Maździna tryb ogarniania

Mazda 323 1998–2003

Postprzez Gronozzz » 27 mar 2020, 17:19

Witam forumowiczów!
Ciekaw jestem ilu jeszcze jest posiadaczy w tym roku Maździny
Swoją BJ 1.5 mam od listopada 2019 i do tej pory zrobione jest.
-hamulce przód TRW, klocki nowe oryginał, zaciski pomalowane na czarno, nowe prowadnice, gumki i blaszki
-ham tył blueprint, bębny pomalowane na czarno na przyszłość , tłoczki ( stare rozpadły się przy demontażu) wrażenie hamowania tylko przodu okazały się trafne. Wszystko zapieczone na amen.
-przewody giętkie wszystkie blueprint, płyn ham kroon.
-świece Bosch double iridium, przewody zapłonowe i cewki.
-oba lusterka grzane i elektryczne. Prawe komuś się nie podobało i złamał je na parkingu. Lewe odchylone do końca i 2/3 auta w lusterku ( również połamane )
-wyczyszczona przepustnica i silniczek krokowy
-wymieniony dolot na nowy ( pęknięty przy obejmie i na środku klejony na sztukę i trytytki )

AAA udokumentowany przebieg 168tyś Holandia. Przy 160 zmienione sprzęgło, płyn chłodniczy, rozrząd z pompą wody.
-olej w skrzyni biegów 75w90

-uszczelka pod pokrywą zaworów, oba paski
-rozebrane drzwi przód tył, nowe głośniki Hertz z przodu ( lewy był spalony ) tył seria
Przesmarowane zamki, zawiasy i mechanizm szyb z myciem kompletnym.
– felgi 7j16 niestety nigdzie nie mogę znaleźć nazwy, kupione za 60€ i własnoręcznie szlifowane i polerowane ranty i parapet. Nowe śruby i malowane dekielki na czarno plus bezbarwny.
Z przodu nowe Toyo Proxes CF2 tył Toyo Proxes T1R niestety do wymiany mimo bieżnika 6mm 9 letnie.
Długa walka z brakiem mocy... mimo komputera i odpinania przepływki itp po wielu tygodniach udało się kupić przepływomierz Toyoty PnP. Wszystkie objawy ustały jak ręką odjął. Maździna zaczęła w końcu jechać.
Olej 5w40 Motul plus Ceratec LM, filtr kabinowy blue z czyszczeniem dmuchawy i całego inwentarza martwych latających przyjaciół Filtr powietrza Pipercross ( ładnie buczy i bez przesady), filtr paliwa w zbiorniku
Ciekawostka... silnik płukałem za pomocą ropy. Do starego oleju pół litra, 15 min na wolnych i zlewanie. Nowy filtr oleju i zalanie 4 litrów ropy i to samo. Ropa była czarna jak smoła.
-nowe pompki spryskiwaczy, tylny robił zwarcie i bezpiecznik padał. Nowa tylna wycieraczka.
-siłowniki tylnej klapy bo głowa już bolała od dostawania nią przy zakupach
-nowa prawa lampa Bosch,udało się kupić nową za 20€ więc po co polerować i kleić basen, do tego połamane mocowanie jak i w lewej na którą właśnie czekam oraz oba przednie kierunki ( boczne zmienione na białe)
-Przednie żarówki Philips plus niebieskie postojówki
– radio Kenwood zostaje ponieważ gra baaardzo dobrze
– przesmarowany mechanizmy wycieraczek a w szczególności tylna bo grała operę tylko tą mydlaną niestety. Kulka sucha od strony silnika ale znalazłem problem po dwóch rozbiórkach mechanizmu.
-płyn wspomagania Castrol
-zdemontowane halogeny bo umarły już dawno temu a w ich miejsce pójdą dzienne okrągłe ale to jak zawitam do kraju.

