BJ – diesel vs. benzyna z LPG
to mi na gazie wychodzi te 500 km jakies 20 pln taniej tyle ze moj styl jazdy jest taki ze zwykle jestem 1szy spod swiateł ( mimo 1,6 ) i 5tys obrotow to nie problem
Poza miastem jak jade to spalam ok 8 l czyli przy cenie jakies 2,75 = 22 pln na 100 u ciebie to bedzie jakies 29 pln – doliczajac paliwo to wyjdzie jeszcze mniejsza roznica chociaz ja mam malo emerycki styl jazdy
Poza miastem jak jade to spalam ok 8 l czyli przy cenie jakies 2,75 = 22 pln na 100 u ciebie to bedzie jakies 29 pln – doliczajac paliwo to wyjdzie jeszcze mniejsza roznica chociaz ja mam malo emerycki styl jazdy
To ile samochód właściciela zapalniczki (LPG) spędza w warsztacie zależy tak jak napisał kolega Zelig od chytrości. Im tańszą instalacje założymy tym więcej kłopotów nam ona przysporzy. Mi od LPG w Audi 80 2.6 V6 wydmuchało uszczelkę pod głowicą, między 5 a 6 cylindrem. Już nie pamiętam ile mnie to kosztowało ale mało nie było. Przy okazji wymieniłem na drugiej głowicy. Jednak silnik jeśli jest stworzony do pracy na jakimś paliwie to na takim powinien pracować. Nie ukrywam że jakbym miał benzyniaka to bym go już dawno zagazował. Ale klekotem zawsze jeździło mi się lepiej.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
ze wszystkim jestem sie w stanie zgodzic tylko nie z takim zdaniem ze
to wszystko brednie firm produkujacych benzyne i on oraz tych ktorzy na tym zarabiaja.
Reno wlasnie wypuscilo sandero na E85-czyli do 85% etanolu
jest nawet jakis kraj(nie pamietam) gdzie wogole nie ma normalnej benzyny czy ropy,a samochody takie jak Fiat punto,czy inne jezdza fabryczniena czystym alkoholu.i maja one te same silniki co u nas ,roznica jest tylko w sposobie zasilania.nawet koenigsegg swoj do niedawna najmocniejszy model mial na etanol.
ACshnitzer pokazal ostatnio M3 LPG Merc sprzedaje wersje CNG.
nie wspomne juz o mazdzie furai na etanol<serduszka>
z LPG tez na poczatku krazyly bzdety typu-wysusza silnik-jak mozna powielac takie bzdury.od kiedy to paliwo smaruje silnik?no ale jak ktos zaklada najtansza instalke i przy -10c odpala na gazie bo w baku sucho no to pozniej ma klopoty
co do kosztow eksplregulacja 50zl-komplet swiec-60zl,przewody 100zl.moge wymieniac co roku,jak jestem do przodu na paliwie prawie 2tys.
ewemarkam napisał(a):Jednak silnik jeśli jest stworzony do pracy na jakimś paliwie to na takim powinien pracować
to wszystko brednie firm produkujacych benzyne i on oraz tych ktorzy na tym zarabiaja.
Reno wlasnie wypuscilo sandero na E85-czyli do 85% etanolu
jest nawet jakis kraj(nie pamietam) gdzie wogole nie ma normalnej benzyny czy ropy,a samochody takie jak Fiat punto,czy inne jezdza fabryczniena czystym alkoholu.i maja one te same silniki co u nas ,roznica jest tylko w sposobie zasilania.nawet koenigsegg swoj do niedawna najmocniejszy model mial na etanol.
ACshnitzer pokazal ostatnio M3 LPG Merc sprzedaje wersje CNG.
nie wspomne juz o mazdzie furai na etanol<serduszka>
z LPG tez na poczatku krazyly bzdety typu-wysusza silnik-jak mozna powielac takie bzdury.od kiedy to paliwo smaruje silnik?no ale jak ktos zaklada najtansza instalke i przy -10c odpala na gazie bo w baku sucho no to pozniej ma klopoty
co do kosztow eksplregulacja 50zl-komplet swiec-60zl,przewody 100zl.moge wymieniac co roku,jak jestem do przodu na paliwie prawie 2tys.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
kurde chciałbym jeździć na etanolu, sam był bym rafinerią
sam jeździłem na gazie i sobie chwaliłem. Spalanie 7.5 przy cenie 2zł (kiedyś) jeździło się bez końca
sam jeździłem na gazie i sobie chwaliłem. Spalanie 7.5 przy cenie 2zł (kiedyś) jeździło się bez końca
ha,moje pierwsze auto-BMW 318 e21 rekinek,palił 12 przy butowaniu ,wtedy gaz byl po 1,20
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Ja mam LPG w ZM. Przejechałem 39 tys. na LPG i nic nie ustawiałem. Padły mi wtryski Magic Jety po 20 tys, teraz mam OMVLe. Chodzi ok, choć z gazownikami miałem trochę przebojów. Ciężej się ustawia niż inne silniki. Generalnie polecam. Instalacja Ci się zwróci szybko a potem jeździsz już tylko taniej.
Pozdro!
Pozdro!
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
koszt płytki to 40-50 zł ,co 30 tyś . trzeba sprawdzić i ewentualnie zrobić regulację co nie oznacza że będziesz miał do wymiany wszystkie płytki ,można je zamienić miejscami to wszystko robisz dla dobrej kondycji głowicy w silniku ale możesz tego nie robić ,mój szwagier w w fiacie punto na lpg nie robił żadnej regulacji a też jest płytkowa fakt silnik wytrzymał 150 tyś i padaczka ale fiat nigdy nie słynął z dużych przebiegów . tu masz płytkę na allegro do poprzedniej generacji czy pasuje to nie wiem w Bj-tce jest coś około 27mm wymiar płytki ma jedną wyjętą i nie wiem czy ford nie stosuje podobnego wymiaru http://allegro.pl/plytka-mazda-323-323f-regulacyjna-nowa-oryginal-i3110391022.htmlrafal700 napisał(a):Do tego dochodzą koszty płytki (100zł sztuka)
xedos1972
a w dieslu szczelinomierz i kręcisz śrubką
marecki26 napisał(a):Mozna dac plytke do planowania (szlifowania), robia to warsztaty zajmujace sie remontem glowic, koszt 5-10 zl /sztuka
Zrobią to w każdym warsztacie z szlifierką magnetyczna tylko trzeba wiedzieć ile planować.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Mam założonego Stag'a w 1.6ZM, polecam. Przejechałem 10k km i jak na razie jest ok Żadnych strat
330km =33,12l lpg (180km autostrada 140/150km/h, 20km miasto, 110km obszar niezabudowany) z 4 osobami i pełnym bagażem.
Na co dzień miasto Wrocław, tutaj spalanie około 12/13 litrów
330km =33,12l lpg (180km autostrada 140/150km/h, 20km miasto, 110km obszar niezabudowany) z 4 osobami i pełnym bagażem.
Na co dzień miasto Wrocław, tutaj spalanie około 12/13 litrów
- Od: 2 cze 2012, 17:24
- Posty: 5
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323f BJ 2001
1.6 ZM-DE
Mam założoną instalację Landirenzo z wtryskami matrix, przeleciałem 80 000 km.,spalanie ok 10 l/100 km,brak problemów,istotna kwestia to właściwe ustawienie instalacji i regularny serwis(świece,przewody,filtry itd).
-
rav 75
Sam jeżdże 2,5 V6 + LPG ale trafiło się że mam na sprzedaż BJ-tke z 2.0 DITD i jedno czego zazdroszcze klekotom to...zasięg na jednym baku. Jeżeli robisz czasami po 1000 km dziennie, co mi się akurat zdarza tankujesz 3 razy (tak jak w moim przypadku na 40 L gazu robie 330 km) a to oznacza jakieś 30 min na stacji benzynowej, więc klekot też ma swoją zaletę Tylko BJ-tka raczej nie nadaję się na robienie 1000 km dziennie
Jeżeli chodzi o dźwięk silnika, 2.0 DITD jest głośne, ale myśle że 1,5 czy 1,6 benzyna przy tych 140-150 km/h będzie równie głośne jak nie głośniejsze...Reszta wedle uznania myśle że koszta benzyna vs diesel w BJ-tce akurat wypada podobnie, droższy rozrząd w dieslu za to mniejsze spalanie ale to co pisano wcześniej ciężko trafić na niezajechanego diesla, chociaż wiem że takie się zdarzają
Jeżeli chodzi o dźwięk silnika, 2.0 DITD jest głośne, ale myśle że 1,5 czy 1,6 benzyna przy tych 140-150 km/h będzie równie głośne jak nie głośniejsze...Reszta wedle uznania myśle że koszta benzyna vs diesel w BJ-tce akurat wypada podobnie, droższy rozrząd w dieslu za to mniejsze spalanie ale to co pisano wcześniej ciężko trafić na niezajechanego diesla, chociaż wiem że takie się zdarzają
Opowiem jak u mnie wygląda spalanie w Bj-tce. Mazdę mam po raz pierwszy i posiadam ja 14msc.
przez 5 msc jeździłem na benzynie i spalanie ( w trybie 60%trasa 40% miasto) wynosiło ok 7,5l PB95. Dodam że jazda raczej średnia max 120. Przy delikatny obchodzeniu sie z pedałem gazu 7l.
Później założyłem instalacje gazową ( stag 300 Isa 2 + wtryskiwacze hanna ) ze względu na to, że musiałem pokonywać większe ogległości. W 9msc zrobiłem 45tys km i spalanie na gazie to zawsze +1l gazu. Czyli średnio nie przekraczam 9l gazu. A w tym czasie u gazownika bylem 3 razy. ( 1 na zakładaniu, 2 na pierwszej regulacji i 3 ostatnia regulcja). Wg mnie warto założyć podtlenek LPG, ale jest jeden warunek ............. Gaz MUSI być założony w dobrym warsztacie !
przez 5 msc jeździłem na benzynie i spalanie ( w trybie 60%trasa 40% miasto) wynosiło ok 7,5l PB95. Dodam że jazda raczej średnia max 120. Przy delikatny obchodzeniu sie z pedałem gazu 7l.
Później założyłem instalacje gazową ( stag 300 Isa 2 + wtryskiwacze hanna ) ze względu na to, że musiałem pokonywać większe ogległości. W 9msc zrobiłem 45tys km i spalanie na gazie to zawsze +1l gazu. Czyli średnio nie przekraczam 9l gazu. A w tym czasie u gazownika bylem 3 razy. ( 1 na zakładaniu, 2 na pierwszej regulacji i 3 ostatnia regulcja). Wg mnie warto założyć podtlenek LPG, ale jest jeden warunek ............. Gaz MUSI być założony w dobrym warsztacie !
-
przemson90
dadan napisał(a): to co pisano wcześniej ciężko trafić na niezajechanego diesla, chociaż wiem że takie się zdarzają
Mój DITD ma blisko 300 tyś km, od 90 tyś w moich rękach. Koszta przy silniku? Po 60 tyś km od zakupu pękł pasek rozrządu ( nie wymieniłem od zakupu ), nowy rozrząd za 1200 zł + 300 zł parę mostków i dźwigienek zaworowych i auto jeździ dalej. Później regeneracja pompy wtryskowej za 700 zł. Pozostałe koszta to regularnie wymiana oleju z filtrem, co 10 tyś km, filtr powietrza silnika co drugą wymianę oleju i filtr paliwa raz w roku. I tak od ponad trzech lat. Spalanie na poziomie 6 – 8 litrów ( trasa – miasto zimą ), ale bez problemu i dość często rozpędzam się do 180-190 km/h, kto tyle pojedzie na gazie?
Tak więc jak diesla to DITD, te silniki są bardzo odporne, łatwo je podkręcić o kilka koni
Gdybym miał wybierać DITD a LPG to wiadomo, diesel power Ale już jak bym miał do wyboru Mazdę 6 MZR-CD i LPG, na pewno 2,3 benz 4x4 + LPG...
smile napisał(a):dadan napisał(a):180-190 km/h, kto tyle pojedzie na gazie?
każde auto które tyle wyciąga na pb, mój hyundai coupe (2.0 l)na lpg szedł 225 a na pb 230 ahhhh dawne czasy
to ładnie ci śmiga, mój 2.0 110 km diesel poeugeot 406 na commonrail szedł katalogowo 180, ale może to przez wagę i gabaryty (kombi)
ale aby nie robić OT dodam, że ja jestem za kombinacją pb+lpg, to jest moje 3 auto z gazem, jakoś tym dizlem źle mi się jeździ, jedyne co tam fajne to zasięg... może te stare klekoty na pompie są fajne, najdroższa to pompa za "parę złotych" bo te common rail i pompowtryskiwacze to dla bogaczy, napisałem parę złotych bo co to jest 2 tyś zł przy awarii wtryskiwaczy w CR, nie mówiąc o pompie WC i całej reszcie czujników, dpfu i całej masie elektronicznego łajna
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Wrzucam ponizej swoje dane z tankowań LPG w silniku 1.6
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/40612
Przy dzisiejszej cenie 2,25 PLN/ litr LPG aż żal wysiadać z samochodu instalacja zwróciła sie juz daaaawno, smigam dalej bez opamiętania
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/40612
Przy dzisiejszej cenie 2,25 PLN/ litr LPG aż żal wysiadać z samochodu instalacja zwróciła sie juz daaaawno, smigam dalej bez opamiętania
- Od: 1 lis 2011, 10:22
- Posty: 78
- Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002
u mnie 2.5 za litr
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości