Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez flywin » 2 gru 2012, 17:47

nie wiem czy takowy jest gdzieś w sieci już ja jakiś czas temu szukałem, a chętnie bym przygarnął
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Lantis 89 » 2 gru 2012, 19:21

Z5 ale po FL na dwa koła rozrząd.
Co nieco znalazłem:
Koła do wałków: 50-60 Nm
Koło wału korbowego: 157-166 Nm
Napinacze; 38-51 Nm
Koło pasowe: 12-17Nm
Koło pompy: 8-10Nm
Pokrywa: 7-10 Nm

Nie wiem też czy przy nowej uszczelce pokrywy dawać w wyznaczone miejsca sylikon bo niektórzy przykręcają bez i jest super,nic sie ni poci...
Lantis 89
 

Postprzez rider143 » 2 gru 2012, 19:41

Lantis 89 napisał(a):Koła do wałków: 50-60 Nm
Koło wału korbowego: 157-166 Nm
Napinacze; 38-51 Nm
Koło pasowe: 12-17Nm
Koło pompy: 8-10Nm
Pokrywa: 7-10 Nm

Wszystko się zgadza.
Lantis 89 napisał(a):Nie wiem też czy przy nowej uszczelce pokrywy dawać w wyznaczone miejsca sylikon bo niektórzy przykręcają bez i jest super,nic sie ni poci...
Ori uszczelka nawet na sucho się nie poci, przy zamienniku warto zwilżyć wyznaczone miejsca silikonem-polecam VICTOR REINZ REINZOSIL-najlepszy jakiego do tej pory używałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez myszoskoczek » 4 gru 2012, 10:44

Witam Was Bardzo Serdecznie :)

Jestem na etapie zakupu 323f ba 1.5, natomiast przeraża mnie dostępność i ceny części zamiennych (przynajmniej patrząc na allegro).

Miałem poprzednio gofla IV i np nowy czujnik ABS siemensa kosztował mnie 34, do mazdy widzę, że nówki są po 200-300zł, a na allegro same używki – chłodnica do golfa 120zł, a do mazdy ponad 200zł.

Powiedzcie mi czy to norma ? Może są jakieś sklepy, gdzie można dostać większość części do 323f ba, a gdzie ceny są na normalnym poziomie ? :P

Generalnie szukam auta względnie taniego w utrzymaniu, miałem już umawiać się na sprawdzenie auta w serwisie (wstępne oględziny już się odbyły), ale jak widzę te ceny części i ich małą ilość to mam wątpliwość czy nie lepiej kupić jakiegoś lanosa, zagazować go :(
Początkujący
 
Od: 30 lis 2012, 15:25
Posty: 7
Auto: rthfghfh

Postprzez Lantis 89 » 4 gru 2012, 12:38

myszoskoczek napisał(a):Witam Was Bardzo Serdecznie :)

Jestem na etapie zakupu 323f ba 1.5, natomiast przeraża mnie dostępność i ceny części zamiennych (przynajmniej patrząc na allegro).

Miałem poprzednio gofla IV i np nowy czujnik ABS siemensa kosztował mnie 34, do mazdy widzę, że nówki są po 200-300zł, a na allegro same używki – chłodnica do golfa 120zł, a do mazdy ponad 200zł.

Powiedzcie mi czy to norma ? Może są jakieś sklepy, gdzie można dostać większość części do 323f ba, a gdzie ceny są na normalnym poziomie ? :P

Generalnie szukam auta względnie taniego w utrzymaniu, miałem już umawiać się na sprawdzenie auta w serwisie (wstępne oględziny już się odbyły), ale jak widzę te ceny części i ich małą ilość to mam wątpliwość czy nie lepiej kupić jakiegoś lanosa, zagazować go :(



Zasada jest bardzo prosta, skoro nie stać cie na części to nie kupuj takiego auta a już na pewno nie ma co porównywać cen do jakiegoś golfa którym jeździ pół polski i jest produkowane w sąsiednim kraju.
Tu nie masz co liczyć na takie ceny tym bardziej w ASO gdzie spora ilość części jest ściągana z drugiego końca świata
Z zamiennikami też mega wyboru nie ma jak do aut grupy VAG do których każdą praktycznie pierdołę robią rzemieślnicy.
Wiec radzę sie dobrze zastanowić czy nadal chcesz takie auto ;)
Lantis 89
 

Postprzez myszoskoczek » 4 gru 2012, 13:40

Nie mówię, że mnie nie stać, tylko nasłuchałem się, że ceny do mazd są takie jak do innych aut, a bardziej mi ściemą tu zalatuje. To chyba normalne na forach, że nie ma co liczyć na obiektywizm (z wyjątkiem forum omegi, specyficzne miejsce :P).

Z tego co widzę to wiele części do tej mazdy jest droższych niż chociażby do a4 b5, myślałem, że macie tu jakieś swoje zaufane sklepy gdzie jednak te ceny są normalne, ale wygląda na to, że opinia o droższych częściach nie wzięła siez nikąd.

Dziękuje i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 lis 2012, 15:25
Posty: 7
Auto: rthfghfh

Postprzez Marek 161BD081 » 4 gru 2012, 14:11

Większość części dobrych jakościowo to podobnie będzie kosztowała do passata czy do mazdy.
Jakiś czas temu z kolegą porównywaliśmy ceny łożysk kół przednich w zakresie nissan, golfik i jeszcze jakieś inne autko. Okazało się, ze ceny części są naprawdę porównywalne bo różnice były mało znaczące.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 4 gru 2012, 16:03

Orientuje sie ktos moze czy w BA 1.5 jest tylko 1 typ rozrusznika czy wiecej ?
Przemek323c
 

Postprzez Lantis 89 » 4 gru 2012, 16:29

Na szybko spojrzałem w katalog i widzę dwie wersję
1-DENSO o mocy 0,8KW
2-MITSUBISHI o mocy 0,85 KW czyli pół kilowata mocniejsza.
Lantis 89
 

Postprzez flywin » 4 gru 2012, 17:49

chyba 0.05 KW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Lantis 89 » 4 gru 2012, 17:57

flywin napisał(a):chyba 0.05 KW

Dokładnie ;)
Lantis 89
 

Postprzez flywin » 4 gru 2012, 18:16

panowie zapytam tu, co myślicie o przejściu z Valvoline MaxLife 10W40 na Valvoline MaxLife 5W40
i jeszcze przed zmiana płukankę Valvoline Engine Flush jak myślicie dobre rozwiązanie do Silnika Z5 po Lifcie? czy lepiej sam 5W40 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Lantis 89 » 4 gru 2012, 18:44

Spokojnie możesz tak zrobić, ja z minerala na MAX 10W przeszedłem po kupnie auta potem na MAX 5W
a wiosną planuję na 0W 30 lub 40. z Valvoline lub Motula.
Do tego pełną płukankę z FORTE ;)
Ostatnio edytowano 4 gru 2012, 19:05 przez Lantis 89, łącznie edytowano 1 raz
Lantis 89
 

Postprzez myszoskoczek » 4 gru 2012, 18:53

Marek 161BD081 napisał(a):Większość części dobrych jakościowo to podobnie będzie kosztowała do passata czy do mazdy.
Jakiś czas temu z kolegą porównywaliśmy ceny łożysk kół przednich w zakresie nissan, golfik i jeszcze jakieś inne autko. Okazało się, ze ceny części są naprawdę porównywalne bo różnice były mało znaczące.


Ano właśnie, większość części, natomiast chociażby ten głupi czujnik ABS'u, gdzie to można dostać w normalnej cenie ? Autko mi się naprawdę podoba, ma pełny diwajs, ale szukam czegoś z czym nie będę miał problemów z naprawami, sypnie się coś to zamawiam z neta i gotowe, nie chcę polowac na używaną okazję, bo zamiennnik kosztuje jakies chore pieniądze :P
Początkujący
 
Od: 30 lis 2012, 15:25
Posty: 7
Auto: rthfghfh

Postprzez flywin » 4 gru 2012, 19:18

Lantis 89 napisał(a):Spokojnie możesz tak zrobić, ja z minerala na MAX 10W przeszedłem po kupnie auta potem na MAX 5W
a wiosną planuję na 0W 30 lub 40. z Valvoline lub Motula.
Do tego pełną płukankę z FORTE ;)


Powiedz a coś ci ubywa Oleju miedzy wymianami , kurcze 0W30/40 to już nieźle :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez radar88 » 4 gru 2012, 19:43

myszoskoczek napisał(a):Nie mówię, że mnie nie stać, tylko nasłuchałem się, że ceny do mazd są takie jak do innych aut, a bardziej mi ściemą tu zalatuje. To chyba normalne na forach, że nie ma co liczyć na obiektywizm (z wyjątkiem forum omegi, specyficzne miejsce :P).

Z tego co widzę to wiele części do tej mazdy jest droższych niż chociażby do a4 b5, myślałem, że macie tu jakieś swoje zaufane sklepy gdzie jednak te ceny są normalne, ale wygląda na to, że opinia o droższych częściach nie wzięła siez nikąd.

Dziękuje i pozdrawiam


Co Ci mogę powiedzieć od siebie, tylko tyle że dobre części do Mazdy kosztują, ale wytrzymują znacznie dłużej jak zamienniki do Forda,VW, Audi (pomijam pamiętną lagunę), oczywiście że możesz kupić chiński zamiennik który nie wytrzyma 5tyś km i się rozpadnie. Mamy zaufane sklepy i to ja np mam kilka ;)
A czy ceny są takie duże ?? Czy ja wiem, łączniki stabilizatora 100za komplet (CarSpeed), gumy stabilizatora do Xedosa 9 Genuine (oryginalne) 40zł komplet. Moim zdaniem nie ma tragedii. Zauważ że jest sporo zamienników do VW,Audi itp nawet do Mazdy, i te zamienniki dają wiele do życzenia, a czemu, bo są tanie...a biedny zawsze płaci dwa razy. I najważniejsze...żadko kiedy spotykam aby Japończyk stał na awaryjnych, częściej widzę niemieckie auta,włoskie itp.

myszoskoczek napisał(a):natomiast chociażby ten głupi czujnik ABS'u

Czujniki ABS rzadko kiedy padają same z siebie, najczęściej jest to wina mechanika który go uszkodzi.

Dopisano 04 gru 2012 17:44:

Dodam że ja sam wymieniałem tylko raz jedyny czujnik ABS-u, ponieważ sam go uszkodziłem.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lantis 89 » 4 gru 2012, 19:56

flywin napisał(a):
Lantis 89 napisał(a):Spokojnie możesz tak zrobić, ja z minerala na MAX 10W przeszedłem po kupnie auta potem na MAX 5W
a wiosną planuję na 0W 30 lub 40. z Valvoline lub Motula.
Do tego pełną płukankę z FORTE ;)


Powiedz a coś ci ubywa Oleju miedzy wymianami , kurcze 0W30/40 to już nieźle :P


0W to totalna woda a zarazem niezła płukanka dla silnika :)
Wszystko zależy od stylu jazdy,normalny czyli do max 4tysi obr. poziom oleju bez zmian ale kiedyś pałowałem do odcinki przez kilka kilometrów to wypił swoje i co najlepsze płyn sie nawet zagotował hamulcowy i noga wpadła, było ostro więc wcale sie nie dziwię ze wypił oliwy ;)

Dopisano wtorek, 4 grudnia 2012, 19:00:

Kamil dopiszę kawałek za Ciebie.
I siedzi w nich biznesmen z telefonem przy uchu na dodatek na samym środku skrzyżowania i pali sie ze wstydu ze fura za 200 tysi nie chce jechać hahaha hahaha hahaha
Widziałem kilka razy wiec wiem z doświadczenie <lol>
Lantis 89
 

Postprzez Marek 161BD081 » 4 gru 2012, 22:31

Ja niestety połakomiłem sie jaj ten "szczerbaty na suchary" i do "efki" wlałem Valvoline 5W40.
Dwa dni później zaczęło sie ładne dymienie auta po minimum kilkugodzinnym postoju.
Z rana jak odpalałem to nawet do minuty leciał z wydechu niebieski dym :(
Po tygodniu męczarni (i wstydu trochę) przeszła mi ochota na experymenty i zmieniłem olej na Lotos 10W40
Teraz mam tylko kilka, kilkanaście sekund sumienia i spokój.
Przed wymiana oleju na ten valvoline coś tam poddymiał porannie ale praktycznie było to niezauważalne.

I czym to wytłumaczyć?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lantis 89 » 4 gru 2012, 22:44

Zaczęło sie płukanie w silniku :D
Z rana to u mnie standard sztora białego dymu, ale w niczym to nie przeszkadza :)
Co innego jak by jakiś czarny i nie znikał po rozgrzaniu...
Lantis 89
 

Postprzez Marek 161BD081 » 5 gru 2012, 00:02

Biały dym można przeboleć – gorzej jest niebieskawy z zapachem palonego oleju.
Wiem, że zaraz ktoś powie o uszczelniaczach zaworowych ale przed tymi eksperymentami z olejem tego prawie nie było. A przynajmniej nie było to zauważalne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323