Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Pyton162 » 13 cze 2006, 22:55

a ja dzis gadalem z kolesiem co swego czasu razem z kolesiami kupowali tylko mazdy 323f BA lub 323c z 1.5 , on sam mial 7 sztuk takich z 1.5 silnikiem i kazda jedna brala mu olej, i nie koniedcznie dymily, powiedzial ze takiego szmelcu to nigdy w zyciu nie mial. Co do hond koles ma crx ale silnik jest zmeczony totalnie , dymi i wcioaga sporo oleju, ale akurat on kupil crx za tak male pieniadze ze widzial ze silnik do kapitalnego remontu. Mam 5 kolesi co smigaja hondami , a jezdza dosc ostro, zaden nie ma problemow z silnikiem, pozdro
Pyton162
 

Postprzez scanioll » 14 cze 2006, 10:52

Na pewno HONDY można bardziej kręcic niż inne silniki różnych marek , ale nie można mówić ,że Mazdy to szmelc i biorą olej w okrutnych ilościach. Mój brat ma CADDY 2005 rok 1,9 tdi (110 km) , Nie sprawdzał oleju bo to nowe auto przecież (kupił w salonie i nie katuje) , jak sprawdził po przejechanych 5tys.km to mu szczena opadła bo na bagnecie było sucho ( jak odbierał z salonu było równo na maxa) i dolał jakieś 1,3 litra. Zadzwonił do serwisu , a panowie mu na to , że te silniki wszystkie biorą olej :| :| :| .Co Wy na to ? Nówka auto i co? Dlatego nie ma co narzekać na Magdalenki , jestem pewny , że w tych autach , które piją olej i stawiają zasłony dymne , a na budzikach widnieją przebiegi w granicach 120-130 tys. km to można sobie te przebiegi między bajki włożyć .
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez I like... » 14 cze 2006, 18:49

Mumin napisał(a):
I like... napisał(a):ponoć te autka dopiero od 1997r nie mają prolemów z braniem oleju – niby coś poprawili
to są słabe jednostki 88KM a auto wygląda jak wygląda i baaardzo wielu ludzi ciśnie na maxa ile sie da i potem nic dziwnego że sie coś pieprzy to miało być auto rodzinne a sportowa wersja to tylko z 2.0 V6

Ja sprowadzam z Niemiec tylko japończyki i tylko w b.dobrym stanie – nie są tanie ale sie sprzedają dobrze takich 323f miałem kilka, niektóre jeżdzą w kraju juz ok 2lat i ludzie sobie chwalą nikt nie narzeka ale jak sie kupuje super odpicowane okazje to....
Ojcu przywiozłem ten samochód bo nikt na niego nie narzekał a rodzice chcieli mieć tanie i niezawodne auto, nie kupilibyśmy tego gdyby ludzie narzekali.

Tutaj widze baaardzo dużo ludzi którzy chyba kupili coś okazyjnie a potem płaczą.....jak to mówi Jaksa ,,mazdy sie nie psują, to ludzie psują mazdy...''

Jeżeli szukacie 323f 1,5 to śmiało moge polecić, ale tak jak mówię lepiej 2tyś dołożyć i potem sie nie wqurzać że coś nie tak


Ja mam auto po liftingu i problem ten sam. Na szczęście póki co nie dymi. A kupiłem wcale nie tanio więc żadnych reguł nie ma. I przestańcie z tym sportowym wyglądem i deptaniem. MX3 i 323F BG też mają sportowy wygląd i są deptane, a problemów z olejem nie ma. Tą teorie to sobie IMO można w buty wsadzić.


moze masz jeszcze ze starym silnikiem ;)
dziwni mnie tylko fakt że mazda przez tyle lat z tym nic nie zrobiła – moim zdaniem zrobiła po 97r
Z tego co kiedyś czytałem to do Z5 powinno sie lać półsyntetyk – tak jak do nissana – tak zaleca producent
tylko full ludzi uważa że syntetyczny to najlepszy olej na swiecie – OK ale nie do mazdy, nissana i chyba do hondy
Każde auto (mazda,nissan,honda)jakie przywiozłem z Niemiec – regularnie serwisowane w ASO – zawsze były zalewane olejem 10W-40!!! i nigdy nie było problemu z silnikiem!!! ludzie juz po 2lata tymi autami jeżdzą i robią co niektórzy full kilomtrów i jest git.