To chyba wszystko o ile pamiętam

O dziwo jak na ten rok i że jest to Mazda to ruda jest ale tylko na spodach drzwi prawy przód i lewy tył ( garażowana )
Zrobię to przy okazji wyciszania nadkoli.
Do zrobienia planowane
-wyciszenie nadkoli i maski plus konserwacja całego dołu po sprawdzeniu zawieszenia i jeśli będzie wymagało to progresywne sprężyny plus nowe amorki, może 30mm w dół... jeszcze nie wiem.
-może rozpórki przód,tył...
-polerka całego auta
-końcowy tłumik nie za głośny żeby nie czuć się jak Seba z Karyną w Beemce
-założenie chlapaczy z powodu szerokości opon ( na równo z nadkolami co powoduje burzę kamieni na karoserii-niestety )
-wytłumienie drzwi przednich i może tylnych

Wcześniej byłem posiadaczem 6 kombi 2003r 2.0 benzyna i na forum nie było mnie jakiś czas bo 6 poszła na sprzedaż i trzy lata tylko motocykl Triumph Sprint 955i 2003r

Marzenie
Wsadzić 2.0 Mazdowskie plus zmiana hamulców na większe plus tylna belka aby tarcze założyć lub uturbić jak Profesor Chris Lanosa HYHY

Poniżej dodałem trochę zdjęć z prac. Bez opisu ale każdy wie o co chodzi <lol> ;P
Załączniki
20200327_172353.jpg
20200327_172418.jpg
20200327_173735.jpg
20200327_173649.jpg
20191225_144211_optimized.jpg
20200114_202829_optimized.jpg
20200114_212700_optimized.jpg
20200129_213542_optimized.jpg
20200130_203255_optimized.jpg
20200307_115802.jpg
IMG-20191208-WA0009.jpg
IMG-20191211-WA0002.jpg
IMG-20191217-WA0001.jpg
IMG-20191217-WA0003.jpg
IMG-20191217-WA0005.jpg
IMG-20200113-WA0003.jpg
IMG-20200113-WA0004.jpg
IMG-20200113-WA0005.jpg
IMG-20200114-WA0009.jpg
IMG-20200129-WA0013.jpg
IMG-20200308-WA0008.jpg
20200307_115819.jpg
20200308_153017.jpg
20200308_153041.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2020, 12:54
Posty: 5 (2/0)
Skąd: Holandia
Auto: Mazda 323 1.5 2000r BJ
Triumph Sprint ST 955i 2003r
Mazda 6 2.0 pb kombi 2003r
Mazda 323 2.0 2001r

Postprzez JayR » 30 mar 2020, 00:36

Łooo, będę obserwował na pewno, super robota już wykonana. Wszystko własnym sumptem? Pewnie z biegiem czasu się zdezaktualizuje ale mógłbyś wrzucać jakiś kosztorys części itd, może nawet linki jak coś powijałeś z internetu?

Ja dopiero jestem na początku swojej przygody z ogarnianiem i przymierzam się do założenia tematu ale u mnie 2.0 DiTD z 2001 wiec zakres prac gdzieś się tam będzie różnił, jednak taka dawka inspiracji na pewno się przyda. :D

Pozdrosy!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2020, 15:08
Posty: 13 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD

Postprzez Gronozzz » 17 kwi 2020, 19:39

Wszystko sam póki co. Czeka mnie wymiana tłumika środkowego bo jest już próchno i niedługo będzie grzmieć w tym złym kierunku. Wyciszenie drzwi, nadkoli oraz mata pod maskę żeby szybciej łapała temperaturę oraz wyciszy trochę pracę samego silnika który często jest ,, wysoko '' . Konserwacja profili plus ogarnięcie spodu...na szczęście ruda nie zrobiła dramatu bo poprzednik dbał. Oprócz wspomnianych wyżej prawych przednich drzwi (był stuknięty) co widać w różnicy poziomu maska prawy błotnik. Nowe przednie lampy i kierunki założone a halogeny do śmieci- przerdzewiały i nadają się już tylko do świecenia ale w zaświatach <lol> a w ich miejsce powędrują dzienne i gdyby ktoś z forumowiczów miał same kratki w miejsca halogenów to był bym wdzięczny o kontakt bo nie łatwo jest je znaleźć ( po szrotach spacery ale póki co bez skutku ) zaadaptuję je do okrągłych dziennych. Komputer z 626 będzie w miejscu samego zegara ( chwilowe, średnie i zasięg po korekcji ). Białe zegary i to chyba wszystko co teraz pamiętam ;)
Jutro będę oglądał wersje 2.0 benzyna i jak będzie ok to chyba kupię i powtórka z rozrywki a ta wyszykowana powędruje w ręce mojej kobiałki.
Aaa rozpórki w takim wypadku powędrują do 2.0- bardziej się tam przydadzą <ok>

Powodzenia JayR! Mażdzina to dobra fura, odwdzięczy się nie raz włożoną pracą co wielu nowszym autom się już nie zdarza-niestety.
Wstawiaj postęp swoich prac tutaj... może temat ruszy bo w sumie nie wiem jak wielu jest jeszcze posiadaczy TrzyDwaTrójki na tym forum a było by miło powymieniać się ciekawostkami i swoimi pracami.
Taki ,, kolorek '' będzie jutro oceniany
Ma tempomat czego taaak mi brakuje po szóstce 2.0 w trasie. 1.5 jako dojazdy do pracy i trasa ale bez szaleństw choć jak na 1.5 to [tiiit] tylko wiadomo trzeba kręcić co naszym Mażdzinom nie przeszkadza nic a nic.
...no i zakup drugiej 323 udany. Do zrobienia tylne nadkola a oprócz tego wszystko póki co wygląda obiecująco. Niedługo ją podniosę jak tylko fundusz większy wpadnie i zacznę ogarnianie nr 2.
Załączniki
$_86 (1).jpg
$_86 (2).jpg
$_86.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2020, 12:54
Posty: 5 (2/0)
Skąd: Holandia
Auto: Mazda 323 1.5 2000r BJ
Triumph Sprint ST 955i 2003r
Mazda 6 2.0 pb kombi 2003r
Mazda 323 2.0 2001r

Postprzez JayR » 19 kwi 2020, 22:21

Rodzina się powiększa, jak tak dalej pójdzie to zostaniesz dealerem, a że jesteś w Holandii to temat (hehe) tym prostszy. :D Dość niespotykany kolor tej nowej, co masz w planach względem niej?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2020, 15:08
Posty: 13 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD

Postprzez Gronozzz » 20 kwi 2020, 05:38

Póki co stoi i czeka na fundusz. Ubezpieczona i podatek drogowy zapłacony. Garaż w którym sam naprawiam jest zamknięty więc i tak nic nie ruszę w tej chwili. Czekają podstawowe wymiany i gruntowne oględziny co jest najważniejsze do zrobienia <co?>
Cena była na prawdę okazyjna i 2.0 nie znalazł bym w tej cenie a polowałem na 2.0 od dwóch lat i albo były to diesle, totalne gruzy lub ceny z kosmosu.
I faktycznie kolor nie spotykany ale nawet pasuje <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2020, 12:54
Posty: 5 (2/0)
Skąd: Holandia
Auto: Mazda 323 1.5 2000r BJ
Triumph Sprint ST 955i 2003r
Mazda 6 2.0 pb kombi 2003r
Mazda 323 2.0 2001r

Postprzez Filop » 21 kwi 2020, 18:27

Ładnie wygląda, co do wdzięczności tych aut to się zgodzę. Zapraszam do podejrzenia mojej 323F.

Pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2017, 18:44
Posty: 87 (0/5)
Skąd: Opolskie, Brzeg
Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323