Problem z odpaleniem 323f bj na upalach

Mazda 323 1998–2003

Postprzez MichalSz » 15 cze 2019, 17:18

Witajcie,
Mam problem ze swoją bj`tką z 2000. Gdy postoi na słońcu w obecnych temperaturach pow 30 stopni nie chce odpalić. Kręci, kręci i nic. Czasami rozrusznik ślizgnie silnikiem ale za mało aby odpalił. Dzisiaj krecilem co chwilę aż w końcu akumulator zdechł(?) Postala 10 minut i nagle cud, pali od strzała. Ktoś ma pomysł co to może być?
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 16:41
Posty: 7
Auto: Mazda 323F BJ 2000' 1.5 B

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2019, 20:31

czyli rozrusznik kręci się ale nie kręci silnikiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez MichalSz » 15 cze 2019, 22:51

Źle się wyraziłem, kręci silnikiem ale silnik nie może załapać i odpalić
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 16:41
Posty: 7
Auto: Mazda 323F BJ 2000' 1.5 B

Postprzez Krzysztofb » 16 cze 2019, 08:27

Trochę wygląda na cewki zapłonowe, sprawdź iskrę czy masz na świecy. Ew. Na szybko może też pomóc wyczyszczenie czujnika przepływu powietrza (miałem podobnie ale niezależnie od temperatury...)
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2017, 20:54
Posty: 41
Auto: 323 1.5 '99
626 2.0 '01
Xedos 9 2.5 '01
Honda CB650 Custom '83

Postprzez MichalSz » 16 cze 2019, 22:01

Dzisiaj problem się powtórzył, tym razem doszedł smród spalin jak w końcu odpalił... Iskra jest, nie zaglądałem do przeplywki jeszcze
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 16:41
Posty: 7
Auto: Mazda 323F BJ 2000' 1.5 B

Postprzez Krzysztofb » 16 cze 2019, 22:36

Lał paliwo przy kręceniu rozrusznikiem i pewnie nie mógł ogarnąć mieszanki. Wyczyść przepływkę czyścikiem do hamulców i daj znać
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2017, 20:54
Posty: 41
Auto: 323 1.5 '99
626 2.0 '01
Xedos 9 2.5 '01
Honda CB650 Custom '83

Postprzez Neonixos666 » 16 cze 2019, 23:05

Ja bym sprawdził czy czasem się nie zalewa, świece nie są mokre?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rav 75 » 17 cze 2019, 04:05

Mnie to śmierdzi jak trafiony czujnik położenia wału...
rav 75
 

Postprzez MichalSz » 17 cze 2019, 06:18

Wytłumaczcie mi proszę jak laikowi, co do tego ma wysoka temperatura na zewnątrz. I dlaczego nagle po 10-15 minutach w końcu odpala od strzała.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 16:41
Posty: 7
Auto: Mazda 323F BJ 2000' 1.5 B

Postprzez MichalSz » 19 maja 2020, 16:53

Wybaczcie, że post pod postem, ale przez zimę problem nie wystąpił ani razu. Wróciły cieplejsze dni okolo 24-30 st i po krótszej, dłuższej jeździe problem wrócił. Czasem po odpaleniu jak się już udało autko "żabkuje", szarpie, przerywa i dopiero po jakimś czasie wraca do normy... Może to coś z paliwem? Z pompą? Filtrem? Obecnie jestem po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu i czujnika temp płynu chłodzącego (nie załączał się wentylator)

Gdzie szukać dalej przyczyny? Jest jakaś opcja podpięcia kompa pod silnik? Nie wywala żadnych błędów na desce rozdzielczej...
Ostatnio edytowano 19 maja 2020, 18:40 przez MichalSz, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 16:41
Posty: 7
Auto: Mazda 323F BJ 2000' 1.5 B

Postprzez zadra » 19 maja 2020, 17:46

KOledzy sugerowali w ub roku...
Cewki do sprawdzenia, może świece..
Może również cewki będą OK natomiast "fajki" już kiepskie.
Może olej jest na fajkach i je zeżarło; sparciały i puszczają iskrę bokiem a nie na świecę.
Twój ruch... sprawdź lub wymień świece, podmień cewki, sprawdź luzy zaworowe.
Napisz co znalazłeś, pokaż zdjęcia i wówczas możesz oczekiwać pomocy..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez MazdaOwner » 19 maja 2020, 18:19

Mam takie samo autko i u mnie podobne problemy wynikały z tego, że zużyte miałem świece do tego stopnia, że były ubytki na elektrodzie masowej. Szarpanie i gaśnięcie silnika na niskich obrotach naprawiłem poprzez wymianę sondy lambda. Przepływomierz czyściłem profilaktycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez przemo12345 » 19 maja 2020, 18:34

Ja miałem takie cos w 323f 2.0 ditd. Jak było gorąco na dworze to nie chciała odpalać. Wystarczyło że otworzyłem drzwi od kierowcy i pasażera na mniej więcej 3-4 minuty i odpalała od strzała. Wyglądało to tak jakby musiało się schłodzić w środku.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 18:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez MichalSz » 19 maja 2020, 18:40

Świece i przewody nowe.
W sumie zostało sprawdzić jeszcze cewki...
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 16:41
Posty: 7
Auto: Mazda 323F BJ 2000' 1.5 B

Postprzez PitrekT » 14 cze 2020, 10:15

Przede wszystkim podepnij tester i sprawdź błędy bo nie wszystkie powodują zaświecenie się kontrolki "check engine".
Poza tym zainterosowałbym się czujnikiem położenia wałka rozrządu, ponieważ jego uszkodzenie daje podobne objawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323