Troche z tematu zszedłem :|
Japończyki górą!!!(i ładne japonki)
Początkujący
 
Od: 30 lip 2005, 14:34
Posty: 15
Auto: 323F

Postprzez scanioll » 14 cze 2006, 18:59

I like ma rację . W Polsce ludzie mają pierdolca na punkcie pełnych syntetyków . Toyota do większości modeli tez zaleca 10w/40 , a ludziska leją wszystko co reklamują ( 0w/30 , 5w/50 itd.)Po co poprawiać fabrykę :|
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez I like... » 15 cze 2006, 00:29

scanioll napisał(a):I like ma rację . W Polsce ludzie mają pierdolca na punkcie pełnych syntetyków . Toyota do większości modeli tez zaleca 10w/40 , a ludziska leją wszystko co reklamują ( 0w/30 , 5w/50 itd.)Po co poprawiać fabrykę :|


Dokładnie!!!
Japończyki górą!!!(i ładne japonki)
Początkujący
 
Od: 30 lip 2005, 14:34
Posty: 15
Auto: 323F

Postprzez siwy_dymek » 15 cze 2006, 02:21

I like... napisał(a):scanioll napisał:
I like ma rację . W Polsce ludzie mają pierdolca na punkcie pełnych syntetyków . Toyota do większości modeli tez zaleca 10w/40 , a ludziska leją wszystko co reklamują ( 0w/30 , 5w/50 itd.)Po co poprawiać fabrykę


Dokładnie!


szukanie wytlumaczenia!! Co to niby tyko w mazdzie leja?? Wlasciciele mazd sa jacys inni? Sranie w banie! Pierscienie siadaja i tyle! Po japoncach ma sie czlowiek spodziewac sredni 300tys.km przebiegu!! Oczywiscie plus minus, jeden bedzie miec 150tys.km drugi 400tys.km, w zaleznosci od stylu jazdy wlascicieli! Srednia ma wyjsc wg. mnie 300kkm!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez lukasz 323C » 15 cze 2006, 11:36

Dajcie sobie juz siana chłopaki z tym tematem są ludzie, którym Z5 działa poprawnie (jak ja :P ) i są tez tacy, którym się sypie (ich jest więcej). Jednym słowem cos z tym silnikiem jest nie tak i już. A jeśli komuś się to nie podoba to niech zmieni auto na inną markę i zobaczymy jak trafi a nie mówi ze Mazda to bubel. Przez ostatni tydzień widziałem z 2 marki samochodów jadące przede mną i puszczające takiego dyma ze musiałem przykręcić nawiew, bo bym się udusił a była to Honda Civik i Volkswagen Golf 3 i wszystko w benzynie.

Moim zdaniem ZAMKNĄC TEN TEMAT JUŻ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez bartek_bart » 15 cze 2006, 11:41

dokładnie nie ma się co już rozczulać. nie jest to super silnik i tyle. ja choć nie jestem z niego zadowolony bo puszcza często dyma i bierze ok 0,8-1,0l na 3000tyś km ale poza tym np na trasie nigdy mnie nie zawiódł i nie stałem. kompresję ma dobrą i ciągnie ok. wkurza mnie jeszcze tylko falowanie obrotów a raczej ich spadek po zatrzymaniu lub hamowaniu no i lubi się czasem zadławić jak ruszam tzn gdy delikatnie lub gwałtownie nacisnę na gaz to najpierw spadają jej obroty a potem podskakują. innych problemów nie ma.

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez lukasz 323C » 15 cze 2006, 12:03

bartek_bart napisał(a):dokładnie nie ma się co już rozczulać. nie jest to super silnik i tyle. ja choć nie jestem z niego zadowolony bo puszcza często dyma i bierze ok 0,8-1,0l na 3000tyś km ale poza tym np na trasie nigdy mnie nie zawiódł i nie stałem. kompresję ma dobrą i ciągnie ok. wkurza mnie jeszcze tylko falowanie obrotów a raczej ich spadek po zatrzymaniu lub hamowaniu no i lubi się czasem zadławić jak ruszam tzn gdy delikatnie lub gwałtownie nacisnę na gaz to najpierw spadają jej obroty a potem podskakują. innych problemów nie ma.


