Mazda kopci, pare pytań.
Jakie dziurki ? Otworza się najwyżej kanały olejowe, uszczelki sa do syntetyka – to nie duzy fiat
no dobra źle to nazwalem, wyłumacze:
jak ubywa oleju to przyczyną są wypracowane pierścienie, uszczelniacze czy jeszcze coś tam, gęstszy olej jakby sie lepiej klei i nawet gdyby któreś elementy troszke zużyte(miały "dziurki") : http://hobby-elektronika.eu/smd.html to silnik nie koniecznie musiałby palić olej, natomiast jeśli olej będzie rzadszy to może się zdarzyć że zacznie oleju ubywać.
chyba![język :P](./images/smilies/jezyk1.GIF)
a chyba nie ma uszczelek z podziałem na syntetyk, półsyntetyk czy minerał ?
jak ubywa oleju to przyczyną są wypracowane pierścienie, uszczelniacze czy jeszcze coś tam, gęstszy olej jakby sie lepiej klei i nawet gdyby któreś elementy troszke zużyte(miały "dziurki") : http://hobby-elektronika.eu/smd.html to silnik nie koniecznie musiałby palić olej, natomiast jeśli olej będzie rzadszy to może się zdarzyć że zacznie oleju ubywać.
chyba
a chyba nie ma uszczelek z podziałem na syntetyk, półsyntetyk czy minerał ?
Ostatnio edytowano 28 cze 2014, 21:48 przez Lesiu, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
Kiedyś uszczelki nie były wytrzymałe na dodatki myjące syntetyków , były z masy która parciała .
No nic zobaczymy za 2 tys .km![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
No nic zobaczymy za 2 tys .km
Wlasnie przyszly czesci z carspeed, koszta....Pierscienie NPR,gumki takoma,uszcz. pok. zaw. oraz głowicy ori mazda,oring aparatu ori mazda,caly rozrzad z pompa wody GMB (za wyjatkiem rolki gladkiej,ta jest z NTN) Do tego mobil 10w40.Koszt czesci 968zł(bez oleju),teraz tylko dobrego mechanika i jedziemy z koksem
Bede informowal jakie efekty
Btw. Zna ktos dobrego mechanika który tego nie spier**li
Poznan i okolice ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
- Od: 22 maja 2009, 07:02
- Posty: 76
- Skąd: Poznań
- Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'
dlatego ja się pytam o spostrzeżenia, bo sam jestem ciekaw co da takie przejście, czy będzie korzystne czy nie bardzo. u ciebie jest sytuacja taka że silnik jest w dobrym stanie, oleju praktycznie nie ubywało a jeśli już to w niewielkich ilościach. ciekawe czy taki zabieg dałby jakieś efekty przy silniku w gorszym stanie
może ktoś kiedyś spróbuje, czas jak zwykle pokaże ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
pzdr
![jeleń <jelen>](./images/smilies/jelen.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
pzdr
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:41 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
Fakt silnik jest w miarę ok i nie mówię ,że jesli komus pije 1L oliwy na 1 tys.km to zalanie syntetyka uleczy silnik.
Moim zdaniem w sytuacji jak moja warto zaryzykować. Ludzie walą płukanki przy 200 tys. km zalewaja syntetyk i spox, ale większośc 90% na samą myśl o takiej operacji stwierdza -będzie ciekło. Niech mi ktos pokaże jeden post ,temat -Zmieniłem na syntetyk Oliwa wycieka jak przez sito .
Moim zdaniem w sytuacji jak moja warto zaryzykować. Ludzie walą płukanki przy 200 tys. km zalewaja syntetyk i spox, ale większośc 90% na samą myśl o takiej operacji stwierdza -będzie ciekło. Niech mi ktos pokaże jeden post ,temat -Zmieniłem na syntetyk Oliwa wycieka jak przez sito .
Lesiu napisał(a):chyba nie ma uszczelek z podziałem na syntetyk, półsyntetyk czy minerał ?
marcin255 napisał(a):Kiedyś uszczelki nie były wytrzymałe na dodatki myjące syntetyków , były z masy która parciała .
Podejrzewam, że dzisiejszy minerał o klasie jakości wg API: SL właśnie dzięki tym dodatkom ma lepsze właściwości myjące niż syntetyk produkowany 15lat do tyłu
marcin255 napisał(a):Niech mi ktos pokaże jeden post ,temat -Zmieniłem na syntetyk Oliwa wycieka jak przez sito .
Powiem tylko tyle olej.... 15W/40 rozgrzany do temperatury 100stopni jest wtedy tak samo rzadki jak 0W/40
no według mnie jest tak jak mówisz że większość w sytuacji gdy silnik bierze olej boi sie nawet pomyśleć o wymianie oleju na syntetyk. nie jest to też na pewno złoty środek na silnik ledwo żyjący, bo przecież są różne przyczyny tego że silnik pije olej, ale przy jakichś tam oznakach brania oleju mniejszy koszt na pewno zalać syntetyk i spróbować niż robić remont
ja póki co zostaje przy półsyntetyku, bo według mnie jak na razie jest ok (odpukać w nie malowane itd itd itd
:D:D żeby sie coś nie zjebcyło zaraz
)
Grabu: "Powiem tylko tyle olej.... 15W/40 rozgrzany do temperatury 100stopni jest wtedy tak samo rzadki jak 0W/40"
no ale największe kopcenie/spalanie oleju ma właśnie miejsce na zimnym silniku ?
tak mi się wydaje
<-- tylko czy to coś wnosi do tematu
?? <hmmm>
:D:D:D:D:D
Grabu: "Powiem tylko tyle olej.... 15W/40 rozgrzany do temperatury 100stopni jest wtedy tak samo rzadki jak 0W/40"
no ale największe kopcenie/spalanie oleju ma właśnie miejsce na zimnym silniku ?
![jeleń <jelen>](./images/smilies/jelen.gif)
![jeleń <jelen>](./images/smilies/jelen.gif)
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:40 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
grabu122 napisał(a):Powiem tylko tyle olej.... 15W/40 rozgrzany do temperatury 100stopni jest wtedy tak samo rzadki jak 0W/40
Amen
Artiks napisał(a):a tam sa 3 zeramarcin255 napisał(a):Oj coś chyba nie bardzo 1l na 1 tys. kmNo to silnik do roboty
No właśnie. Tam są TRZY zera
- Od: 27 sie 2009, 19:27
- Posty: 94
- Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.
marcin255 napisał(a):po cholerę po remoncie lejesz 10W40 ja bym zalał np. lotosa 5W40
No właśnie troszkę się obawiałem bo poprzedni właściciel lał minerala i strasznie dużo syfu w środku było.
No właśnie koledzy też w sumie myślałem o innym oleju niż ten Castrol.
A co poleciacie z 10W40? Bo myślałem o Midlandzie lub też Valvoline. Bo jednak już lepiej nie przechodzić na żadszy olej jak mam ten zalany.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 19 wrz 2009, 20:08
- Posty: 925
- Skąd: Grudziądz
- Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V
ja leje QUAKER STATE de Luxe 10W40 ..samochód ma 200tys. przebiegu i nie kopci, nie bierze oleju...itp.
http://www.quakerstate.pl/oleje_silnikowe_oleje.html
http://www.quakerstate.pl/oleje_silnikowe_oleje.html
- Od: 30 wrz 2009, 18:50
- Posty: 140
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA
Ja też leje QS jak kolega i sądzę, że jest to bardzo dobry olej. Mało tego, używam go w moich pozostałych autach (benzynowym i dizlu) od 4 lat i nie mam żadnych problemów, wolniej się starzeje i nawet po przeciągnieciu wymiany (o kilka miesięcy) nie widać znacznego jego zużycia. Polecam QS
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości