Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA

Mazda 323 1994–1998

Postprzez trawqa » 14 lut 2007, 17:12

czesc ja mam Mazde 323F silnik 1.6 16v z 1992 roku silnik bardzo dobrze sie sprawuje ma przebieg 169 tys. ale po zakupie zostalo mi do naprawy uszczelka bo wycieka olej nie tak duzo ale wycieka. myslalem ze poczekam z naprawa do wymiany paska rozrzadu ale to dopiero przy 180tys planuje. Wiec jak tylko dostane kase to postaram sie zrobic. silnik mam dobre przyspieszenie tylko niestety spalanie w granicach 10 przy spokojnej jezdzie to troche za duzo tak bym nie mial wiecej zastrzezen do tego samochodu. ogolnie kupilem go w staniezaniedbanym ale staram sie go doprowadzic do stanu ksiazkowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 23:32
Posty: 33
Skąd: Radom
Auto: mazda 323f 1.6 16v 1992r 204ty

Postprzez Gunn1 » 22 lut 2007, 13:39

Czy ktoś mi moze dokładnie powiedziec co ile kilometrów powinienem wymieniac olej w silniku 1,5ccm 16V (BA)? Mam juz przejechane od ostatniej wymianay 12 tyś km i nie wiem czy powinienem juz wymienic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 19:53
Posty: 41
Skąd: Bielsko/Żywiec
Auto: 323C 1.5ccm BA

Postprzez Pyton162 » 22 lut 2007, 13:41

co 10 tys km
Pyton162
 

Postprzez andrzejq » 22 lut 2007, 15:02

Pyton162 napisał(a):co 10 tys km

lub raz w roku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez Gunn1 » 22 lut 2007, 16:24

Pyton162 napisał(a):lub raz w roku


A jesli ktoś rocznie robi ponad 20 tyś. kilometrów? Jest róznica między 10 tyś a 20 tyś km. Chciałbym wiedzieć tylko o zalecanym przez producenta terminie wymiany oleju?
Jeśli to jest 10 tyś to już jestem trochę spóźniony. <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 19:53
Posty: 41
Skąd: Bielsko/Żywiec
Auto: 323C 1.5ccm BA

Postprzez Yooziu » 22 lut 2007, 17:36

zalezy co nastapi pierwsze, albo rok albo 10 tys, czyli jesli robisz 20kkm rocznie to musisz dwa razy w roku zmienic olej, proste
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez andrzejq » 22 lut 2007, 22:21

Są ludzie którzy w ciągu trzech lat nie natłuką 10.000 tys... A potem kup sobie samochód z niskim przebiegiem od "dziadka", który na 10 lat jazdy zmienił 3 razy olej <lol>

Yooziu napisał(a):zalezy co nastapi pierwsze, albo rok albo 10 tys, czyli jesli robisz 20kkm rocznie to musisz dwa razy w roku zmienic olej, proste

dokładnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez poflek » 27 mar 2007, 23:22

A ja mam stara poczciwą babunię :] 323 BG 1.6i 8V przejechane 260kkm i jestem zadowolony :) Ile bierze oleju? Nie wiem :D podejrzewam że więcej się wyleje niż spali (przecieka pod rozdzielaczem i uszczelka głowicy), w każdym bądź razie dolewam 0.5-1.0L między wymianami (co 10kkm Castrol HM). Swoją drogą to trzeba się za to zabrać i załatać te dziury :|
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez jaskul » 28 mar 2007, 17:41

tyle czytam o zawodności silnika Z5 a mam pytanie do znawców tematu jak jest z silnikiem ZL – ta sama pojemność ta sama moc a jednak troszkę inny jak jego eksploatacja i trwałość.
Czy to prawda że ZL jest bezkolizyjny na wypadek pęknięcia paska rozrządu?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez GofNet » 28 mar 2007, 18:25

ZL, to Z5 tylko, że pozbawiony "błędów młodości"...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Faja » 28 mar 2007, 18:49

W Ba stuknęło właśnie 450 000 tys km nie bierze oleju rocznik 97 zakupiona w salonie i do dziś w rodzinie :) (silnik 1.5 naturalnie Z5)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Gunn1 » 28 mar 2007, 19:04

Faja napisał(a):W Ba stuknęło właśnie 450 000 tys km

Zacny przebieg <spoko> Mam nadzieje, że i moja bez większych problemów zbliży się do takiego przebiegu :D
Takie posty podbudowują we mnie wiarę w niezawodność tej marki <prosze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 19:53
Posty: 41
Skąd: Bielsko/Żywiec
Auto: 323C 1.5ccm BA

Postprzez GofNet » 28 mar 2007, 20:02

1997r. nic dziwnego... To prawie ZeteLka z BeJotki...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Pioteq25 » 28 mar 2007, 20:49

GofNet napisał(a):ZL, to Z5 tylko, że pozbawiony "błędów młodości"...
1997r. nic dziwnego... To prawie ZeteLka z BeJotki...



