Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez marcin255 » 20 lis 2009, 00:17

Pyton162 napisał(a):a co w tym dziwnego ze olej 2 razy na rok zmieniać, ja zmieniam u siebie co 5-6 tys i wiem ze sporo mazdowiczow tak robi , mi wychodzą zazwyczaj 3 zmiany na rok



myślałem,ze tylko ja tak "dziwnie" robię :]
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez chuchErro » 20 lis 2009, 20:29

marcin255 napisał(a):Pyton162 napisał:
a co w tym dziwnego ze olej 2 razy na rok zmieniać, ja zmieniam u siebie co 5-6 tys i wiem ze sporo mazdowiczow tak robi , mi wychodzą zazwyczaj 3 zmiany na rok



myślałem,ze tylko ja tak "dziwnie" robię krzywy


hehe, nie tylko Ty, ja również zmieniam tak co 8 tys i wychodzą mi prawie 4 zmiany na rok;]
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez premal22 » 24 lis 2009, 22:07

ej, słuchajcie....a możecie mi powiedzieć co jest z tymi silnikami mazdy???że tak często zdażają się kłopoty z olejem???bo np. popatrzec na silniki np hondy albo większości niemców....tak nie ma takiego problemu....obecnie mam accord V i nawet grama oliwy mi nie bierze...a dostaje po pupie zdrowo ode mnie:D:D:D...jak to jest???zna ktoś odp czemu tak jest???a niby mazda taki doooooobry japończyk;P....ale i tak wolę mazdę od hondy;d....to chyba sentyment :D
premal22
 

Postprzez premal22 » 24 lis 2009, 22:10

ja rocznie robie okolo 50tys.km.....i wymieniam olej co 10tys....
premal22
 

Postprzez iceman150 » 26 lis 2009, 23:32

Ja właśnie odebrałem dziś autko po naprawie.

Remoncik wyszedł mnie 1200zł, ale musiałem wymienić też tłoki ktore kosztowały mnie 200zł (bo jeden miałem uszkodzony).

Wymienione są:
-uszczelniacze na tacoma
-pierścienie NPR
-olej Castrol Magnatec 10W40
– filtr oleju i powietrza
– wszystkie uszczelki w tym UPG oryginał
– lekko dopieszczona głowica
– czyszczenie całego silnika z tego syfu.

Myślę że jakoś strasznie drogo mnie to nie uczyniło.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez Artiks » 26 lis 2009, 23:35

iceman150 napisał(a):olej Castrol Magnatec 10W40
Poza tym gównem , to wszystko zrobione jak trzeba.
premal22 napisał(a):popatrzec na silniki np hondy
1,4 IS mają ten sam problem przy porównywalnych przebiegach ok. 200 tys. km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez marcin255 » 26 lis 2009, 23:55

po cholerę po remoncie lejesz 10W40 ja bym zalał np. lotosa 5W40
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Maciek90 » 27 lis 2009, 00:54

Artiks napisał(a):1,4 IS mają ten sam problem przy porównywalnych przebiegach ok. 200 tys. km


No właśnie czy można jakoś stwierdzić po tym, że Z5 bierze olej jaki ma on rzeczywisty przebieg. Chodzi mi o to, że moja 323 z 95 r. ma 110 tys. km. . Chyba nie muszę mówić co to oznacza. Natomiast silnik bierze olej w ilości ok. 1l/1000km. Czy jest jakaś granica wytrzymałości tych silników tzn. przy jakim przebiegu (oczywiście tak mniej więcej) Z5 zaczynają brać olej?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez grabu122 » 27 lis 2009, 03:11

marcin255 napisał(a):po cholerę po remoncie lejesz 10W40 ja bym zalał np. lotosa 5W40

marcin255 nie wiem po co na siłę napinać się na lepkość 5W/40.
Specjalnie zajrzałem do instrukcji obsługi i na wykresie jednoznacznie widać, że 5W/30 jest zalecany gdy eksploatujemy auto w typowo zimowych warunkach 0 stopni i poniżej.
A najbardziej uniwersalnym w naszym klimacie jest właśnie 10W/30, bo przecież nie mieszkamy na biegunie :P
A dla tych pedantów dbających o super smarowanie smarowanie silnika niezależnie od warunków atmosferycznych najlepsze byłoby gdyby zmieniali olej w zależności od tem. na dworze :D
I jeszcze tak cytat z tej instrukcji: " Olej o niskiej lepkości gwarantuje dobrą prace silnika zimą, natomiast latem tylko olej o większej lepkości może zapewnić dobre smarowanie"
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez marcin255 » 27 lis 2009, 03:20

grabu122 napisał(a):
marcin255 napisał(a):po cholerę po remoncie lejesz 10W40 ja bym zalał np. lotosa 5W40

marcin255 nie wiem po co na siłę napinać się na lepkość 5W/40.
Specjalnie zajrzałem do instrukcji obsługi i na wykresie jednoznacznie widać, że 5W/30 jest zalecany gdy eksploatujemy auto w typowo zimowych warunkach 0 stopni i poniżej.
A najbardziej uniwersalnym w naszym klimacie jest właśnie 10W/30, bo przecież nie mieszkamy na biegunie :P
A dla tych pedantów dbających o super smarowanie smarowanie silnika niezależnie od warunków atmosferycznych najlepsze byłoby gdyby zmieniali olej w zależności od tem. na dworze :D
I jeszcze tak cytat z tej instrukcji: " Olej o niskiej lepkości gwarantuje dobrą prace silnika zimą, natomiast latem tylko olej o większej lepkości może zapewnić dobre smarowanie"


A mam lato czy zimę? Ubiegłego roku przy gruncie bywało -25*C , więc co lepsze ?

