BJ – diesel vs. benzyna z LPG

Mazda 323 1998–2003

Postprzez gik » 12 wrz 2013, 21:27

interpunkcja dopasowana do poziomu kolego smile, pozdrawiam
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 22:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez smile » 12 wrz 2013, 21:38

Bo_Lo napisał(a):ile w swoim zyciu Kolega Smile miał samochodów w których On sam założył instalację dobrej jakości(nie najtańszą)?

jeszcze żadnego, pewnie dlatego, że wolę diesla na olej napędowy niż benzynę na gaz.
I możliwe, że nie będę miał, bo lpg to cuchnąca sprawa, zwłaszcza jeśli chodzi o parkingi podziemne.
Mimo wszystko lpg ma swoje zalety, jeśli instalacja jest dobrze dobrana to nie sprawia nadmiaru kłopotów.
Dlatego w swoim czasie myślałem o GY 2,3 benzyna w napędzie 4WD i 5-biegowym automacie. To jedyne auto jakie brałem pod uwagę, ale po co zmieniać sprawdzone i bezproblemowe na coś innego?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez lukasz.b » 12 wrz 2013, 21:47

smile napisał(a):A jak mam gorszy nastrój to wypadam na obwodnicę trójmiasta, dociskam do 190 i długimi światłami uprzejmie sugeruje zjeżdżanie mi z drogi <diabełek>
LPG odbiera funkcjonalność BJ-tce no i lepiej nie palić za kółkiem <faja> <lol> <lol> <lol>

Bj – otką 190 km/h na LPG też da się jechać. Wiem z doświadczenia ;)
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 21:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez Bo_Lo » 12 wrz 2013, 21:53

smile napisał(a):jeszcze żadnego

To proszę,nie wypowiadaj się w temacie o którym pojęcia nie masz,bo herezje siejesz tylko <oczko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez smile » 12 wrz 2013, 22:03

lukasz.b napisał(a):Bj – otką 190 km/h na LPG też da się jechać.
Zgadza się <spoko>
BJ w dieslu można nieźle podkręcić, ale nie chcę tego robić mając z tyłu bębny... ;)
Za to rewelacyjnie można ślizgać się bokami, nawet po suchym asfalcie – a to dzięki sporemu momentowi :)
Najważniejsza jest czysta radość z jazdy, to po to się posiada Mazdę :) Bez względu czy to ON czy PB/LPG.
Każdy jeździ czym lubi i jak lubi :)
papa

PS. Do kolegi Bo_Lo... czy o HIV można się wypowiadać dopiero będąc jego nosicielem?! ;)
Nie miałem auta z LPG ale mam swoje zdanie... nikt mi tego nie zabroni.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Przemek323c » 12 wrz 2013, 22:51

smile napisał(a):Za to rewelacyjnie można ślizgać się bokami, nawet po suchym asfalcie – a to dzięki sporemu momentowi


Nie zebym sie czepial ale z przednim napedem to sie mozesz poslizgac dzieki dobremu recznemu a nie momentowi na kolach napedowych.
Przemek323c
 

Postprzez Aru15 » 13 wrz 2013, 06:44

To jest dyskusja nad wyborem między LPG & ON a nie o kompetencjach forumowiczów.
Proszę trzymać się tematu.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 7 lut 2012, 23:25
Posty: 119
Skąd: Lublin
Auto: Mazda3 2.0 2004r

Postprzez smile » 13 wrz 2013, 07:49

Przemek323c napisał(a):Nie zebym sie czepial

A właśnie że się czepiasz....
Ręcznym można się wprowadzić w poślizg a dociskając gaz można go płynnie kontrolować i przekładać z lewej na prawą... jak masz jaja oczywiście. Wysoki moment pozwala na to przy wyższych prędkościach, na wyższych biegach... :]
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Przemek323c » 13 wrz 2013, 08:20

Nie, nie czepiam sie. Rf2a nie ma wcale wstrzasajacego momentu a bj dosc ciezkie wiec nie wiem o jakich wyzszych predkosciach mowisz bo naprawde szalu nie ma, tym bardziej kiedy mowisz ze trzeba miec jaja. Najwazniejsze ze dalej to tylko namiastka prawdziwego poslizgu z mocnej tylnonapedowki.
Przemek323c
 

Postprzez Neonixos666 » 13 wrz 2013, 16:17

Jak czytam te wasze przekomarzania to aż śmiać się chce <lol>

Każdy lubi inne rozwiązania i bez sensu jest pisać o wadach i zaletach. Co do zapachu to zarówno diesel, LPG czy sama benzyna może śmierdzieć bardzo nieprzyjemnie.

Miałem auto w samej benzynie potem za gazowane a teraz mam diesla, każdemu polecam aby wypróbował każde rozwiązanie i sam doszedł do wniosku co jest dla niego najlepsze i nie przekonywał innych. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Przemek323c » 13 wrz 2013, 16:39

To raczej wojna na argumenty :P
Przemek323c
 

Postprzez rav 75 » 13 wrz 2013, 18:19

Miałem Diesla (tzw "klekota"),mam benzynę w gazie. Tyle samo wad co i zalet.
rav 75
 

Postprzez xon89 » 13 wrz 2013, 20:49

Neonixos666 napisał(a):
... każdemu polecam aby wypróbował każde rozwiązanie i sam doszedł do wniosku co jest dla niego najlepsze i nie przekonywał innych. :)

to jest przede wszystkim jak by to powiedział Kiepski po pierwsze primo
rav 75 napisał(a):Miałem Diesla (tzw "klekota"),mam benzynę w gazie. Tyle samo wad co i zalet.
Dokładnie kolego , tyle samo wad co zalet:) Ja nie przekonuje wyrażam swoje zdanie ze swoich doświadczeń :)A ja zmienię temat co myślicie o generatorze HHO ? Teoretycznie ma obniżyć spalanie zarówno ON jak i Benzyny, nie wiem jak się ma do gazu, ale bym chyba nie ryzykował wodoru z gazem mieszać:) <glupek2> <glupek2> Instalacja HHO koszt około 250-300zł samemu zrobić frajda a cenowo max 200 tylko trzeba mieć choć trochę pojęcia o kwasach coby rąk się nie pozbyć:)
Początkujący
 
Od: 27 sie 2013, 14:30
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g

Postprzez Przemek323c » 14 wrz 2013, 10:25

Za 250-300zl nic sam raczej nie zrobisz chyba ze chcesz zmieniac elektrody co miesiac. HHO nie probowalem ale nie jestem w stanie uwierzyc w dzialanie bo instalacja zeby byla oplacalna musialaby wytwarzac wiecej energii w wodorze przeznaczonym do spalania niz pobierac z alternatora przy elektrolizie.
Przemek323c
 

Postprzez Neonixos666 » 14 wrz 2013, 10:32

Raczej trzymajmy się tematu bo moderator zaraz będzie miał co robić. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kaloryfer » 21 wrz 2013, 11:29

Pytanko. Co jest głośniejsze ?
Diesel czy PB ?
Od środy jestem posiadaczem Mazdy 323F 16V 1.6 2001r. i wczoraj wybrałem się w trasę.
Przy 110 km/h jest już głośno a przy 130 mega głośno. Ciężko rozmawiać w czasie jazdy.
Wcześniej miałem Carismę 1.8 i tam głośno robiło się przy 150/160 km/h, że ciężko było rozmawiać.
Diesel jest równie głośny co PB przy dużych prędkościach ?
Początkujący
 
Od: 3 maja 2013, 12:54
Posty: 14
Auto: 323f 2001r. 1.6 16V

Postprzez gik » 21 wrz 2013, 16:09

Nawet jak by pod maską był silnik elektryczny to w bj nie dało by się wytrzymać powyżej 120 buhaahhaah
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 22:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez kaloryfer » 21 wrz 2013, 20:32

To BJ jest tylko do miasta i na lokalne kręte drogi, gdzie nie można osiągnąć więcej niż 100km/h ? :]
Początkujący
 
Od: 3 maja 2013, 12:54
Posty: 14
Auto: 323f 2001r. 1.6 16V

Postprzez benq323 » 21 wrz 2013, 20:36

To wszystko zależy od mocy RSM car audio hahaha
Tak serio Bj nie jest super wygłuszone, ale na krótkich trasach jest do wytrzymania ;)
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 16:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez kaloryfer » 22 wrz 2013, 18:54

Dzisiaj zobaczyłem, że nie mam wygłuszenia pod maską auta.
Zakupiłem na allegro używaną i myślę, że w tygodniu dojdzie to będę mógł sprawdzić jak się sprawuje :)
Przydałoby się odrobinę mniej dB w środku zwłaszcza, że mam zamiar jechać z mad morza w góry na początku października.
Jak się nie sprawdzi zostanie mi chyba tylko je sprzedać :( a szkoda by było bo fajnie trzyma się drogi w zakrętach.
Początkujący
 
Od: 3 maja 2013, 12:54
Posty: 14
Auto: 323f 2001r. 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323