Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje
Ja także w tych warunkach zdecydował bym się na benzynę 1.6. Faktycznie szybko się rozgrzewa Ja po przejechaniu ok 2 km mam już ok 70C, a po 3 km 90C i to przy temp. na zewnątrz ok -5C do 0C.
Polecam 1.6 16V – ZM, jest ekonomiczny, trwały i w miarę żwawy
Polecam 1.6 16V – ZM, jest ekonomiczny, trwały i w miarę żwawy
Siasiek
- Od: 27 paź 2010, 20:39
- Posty: 53
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006
z tego wlasnie powodu zdecydowalem sie na ZL.w sumie nagrzalem sie na ditd ale w moim przypadku(krotkie dystanse 3-5km)bez sensu.co do szarpania potwierdza sie zaplon-otwarlem maske i dyskoteka,ale nie na wierzchu po kablach ale pod spodem.wiec swieczki lub cewki.jutro test pojemnosci-lodowka wym.60/60/85 do przewiezienia.
takze ocenimy pakownosc hehe.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
opcja szukaj nie boli,setki razy o rozm.opon bylo.ale jaki juz jestem to napisze ,mialem takie w BG i sie miescily,w bj nie sprawdzalem jakie mam ale raczej bez problemu.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
konradus99 napisał(a):1.6 ZM ... potrafi być ekonomiczny
Siasio napisał(a):Polecam 1.6 16V – ZM, jest ekonomiczny, trwały i w miarę żwawy
Wy chyba na trzeźwo tego nie pisaliście
- Od: 24 sie 2010, 11:54
- Posty: 16
- Auto: 323f BJ '02 1.6 98KM
calkiem fajny napisał(a):Wy chyba na trzeźwo tego nie pisaliście
czyżby zbyt ciężka noga?
calkiem fajny napisał(a):Wy chyba na trzeźwo tego nie pisaliście
W porównaniu do FP jest
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
ha!wymienilem swieczki(przy okazji okazalo sie ze to druga madzia z niemiec w ktorej byly BERU),byly w stanie agonalnym,dodatkowo cale zalane olejem(uszczelka po kape-juz zakupiona).szarpanie troche zmalalo ale nie do konca.
i wtedy wpadlem zeby podmienic przeplywke(dostalem druga od handlarza z rozbitka-dawcy maski do mojej ) ,efekt-
ZERO szarpania, a godzine wczesniej o malo wydalbym ostatnia kase na przewody WN i cewki,na szczescie nie mieli na stanie
po zmianie przeplywki auto chodzi jak zyleta.
i wtedy wpadlem zeby podmienic przeplywke(dostalem druga od handlarza z rozbitka-dawcy maski do mojej ) ,efekt-
ZERO szarpania, a godzine wczesniej o malo wydalbym ostatnia kase na przewody WN i cewki,na szczescie nie mieli na stanie
po zmianie przeplywki auto chodzi jak zyleta.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
calkiem fajny napisał(a):konradus99 napisał(a):1.6 ZM ... potrafi być ekonomicznySiasio napisał(a):Polecam 1.6 16V – ZM, jest ekonomiczny, trwały i w miarę żwawy
Wy chyba na trzeźwo tego nie pisaliście
I tu właśnie jest pies pogrzebany, jeśli ktoś myśli że silnik 1.6 przy mocy blisko 100 KM i masie auta prawie 1200kg będzie mu spalał 4,5l poza miastem i 7l w mieście to niech może się z fizyki podszkoli i zakupi TICO
Normalne jest że 7,5 – 8l średnio wyjdzie.
W trasie jak jeździłem na benzynie spokojnie schodziłem do 6l, więc gdzie halo ? czy to dużo?
Jak ktoś ma życzenie i cięższą nogę to bez problemów i 11l spali – ale to wolny wybór...
Siasiek
- Od: 27 paź 2010, 20:39
- Posty: 53
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006
No ale sa samochody z tego rocznika o pojemności 1.6 i podobnej wielkości, które spalą m.
Najbardziej boli, że 1.6 więcej pali od starszego zl 1.5 – powinni tak zaprojektować nowszy silnik, żeby nie było takiej wyraźnej różnicy...
Najbardziej boli, że 1.6 więcej pali od starszego zl 1.5 – powinni tak zaprojektować nowszy silnik, żeby nie było takiej wyraźnej różnicy...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
przecież to prawie ten sam silnik , co skok tłoka zwiększyli, trochę ulepszony . w 1.6 rzadko występuje jeśli w ogóle tagzwane przydławienie do 2000 obrotów a 1.5 ZL to ma , tak jak jego poprzednik w poprzednich modelach mazdy . pytałem w serwisie mazdy i nie wiedzą czemu tak ZL ma.
xedos1972
Siasio napisał(a):calkiem fajny napisał(a):konradus99 napisał(a):1.6 ZM ... potrafi być ekonomicznySiasio napisał(a):Polecam 1.6 16V – ZM, jest ekonomiczny, trwały i w miarę żwawy
Wy chyba na trzeźwo tego nie pisaliście
I tu właśnie jest pies pogrzebany, jeśli ktoś myśli że silnik 1.6 przy mocy blisko 100 KM i masie auta prawie 1200kg będzie mu spalał 4,5l poza miastem i 7l w mieście to niech może się z fizyki podszkoli i zakupi TICO
Normalne jest że 7,5 – 8l średnio wyjdzie.
W trasie jak jeździłem na benzynie spokojnie schodziłem do 6l, więc gdzie halo ? czy to dużo?
Jak ktoś ma życzenie i cięższą nogę to bez problemów i 11l spali – ale to wolny wybór...
Dokładnie, u mnie średnia poniżej 8l a nie jeżdżę jak emeryt i uważam to za dobry wynik. Jeśli ktoś by się postarał, to pewnie zszedłby niżej, dlatego napisałem, że motor potrafi być ekonomiczny, ale to zależy od stylu jazdy. W każdym razie – nie jest źle.
Decadent, mógłbyś podać jakiś przykład ?
- Od: 26 lut 2012, 13:24
- Posty: 43
- Skąd: TST/TKI
- Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC
Siasio napisał(a):I tu właśnie jest pies pogrzebany, jeśli ktoś myśli że silnik 1.6 przy mocy blisko 100 KM i masie auta prawie 1200kg będzie mu spalał 4,5l poza miastem i 7l w mieście to niech może się z fizyki podszkoli i zakupi TICO
BJ DITD osiąga przy jednakowej masie przytoczone przez Ciebie wyniki. Dlaczego? Ano dlatego, że jest ekonomiczny a benzyniak nie.
Podszkól się z myślenia doktorze fizyki, zacznij od zakupu tej książki: http://ecsmedia.pl/c/cwiczymy-logiczne- ... 302789.jpg
Za chwilę będziesz mi udowadniał mniejsze spalanie ZM w porównaniu z innymi markami samochodów o takiej samej pojemności, dlatego od razu zaznaczę, że stwierdzenia "ekonomiczny" i "ekonomiczniejszy od/niż" nie są sobie równe.
Neonixos666 napisał(a):czyżby zbyt ciężka noga?
No właśnie nie, jeżdżę właściwie tylko w mieście i nie mam gdzie depnąć a mimo to te 8,5 spalam. I to w miesiącach ciepłych. Ostatnio po miesiącu mrozów miałem 9,5. Myślałem, że zawału dostanę jak policzyłem średnią.
Nie wyobrażam sobie w jaki sposób miałbym zejść do 7,5l/100km tak jak to pisze Konradus99, wydaje mi się to nieosiągalne (oczywiście ciągle mam na myśli jazdę w mieście).
Po prostu silniki benzynowe nie są oszczędne i tyle. Nie wiem czemu niektórzy się obrażają i odbierają to jak ataki na ich super wypasione 10-letnie fury. Ludzie trochę dystansu do swoich samochodów
Szczególnie tobie Siasio tego życzę.
- Od: 24 sie 2010, 11:54
- Posty: 16
- Auto: 323f BJ '02 1.6 98KM
kit i bzdura z takimi wynikami spalania.wlasnie opchnalem astre G niby najlepszy mozliwy silnik(prosty) 1.6 8v 75ps. stan silnika perfekt przebieg 132tys autentyczny i co?? w trasie do 100km/h 7l,ale w miescie raz udalo sie zejsc do 9l ,norma to 10-11l a w te mrozy do 12l dochodzilo.i to potwierdzaka inni zuytkownicy astr.takie wyniki po 7-8l w miescie to najczesciej pisza ludzie ktorym sie wydaje ze jezdza po ''miescie''.zapraszam do poznania w godz szczytu i np 500m w dwie godz.
mazda przynajmniej nawet butowana spali max 12l
mazda przynajmniej nawet butowana spali max 12l
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
calkiem fajny napisał(a):Nie wyobrażam sobie w jaki sposób miałbym zejść do 7,5l/100km tak jak to pisze Konradus99, wydaje mi się to nieosiągalne (oczywiście ciągle mam na myśli jazdę w mieście).
W mieście faktycznie, raczej nierealne. Miałem na myśli cykl mieszany.
Nie ma też chyba sensu porównywać w kwestii spalania benzyny do diesla, bo to jednak dwa inne światy. Mówiąc, że dany silnik jest ekonomiczny, czy raczej – że można nim jeździć ekonomicznie, biorę pod uwagę, że to 1,6 litrowa benzyna, a nie diesel, więc mam na myśli to, że stwarza możliwość jazdy – jak na benzyniaka – ekonomicznej. To tyle
Swoją drogą, zastanawiam się dlaczego Mazda wyposażyła 1.6 ZM w "tylko" 98KM, podczas gdy np. Corolla z silnikiem 1.6 4AFE posiada ich 110, a spalanie z tego co wiem wypada podobnie ? Może to głupio zabrzmiało, ale można chyba powiedzieć, że Mazda nie wysiliła tej jednostki ani trochę.
- Od: 26 lut 2012, 13:24
- Posty: 43
- Skąd: TST/TKI
- Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC
Użyteczność tych koni jest słaba, bo znajdują się one w okolicach 6tys rpm. Mniej wysilona jednostka jest też trochę trwalsza. Tak samo jak 4EFE (1.3) Toyoty miał nawet 90KM a jeździł gorzej i palił porównywalnie z Z5 mazdy które miałem w tym samym okresie.
mazda ogólnie nie ma wyciągniętych jednostek podobnych np do B16A2 hondy. Ogólnie jednostki benzynowe w BJ nie są pierwszej młodości za to są proste do naprawy i nie straszą mechaników jak DiTD
. Ich spalanie jest rozsądne a to że nie są wyciągnięte może świadczyć o ich żywotności. Diesel (DiTD) też sprawnie się porusza i ze spalaniem jest bardzo dobrze.
Gdzie jeszcze montowano ZM?
Gdzie jeszcze montowano ZM?
DiTD to IMO bardzo dobra konstrukcja biorąc pod uwagę, że skonstruowano go na potrzeby roku 1997.
Wspomniana japońska konkurencja czyli Toyota była jeszcze na etapie wolnossaków.
Po 2000 roku sporo się zmieniło, Toyota skonstruowała jeden z lepszych małych Diesli czyli 1.4 D4D i na tym tle DiTD wypada słabo jak porównać BJ'ke z końca produkcji i E12 z początku.
Wspomniana japońska konkurencja czyli Toyota była jeszcze na etapie wolnossaków.
Po 2000 roku sporo się zmieniło, Toyota skonstruowała jeden z lepszych małych Diesli czyli 1.4 D4D i na tym tle DiTD wypada słabo jak porównać BJ'ke z końca produkcji i E12 z początku.
Borys napisał(a):DiTD to IMO bardzo dobra konstrukcja biorąc pod uwagę, że skonstruowano go na potrzeby roku 1997.
Wspomniana japońska konkurencja czyli Toyota była jeszcze na etapie wolnossaków.
Po 2000 roku sporo się zmieniło, Toyota skonstruowała jeden z lepszych małych Diesli czyli 1.4 D4D i na tym tle DiTD wypada słabo jak porównać BJ'ke z końca produkcji i E12 z początku.
dokładnie, gdy w VW były montowane jeszcze pompy mechaniczne to mazda miała już elektroniczny system sterowania ECD niestety zamiast w po liftach montować już CD to tylko kosmetyczne zmiany wprowadzili. Dalsze CiTD to tak naprawdę DiTD z innym systemem wtrysku.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość