Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1998–2003

Postprzez knyklu » 27 gru 2009, 23:12

darknes82 napisał(a):W Hondzie to wygląda to tak jaby do taboretu przykręcił kółka i jezdził po polskich czy innych drogach, i siedzi się prawie na podłodze i o jakim kolwiek komforcie to trzeba zapomnieć. W Mazdzie z pewnością siedzi sie normalnie(nie tak nisko jak w H) i zawieszenie lepiej tłumi.

To Cie zmartwię. Siedzi się bardzo nisko i wszystko się na plecach i dupsku czuje. Ale za to jak się fajnie w zakręty wchodzi.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez st1545 » 28 gru 2009, 05:21

Heh, knyklu... co Ty opowiadasz?
darknes82 pyta o porównanie bejotki z prawie pełnoletnim civikiem V-gen
nie BA vs civVI
No w każdym razie w mojej rodzinnej Maździe siedzi się wygodnie. Zawieszenie jest owszem sprężyste – ale nie taboretowe. Siedzenia są niezłe. Przykładowo przednie – ma jakieś tam trzymanie boczne i regulację kąta siedziska. Tylnych w ogóle nie ma co porównywać z konkurencją w klasie (z tych roczników). Zresztą chyba właśnie to miał na myśli darknes pisząc, że to auto dużo lepsze od zwykłych kompaktów. Lepsze, bo dłuższe – rozstaw osi ma jak 626. I to się przekłada głównie na ilość miejsca z tyłu. Pojemność bagażnika nie jest szczególnie imponująca przy standardowym ustawieniu tylnych siedzeń, ale po przesunięciu kanapy do przodu _i_ postawieniu oparć do pionu można przewieźć większy pakunek niż w normalnym kombiaku.
Pytanie co jest komu potrzebne. Może corolla E11 kombi będzie lepsza. Miększa, wyższa ... może mniej zardzewieje, może serwis będzie tańszy, może będzie cichsza. Na pewno oba te auta będą o _niebo_ inne (bardziej komfortowe) od Hondy z 1992 roku.
pozdrawiam, tomek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 16:02
Posty: 79
Skąd: Warszawa - Wesoła
Auto: 323f BJ ZM A/T

Postprzez knyklu » 28 gru 2009, 10:22

Tak, fotele z przodu są wygodne. Sam samochód generalnie jest przestronny i pakowny, estetycznie wykonany, intuicyjny w obsłudze. Ale ja tego do Hondy nie porównywałem. Ja pisałem o komforcie zawieszenia, który jest znikomy. Jest głośne i "taboretowate". No i obawiam sie, ze ta Honda będzie lepiej wyciszona, bo poziom hałasu w BJ porównywalny jest z maluchem. Zresztą na tym forum podany był kiedyś link do wyników badań natężenia hałasu w kabinie. Badanych było kilkadziesiąt samochodów. BJ była ostatnia, bo malucha nie badali. Tak przy okazji polecam w ciepły dzień (w sumie to 2) przysiąść i wygłuszyć/wytłumić samochód. Efekty są _rewelacyjne_
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Mako » 28 gru 2009, 10:33

Halas we wnetrzu BJ jest faktycznie przeokrutny, juz nie chodzi o samo wygluszenie przodu (nadkoli i silnika), ale dla mnie meczarnia byl halas dobiegajacy z tylu samochodu a pochadzacy z okolic nadkoli i podlogi, pomoglo kupno grubego filcu (2-3 cm) i wylozenie calego bagaznika. O zawieszeniu seryjnym nie moge nic powiedziec bo mialem obnizone i twarde, do tego wielkosc felg miala swoje 5 groszy w taczkowym komforcie ;) Natomiast przestronnosc wnetrza i bagaznika to bajka w porownaniu z konkurentami z tamtych lat. Na zlocie w Borsku z wnetrza mojej F-ki zrobilem calkiem wygodna i klimatyzowana sypialnie (pozdrawiam ludzi spiacych w namiotach po calym dniu zaru z nieba :] ). Z perspektywy czasu bardzo zaluje sprzedazy samochodu, ale teraz nowy wlasciciel moze sie nia cieszyc (mam nadzieje ze tak jest).
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Pyton162 » 28 gru 2009, 20:04

