Prędkość max, przyspieszenie 0-100, elastycznosc???

Mazda 323 1994–1998

Postprzez vit » 21 lut 2010, 21:30

Według mnie Z5 bardzo ciekawie osiąga granice 180km/h dalsza próba powiększenia prędkości to kwestia czasu jak i odcinka :P
Takie moje spostrzeżenie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez TR4PSTAR » 21 lut 2010, 21:58

don2x44 napisał(a):Próbuj, próbuj tylko z głową.


Prędkość swoją drogą, ale zdrowy rozsądek trzeba zachować ... :D

Pozdro ... :)
Ostatnio edytowano 21 lut 2010, 22:54 przez TR4PSTAR, łącznie edytowano 1 raz
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Malina » 21 lut 2010, 22:29

Na autostradzie w Niemczech jechałem swoja ok 192km/h. Na starych świecach, kablach, wytartych oponach 185/65/14 zaraz po kupnie samochodu. Jak na silnik 1,5l to chyba niezły wynik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez TR4PSTAR » 21 lut 2010, 22:53

Ładny wynik :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez marcin255 » 21 lut 2010, 22:56

Jestem szczerze zdziwiony ,pomijając fakt ,ze u mnie juz na 100/h-licznik – gps pokazuje 96-95 km/h
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez arturd » 22 lut 2010, 11:53

Pewnie, że jak mamy pas rozpędowy długości pasa startoego na lotnisku to może te 190 z5-tka poleci, jednak w naszych warunkach na normalnych drogach to mało realne przy zachowaniu zdrowego rozsądku. Widać też, jak liczniki analogowe przekłamują w stosunku do GPS i przy prędkości bliskiej 200 błąd może być wiekszy niz -10, czyli raczej te 180 jest bardziej pewne niż 190.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez michalxxxxx » 22 lut 2010, 13:29

A ja nadal nie wiem co zrobic z moim 140 km/h predkosci maxymalnej:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez lesiux » 22 lut 2010, 14:17

arturd napisał(a):Pewnie, że jak mamy pas rozpędowy długości pasa startoego na lotnisku to może te 190 z5-tka poleci, jednak w naszych warunkach na normalnych drogach to mało realne przy zachowaniu zdrowego rozsądku. Widać też, jak liczniki analogowe przekłamują w stosunku do GPS i przy prędkości bliskiej 200 błąd może być wiekszy niz -10, czyli raczej te 180 jest bardziej pewne niż 190.


to raczej zależy od kół jakie mamy, u mnie przy 200km/h na liczniku było 190 na GPS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Koroniarz » 22 lut 2010, 17:15

michalxxxxx napisał(a):A ja nadal nie wiem co zrobic z moim 140 km/h predkosci maxymalnej:(

Masakra na 3 biegu prawie tyle mam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez michalxxxxx » 22 lut 2010, 18:47

ale w jakim silniku? 1,5? podstawowe badanie juz zrobilem czyli kompresje mam 3x 13 i 1x 12 nowe swiece nowy olej nie wiem co nie tak jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez Koroniarz » 22 lut 2010, 18:54

tak silnik 1500 no przesadziłem 140km ale 130 miałem nie raz ale to już pod czerwonom linie , nie srubuje go bardziej do 6tyś kręce , może coś z aparatem zapłonowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez michalxxxxx » 22 lut 2010, 19:20

sam nie wiem niby silnik rowno chodzi czyli kazdy tlok pracuje wiec zaplon ok. jakos 140 na 5 mam gaz do dechy i nawet juz predkosci nie nabiera a biegi zmieniam tak 0-20 – 1, 20-40 – 2, 40-50 – 3, 50-80 – 4, przy okolo 90 zmieniam na piatke to jak ide na predkpsc a przy spokojnej jezdzie piatke mam juz przy 60 km/h nie mam obrotomierza wiec nie wiem jak wygladaja obroty silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez TR4PSTAR » 22 lut 2010, 22:30

W mojej miałem podobnie jak Ty ... Gaz do dechy i 140 km/h więcej nie chciała lecieć ;/ Po wymianie wydechu tj. tłumika środkowego i końcowego auto śmigalo 190km/h :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez trzydziech » 22 lut 2010, 22:47

podam też moje wyniki jakie uzyskałem. mierzone w ostatnich dniach, jak było słonecznie :)
pomiary z gps'u przy użyciu programu RaceChrono:
    1/4 mili ;) 19,053s (prędkość końcowa 112kph)
    0 – 60 mph: 13,390s
    0 – 100 kph: 14,395s
    0 – 50 kph: 4,144s
    60 – 100kph (III): 8,330s
    60 – 100kph (IV): 13,726s
pomiary nie za dokładne (odświeżanie gpsu co 1s). w sumie 2 osoby na pokładzie, czyli jakieś 1300kg lekko było ;)
jak czasy? przyzwoite?
martwi mnie tylko to przyspieszanie do 100kph. ale jeszcze kwestia przebudowy dolotu mnie czeka, bo poprzedni właściciel dał stożek zaraz za przepływomierzem.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez michalxxxxx » 22 lut 2010, 23:03

TR4PSTAR pamietasz moze jakie to byly koszty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez lesiux » 22 lut 2010, 23:14

michalxxxxx sprawdź czy masz dobrze ustawiony zapłon oraz aparat zapłonowy bo moim zdaniem gdzieś tam leży wina, ew zapchany wydech jak pisze TR4PSTAR. zacznij od sprawdzenia zapłonu oraz kodów błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez michalxxxxx » 23 lut 2010, 08:42

kody bledow sprawdzalem zaraz po oststniej naprawie dolotu. kontrolka zaswiecila sie tylko raz a pozniej nic. ale dzis jeszcze raz zrobie test
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez lesiux » 23 lut 2010, 08:45

to teraz zapłon, zrób sobie znak na aparacie i pokrywie zaworów, spróbuj przekręcić aparat w prawo w stronę kabiny i zobacz czy auto będzie się lepiej zbierać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez michalxxxxx » 23 lut 2010, 08:47

ehhm dopra postaram sie ale nie wiem co mi z tego wyjkdzie bo nie jestem specjalista w tych sprawach. ja tam gotowac wole;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez TR4PSTAR » 23 lut 2010, 10:14

Jak już dowiedziałem się, że wydech do wymiany to wsadziłem za tłumik środkowy Strumienice rurową (100 zl) a za tłumik końcowy dedykowany Ultera :) Teraz śmiga aż miło tylko ;]

Normalnie za same tłumiki (zamienniki) dasz pewnie około 200 zł, ale najpierw sprawdz w jakim są stanie.
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323