Ciekaw jestem ilu jeszcze jest posiadaczy w tym roku Maździny
Swoją BJ 1.5 mam od listopada 2019 i do tej pory zrobione jest.
-hamulce przód TRW, klocki nowe oryginał, zaciski pomalowane na czarno, nowe prowadnice, gumki i blaszki
-ham tył blueprint, bębny pomalowane na czarno na przyszłość , tłoczki ( stare rozpadły się przy demontażu) wrażenie hamowania tylko przodu okazały się trafne. Wszystko zapieczone na amen.
-przewody giętkie wszystkie blueprint, płyn ham kroon.
-świece Bosch double iridium, przewody zapłonowe i cewki.
-oba lusterka grzane i elektryczne. Prawe komuś się nie podobało i złamał je na parkingu. Lewe odchylone do końca i 2/3 auta w lusterku ( również połamane )
-wyczyszczona przepustnica i silniczek krokowy
-wymieniony dolot na nowy ( pęknięty przy obejmie i na środku klejony na sztukę i trytytki )
AAA udokumentowany przebieg 168tyś Holandia. Przy 160 zmienione sprzęgło, płyn chłodniczy, rozrząd z pompą wody.
-olej w skrzyni biegów 75w90
-uszczelka pod pokrywą zaworów, oba paski
-rozebrane drzwi przód tył, nowe głośniki Hertz z przodu ( lewy był spalony ) tył seria
Przesmarowane zamki, zawiasy i mechanizm szyb z myciem kompletnym.
– felgi 7j16 niestety nigdzie nie mogę znaleźć nazwy, kupione za 60€ i własnoręcznie szlifowane i polerowane ranty i parapet. Nowe śruby i malowane dekielki na czarno plus bezbarwny.
Z przodu nowe Toyo Proxes CF2 tył Toyo Proxes T1R niestety do wymiany mimo bieżnika 6mm 9 letnie.
Długa walka z brakiem mocy... mimo komputera i odpinania przepływki itp po wielu tygodniach udało się kupić przepływomierz Toyoty PnP. Wszystkie objawy ustały jak ręką odjął. Maździna zaczęła w końcu jechać.
Olej 5w40 Motul plus Ceratec LM, filtr kabinowy blue z czyszczeniem dmuchawy i całego inwentarza martwych latających przyjaciół Filtr powietrza Pipercross ( ładnie buczy i bez przesady), filtr paliwa w zbiorniku
Ciekawostka... silnik płukałem za pomocą ropy. Do starego oleju pół litra, 15 min na wolnych i zlewanie. Nowy filtr oleju i zalanie 4 litrów ropy i to samo. Ropa była czarna jak smoła.
-nowe pompki spryskiwaczy, tylny robił zwarcie i bezpiecznik padał. Nowa tylna wycieraczka.
-siłowniki tylnej klapy bo głowa już bolała od dostawania nią przy zakupach
-nowa prawa lampa Bosch,udało się kupić nową za 20€ więc po co polerować i kleić basen, do tego połamane mocowanie jak i w lewej na którą właśnie czekam oraz oba przednie kierunki ( boczne zmienione na białe)
-Przednie żarówki Philips plus niebieskie postojówki
– radio Kenwood zostaje ponieważ gra baaardzo dobrze
– przesmarowany mechanizmy wycieraczek a w szczególności tylna bo grała operę tylko tą mydlaną niestety. Kulka sucha od strony silnika ale znalazłem problem po dwóch rozbiórkach mechanizmu.
-płyn wspomagania Castrol
-zdemontowane halogeny bo umarły już dawno temu a w ich miejsce pójdą dzienne okrągłe ale to jak zawitam do kraju.
To chyba wszystko o ile pamiętam
O dziwo jak na ten rok i że jest to Mazda to ruda jest ale tylko na spodach drzwi prawy przód i lewy tył ( garażowana )
Zrobię to przy okazji wyciszania nadkoli.
Do zrobienia planowane
-wyciszenie nadkoli i maski plus konserwacja całego dołu po sprawdzeniu zawieszenia i jeśli będzie wymagało to progresywne sprężyny plus nowe amorki, może 30mm w dół... jeszcze nie wiem.
-może rozpórki przód,tył...
-polerka całego auta
-końcowy tłumik nie za głośny żeby nie czuć się jak Seba z Karyną w Beemce
-założenie chlapaczy z powodu szerokości opon ( na równo z nadkolami co powoduje burzę kamieni na karoserii-niestety )
-wytłumienie drzwi przednich i może tylnych
Wcześniej byłem posiadaczem 6 kombi 2003r 2.0 benzyna i na forum nie było mnie jakiś czas bo 6 poszła na sprzedaż i trzy lata tylko motocykl Triumph Sprint 955i 2003r
Marzenie
Wsadzić 2.0 Mazdowskie plus zmiana hamulców na większe plus tylna belka aby tarcze założyć lub uturbić jak Profesor Chris Lanosa HYHY
Poniżej dodałem trochę zdjęć z prac. Bez opisu ale każdy wie o co chodzi