Przeczyść sobie silniczek krokowy i będzie wszystko ok. Mi tez falują obroty, ale będę to robił przy wymianie rozrządu i przy okazji tez luzy zaworowe zrobię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez bartek_bart » 15 cze 2006, 12:15

lukasz 323C napisał(a):Przeczyść sobie silniczek krokowy i będzie wszystko ok.


jak będziesz się tym zajmował to zrób zdjęcia i wyślij mi jak możesz :) bo ja nawet nie wiem gdzie ten krokowy jest :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Udesky » 15 cze 2006, 15:16

A ja widzialem w czoraj MX3 ktory puszczal takiego mega dyma przy wolnej jezdzie ze moja przy tym przed wymiana pierscieni to pikus, a i diesel mogl by poczuc sie zawstydzony hahaha
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez GofNet » 15 cze 2006, 15:42

Wczoraj jechałem z pracy i jechał przede mną Fiat Tempra. Ogólnie auto, jak auto, ale zbliżaliśmy się do świateł i w odległości, w której nie moglibyśmy już zahamować zapaliło się żółte światło. Ja nie przyspieszałem, bo i po co, skoro i tak to nic nie da, więc jechałem niezmienną prędkością. Dziwniejszym więc było to, że temperówka jadąca przede mną przyspieszyła (przynajmniej chciała :)). O ile prędkość poprzedzającego się nie zwiększyła (przynajmniej zauważalnie), o tyle poleciała taka czarna chmura dymu, że aż się zdziwiłem...

Tego samego dnia, ale rano (w drodze do pracy) wyprzedził mnie VW Passat. Śiakiś nowy, wyglądał fajnie, nowocześnie, itp. Sęk w tym, że kopcił tak czarnym dymem, że wstyd jak cholera! DIESEL, bo DIESEL, ale przecież roczny, czy dwuletni a taka afera.

Z tydzień temu jechałem za Mesiem busem. Musiałem przełączyć nawiew z zew. na wew., bo kopcił tak czarnym dymem (podczas normalnej jazdy), że szło się udusić a nawet spowodować wypadek, bo widoczność była właściwie niemal zerowa! Musiałem TRUCICIELA wyprzedzić, bo dalej tak się jechać za nim nie dało...
__________________________________________

Jest wiele gorszych przypadków niż Z5 i ludzie kładą na to laskę. Jeżeli silnik się kręci i da się go odpalić, to leją olej (niektórzy w proporcji 1l paliwa na 0,1l oleju) o jeżdzą dale!

Ja kiedyś już pisałem, że gdybym miał Z5 i wymiana na dobry, odpowiedni syntetyk by nie pomogła, ceramizer również, to lałbym ten syntetyk (jakiś tani, np. LOTOS) i miałbym to w <dupa>. I tak remont kosztowałby mnie więcej, niż dolewki oleju a gwarancji na sukces nigdy w 100% (jak widać) nie ma.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez lukasz 323C » 15 cze 2006, 16:07

GofNet napisał(a):Jest wiele gorszych przypadków niż Z5 i ludzie kładą na to laskę. Jeżeli silnik się kręci i da się go odpalić, to leją olej (niektórzy w proporcji 1l paliwa na 0,1l oleju) o jeżdzą dale!

Ja kiedyś już pisałem, że gdybym miał Z5 i wymiana na dobry, odpowiedni syntetyk by nie pomogła, ceramizer również, to lałbym ten syntetyk (jakiś tani, np. LOTOS) i miałbym to w . I tak remont kosztowałby mnie więcej, niż dolewki oleju a gwarancji na sukces nigdy w 100% (jak widać) nie ma.


GofNet masz racje jak najbardziej.

