Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lis 2012, 16:34

Lantis 89 napisał(a):Sportowe przewody zapłonowe w porównaniu z OEM,warto obejrzeć ;)
...

To po prostu przewody zapłonowe z dodatkowym ekranem.
Trochę mniej zakłucen dają ale poza tym niewielka różnica względem normalnych.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Michał88 » 19 lis 2012, 00:39

arafal21 napisał(a):Patrzcie ludzie nowy batmobil :P
http://moto.allegro.pl/mazda-323-jedyna ... 96106.html

"JEDYNA TAKA NA ALLEGRO" – nie da się zaprzeczyć <lol> Mają ludzie fantazje.

adamdrift92 napisał(a):Którędy puścić kabel do anteny do CB (od spod zwykłego radia do kufra) ?

Podłogą. Ściągasz plastikowe progi, odginasz lekko wykładzinę i układasz kabel, potem bokiem kanapy i masz już w bagażniku :)
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez pulkownik » 19 lis 2012, 04:01

Witam, właśnie mnie mało szlag nie trafił. Wieje u nas dzisiaj jak cholera i jak otwierałem drzwi to mi podmuch je lekko naruszył. Przerwa pomiędzy krawędzią przednich i tylnych dzrzwi jest teraz nierówna. Schodzą się na dół i przednie drzwi na dole są trochę schowane do środka. Objaw jest taki, że huczy z tamtego miejsca i mnie cholra bierze. Jak najlepiej to naprawić, nie pytam o wizytę i blacharza. Czy może "powiesić" się na tych drzwiach co by je lekko obniżyć czy jak? Proszę o konkrety bo ten szum jest nie do zaakceptowania w mojej Madzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez adamdrift92 » 19 lis 2012, 09:12

Dzięki, za pomoc, tedy mam puszczone kable do głośników w klapie, nie będzie zakłóceń?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 10:00
Posty: 26
Auto: Mazda 323f BA 1,5 16v (Z5) '96
Okolice Poznania

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lis 2012, 09:19

Czy widział ktoś z was takie obroty silnika z5 jak w załączniku? :D

Pstryknięte dzisiaj po obudzeniu się obrotomierza z dłuuugiego snu hahaha

PS. raczej sądzę, że to wina licznika a niżeli czegoś innego.
Załączniki
licznik.jpg
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 19 lis 2012, 11:27

Marku co do obrotomierza...rozgrzej auto do temp pracy i wiem że to nie miło zabrzmi...depnij do 6tyś obr, wskazówka wróci na miejsce. Identycznie miałem w Xedosie 6.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Michał88 » 19 lis 2012, 11:33

adamdrift92 jak radio masz na środku to masz dobry dostęp do prawej jak i lewej strony. A kable od audio pewnie tylko z jednej pociągnąłeś ;) Także dla spokoju możesz je puścić po drugiej stronie
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lis 2012, 11:43

radar88 napisał(a):Marku co do obrotomierza...rozgrzej auto do temp pracy i wiem że to nie miło zabrzmi...depnij do 6tyś obr, wskazówka wróci na miejsce. Identycznie miałem w Xedosie 6.

Nie ma szans na to.
Wskazówka zachowuje się dosyć "nerwowo". O ile jeszcze wolne obroty sa mniej – więcej pokazane takie jak byc powinny to juz jak się lekko na gaz naciśnie to wskazanie leci do góry tak praktycznie x2 względem tego co być powinno (zobacz jakie pokazuje obroty przy tej predkości a jechałem na V biegu oczywiście).
Po prostu trzeba będzie znaleźć nieco czasu wolnego i wyciągnąć wskaźniki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lantis 89 » 19 lis 2012, 17:40

Uszczelniacze wałków rozrządu oraz uszczelniacz wału od strony rozrządu lepiej kupić OE Mazda czy są jakieś dobre zamienniki?????
Lantis 89
 