Masz jakiekolwiek doświadczenie z aso mazdy lub innego warsztatu, przez który przewinęło się z 1000 mazd z silnikiem Z5? Posiadałeś auto z tym silnikiem? Czytasz opinie ludzi zadowolonych z tego silnika? Czy tylko wróżysz z fusów? Moim zdaniem to ostatnie.

Bez urazy, ale pisanie o silniku na podstawie opowieści ludzi, którzy kupili zagotowane silniki lub zajeżdżone, choć nawoskowane autka z Niemiec jest co najmniej nie na miejscu. Naprawdę już nie mam siły czytać że Z5 jest do <dupa> Tym bardziej jak ktoś jeździ BG, dolewa olej ( bo do BG dolewać to nie grzech, wręcz wskazane) i pisze o silnikach z BA.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Faja » 28 mar 2007, 21:09

Pioteq25 napisał(a):Masz jakiekolwiek doświadczenie z aso mazdy lub innego warsztatu, przez który przewinęło się z 1000 mazd z silnikiem Z5? Posiadałeś auto z tym silnikiem? Czytasz opinie ludzi zadowolonych z tego silnika? Czy tylko wróżysz z fusów? Moim zdaniem to ostatnie.

Bez urazy, ale pisanie o silniku na podstawie opowieści ludzi, którzy kupili zagotowane silniki lub zajeżdżone, choć nawoskowane autka z Niemiec jest co najmniej nie na miejscu. Naprawdę już nie mam siły czytać że Z5 jest do dupa Tym bardziej jak ktoś jeździ BG, dolewa olej ( bo do BG dolewać to nie grzech, wręcz wskazane) i pisze o silnikach z BA.

<jupi> Spoko tak to czasem bywa :D
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez GofNet » 28 mar 2007, 22:10

Pioteq25 napisał(a):Bez urazy, ale pisanie o silniku na podstawie opowieści ludzi, którzy kupili zagotowane silniki lub zajeżdżone, choć nawoskowane autka z Niemiec jest co najmniej nie na miejscu. Naprawdę już nie mam siły czytać że Z5 jest do Tym bardziej jak ktoś jeździ BG, dolewa olej ( bo do BG dolewać to nie grzech, wręcz wskazane) i pisze o silnikach z BA.
No comment...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Robo » 29 mar 2007, 12:12

Pioteq25 napisał(a):bo do BG dolewać to nie grzech, wręcz wskazane


Chyba kolego troszke przesadziłeś. Wielu użytkowników wiele by oddało żeby ich Z5 chodziło jak legendarne B6. Spójrz tylko ile tematów dotyczy BA a ile BG z zajechanymi silnikami a przecież z Zachodu nie sprowadza się tylko BA. Moje auto ma 180 tyś. przebiegu mam je od 2000 roku. Cały czas chodzi na rzadkim jak woda syntetyku do tego eksploatowane jest na lpg (od 100 tyś. km) a miedzy wymianami ubywa do 200ml. Także prosze Cię nie obrażaj użytkowników BG. :|

Kolega GofNet jest tutaj wielkim autorytem, zawsze służy swoją pomocą. Co jak co ale na użytkownika z roczym stażem powinenieś zauważyć, że eksploatuje auto na syntetyku i nic nie dolewa. Gratuluje spostrzegawczości i obiektywizmu. :|

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez MarVin » 29 mar 2007, 13:13

panowie o co te klotnie :) ja tam mam na liczniku 270 tys. prawdopodbnie trzeba doliczyc jeszcze ze 100 bo tak powiedzieli w serwisie ze byl cofany.. No ale mam juz drugi silnik a wszystko dlatego ze poszedl korbowod w pierwszym przy ponad (na liczniku) 200 tys. i wymienilem na drugi silnik i jak do tej pory zero problemow oleju nie bierze a i przyjemnie jezdzi.. Wiec to nie regula ze Z5 to syf.. Wszystko zalezy od tego jak sie dba o silnik, a wiadomo ze jak sie bedzie dbalo to i on sie odwdzieczy.. Najwazniejsze to nie kupowac samochodu pod wplywem emocji chociaz wiem ze to nei latweo mimo tego ze sam tak mowilem zawsze cos sie przeoczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2005, 20:15
Posty: 151
Skąd: Lublin
Auto: Renault Master 2.5dCi 120 KM

Postprzez Pioteq25 » 29 mar 2007, 14:23

Nie miałem zamiaru obrażać GofNet’ a już tym bardziej użytkowników BG Przyznaję, że z tą metaforą „do BG można dolewać…” trochę mnie poniosło, ale czytając ten temat, co chwilę GofNet pisze o pierścieniach w Z5 :|
Z waszych opini BG ma dobre i trwałe silniki, tylko że ja nie mogę tego potwierdzić własnymi doświadczeniami i nie mam zamiaru o nich pisać na forum.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez GofNet » 29 mar 2007, 19:37

Mój pojazd jest (jak widać na zdjęciach na FORUM) bardzo wyeksploatowany. W Polsce jestem bodaj czwartym właścicielem. Najpierw jakiś gość, później kobitka, która uczyła się jeździć, a na końcu student z wężem w kieszeni. Do Polski przyjechała w 1996 roku po "odbijance" na autostradzie. Nie ukrywam tego, że jest to zaniedbane i zmęczone auto. Co by jednak nie było, rdzy nie ma, nie psuje się, silnik pracuje na syntetyku a przejechane ma nie mniej, niż 222kkm. Olej? Ano rok i kawałek temu wymieniałem i najprawdopodobniej teraz w kwietniu wymienię (różnież syntetyk, ale jeszcze rzadszy!). Ile bierzę? Nie mam pojęcia! Nie dolewałem nic przez te kilkanaście miesięcy ani oleju, ani płynu chłodzącego a mam wycieki spod aparatu zapłonowego (uszczelka do wymiany niebawem).

Traktuję to auto nie jako wyjątkowa Mazdę, lecz jeździdło, które ma być mało awaryjne. Trochę pieniędzy włożyłem w nią, aby przypominała bardziej samochód, ale nie zamierzam jej doprowadzać do stanu idealnego, bo byłbym chyba idiotą. Gdybym miał taką Mazdę, jaką ma mój kuzyn, to zrobiłbym wszystko, aby była najlepsza, jak tylko się da. W moim przypadku ma być mało awaryjna oraz sprawna.

Dlaczego piszę o BA i jej "testowym" silniku Z5? Bo tak to właśnie odbieram. Nie muszę mieć tego silnika, aby móc powiedzieć, że do 1997 roku bardziej to był silnik BETA, niżli jednostka napędowa Mazdy.

Nie jestem mechanikiem, nie mam 323F BA Z5, nie posiadam warsztatu mechaniki pojazdowej. Czemu więc Tu jestem i nieustannie się uczę oraz dzielę się nabytą wiedzą? Bo jestem fanatykiem wiedzy. Zbieram ją, gromadzę, analizuję oraz tak skompilowaną postać wykorzystuje nie tylko na własne potrzeby (nie muszę), ale przede wszystkim w celu "służenia" nią innym. Robię to zawodowo (nieco inny profil, ale również związany z motoryzacją – asembler motoryzacji)...

Każdy człowiek jest omylny. Liczą się jednak statystyki. Jeśli 1/3 użytkowników FORUM może z czystym sumieniem powiedzieć, iż ich Z5 bierze olej, to więcej dodawać nie trzeba. Wątpię jednak, aby podobna ilość właścicieli BG mogłoby pochwalić się tak niechlubnymi statystykami.

U mnie w mieście jeździ podobna ilość BG i BA. Znam osobiście kilku od BG i oni jakoś nie mają powodu do narzekań. Nie uparłem się na BA, bo to bardzo fajny samochodzik. Chciałbym mieć taki. Uczulony jednak jestem na Z5...
Pioteq25 napisał(a):co chwilę GofNet pisze o pierścieniach w Z5
Dlaczego to robię? Bo są ludzie, którym nie chce się czytać całego wątku i ciągle pojawiają się identyczne pytania oraz problemy i to w jednym temacie. Efekt? Takie same pytania – analogicznie takie same odpowiedzi...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323