oj tak jest mako jezdzi sie genialnie , ale akurat ja usunąłem te wszystkie filce i powróciłem do oryginalnych elementow. mam nadzieje ze na wiosennym zlocie sie zobaczymy lub wczesniej jakos w poznaniu,
dzis madzia przeszła przeglad bez najmniejszego problemu , no moze tablica rej nie byla podswietlona ale juz jest :P :D
Pyton162
 

Postprzez shadoow » 18 sty 2010, 17:28

Witam. Przymierzam się do zakupu BJ z potężnym silnikiem 1,4 :D Cosik nie potrafiłem doczytać się niczego na temat tego auta z danym silnikiem?? Wie może ktoś jak te auto się sprawuje z 1,4 pod maską??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 16:41
Posty: 1084 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ

Postprzez Pyton162 » 18 sty 2010, 17:50

jezeli będziesz głownie jeździł po miescie to 1.4 czy styknie
Pyton162
 

Postprzez shawn » 18 sty 2010, 18:18

shadoow napisał(a):Witam. Przymierzam się do zakupu BJ z potężnym silnikiem 1,4 :D Cosik nie potrafiłem doczytać się niczego na temat tego auta z danym silnikiem?? Wie może ktoś jak te auto się sprawuje z 1,4 pod maską??


Jezdze takim od dwóch lat, brakuje mocy nie ma co ukrywac przy małych predkosciach, ale na trasie ten silniczek jak wejdzie w obroty to daje radę
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez midzio » 19 sty 2010, 20:55

ja śmigam 115 konną w trybie "super zimna" potrafi wychlać całe wiadra benzynki, ale radocha z jazdy jest niesamowita, zrobiłem nią jakieś 25 tyś km przez 2 lata i jeszcze mnie nie zawiodła, ale 1.4 to już bym nie kupił malutki silniczek jak dla mnie
nie musi być niemiecki, nie może być francuski...jest japoński
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 16:31
Posty: 33
Skąd: Police
Auto: 323 F BJ 1.8 16V 2000 r.

Postprzez Interceptor » 26 sty 2010, 23:51

1,4 ma takie oznaczenie katalogowe, dokładnie to jest 1324 cm3 czyli zaokraglając w dół powinni je nazwać 1,3. Jak dla mnie jeżdżąc samemu bez dużego bagażu, przy odpowiednio wysokim kręceniu tego silnika jakoś daje radę. (nawet na trasie). Natomiast przy 4 osobach i załadowanym bagażniku można zapomnieć o szybkim wyprzedzaniu.

Dla zobrazowania przyśpieszenia w 1,3 luknij shadoow na fimik jaki wrzuciłem jakiś czas temu na youtube. Pewnie kilku z was już go widziało. Dodam że odcinek nie był idealnie płaski.

http://www.youtube.com/watch?v=Y48PJLn2s9M
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2009, 18:17
Posty: 128
Skąd: Unieście, Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r

Postprzez esencjo » 27 sty 2010, 04:36

Jestem posiadaczem BJ 1.5 benzyna z 2000 r.od trzech lat wersja wyposażona w dwie poduszki i klimę , aktualnie mieszkam w Anglii, autko ma przejechane 107000 mil, ogólnie stan bardzo dobry, ostatnio wymieniłem filtry i płyny oraz przerdzewiały wydech, od jakiegoś czasu nie działa mi mechanizm otwierania szyby bocznej i klakson, ale to drobne usterki. Spalanie bardzo dobre, po mieście bez szaleństw 7l/100km, na trasie 5,5l/100km mój rekord w spalaniu to chyba gdy wracałem z Polski w zeszłym roku na jednym baku 516 mil (825km) (po autostradzie), ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony przez trzy lata zrobiłem mazdą 56000km w między czasie wymieniłem raz przednie klocki hamulcowe i opony, i standardowe wymiany filtrów i olejów, samochód wygodny i przestronny i stosunkowo niezawodny.
esencjo
 

Postprzez Fanta » 16 lut 2010, 19:23

Zmieniajac samochód nawet nie bralam pod uwagę mazdy, a jednak....
Mój zakup to Mazda 323 BJ 98 2.0 DiTD. Sedan
Jedyna wada jakiej sie dopatrzyłam to faktycznie dość głosna praca silnika (przeczytalam poradnik – sprawdze poduszki)
Silnik bardzo ekonomiczny, praktycznie zywi sie powietrzem nawet przy kilmatyzacji.
Srednie spalanie to ok 5l – srednia wyciagnieta przy 30 stopniowym upale, przy załaczonej klimie) 40% autostrada i 60% trasa transforgardska (góry) Rumunia – 4tys kilometrów.
Samochód jak do tej pory bezawaryjny, a nieźle dostał w d....., palił bez problemu nawet w duże mrozy tej zimy.
Prowadzi sie rewelacyjnie, świetnie wchodzi w zakrety nawet przy dość dużej prędkości.
Problemem jest niestety zakres usług mechanicznych – żaden mechanik w moim miasteczku nie chce podjąc sie jakich kolwiek prac związanych z tym silnikiem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 12:00
Posty: 9
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: mazda 323 2.0 DITD

Postprzez PumaRST » 21 lut 2010, 12:32

witam,

chciałbym sie dowiedziec opinii na temat wersji Protage5/Sportive – chodzi mi o info na co zwrócic szczególną uwage przy oglądaniu auta, jakie w ogóle ma wady i jakie zalety. Jak to auto jest upierdliwe w eksploatacji, jak te 131 patatajów daje rade przy wadze tego auta.

Rozpatruję taką Mazde ponieważ jest to chyba jedyne sensowne 5 drzwiowe GTI w tej klasie finansowej oraz pochodzi z Japonii. Boje sie troche przyspieszenia i elastyczności tego auta bo katalogowe osiagi nie powalają :(. Ale moja styuacja życiowa sie na tyle zmieniła, że odpadaja auta 3D które w wiekszości wypadków są szybsze.

Z góry dziekuje za opinie

Puma
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez Wochna » 21 lut 2010, 13:57

Witaj!

Ja jeżdzę Mazdą Protege 5 2003 rok. Mam automat i niestety osiągi są z pewnością gorsze niż przy manualu. Z tego co się zorientowałem Protege 5 bywa gorzej wyposazona niz sportive. Miedzy innymi nie ma tcs i bocznych poduszek powietrznych, komputera pokładowego, który pokazuje spalanie i termometru. Jeżeli chodzi na co zwrocic uwage to niestety niepomoge bo si na tym nie znam. Ja z mojej Madzi jestem cholernie zadowolony. Niezawodna i piękna. Jadąc ulicą prawie każdy się ogląda i to jest plus :)

Więc napewno warto go kupic z powyższego względu. Minusem jest spalanie, ale decydujac się na taki zakup musisz sie z ztym liczyć, chyba ze gazownie wstawisz...

Pozrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 paź 2009, 23:02
Posty: 13
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Protege 5

Postprzez knyklu » 21 lut 2010, 14:18

Mysz&Puma napisał(a):witam,

chciałbym sie dowiedziec opinii na temat wersji Protage5/Sportive – chodzi mi o info na co zwrócic szczególną uwage przy oglądaniu auta, jakie w ogóle ma wady i jakie zalety. Jak to auto jest upierdliwe w eksploatacji, jak te 131 patatajów daje rade przy wadze tego auta.

Rozpatruję taką Mazde ponieważ jest to chyba jedyne sensowne 5 drzwiowe GTI w tej klasie finansowej oraz pochodzi z Japonii. Boje sie troche przyspieszenia i elastyczności tego auta bo katalogowe osiagi nie powalają :(. Ale moja styuacja życiowa sie na tyle zmieniła, że odpadaja auta 3D które w wiekszości wypadków są szybsze.

Z góry dziekuje za opinie

Puma

No możesz kupić saaba 9-3. Większy, a i silnik zaczynają się tam, gdzie kończą się w BJ, wiele lepiej wyposażony. Z tego co na forum wyczytałem, to BJ z FS wygląda, ale już z jeżdżeniem to nie najlepiej (jak na wygląd).
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Jacekm_ » 21 lut 2010, 14:47

To ja może powiem, że rzeczywiście auto wygląda świetnie i w dodatku na szybsze niż jest. Ale silnikowi też nie można nic zarzucić. Jest mocny i to się czuje, szczególnie od 4000 rpm. Osiągi są nie gorsze niż w porównywalnych autach tej klasy, czyli Focus 2.0 Zetec, czy Astra 2.0 16v z podobnych roczników. Na prawdę nie ma się do czego przyczepić, trzeba tylko zrozumieć że to nie jest stricte GTi, tylko kompakt z silnikiem 2.0, no a wygląd? Cóż – tylko na plus.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez PumaRST » 21 lut 2010, 17:17

Jacekm_ napisał(a): Na prawdę nie ma się do czego przyczepić, trzeba tylko zrozumieć że to nie jest stricte GTi, tylko kompakt z silnikiem 2.0, no a wygląd? Cóż – tylko na plus.


to akurat rozumiem choć troche mnie to martwi, no ale cóż musze cos wybrać i tu niestety musze znaleść kompromis.

Nie chce saaba, biore pod uwage tylko japonie lub Forda. Niestety Focusa ST170 innego niż 3D praktycznie nie da sie kupić wiec pomyslalem o 323F Sportive.

Z innej strony tam jest silnik FS czy FS-DE bo na tyle nie rozgryzłem jeszcze modeli silników a w mazdzie to sie zatrzymałem na pochodnych BP-DOHC a to byly dawne dzieje
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez Jacekm_ » 21 lut 2010, 17:28

FS7E lub FS7G. Wersja 131KM, 171Nm. Ten sam silnik montowali w Premacy, od tego w 626 różni się trochę układem zapłonowym i sposobem podawania dawki paliwa, bo ma tzw. dotryski benzyny. Możesz też poszukać Mazdaspeed Protege – sedan z USA, wyprodukowany też tam, i będzie miał pod maską FS-DET, czyli takiego samego FS'a z suszarką. Wtedy jest 170KM, niestety nie wiem ile Nm.

Tu jest filmik z przyspieszenia BJ'ki z FS'em:
http://www.youtube.com/watch?v=kXIfGgdPUAw
A tu od 100 w górę, czyli co nieco o elastyczności:
http://www.youtube.com/watch?v=3DEFAJyoyiY

Mnie się serio wydaje, że jest ok, ale jak zawsze najwięcej wiedzą ci, co nie jeździli :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Borys » 21 lut 2010, 18:49

A co to, zamknęli już temat o opiniach dot. BJ? Doklejam...
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez PumaRST » 22 lut 2010, 10:22

czyli wychodzi na to co podejrzewałem, BJ 323F Sportive to taka Owca w wilczej skórze :( Japońce zrobili fajny wygląd, fajny zawias, być może fajne hamulce (choć to im sie rzadko udaje) ale zapomnieli wsadzić jakiś sensowny silnik.

To z innej strony, jak rozwojowy jest ten silnik, nie mówie o robieniu potwora tylko podniesieniu mocy do jakis 150-160KM bo w tedy powinno to sie zacząć odpychać na poziomie 8s 0-100km/h. (Tak wiem dosć głupie pytanie i nie koniecznie na miejscu biorąc poprawke że dopiero rozpatruje zakup takiego auta, ale chce być świadom wszystkiego co mnie moze interesowac).
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323