Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Fryta86 » 7 maja 2013, 07:32

Pindurek napisał(a):Problem wycieraczek rozwiązałem doraźnie,tzn. heftłem blaszke miedzy ramionami tak,zeby nie wypadały ze stawu, ale to tylko tak narazie i teraz szukam tego lączenia.
Potrzebuje tylko i wyłącznie tego białego klipsa,nie ma ktoś może???
Albo wie gdzie to kupie?Wiem, ze kiedyś to sprzedawali.
Może w serwisie by mieli taki dinks?


Ja szukałem i tego plastikowego gniazda nie znalazłem. Na złomach tylko cały mechanizm za 100zł ale nie masz pewności w jakim to jest stanie...
W ASO już nie pamiętam ale też dużo chcieli i tylko za całe cięgno – pojedynczych plasticzków nie sprzedają...

Obejrzyj sobie fotorelacje:
viewtopic.php?f=456&t=48550
na następnych stronach jest też problem wspomnianego plastiku...

Ale ogólnie rozbierz sobie też ośki bo problem z plastikami zaczyna się od zwiększonego obciążenia właśnie na ośkach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez Pindurek » 7 maja 2013, 09:46

Wszytsko jest już nasmarowane.
A plastik kolega radar sprzeda z anglika ;)

Także zostaje tylko problem szyberdachu.
"Ale herbatka dobra" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2011, 23:14
Posty: 84
Skąd: Knurów
Auto: Mazda 323C
1.5 PB
90KM
65kW
16V
1995r.

Postprzez mikissj » 7 maja 2013, 13:21

z a wymieniałeś kopułke i palec bo z tego co słyszałem że jak auto ma gaz to w kopułce i na palcu sie zbiera biały proszek co powoduje że styki nie przewodzą jak należy i auto dławi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez lesio » 7 maja 2013, 14:12

tak, był biały nalot ale zostało to już ogarnięte. Nigdzie nie mogę diody kupić! Nie mam jak kompa sprawdzić. A w 8 sklepach nie mieli kabli ngk, masakra jakaś!
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2013, 00:15
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f V6 KF
'97

Postprzez mikissj » 7 maja 2013, 18:30

Kupiłem przepływomierz bo mój co mam w aucie ma uszkodzoną wtyczkę i strasznie lata, mam nadzieje że przestanie m go dławić i auto sie odrodzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez lesio » 7 maja 2013, 19:49

Winny jest kabel nr 2. Tak mi sie wydaję. Troszkę go poruszałem, pomagikowałem i jest poprawa, nieznaczna ale jest, jutro będą nowe NGK pod machą, zobaczymy. Kopułkę elegancko przeleciałem papierem, palec również :) Najciekawsze jest to że on na wolnych obrotach chodzi ładnie ale przy wdepnięciu gazu <dupa> .

Zobaczymy!

Coś mi jeszcze syczy przy kolektorze ssącym, chyba po wystrzałach coś poszło, ale i tak uszczelki pod deklami będę wymieniał to się ogarnie.

Kolejna sprawa, madzia nie brała nawet deka oleju, a teraz dymi i to na niebiesko raczej, jak przegazuje, myślicie że głowica czy po prostu to efekt tego że zalewa? Wcześniej zanim pojawiły się problemy i strzały gazu nic nie kopciła, a chyba kilka niewielkich strzałów nie mogło nic zrobić uszczelce :)
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2013, 00:15
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f V6 KF
'97

Postprzez mikissj » 8 maja 2013, 16:32

wymieniłem przepływomierz okazało się ze ten co miałem w aucie miał na chama wtyczke posklejaną i polutowane kable, czyli chyba nadaje się do smieci. Mam nadzieję że dławiene ustane i nie bede musiał jechać na skasowane błędów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez kinki » 8 maja 2013, 17:07

to wymieniłeś i nie sprawdziłeś ??
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6084 (469/184)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez mikissj » 8 maja 2013, 17:48

