Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez wvx » 9 lut 2007, 03:38

w momencie zakupu chodzil na polsyntetyku, przy pierwszej zmianie zalalem przez pomylke syntetykiem i po jakis 1tys km wrocilem spowrotem na pol syntetyk...a filtr powietrza w momencie pierwszej wymiany oleju zostal tylko przedmuchany sprezonym powietrzem, bo akurat byl problem z kupnem nowego i juz tak zostalo.
wczesniej tez nie zlopal oleju, przynajmniej nie zaobserwowalem jego ubytku po przejachaniu okolo 3tys...
ile tak orientacyjnie kosztuja nowe pierscionki?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Al » 9 lut 2007, 11:53

Za pierscienie do silniczka 1.3 zaplacilem rok temu 225 zl (RIK) w Wawie, ale do dzisiaj sie jescze nie zebralem na remont <lol>
Fides et Ratio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 18:53
Posty: 93
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: 323C 1.3,1997, 626 1996 FP

Postprzez Briareos » 9 lut 2007, 11:55

Pojęcie nie mam, bo sam nigdy nie interesowałem się tym tematem :D Z wcześniejszych postów na forum wychodzi tak z 1,5 do 2 tysięcy, to z robocizną nawet (zależy ile mechanik policzy). Pamiętaj że będzie trzeba jeszcze parę uszczelek wymienić, może przy okazji też płytki regulacyjne luzu zaworowego – warto dać więcej a zrobić wszystko za jednym razem. Na razie poczekaj aż zejdzie do F.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez GofNet » 9 lut 2007, 22:32

Na tę chwilę nie ma co składać wieńców na łóżku chorego...

1. Zalałeś taki sam olej, jak wcześniej?
2. Lałeś z opakowania kupionego w pewnym sklepie (oby nie w niepewnym sklepie i z beczki)?
3. Jeśli pkt 2. = TAK, to odessaj nadmiar oleju sktrzykawką z wężykiem i sprawdź, jak po w/w operacji silnik będzie się zachowywał.
4. Jeśli pkt 2. = NIE, to zmień olej na taki, jaki miałeś wcześniej.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez wvx » 10 lut 2007, 01:52

olej z pewnego źródła, orginalnie zapakowany Mobil 10W40. Dzisiaj spuściłem jego nadmiar, zobaczymy jutro rano:)
a tak a propo dzisiaj jak odpaliłem z rana to sie dokladnie przyjrzalem temu dymowi i jakby go było już mniej i napewno nie miał odcienia czarnego, był zdecydowanie bielszy niż przez ostatnie 3 dni. chyba wszystko wraca do normy...i hope...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Artiks » 14 lut 2007, 15:45

wvx napisał(a):olej z pewnego źródła, orginalnie zapakowany Mobil 10W40
Niestety najczęściej podrabiany olej na rynku ;) Też mam Mobil 1 ,sprzedający zapewniając oryginalnośc(a kupuję u niego części eksploatacyjne od paru lat i nie ma możliwości żeby zrobił mnie w babucho) pokazywał mi m.in. etykietę załączoną do produktu mającą świadczyć o oryginalności, miejsce produkcji itp itd.Kolejnym olejem i tak będzieu mnie Liqui Moly albo Midland.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez wvx » 14 lut 2007, 16:23

a jaki dokladnie olej Midlanda zalejesz? Bo patrzyłem na oferte tej firmy i znalazłem tylko oleje syntetyczne lub mineralne:/ No i ile wynosi cena tego oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Artiks » 14 lut 2007, 19:21

Dużo dobrego slyszalem o tym oleju i rozważam jego zakup, gdyż mój silnik ma już spory przebieg -190 tys.Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez andrzejq » 14 lut 2007, 22:15

A czym różnią się te oleje? Mają inne etykiety, jeden jest syntyetyczny a drugi półsyntetyczny chociaż specyfikacje mają te same :|

http://www.adaszo.pl/product_info.php?c ... 61051ebb8e

http://www.midland.pl/produkty/silnikow ... odukt.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez Artiks » 14 lut 2007, 22:46

AA tam piętrzysz niepotrzebnie trudności :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Pyton162 » 15 lut 2007, 00:23

grunt ze nie sa rozlewane w Polsce
Pyton162
 

Postprzez qbus » 15 lut 2007, 09:39

Hickx napisał(a):A czym różnią się te oleje? Mają inne etykiety, jeden jest syntyetyczny a drugi półsyntetyczny chociaż specyfikacje mają te same :|

http://www.adaszo.pl/product_info.php?c ... 61051ebb8e

http://www.midland.pl/produkty/silnikow ... odukt.html


Też próbowałem dojść skąd ta różnica przed kupnem. Ale dałem sobie z tym spokój. Zobacz sobie midlanda na allegro.
http://moto.allegro.pl/item164069718_mi ... od_ss.html
http://moto.allegro.pl/item163230464_mi ... atis_.html
Nikt mi nie udzielił mi odpowiedzi, w sklepie tylko powiedzieli że to są te same oleje. Więc w czym chaczyk, dlaczego jeden jest syntetyczny a drugi półsyntetyczny?
Na tej stronie masz to samo.
http://www.oelbrack.ch/de/ml/Person_508.asp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez qpr » 15 lut 2007, 10:04

ArtX napisał(a):Dużo dobrego slyszalem o tym oleju i rozważam jego zakup, gdyż mój silnik ma już spory przebieg -190 tys.Obrazek


Właśnie wczoraj do mnie dotarł – w przyszłym tygodniu bede wymieniał olej – i na pewno moja opinia trafi do odp. tematu! U mnie przebieg też spory (230tys) Także powiem ci czy było warto ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2006, 06:41
Posty: 45
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez Artiks » 15 lut 2007, 15:03

qbus napisał(a):Zobacz sobie midlanda na allegro.
Na allegro takich rzeczy się nie kupuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez andrzejq » 15 lut 2007, 16:45



Odp z adaszo.pl

"W opakowaniach 1 L i 4 L jest ten sam olej.
Etykiety na rynek europejski mają jedno oznaczenie MINERALNY LUB SYNTETYCZNY
nie ma rozgraniczenia na wartości pośrednie.
W polsce stosuje się zakres dodatkowy jako półsyntetyczny.
Wg norm europejskich jest to olej Syntetyczny bez względu na jego procentową zawartośc"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez slawiosz » 21 lut 2007, 01:24

ja kupiłem mieśąc temu mazde mx3. Zmieniłem olej na półsyntetyk mobila. na nierozgrzanym silniku strasznie kopciła. Pojechałem do sklepu "inter cars" tam polecono mi kupno oleju mineralnego 15 w40 firmy LIQUI MOLEY do tego oleju doradzono dolać CERATEC firmy LIQUI MOLY i założenie filtra oleju który posiada zawór zapobiegający spływaniu oleju z rozrządu firmy KNECHT.Całkowity koszt czyli olej,ceratec i filtr to 215zł. Jeżdze na tak wymienionym oleju dopiero dwa dni i już powoli silnik zaczyna dochodzić do siebie. narazie jestem zadowolony. Jak by coś się złego działo to napewno napisze.
slawiosz
 

Postprzez Adaś » 21 lut 2007, 09:28

z polsyntetyka zmieniles na mineralny? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez slawiosz » 21 lut 2007, 14:47

tak na mineralny bo jest troche gęstrzy a silnik i tak będzie musiał iść do remontu bo olej z ceratec-em napewno go nie naprawi.
slawiosz
 

Postprzez radomir » 5 mar 2007, 19:43

Ja swoją madzię '96 1.5 kupiłem 3 tyg. temu. do wymiany oleju było ok, nie dymiła, troszke brała oleju. Teraz zmieniłem na LIQUI MOLEY i zaczęła dymić na zimnym silniku – tak przez 30-40 sekund chmura niebieska. Stan licznika 137tyś, wg mnie dwa razy więcej. Myślę powoli o remonciku i kombinuję skąd kaskę wziąść. obecnie bierze około 150 – 200ml na 1000km. Jak dlugo z tym dymieniem da sie jeździć nie wiem, ale też jestem rozczarowany silnikiem, choć liczyłem się z tym że mogę trafić na wszystko. Jak ktoś ma sprawdzonego mechanika w Poznaniu od madzi to prosze dajcie znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez radomir » 5 mar 2007, 19:45

aha, od czego zacząć, od środka do czyszczenia pierścieni – jakiego, czy odrazu jakiś ceramizer – jaki. Dajcie znać proszę :)
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323