Re: LPG w BJ'ce – za i przeciw
Napisane: 1 lut 2011, 11:56
Ale po trzech latach na gazie te rachunki będą wyglądały inaczej – i wyjdzie w przeciągu tych tych lat na to samo...
Neonixos666 napisał(a):a ja bym te 4,5 tyś dodał do pieniędzy wydanych na auto i se diesla kupił. Bez kombinacji i problemów.
Ja się nie upieram, że zła. Miałem Twingo z gazem, mam BJ-kę. Ale własnych pieniędzy bym w to nie inwestował, tylko tyle. Stopa zwrotu wychodzi mi za mała wobec sporego ryzyka. No bo sam zobacz:twardy103 napisał(a):Nie wiem czemu tak się upieracie przy tym, że instalacja gazowa jest zła.
2300 to tanio. Dołóż do tego to co dałeś za regulację – chyba, że to ci sami na gwarancji Ci zrobili. Realna cena to ok. 3000, zwrot w dwa lata. Zagazowaną trudniej sprzedać, niestety. Powiedzmy, że nie będę się upierał przy większej utracie wartości, ale coś mi się wydaje, że 3 tysiące oszczędności po czterech latach eksploatacji samochodu to marny zysk. 25% rocznie. O ryzyko padu głowicy w takim czasie – zapytaj u zaufanego mechanika od Mazdy. Nawet niekoniecznie musi być to Jaksa (–;twardy103 napisał(a):5820zł – 4300zł = 1520zł
Za instalację dałem 2300zł
No wie. Powinien też wiedzieć, że z punktu widzenia trwałości silnika ta opcja nic nie poprawia. To raczej kwestia pewnej utraty komfortu przy wyprzedzaniu; u mnie o tyle istotniejsza, że automat trochę szalał dopóki nie nauczyłem się tego pomijać i nie reagować prawą nogą.Sewer napisał(a):Masz racje kolego ze 1.6 16V jest trudniejsza do zalozenia gazu – wiem bo sam taki motor mam. U mnie na razie wszystko smiga super z tym ze z gazem zrobilem lekko ponad 7000km dopiero. Do 1.6 musi byc dobrze dobrana instalacja ze wzgl wlasnie na te dotryski – jest taka opcja "zubożanie mazda" czy jakos tak , kazdy dobry gazownik o tym wie.
twardy103 napisał(a):ale czemu inaczej? po 30 tys dochodzi filtr gazowy – koszt 100zł, to co pisałem. Następny po 60. Więc nie wiem o czym konkretnie mówisz. Siostra ma 50 tys. przejechane i nie ma większych kosztów.