Postprzez Hazu » 19 lis 2012, 17:43

erling = OE Mazda
Kiedyś kupiłem OE mazda, a w opakowaniu były erling made in germany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lantis 89 » 19 lis 2012, 17:55

Hazu napisał(a):erling = OE Mazda
Kiedyś kupiłem OE mazda, a w opakowaniu były erling made in germany


A NOK,dobre to???? zaraz luknę na te erling ;)
OE bedzie ponad 200zł za te trzy pierdoły :(
Lantis 89
 

Postprzez piszczu92 » 19 lis 2012, 18:41

pulkownik napisał(a):Witam, właśnie mnie mało szlag nie trafił. Wieje u nas dzisiaj jak cholera i jak otwierałem drzwi to mi podmuch je lekko naruszył. Przerwa pomiędzy krawędzią przednich i tylnych dzrzwi jest teraz nierówna. Schodzą się na dół i przednie drzwi na dole są trochę schowane do środka. Objaw jest taki, że huczy z tamtego miejsca i mnie cholra bierze. Jak najlepiej to naprawić, nie pytam o wizytę i blacharza. Czy może "powiesić" się na tych drzwiach co by je lekko obniżyć czy jak? Proszę o konkrety bo ten szum jest nie do zaakceptowania w mojej Madzi.


Z tego co wiem jak ściągałem drzwi to tam za bardzo regulacji nie ma. Jedynie co możesz zrobić to podłożyć podkładkę pod śruby odpowiedniej grubości pod górny lub dolny zawias :)
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2011, 22:59
Posty: 7
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda MX-3 1,6 88KM '91
Mazda 323f 1,5 88KM '98
Mazda 3 1,6 105KM '11

Postprzez rafał88 » 19 lis 2012, 19:23

Mam pytanie odnosnie lamp. Mam rozebrana lampe z anglika Koito, i tak soczewka w Depo jakos dziwnie skupia swiatlo, widac jakby cala soczewka byla oswietlona. Przekladal ktos kiedys sama soczewke z koito do depo??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lis 2012, 08:45

Powitać!
Nurtuje mnie nietypowe pytanie: czy w silniku z5 dałoby się wymienić uszczelniacze trzonków zaworów bez demontażu głowicy?
Niestety – po całonocnym postoju dmuchnie trochę niebieskim dymem :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 21 lis 2012, 08:48

Teoretycznie jest to mozliwe :) a praktycznie nie kazdy mechanik chce sie podjac:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lis 2012, 09:02

Tyle to i ja wiem.
Bardziej interesuje mnie czy ktoś na Forum coś takiego popełnił.

Bo jak zdejmować głowicę to byłoby wieeelka głupotą tylko wymienić same uszczelniacze i nic poza tym.
A te dodatkowe roboty to niestety spore koszty i jest dylemat czy warto to robić.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 21 lis 2012, 09:33

Kiedys probowalem ale szczerze mowiac to droga przez meke.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lis 2012, 09:48

Przemek323c napisał(a):Kiedys probowalem ale szczerze mowiac to droga przez meke.

Ot to mnie pocieszyłeś :(
Całego remontu silnika to niezbyt usmiecha mi się robić a zalewać silnik olejem 15W40 to tez tak trochę niekoniecznie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 21 lis 2012, 10:24

Kiedys moze jeszcze sie do tego zabiore ale jak zaczalem dlubac to stwierdzilem ze kosztem nerwow i podrapanych palcow lepiej sciagnac glowice i zrobic wszystko na glanc.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lis 2012, 10:36

Jak już jest ktoś podejmie się zdjąć głowicę to można zrobić jej remont (szlif gniazd zaworowych i zaworów + ew. wymiana prowadnic).
Ale jak już jest zdjęta to można się czepić też dołu silnika aby zobaczyć progi na gładziach czy szczelność pierścieni.
A taki kompleksowy remont to niestety czas i spore pieniążki :|
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323