Spalanie naszych mazd [BJ]
Może faktycznie jutro zaleje do pełna i będzie dokładniej, ale jestem załamany, nie jeździłem wolno, ale nie szalałem też, zwykła dynamiczna jazda. Tą Mazdą grzech nie kręcić do 3-3,5tyś obrotów, tzn nawet nie zwracając uwagi na obroty, a robić to na słuch, automatycznie, to właśnie biegi zmieniają się w tym przedziale 3-3,5tyś, jakby była stworzona do tego;) Dzisiaj jak się trzymałem bliżej 2tyś obrotów to chwila moment i 5 bieg...nieźle trzeba będzie się natrudzić, aby nie ciągnąć pod 3tyś obrotów, ale zobaczymy... Najgorsze, że jeszcze zimy nie ma, co to będzie w zimę...
-
smile20
Po załozeniu LPG przy 2 pierwsze tankowania i wynik 10l/100km

(ciekawe jaki wynik wyjdzie po zmianie reduktora na mocniejszy
)
(ciekawe jaki wynik wyjdzie po zmianie reduktora na mocniejszy
Ostatnio edytowano 12 paź 2013, 09:04 przez benq323, łącznie edytowano 1 raz
Regeneracja DPF........info PW
Skoro bj 1.5 ma w danych(autocentrum)podane że w mieście pali 9,5 pb to logiczne że lpg spali minimum 10,5-11,5.
Mi jak jeżdżę typowo tylko miasto(ściśle centrum poznania) i często pod odcinke to wychodzi ok 12-13 lpg. Ale wystarczy że teraz dojeżdzam do pracy 17km z czego połowa to 2-pasmowka i już spadło spalanie do 10l lpg(prędkość ok120/h)nie pojmuje jak bj może palić w mieście 7,5. Pozostaje pytanie jakie to "miasto";–)
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Mi jak jeżdżę typowo tylko miasto(ściśle centrum poznania) i często pod odcinke to wychodzi ok 12-13 lpg. Ale wystarczy że teraz dojeżdzam do pracy 17km z czego połowa to 2-pasmowka i już spadło spalanie do 10l lpg(prędkość ok120/h)nie pojmuje jak bj może palić w mieście 7,5. Pozostaje pytanie jakie to "miasto";–)
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Moja BJtka w mieście bierze 9l/100 w trasie 6,5-7litra na 100km
biegi zmieniam przy. 2,8k-3k
Po miescie robię krótkie odcinki ,ale staram się jeździć płynnie bez zbędnego gwałtownego przyśpieszania czy hamowania .
Nie uwierzę że komuś BJtka łyka 7l w mieście
biegi zmieniam przy. 2,8k-3k
Po miescie robię krótkie odcinki ,ale staram się jeździć płynnie bez zbędnego gwałtownego przyśpieszania czy hamowania .
Nie uwierzę że komuś BJtka łyka 7l w mieście
Mazda 323F (BJ)ZM 2001
no chyba że DiTD
Tyle że moja zadowala się 5.8 – 6.5 max po mieście 
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
I w tym ustępie masz cała kupę racji
. Jak ktoś pisze że benzyna w mieście pali poniżej/lub 7 na 100 km ja się pytam czego?
U mnie standartowo 10l/100 km oczywiście lpg.
U mnie standartowo 10l/100 km oczywiście lpg.
-
rav 75
Zatankowane po sam kurek 48l, przejechane 420km. Jazda w 95% po mieście, krótkie odcinki(2km do pracy, po mieście nie więcej jak 5km), większość na zimnym/pół-zimnym silnik, kilka kursów poza miasto, po kilkadziesiąt km, jazda około 120km/h(poza miastem). Jeździłem spokojnie, zmiana biegów przy 2tyś obrotów, hamowanie silnikiem w miarę możliwości. Spalanie wyszło 11l\100km. U mechanika byłem na ogólny przegląd, wszystko w porządku. @raiders25 z tego forum, do pracy robi podobne kursy(4km) kręci pod 3tyś obrotów, a więc bardziej dynamicznie jeździ, a spalanie 2l mniej, mianowicie 9l/100km, tyle Mnie by zadowoliło. Najgorsze, że teraz mamy plusowe temperatury, jak spadną do ujemnych wartości to jeszcze spalanie może wzrosnąć.
-
smile20
Dwa km to na ciągłym ssaniu, te dwa km wiecej u kolegi mogą robić różnicę, niestety na takich krótkich odcinkach nie da się ekonomicznie. Mała corsa mojej żony paliła po mieście 10-11 lpg plus benzyna i to sporo, dlatego auto sprzedałem a jej miesięczny 
Wysłane z mojego HTC Vision
Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Według mnie przy niskich temperaturach i przy jeździe na tak krótkich dystansach 11/100 to normalny wynik, no bo zawsze pewnie przed zrobieniem tych 5km masz zimny silnik. Ja mam auto na gaz. Zanim odpalę auto pracuje ono na benzynie dopóki silnik nie osiagnie odpowiedniej temperatury. W lecie na średnio na jedno tankowanie gazu (ok 330km) zużywał mi ok 1l benzyny. Na jesień do jednego tankowania gazu muszę już liczyć niecale 3 litry benzyny. Przy czym okolo połowę przebiegu mam w trasię, a połowę na dystansach 10km i krótsze.
- Od: 11 mar 2013, 18:32
- Posty: 61
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323F BJ, 1.5 (ZL) LPG, 1999
Tak patrze na wyżej wypisane spalania w ditd i zaczynam się zastanawiać co dolega mojej Mazdzie.
U mnie kiedy ostatnio sprawdzałem wyszło 8,3l/100km przy jeździe raczej spokojnej, bez klimy momentami tylko przy wyprzedzaniu około 3000/obr, tak to 2-2,5tys.
Tak to w granicach 9/l w trybie miejskim średnio.
To co jest? Auto mimo wysokiego spalania nie jest zbyt dynamiczne. Teraz może po kilku modach jest ok ale jednak spalanie na pewno nie spadło.
Dodam, że jeździło na kołach 16" z oponami 205/45 teraz dopiero mam zimówki 185/60?/R14.
U mnie kiedy ostatnio sprawdzałem wyszło 8,3l/100km przy jeździe raczej spokojnej, bez klimy momentami tylko przy wyprzedzaniu około 3000/obr, tak to 2-2,5tys.
Tak to w granicach 9/l w trybie miejskim średnio.
To co jest? Auto mimo wysokiego spalania nie jest zbyt dynamiczne. Teraz może po kilku modach jest ok ale jednak spalanie na pewno nie spadło.
Dodam, że jeździło na kołach 16" z oponami 205/45 teraz dopiero mam zimówki 185/60?/R14.

Całkiem mozliwe że to przez koła, u mnie nie jest źle ze spalaniem 
- Od: 6 lip 2008, 14:21
- Posty: 684
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001
to raczej nie jest wina kół, też jeżdżę na takiej samej szerokości 205 i w mieście przeważnie poniżej 7 litów wychodzi przy dynamicznej jezdzie
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
kamilq777 napisał(a):Tak patrze na wyżej wypisane spalania w ditd i zaczynam się zastanawiać co dolega mojej Mazdzie.
U mnie kiedy ostatnio sprawdzałem wyszło 8,3l/100km przy jeździe raczej spokojnej, bez klimy momentami tylko przy wyprzedzaniu około 3000/obr, tak to 2-2,5tys.
Tak to w granicach 9/l w trybie miejskim średnio.
To co jest? Auto mimo wysokiego spalania nie jest zbyt dynamiczne. Teraz może po kilku modach jest ok ale jednak spalanie na pewno nie spadło.
Dodam, że jeździło na kołach 16" z oponami 205/45 teraz dopiero mam zimówki 185/60?/R14.
raczej koła nie są tu przyczyną. Hamulce sprawne? turbinę słychać i czuć przyrost mocy w okolicach 2000?
Turbinę słychać, hamulce przód ok, tył w normie ale tarcze do wymiany. Jedna strona już słabiutko, ale z tym myślałem poczekać do wiosny.
Od 2000obr czuć przyrost mocy ale kopa dostaje dopiero od 2,5-3,5tys . Teraz, jak założyłem oporniki to zbiera się o wiele lepiej od 2000.
Jednak spalanie za 1 razem, kiedy wyszło mi kolo 9l w trybie miejskim było przed "tuningiem" turbiny i oporników. Później po kręceniu turbiny w trybie miejskim/trasa wyszło mi 8,3.
Myślę nad przeczyszczeniem dolotu, wymianą filtra paliwa, powietrza i może czyszczenie IC?
Niestety sam to sobie jedynie powymieniam filtry z resztą udam się do mechanika. Myślę, że to może pomóc
UPDATE:
Dziś sprawdzałem ile spali. Po tuningu opornikami i turbiny i jeździe pól miasto pół trasa, przy obrotach głównie 2,5-3,5 z jazdą dynamiczną, wyprzedzaniem częstym wyszło na dokładnie 96km/8,03l. Czyli jeszcze trochę dużo. Chciałbym uzyskać wynik poniżej 8l/100 w końcu:p
Od 2000obr czuć przyrost mocy ale kopa dostaje dopiero od 2,5-3,5tys . Teraz, jak założyłem oporniki to zbiera się o wiele lepiej od 2000.
Jednak spalanie za 1 razem, kiedy wyszło mi kolo 9l w trybie miejskim było przed "tuningiem" turbiny i oporników. Później po kręceniu turbiny w trybie miejskim/trasa wyszło mi 8,3.
Myślę nad przeczyszczeniem dolotu, wymianą filtra paliwa, powietrza i może czyszczenie IC?
Niestety sam to sobie jedynie powymieniam filtry z resztą udam się do mechanika. Myślę, że to może pomóc
UPDATE:
Dziś sprawdzałem ile spali. Po tuningu opornikami i turbiny i jeździe pól miasto pół trasa, przy obrotach głównie 2,5-3,5 z jazdą dynamiczną, wyprzedzaniem częstym wyszło na dokładnie 96km/8,03l. Czyli jeszcze trochę dużo. Chciałbym uzyskać wynik poniżej 8l/100 w końcu:p

Panowie.., zauważyłem że osoby mające silnik RF2A z 90 konnym silnikiem spalają mniej niż te Rf4F. Ja jak i kolega siwy-84 mamy te mniejsze silniki, i spalanie wychodzi 5,5 przy normalnej jeździe, a przy naprawdę dynamicznej 6,5l/100km. Mam kolegę który ma Rf4F 101km, i jego auto pali nie mniej niż 8l tak jak wasze, więc sądzę że różnica jest w osprzęcie silnika...
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
Potwierdzam kolego, też mam RF4F 101 km i jeżdżę jak Ty po Łodzi, spalanie ostatnio oscyluje koło 7 – 7,5 litra/100 km, czasem faktycznie butuję, ale tak samo zdarzają się spokojne nocne powroty do domu, gdzie nie przekraczam 2000 obrotów i jazda jest cały czas płynna. Co ciekawe na trasie już nie widać tej różnicy, bo wtedy pali 5 – 5,5 litra/100 km. Może różnica tkwi w osprzęcie, są z tego co pamiętam też już inne wwtryski, może to też kwestia ECU
Już oddałbym te 11 KM mocy za te 2 litry ropy na 100 km mniej 

według producenta różnica w spalaniu jest o 0.1L na 100km więc można przyjąć że mieści się w granicach błędu pomiarowego. U mnie (RF4F) pali przy normalnej jeździe mieszanej między 5,5 a 6 L , w trasie okolice 5 litrów bo jeszcze nie jechałem na pusto w jakąś dłuższą podróż. W zimę spala mi około 6,5-7 litrów w zależności jaki styl. Nie wiem jak by trzeba było cisnąć ten silnik aby spalił ponad 8 litrów (chyba że ktoś na mocnych opornikach i mocna jazda).
efekt byłby odwrotny, a różnica znaczna.
ale ty musisz mieć ciężką nogę, przy takiej jeździe nie zejdziesz ze spalaniem, coś za coś, w sumie to i tak Ci mało spalił. Te silnik trzeba kręcić do max 2tyś obrotów aby spalanie było małe, a jeśli zależy nam na szybszej jeździe to unikajmy spadania obrotów poniżej 2tyś.
Michał napisał(a): Już oddałbym te 11 KM
efekt byłby odwrotny, a różnica znaczna.
kamilq777 napisał(a):Dziś sprawdzałem ile spali. Po tuningu opornikami i turbiny i jeździe pól miasto pół trasa, przy obrotach głównie 2,5-3,5 z jazdą dynamiczną, wyprzedzaniem częstym wyszło na dokładnie 96km/8,03l. Czyli jeszcze trochę dużo. Chciałbym uzyskać wynik poniżej 8l/100 w końcu:p
ale ty musisz mieć ciężką nogę, przy takiej jeździe nie zejdziesz ze spalaniem, coś za coś, w sumie to i tak Ci mało spalił. Te silnik trzeba kręcić do max 2tyś obrotów aby spalanie było małe, a jeśli zależy nam na szybszej jeździe to unikajmy spadania obrotów poniżej 2tyś.
W weekend zrobiłem małą trasę w 4 osoby, w jedną ponad 300 km i z powrotem, jakieś 200 km autostradą, czyli razem 400 km autostradami i spalanie....
11-12 l lpg
!!! no masakra a nie jechałem szybciej niż 130 km/h przeważnie 120
beznadziejny silnik na trasy, może jakbym jechał sam to udało by mi się zmieścić w 11, może ...
mimo to przy obecnej cenie gazu i tak opłacalny biznes, ale niesmak jest, zwłaszcza gdy sięgnę pamięcią, jak to hyundai palił 10 ale wiooo 150 km/h to tak umiarkowanie było
wniosek, nie kupować małych silników.... i tak sto razy
11-12 l lpg

beznadziejny silnik na trasy, może jakbym jechał sam to udało by mi się zmieścić w 11, może ...
mimo to przy obecnej cenie gazu i tak opłacalny biznes, ale niesmak jest, zwłaszcza gdy sięgnę pamięcią, jak to hyundai palił 10 ale wiooo 150 km/h to tak umiarkowanie było
wniosek, nie kupować małych silników.... i tak sto razy
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość