon bo niektórzy przykręcają bez i jest super,nic sie ni poci...
Co nieco znalazłem:
Koła do wałków: 50-60 Nm
Koło wału korbowego: 157-166 Nm
Napinacze; 38-51 Nm
Koło pasowe: 12-17Nm
Koło pompy: 8-10Nm
Pokrywa: 7-10 Nm
Nie wiem też czy przy nowej uszczelce pokrywy dawać w wyznaczone miejsca sylikon bo niektórzy przykręcają bez i jest super,nic sie ni poci...
-
Lantis 89
Lantis 89 napisał(a):Koła do wałków: 50-60 Nm
Koło wału korbowego: 157-166 Nm
Napinacze; 38-51 Nm
Koło pasowe: 12-17Nm
Koło pompy: 8-10Nm
Pokrywa: 7-10 Nm
Wszystko się zgadza.
Ori uszczelka nawet na sucho się nie poci, przy zamienniku warto zwilżyć wyznaczone miejsca silikonem-polecam VICTOR REINZ REINZOSIL-najlepszy jakiego do tej pory używałem.Lantis 89 napisał(a):Nie wiem też czy przy nowej uszczelce pokrywy dawać w wyznaczone miejsca sylikon bo niektórzy przykręcają bez i jest super,nic sie ni poci...
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Witam Was Bardzo Serdecznie 
Jestem na etapie zakupu 323f ba 1.5, natomiast przeraża mnie dostępność i ceny części zamiennych (przynajmniej patrząc na allegro).
Miałem poprzednio gofla IV i np nowy czujnik ABS siemensa kosztował mnie 34, do mazdy widzę, że nówki są po 200-300zł, a na allegro same używki – chłodnica do golfa 120zł, a do mazdy ponad 200zł.
Powiedzcie mi czy to norma ? Może są jakieś sklepy, gdzie można dostać większość części do 323f ba, a gdzie ceny są na normalnym poziomie ?
Generalnie szukam auta względnie taniego w utrzymaniu, miałem już umawiać się na sprawdzenie auta w serwisie (wstępne oględziny już się odbyły), ale jak widzę te ceny części i ich małą ilość to mam wątpliwość czy nie lepiej kupić jakiegoś lanosa, zagazować go
Jestem na etapie zakupu 323f ba 1.5, natomiast przeraża mnie dostępność i ceny części zamiennych (przynajmniej patrząc na allegro).
Miałem poprzednio gofla IV i np nowy czujnik ABS siemensa kosztował mnie 34, do mazdy widzę, że nówki są po 200-300zł, a na allegro same używki – chłodnica do golfa 120zł, a do mazdy ponad 200zł.
Powiedzcie mi czy to norma ? Może są jakieś sklepy, gdzie można dostać większość części do 323f ba, a gdzie ceny są na normalnym poziomie ?
Generalnie szukam auta względnie taniego w utrzymaniu, miałem już umawiać się na sprawdzenie auta w serwisie (wstępne oględziny już się odbyły), ale jak widzę te ceny części i ich małą ilość to mam wątpliwość czy nie lepiej kupić jakiegoś lanosa, zagazować go
- Od: 30 lis 2012, 15:25
- Posty: 7
- Auto: rthfghfh
myszoskoczek napisał(a):Witam Was Bardzo Serdecznie
Jestem na etapie zakupu 323f ba 1.5, natomiast przeraża mnie dostępność i ceny części zamiennych (przynajmniej patrząc na allegro).
Miałem poprzednio gofla IV i np nowy czujnik ABS siemensa kosztował mnie 34, do mazdy widzę, że nówki są po 200-300zł, a na allegro same używki – chłodnica do golfa 120zł, a do mazdy ponad 200zł.
Powiedzcie mi czy to norma ? Może są jakieś sklepy, gdzie można dostać większość części do 323f ba, a gdzie ceny są na normalnym poziomie ?
Generalnie szukam auta względnie taniego w utrzymaniu, miałem już umawiać się na sprawdzenie auta w serwisie (wstępne oględziny już się odbyły), ale jak widzę te ceny części i ich małą ilość to mam wątpliwość czy nie lepiej kupić jakiegoś lanosa, zagazować go
Zasada jest bardzo prosta, skoro nie stać cie na części to nie kupuj takiego auta a już na pewno nie ma co porównywać cen do jakiegoś golfa którym jeździ pół polski i jest produkowane w sąsiednim kraju.
Tu nie masz co liczyć na takie ceny tym bardziej w ASO gdzie spora ilość części jest ściągana z drugiego końca świata
Z zamiennikami też mega wyboru nie ma jak do aut grupy VAG do których każdą praktycznie pierdołę robią rzemieślnicy.
Wiec radzę sie dobrze zastanowić czy nadal chcesz takie auto
-
Lantis 89
Nie mówię, że mnie nie stać, tylko nasłuchałem się, że ceny do mazd są takie jak do innych aut, a bardziej mi ściemą tu zalatuje. To chyba normalne na forach, że nie ma co liczyć na obiektywizm (z wyjątkiem forum omegi, specyficzne miejsce
).
Z tego co widzę to wiele części do tej mazdy jest droższych niż chociażby do a4 b5, myślałem, że macie tu jakieś swoje zaufane sklepy gdzie jednak te ceny są normalne, ale wygląda na to, że opinia o droższych częściach nie wzięła siez nikąd.
Dziękuje i pozdrawiam
Z tego co widzę to wiele części do tej mazdy jest droższych niż chociażby do a4 b5, myślałem, że macie tu jakieś swoje zaufane sklepy gdzie jednak te ceny są normalne, ale wygląda na to, że opinia o droższych częściach nie wzięła siez nikąd.
Dziękuje i pozdrawiam
- Od: 30 lis 2012, 15:25
- Posty: 7
- Auto: rthfghfh
Większość części dobrych jakościowo to podobnie będzie kosztowała do passata czy do mazdy.
Jakiś czas temu z kolegą porównywaliśmy ceny łożysk kół przednich w zakresie nissan, golfik i jeszcze jakieś inne autko. Okazało się, ze ceny części są naprawdę porównywalne bo różnice były mało znaczące.
Jakiś czas temu z kolegą porównywaliśmy ceny łożysk kół przednich w zakresie nissan, golfik i jeszcze jakieś inne autko. Okazało się, ze ceny części są naprawdę porównywalne bo różnice były mało znaczące.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Na szybko spojrzałem w katalog i widzę dwie wersję
1-DENSO o mocy 0,8KW
2-MITSUBISHI o mocy 0,85 KW czyli pół kilowata mocniejsza.
1-DENSO o mocy 0,8KW
2-MITSUBISHI o mocy 0,85 KW czyli pół kilowata mocniejsza.
-
Lantis 89
panowie zapytam tu, co myślicie o przejściu z Valvoline MaxLife 10W40 na Valvoline MaxLife 5W40
i jeszcze przed zmiana płukankę Valvoline Engine Flush jak myślicie dobre rozwiązanie do Silnika Z5 po Lifcie? czy lepiej sam 5W40 ?
i jeszcze przed zmiana płukankę Valvoline Engine Flush jak myślicie dobre rozwiązanie do Silnika Z5 po Lifcie? czy lepiej sam 5W40 ?
Spokojnie możesz tak zrobić, ja z minerala na MAX 10W przeszedłem po kupnie auta potem na MAX 5W
a wiosną planuję na 0W 30 lub 40. z Valvoline lub Motula.
Do tego pełną płukankę z FORTE
a wiosną planuję na 0W 30 lub 40. z Valvoline lub Motula.
Do tego pełną płukankę z FORTE
Ostatnio edytowano 4 gru 2012, 19:05 przez Lantis 89, łącznie edytowano 1 raz
-
Lantis 89
Marek 161BD081 napisał(a):Większość części dobrych jakościowo to podobnie będzie kosztowała do passata czy do mazdy.
Jakiś czas temu z kolegą porównywaliśmy ceny łożysk kół przednich w zakresie nissan, golfik i jeszcze jakieś inne autko. Okazało się, ze ceny części są naprawdę porównywalne bo różnice były mało znaczące.
Ano właśnie, większość części, natomiast chociażby ten głupi czujnik ABS'u, gdzie to można dostać w normalnej cenie ? Autko mi się naprawdę podoba, ma pełny diwajs, ale szukam czegoś z czym nie będę miał problemów z naprawami, sypnie się coś to zamawiam z neta i gotowe, nie chcę polowac na używaną okazję, bo zamiennnik kosztuje jakies chore pieniądze
- Od: 30 lis 2012, 15:25
- Posty: 7
- Auto: rthfghfh
Lantis 89 napisał(a):Spokojnie możesz tak zrobić, ja z minerala na MAX 10W przeszedłem po kupnie auta potem na MAX 5W
a wiosną planuję na 0W 30 lub 40. z Valvoline lub Motula.
Do tego pełną płukankę z FORTE
Powiedz a coś ci ubywa Oleju miedzy wymianami , kurcze 0W30/40 to już nieźle
myszoskoczek napisał(a):Nie mówię, że mnie nie stać, tylko nasłuchałem się, że ceny do mazd są takie jak do innych aut, a bardziej mi ściemą tu zalatuje. To chyba normalne na forach, że nie ma co liczyć na obiektywizm (z wyjątkiem forum omegi, specyficzne miejsce).
Z tego co widzę to wiele części do tej mazdy jest droższych niż chociażby do a4 b5, myślałem, że macie tu jakieś swoje zaufane sklepy gdzie jednak te ceny są normalne, ale wygląda na to, że opinia o droższych częściach nie wzięła siez nikąd.
Dziękuje i pozdrawiam
Co Ci mogę powiedzieć od siebie, tylko tyle że dobre części do Mazdy kosztują, ale wytrzymują znacznie dłużej jak zamienniki do Forda,VW, Audi (pomijam pamiętną lagunę), oczywiście że możesz kupić chiński zamiennik który nie wytrzyma 5tyś km i się rozpadnie. Mamy zaufane sklepy i to ja np mam kilka
A czy ceny są takie duże
myszoskoczek napisał(a):natomiast chociażby ten głupi czujnik ABS'u
Czujniki ABS rzadko kiedy padają same z siebie, najczęściej jest to wina mechanika który go uszkodzi.
Dopisano 04 gru 2012 17:44:
Dodam że ja sam wymieniałem tylko raz jedyny czujnik ABS-u, ponieważ sam go uszkodziłem.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
flywin napisał(a):Lantis 89 napisał(a):Spokojnie możesz tak zrobić, ja z minerala na MAX 10W przeszedłem po kupnie auta potem na MAX 5W
a wiosną planuję na 0W 30 lub 40. z Valvoline lub Motula.
Do tego pełną płukankę z FORTE
Powiedz a coś ci ubywa Oleju miedzy wymianami , kurcze 0W30/40 to już nieźle
0W to totalna woda a zarazem niezła płukanka dla silnika
Wszystko zależy od stylu jazdy,normalny czyli do max 4tysi obr. poziom oleju bez zmian ale kiedyś pałowałem do odcinki przez kilka kilometrów to wypił swoje i co najlepsze płyn sie nawet zagotował hamulcowy i noga wpadła, było ostro więc wcale sie nie dziwię ze wypił oliwy
Dopisano wtorek, 4 grudnia 2012, 19:00:
Kamil dopiszę kawałek za Ciebie.
I siedzi w nich biznesmen z telefonem przy uchu na dodatek na samym środku skrzyżowania i pali sie ze wstydu ze fura za 200 tysi nie chce jechać



Widziałem kilka razy wiec wiem z doświadczenie

-
Lantis 89
Ja niestety połakomiłem sie jaj ten "szczerbaty na suchary" i do "efki" wlałem Valvoline 5W40.
Dwa dni później zaczęło sie ładne dymienie auta po minimum kilkugodzinnym postoju.
Z rana jak odpalałem to nawet do minuty leciał z wydechu niebieski dym
Po tygodniu męczarni (i wstydu trochę) przeszła mi ochota na experymenty i zmieniłem olej na Lotos 10W40
Teraz mam tylko kilka, kilkanaście sekund sumienia i spokój.
Przed wymiana oleju na ten valvoline coś tam poddymiał porannie ale praktycznie było to niezauważalne.
I czym to wytłumaczyć?
Dwa dni później zaczęło sie ładne dymienie auta po minimum kilkugodzinnym postoju.
Z rana jak odpalałem to nawet do minuty leciał z wydechu niebieski dym
Po tygodniu męczarni (i wstydu trochę) przeszła mi ochota na experymenty i zmieniłem olej na Lotos 10W40
Teraz mam tylko kilka, kilkanaście sekund sumienia i spokój.
Przed wymiana oleju na ten valvoline coś tam poddymiał porannie ale praktycznie było to niezauważalne.
I czym to wytłumaczyć?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zaczęło sie płukanie w silniku
Z rana to u mnie standard sztora białego dymu, ale w niczym to nie przeszkadza
Co innego jak by jakiś czarny i nie znikał po rozgrzaniu...
Z rana to u mnie standard sztora białego dymu, ale w niczym to nie przeszkadza
Co innego jak by jakiś czarny i nie znikał po rozgrzaniu...
-
Lantis 89
Biały dym można przeboleć – gorzej jest niebieskawy z zapachem palonego oleju.
Wiem, że zaraz ktoś powie o uszczelniaczach zaworowych ale przed tymi eksperymentami z olejem tego prawie nie było. A przynajmniej nie było to zauważalne.
Wiem, że zaraz ktoś powie o uszczelniaczach zaworowych ale przed tymi eksperymentami z olejem tego prawie nie było. A przynajmniej nie było to zauważalne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość