Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez marcin255 » 27 lis 2009, 15:35

Jakie dziurki ? Otworza się najwyżej kanały olejowe, uszczelki sa do syntetyka – to nie duzy fiat
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Lesiu » 27 lis 2009, 15:50

no dobra źle to nazwalem, wyłumacze:
jak ubywa oleju to przyczyną są wypracowane pierścienie, uszczelniacze czy jeszcze coś tam, gęstszy olej jakby sie lepiej klei i nawet gdyby któreś elementy troszke zużyte(miały "dziurki") : http://hobby-elektronika.eu/smd.html to silnik nie koniecznie musiałby palić olej, natomiast jeśli olej będzie rzadszy to może się zdarzyć że zacznie oleju ubywać.
chyba :P
a chyba nie ma uszczelek z podziałem na syntetyk, półsyntetyk czy minerał ?
Ostatnio edytowano 28 cze 2014, 21:48 przez Lesiu, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez marcin255 » 27 lis 2009, 15:56

Kiedyś uszczelki nie były wytrzymałe na dodatki myjące syntetyków , były z masy która parciała .
No nic zobaczymy za 2 tys .km ;)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Sunrise » 27 lis 2009, 15:57

Wlasnie przyszly czesci z carspeed, koszta....Pierscienie NPR,gumki takoma,uszcz. pok. zaw. oraz głowicy ori mazda,oring aparatu ori mazda,caly rozrzad z pompa wody GMB (za wyjatkiem rolki gladkiej,ta jest z NTN) Do tego mobil 10w40.Koszt czesci 968zł(bez oleju),teraz tylko dobrego mechanika i jedziemy z koksem :) Bede informowal jakie efekty :) Btw. Zna ktos dobrego mechanika który tego nie spier**li ?? Poznan i okolice :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez Lesiu » 27 lis 2009, 16:03

dlatego ja się pytam o spostrzeżenia, bo sam jestem ciekaw co da takie przejście, czy będzie korzystne czy nie bardzo. u ciebie jest sytuacja taka że silnik jest w dobrym stanie, oleju praktycznie nie ubywało a jeśli już to w niewielkich ilościach. ciekawe czy taki zabieg dałby jakieś efekty przy silniku w gorszym stanie <jelen> może ktoś kiedyś spróbuje, czas jak zwykle pokaże :]
pzdr
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:41 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez marcin255 » 27 lis 2009, 16:11

Fakt silnik jest w miarę ok i nie mówię ,że jesli komus pije 1L oliwy na 1 tys.km to zalanie syntetyka uleczy silnik.
Moim zdaniem w sytuacji jak moja warto zaryzykować. Ludzie walą płukanki przy 200 tys. km zalewaja syntetyk i spox, ale większośc 90% na samą myśl o takiej operacji stwierdza -będzie ciekło. Niech mi ktos pokaże jeden post ,temat -Zmieniłem na syntetyk Oliwa wycieka jak przez sito .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez grabu122 » 27 lis 2009, 16:23

Lesiu napisał(a):chyba nie ma uszczelek z podziałem na syntetyk, półsyntetyk czy minerał ?


marcin255 napisał(a):Kiedyś uszczelki nie były wytrzymałe na dodatki myjące syntetyków , były z masy która parciała .


Podejrzewam, że dzisiejszy minerał o klasie jakości wg API: SL właśnie dzięki tym dodatkom ma lepsze właściwości myjące niż syntetyk produkowany 15lat do tyłu :D :D :D
marcin255 napisał(a):Niech mi ktos pokaże jeden post ,temat -Zmieniłem na syntetyk Oliwa wycieka jak przez sito .

Powiem tylko tyle olej.... 15W/40 rozgrzany do temperatury 100stopni jest wtedy tak samo rzadki jak 0W/40
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Lesiu » 27 lis 2009, 16:24

no według mnie jest tak jak mówisz że większość w sytuacji gdy silnik bierze olej boi sie nawet pomyśleć o wymianie oleju na syntetyk. nie jest to też na pewno złoty środek na silnik ledwo żyjący, bo przecież są różne przyczyny tego że silnik pije olej, ale przy jakichś tam oznakach brania oleju mniejszy koszt na pewno zalać syntetyk i spróbować niż robić remont :P ja póki co zostaje przy półsyntetyku, bo według mnie jak na razie jest ok (odpukać w nie malowane itd itd itd :D:D:D żeby sie coś nie zjebcyło zaraz :P)

Grabu: "Powiem tylko tyle olej.... 15W/40 rozgrzany do temperatury 100stopni jest wtedy tak samo rzadki jak 0W/40"
no ale największe kopcenie/spalanie oleju ma właśnie miejsce na zimnym silniku ? <jelen> <jelen> tak mi się wydaje <glupek2> <glupek2> <glupek2> <-- tylko czy to coś wnosi do tematu ???? <hmmm> :D:D:D:D:D:D
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:40 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Artiks » 27 lis 2009, 16:36

marcin255 napisał(a):Oj coś chyba nie bardzo 1l na 1 tys. km
a tam sa 3 zera :D No to silnik do roboty :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez marcin255 » 27 lis 2009, 16:37

grabu122 napisał(a):Powiem tylko tyle olej.... 15W/40 rozgrzany do temperatury 100stopni jest wtedy tak samo rzadki jak 0W/40


Amen
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Sunrise » 27 lis 2009, 18:22

Sorki za zdjecie,myslalem ze sie zmniejszy. Po chwili namysłu skapowałem :)
Ostatnio edytowano 27 lis 2009, 18:33 przez Sunrise, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez marcin255 » 27 lis 2009, 18:28

większego zdjęcia sie nie dało wcisnąć?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Maciek90 » 27 lis 2009, 20:40

Artiks napisał(a):
marcin255 napisał(a):Oj coś chyba nie bardzo 1l na 1 tys. km
a tam sa 3 zera :D No to silnik do roboty :P


No właśnie. Tam są TRZY zera :( Mówisz, że silnik do roboty, ale czy koniecznie teraz od razu, czy mogę nim jeszcze trochę pojeździć zanim nazbieram funduszy na remont. I tak przy okazji czy zna ktoś jakiegoś taniego i dobrego (tylko czy w praktyce te dwa słowa się nie wykluczają) mechanika z okolic Trójmiasta a najlepiej Wejherowa, który podjął by się tego remontu i uzdrowił mój silnik? Mam w swojej miejscowości dwóch mechaników, którzy mają nienajgorszą opinie, ale czy można im powierzyć auto rodem z Japonii?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez świeżak » 29 lis 2009, 16:10

Możesz jeździć, tylko sprawdzaj stan oleju i dolewaj.
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez iceman150 » 29 lis 2009, 18:44

marcin255 napisał(a):po cholerę po remoncie lejesz 10W40 ja bym zalał np. lotosa 5W40

No właśnie troszkę się obawiałem bo poprzedni właściciel lał minerala i strasznie dużo syfu w środku było.

No właśnie koledzy też w sumie myślałem o innym oleju niż ten Castrol.
A co poleciacie z 10W40? Bo myślałem o Midlandzie lub też Valvoline. Bo jednak już lepiej nie przechodzić na żadszy olej jak mam ten zalany.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez esina » 29 lis 2009, 18:51

ja leje QUAKER STATE de Luxe 10W40 ..samochód ma 200tys. przebiegu i nie kopci, nie bierze oleju...itp.

http://www.quakerstate.pl/oleje_silnikowe_oleje.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez arturd » 30 lis 2009, 10:45

Ja też leje QS jak kolega i sądzę, że jest to bardzo dobry olej. Mało tego, używam go w moich pozostałych autach (benzynowym i dizlu) od 4 lat i nie mam żadnych problemów, wolniej się starzeje i nawet po przeciągnieciu wymiany (o kilka miesięcy) nie widać znacznego jego zużycia. Polecam QS
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez marcin255 » 10 gru 2009, 22:02

1200 km po zmianie na 5W40 oleju tyle samo <jupi>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Maciek90 » 10 gru 2009, 22:48

Tylko pozazdrościć. Ja po przejechaniu takiego dystansu na oleju 10W40 mam suchy bagnet.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez marcin255 » 10 gru 2009, 23:30

Łał :|
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323