No wiesz sprawdze jak bede do pracy jechać czyli za ok 110 minut, a tak wogóle auto mi zapaliło czyli chyba jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez kinki » 8 maja 2013, 21:13

a przed wymianą nie paliło ??
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6084 (469/184)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez pawcio1017 » 8 maja 2013, 22:00

Mam pytanie wie ktoś może ile dokładnie gram czynnika do układu klimy wchodzi? Oraz gdzie dostane (ewentualnie jaki rozmiar) o-ringi uszczelniające łączenia tych srebrnych, aluminiowych przewodów idących na podszybiu?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez JapanBA » 8 maja 2013, 22:40

Z tego co pamiętam to 750gram ale głowy nie dam sobie uciąć, w serwisie mają książkę ile czynnika oraz ile oleju wchodzi wiec zapytaj ;)
Oringi kup oryginalne w ASO, przypadkiem nie pakuj sie w takie zielone za 40zł z allgro, mega wiele sztuk hahaha <glupek2>
Chyba ze masz dojście do droższych zestawów, wtedy możesz zaryzykować ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez mikissj » 9 maja 2013, 04:42

Czy jeżeli po dodaniu gazu dymi to uszczelniacze mam do wymiany ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez luki_92_92 » 9 maja 2013, 16:07

można w ASO kupić same oringi, tutaj numery katalogowe (dla silnika 1.5 chyba)

Oringi w przewodach klimatyzacji:

61-J17A:
C003-61-J17 o'ring (6.07x1.78mm) 6szt.

61-J17:
C004-61-J17 (NO.1) o'ring (14.0x1.78mm) 3szt.
C005-61-J17 (NO.2) o'ring (10.8x1.78mm) 3szt.

http://mazda.ilcats.ru/part/market/euro ... rtid/11240
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Przemek323c » 9 maja 2013, 19:02

Pytalem w aso w lublinie i w carspeedzie i powiedzieli ze tylko cale rurki.
Przemek323c
 

Postprzez luki_92_92 » 9 maja 2013, 20:42

Przemek323c napisał(a):Pytalem w aso w lublinie i w carspeedzie i powiedzieli ze tylko cale rurki.
no to podaj numery katalogowe z EPC które ci podałem wyżej i powiedz że chcesz to zamówić. i co, odmówią ci? przecież to część OE i można ją bez problemu dostać :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Przemek323c » 9 maja 2013, 21:28

Tak wlasnie zrobilem i dowiedzialem sie ze samych nie sprzedaja. Moze tylko tutaj takie chore procedury bo w innym aso nie pytalem. Ktos moze namiary i ceny ?
Przemek323c
 

Postprzez pawcio1017 » 10 maja 2013, 21:31

Co do tych oringów – jak kupowałem auto to sprzedający powiedział że klima sprawna tylko czynnik uciekł i wskazał na łączenie tych rurek mniejwięcej pod silnikiem wycieraczek. Czy wymieniać trzeba wszystkie te oringi czy wystarczy w takim razie tylko to jedno i potem przed nabijaniem sprawdzą mi reszte układu próbą szczelności? (szkoda by było zabulić za czynnik który za chwile ucieknie) Jeśli tak to który wymiar z podanych jest akurat tego oringu? A i jeszcze kwestia – czemu nie nadawać się będą zwykłe, najzwyklejsze oringi "po 1zł" jak to ktoś określił o tym samym rozmiarze oczywiście. Pytałem ile gram wchodzi żeby zorientować się w kosztach nabicia...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Przemek323c » 10 maja 2013, 22:13

Najlepiej wszystkie na raz. Pytalem i koszt okolo 120zl wiec sporo. Bede szukal po sklepach z oringami. Tam cena 80gr sztuka albo kupie zestaw na allegro.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 10 maja 2013, 22:59

Nie wiem na ile to jest prawdą ale słyszałem, że te najzwyklejsze oringi z czarnej gumy nie są odporne na olej, który jest w układzie klimy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323