Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez don2x44 » 14 lis 2009, 11:24

luki_92_92 napisał(a):Aha. No ja właśnie w zimę jak były zamarznięte lusterka to nie widziałem żeby coś się podgrzewało, ale o bajerze z włączeniem podgrzewania tylnej szyby aby podgrzać lusterka nie wiedziałem ;) Sprawdzę to w wolnej chwili ;)

Tak to jest gdy nie czyta się instrukcji obsługi... 3/4 produkowanych aut ma tak rozwiązane włączenie podgrzewanych lusterek.

luki_92_92 napisał(a):Widzieliście kiedyś efkę w kolorze 16P (ten co jest w ZXi i w tej z beżową skórą) w której nie ma skóry? Ja taką posiadam – nie mam skóry a kolorek ten sam :P

Widzieli:) Przejrzyj sobie Allegro.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Krzysiek27 » 14 lis 2009, 16:30

Instukcje obslugi po polsku jest na necie ale wersji po lifcie.
Krzysiek27
 

Postprzez luki_92_92 » 14 lis 2009, 20:15

Zależy w jakiej wersji, przecież można kupić mzdy w ogóle bez poduszek ;) Ja np. mam tylko kierowcy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Michał88 » 15 lis 2009, 13:54

Do dodatkowego wyposażenia można jeszcze dorzucić Webasto. Ostatnio było na allegro oryginalne do Z5, sprzedało się za 499,00.
Szkoda że nie miałem akurat wolnej kasy :(
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez swiezak » 4 gru 2009, 17:46

Witam.
Przymierzam się do kupna 323F BA z silnikiem 1.8 i w związku z tym mam parę pytań:
1.Czy te silniki są trwalsze od Z5 (chodzi o kwestie brania oleju).
2.Czy remont 1.8 jest droższy od 1.5 i jeśli tak to o ile.
3.Jak wygląda spalanie, jest dużo większe?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 18:18
Posty: 21
Auto: 323f BA 1.5

Postprzez marcin255 » 4 gru 2009, 18:32

tak ,tak ,tak
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Szymon » 4 gru 2009, 18:45

eeeee...spalanie nie jest dużo większe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6452 (359/160)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: ‘13 Lexus IS250 III
‘16 Scenic w Longu
‘03 Mx-5 NB FL Silver Blues

Postprzez swiezak » 4 gru 2009, 18:53

No właśnie poczytałem trochę w temacie ,,Spalanie naszych mazd" i 1.8 wcale nie odbiegała od Z5. Co do remontu BP to orientuje się ktoś w cenach?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 18:18
Posty: 21
Auto: 323f BA 1.5

Postprzez kwak » 6 gru 2009, 21:02

dopiero co remontowalem motor 1,8. łączny koszt części to 1300, robocizna zależna od warsztatu i regionu polski.
części : komplet uszczelek góra+dół , pasek rozrządu, pierścienie, panewki, uszczelniacze zaworów, olej, filtr oleju, filtr powietrza, oraz głowica poszła do regeneracji(planowanie+była nadspawywana z powodu jakiegoś wżeru.
części różnych producentów, niektóre oryginalne japońskie(pierścienie m.in.)
ja za robote płaciłem 1000
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez MariuS » 6 gru 2009, 21:11

kwak napisał(a):oryginalne japońskie(pierścienie m.in.)



ori tzn Mazda?


takowe kosztują o ile sie nie mylę koło 1000zl/komplet...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez marcin255 » 6 gru 2009, 21:47

1300 zł ASO Wrocław
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kwak » 7 gru 2009, 22:20

mariusz_sti napisał(a):ori tzn Mazda?

dobre pytanie. nie ja kupowałem części. napisałem co mi przkazał mechanik.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez iceman150 » 7 gru 2009, 22:34

Oryginalnme japońskie to jakieś zamienniki bo tak byś się nie zamknął w tej cenie. Podejżewam że masz pierścienie NPR (bardzo dobre)
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez GreenLizard » 8 gru 2009, 19:42

Witam.
Interesuję się mazda 323f. Mam jedną na oku. Silnik 1.5 przebieg ok 200k. I mam pytanie właśnie odnośnie przebiegu. Jak te silniki znoszą taki przebieg?
Początkujący
 
Od: 7 gru 2009, 14:56
Posty: 4
Skąd: Katowice

Postprzez świeżak » 8 gru 2009, 20:15

Cześć! Po pierwsze nie patrz na przebieg, tylko na stan techniczny. Bo może mieć 200kkm i silnik może być w bardzo dobrym stanie, albo 120kkm i silnik niestety do remontu :D Co do 1.5 to jak wszystkim wiadomo jest to silnik klasyk jeśli chodzi o pobieranie oleju hehe :P Dokładnie sprawdź co kupujesz. Pozdro!
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez grabu122 » 8 gru 2009, 20:30

Stary Golf, Passat, czy Mercedes W124 to to nie jest :P
Dużo też zależy czy poprzedni właściciele nie wykorzystywali Mazdy jako "pseudo wyścigówki".... do Hondy 1.4iS jednak spoooooro brakuje.
I najważniejsze czy był regularnie kontrolowany i uzupełniany poziom oleju między wymianami.
Jeśli ktoś o tym zapomniał i pojezdził sobie ze stanem grubo poniżej minimum zapieczenie pierścieni gwarantowane.... :|
Trzeba pamiętać o tej kontroli jak o pacierzu, bo to nie konstrukcja typu Audi 80 B4 2.0 (90KM) czy Golf III 1.8 (75KM) gdzie się go wymienia i zapomina o nim do następnej wymiany mimo np. 350tys. km na liczniku.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez GreenLizard » 8 gru 2009, 20:55

A jak to najlepiej sprawdzić? Badanie spalin?
Początkujący
 
Od: 7 gru 2009, 14:56
Posty: 4
Skąd: Katowice

Postprzez mario1616 » 8 gru 2009, 21:01

Analiza spalin powinna cos wykazac, ale nie zawsze. W sumie to loteria jest :P Grunt to sprawdzic czy nie kopci, bo z braniem oleju mozna zyc :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez GreenLizard » 8 gru 2009, 22:17

Ok, dzięki. Jutro jadę oglądać madzie i chciałbym wiedzieć jak najwięcej :P
Początkujący
 
Od: 7 gru 2009, 14:56
Posty: 4
Skąd: Katowice

Postprzez arturd » 9 gru 2009, 16:28

Grabu122, co masz na mysli piszac, ze do hondy 1,4iS mu sporo brakuje?
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323