Olej mineralny o klasie lepkości 15W/40 w temperaturze +200C potrzebuje około 3 sekund, aby nasmarować najodleglejszą dźwigienkę zaworową. W warunkach zimowych natomiast, przy temperaturze –200C, potrzeba aż 13 sekund, aby nasmarować najdalszy element w silniku. W takiej samej niskiej temperaturze oleje wykonane na bazach syntetycznych potrzebują tylko połowy tego czasu, aby nasmarować cały silnik.

Olej 5W40 jest wielosezonowy i zapewnia dobre smarowanie zimą i latem , zresztą każdy leje co uważa.
Ostatnio edytowano 27 lis 2009, 03:33 przez marcin255, łącznie edytowano 1 raz
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez grabu122 » 27 lis 2009, 03:33

Jasna sprawa, ale wg. tego wykresu ten 10W ma się sprawdzać do ok. -28stopni, więc na pewno jest bardziej uniwersalny, a nie każdy przecież przejeżdża tylko w warunkach zimowych taką ilość kilometrów, aby bezwzględnie wymieniać olej.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez marcin255 » 27 lis 2009, 03:51

Chodzi też o to że 5W40 to syntetyk
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez premal22 » 27 lis 2009, 12:03

1,4 IS mają ten sam problem przy porównywalnych przebiegach ok. 200 tys. km
no to może 1 rodzaj silnika w hondzie.bo reszta np. 2.0 1.5.itp nie słyszy sie o spalaniu oliwy....tak jak piszecie o tym castrolu i co najciekawsze LOTOSIE to aż mi się śmiać chce....może jeszcze powiecie że mobil 1 jest [tiiit] co???
nie wiem jak Wy się na to zapatrujecie ale ja leję ELFA i jest wszystko wporządku...jakość i cena spoko...
premal22
 

Postprzez Artiks » 27 lis 2009, 12:37

Maciek90 napisał(a):1l/1000km
Jeszcze jest o.k.

premal22 napisał(a):piszecie o tym castrolu i co najciekawsze LOTOSIE to aż mi się śmiać chce
Jak chcesz to ci pokażę foty silników zawalonych po Castrolu i linki do opini posiadaczy Kojoty, gdzie ten koncern zalał trefny Castrol SLX i po krótkich przebiegach ToiToi z silnikami VVTi miały zapieczone pierścienie , więc Castrol to jednak kupa.
Maciek90 napisał(a):przy jakim przebiegu (oczywiście tak mniej więcej) Z5 zaczynają brać olej?
chyba najczęściej w okolicach 200 tys.

marcin255 napisał(a):po cholerę po remoncie lejesz 10W40 ja bym zalał np. lotosa 5W40
Jak nie będzie miał brania na 10W40 to może bezpiecznie zejść na 5W40, remonty Z5 nie zawsze się udają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez marcin255 » 27 lis 2009, 13:58

Artiks napisał(a):
Maciek90 napisał(a):1l/1000km
Jeszcze jest o.k.

.


Oj coś chyba nie bardzo 1l na 1 tys. km
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Lesiu » 27 lis 2009, 14:06

mi wydaje się że to straszna ilość, średnio co 10tyś wymieniamy oleje, więc ty byś musiał dolać 10 litrów przez ten czas :O:O według mnie remont i to szybko

Marcin a ty jak tam po wymianie na syntetyk? ok wszystko ??
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:45 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez marcin255 » 27 lis 2009, 14:09

Tak ,śmiga Madzia ,aż miło <peace> . Zero ubytku a nie jest oszczędzana , silnik się myje tzn. syntetyk go pomalutku myje .Mam ok 1 tys. km po zmianie jeszcze dwa i zmiana na Shell Ultra 5W40
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Lesiu » 27 lis 2009, 14:11

a co będzie jak wypłucze cały stary syf ?? nie boisz się że zaczną się problemy ??
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:43 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez marcin255 » 27 lis 2009, 14:21

Jak będzie się płukał wolno – czyli olejem syntetycznym a nie ostro myjącą płukanka powinno być ok – tyle teoria :P
Syf powinien wyłapać filtr stąd krótkie odstępy zmiany na początku.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Lesiu » 27 lis 2009, 14:32

hmmmmm tylko nawet przy powolnym wypłukiwaniu kiedyś nastąpi jego "całkowite oczyszczenie" (hasło prawie jak z niedzielnej mszy :D:D:D:D ) a jak wyczyści to co kiedyś zakleiło jakieś "dziurki" to "dziurki" się otworzą i będzie buba :P

ja oczywiście źle Ci nie życzę (bo sam mam na punkcie Mazdy zj.ba :P i nie życzę nikomu co mi nie miłe :D:D:D:D:D:D ) ale tak może być. Rozważając temat z drugiej strony w cale tak być nie musi. więc gut lak :D
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:44 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323