I niech ktoś zamknie ten temat już.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Udesky » 15 cze 2006, 17:04

A ja tam wyremontowalem pierscienie swojej Z5 i teraz chodzi jak ta LALA, a przed tem zanim padly takze chodzila nienagannie. Padly przez zla intalacje LPG – partacze ze Skoczowa montowali!!!
Kazdy samochod ma jakos wade, po za tym [jakie?] pierscienie niz samozaplon jak w Peugeocie chyba 307, przychodzisz a tu kupka popiolu hahaha hahaha
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Mumin » 15 cze 2006, 17:17

GofNet napisał(a):
Tego samego dnia, ale rano (w drodze do pracy) wyprzedził mnie VW Passat. Śiakiś nowy, wyglądał fajnie, nowocześnie, itp. Sęk w tym, że kopcił tak czarnym dymem, że wstyd jak cholera! DIESEL, bo DIESEL, ale przecież roczny, czy dwuletni a taka afera.



Pozdrawiam
..::GofNet::..


To ja coś dodam do Twoich opowieści. Przedwczoraj, szedłem sobie ulicą – patrzę jedzie Mazda 6. No śliczne, drapieżne auto, ale będąc już uczulony na Mazdy, myślę przypatrzę sie jak ruszy ze skrzyzowania. No i dopatrzyłem się – gość ruszył delikatnie, a z rurki czrny dym! Nie wiem czy to był diesel czy nie, ale tak czy siak za wcześnie moim zdaniem na takie rzeczy.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Pyton162 » 15 cze 2006, 20:24

nowe diesle dymia na czarno i nie jest to nowosc, a jak jeszcze maja przerobiona elektronike to dopiero dymia az milo, czarany dym to nie tragedia, natomiast niebeski to juz mega obciach :)
Pyton162
 

Postprzez Mumin » 15 cze 2006, 20:31

Pyton162 napisał(a):nowe diesle dymia na czarno i nie jest to nowosc, a jak jeszcze maja przerobiona elektronike to dopiero dymia az milo, czarany dym to nie tragedia, natomiast niebeski to juz mega obciach :)

A to zwracam honor.:)
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez brii » 27 cze 2006, 12:09

Tak myślę czy cała ta dyskusja o braniu oleju ma sens...
Ostatnio dużo jeździłem różnymi nowymi samochodami i branie oleju w nich nie jest niczym niezwykłym. Mercedes i Subaru nawet mają w bagażniku specjalne miejsce i elegancki pokrowiec na butelkę oleju :D
Jeśli samochód nie kopci i dobrze jeździ, a testy emsji spalin przechodzi bez dawania w łapę to nie ma się kompletnie niczym przejmować :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez szuszen » 2 sty 2007, 23:06

Ja też tak sądze brii!moja Madzia też chyba łyka olej (tak z 1- 1,5l na 10tkm) ale ogólnie chodzi jak igiełka. Słyszałem że niektórzy producenci aut zastrzegają, że samochody z ich stajni mogą "zjeść" ok 1 l oleju na 1000km (nie 10 tyś!!!)– przy tym zestawieniu Madzia jest git!!! I nie wierzę że Lotos jest zły- przejechałem już w sumie na nim ok 80 tkm ( w tym 50 na mazdach) i nie zauważyłem nic złego!!!Lotos 10W 40 zresztą! A może macie jakieś inne oleje warte uwagi ale w przystępnej cenie do zaproponowania? Co sądzicie o oleju BP?Poza tym skaczące obroty u mnie też występowały ale na SGI only!Po regulacji u gaziarzy problemy zniknęły!Pozdrawiam wszystkich Mazdowiczów! <jupi> <jupi> <jupi> Mazda rulez
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"

Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005 ???????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 22:06
Posty: 41
Skąd: Gliwice
Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM

Postprzez Udesky » 2 sty 2007, 23:54

szuszen napisał(a):Madzia też chyba łyka olej (tak z 1- 1,5l na 10tkm

To w granicach normy w Z5, no te po 97r powinni juz miec mniejszy apetyt.
szuszen napisał(a):samochody z ich stajni mogą "zjeść" ok 1 l oleju na 1000km (nie 10 tyś!

Nissan Almera 1.8 :P
szuszen napisał(a):macie jakieś inne oleje warte uwagi

Mobil Super S 10w40 – 100zl z wymiana i filtrem, ewentualnie slyszalem dobre opinie o Valvoline MaxLife, ale nieznam ceny
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323