Spalanie naszych mazd [BJ]
obecnie robię bardzo małe odcinki po mieście – do 4-5 km i spalanie w granicach 11 litrów na 100 km. Przy dużym bucie 12+. Odcinki Kraków – Rzeszów (często w korkach) spalanie w granicach 8 l.
Jak na 2.0 to nie tak źle inni takie wyniki mają przy mniejszych silnikach 

Moja mazda z silniekiem 2.0 Diesel (101kM) pali średnio 7L zimą
na trasie da się zejść nawet poniżej 6 litrów
Po samym mieście nie stosując żadnych technik nie przekraczam 8 litrów
na trasie da się zejść nawet poniżej 6 litrów
Po samym mieście nie stosując żadnych technik nie przekraczam 8 litrów
-
ewolutions
Jak się człowiek postara to i 5L w trasie przy normalnej prędkości
2.0L
przed modyfikacjami:
trasa:6.5L/100Km
miasto:7-8L/100Km
po modyfikacjach:
trasa:7-8L/100km(tak do 120km/h, jak sie przycisnie ok.160km/h+ to pali 12+L/100km)
miasto:8-10L/100Km(zalezy jaka noga ciezka)
przed modyfikacjami:
trasa:6.5L/100Km
miasto:7-8L/100Km
po modyfikacjach:
trasa:7-8L/100km(tak do 120km/h, jak sie przycisnie ok.160km/h+ to pali 12+L/100km)
miasto:8-10L/100Km(zalezy jaka noga ciezka)

...TOprotege.com
- Od: 21 lut 2009, 23:58
- Posty: 46
- Skąd: Windsor
- Auto: 2001 mazda protege
Witam,
Podzielę się również moimi doświadczeniami odnośnie spalania. Moją madzie kupiłem z niecały miesiąc temu (jest to mój pierwszy samochód).
Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM
Spalanie na mieście w zimie przed wymianą filtrów i zmianą oleju 100% miasto (krótkie odcinki, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek) – 8L ON
Po wymianie oleju i filtrów temperatura +10 stopni 80% trasa 20% miasto – 5,5L ON
Jak sprawdzę spalanie w mieście po wymianie filtrów (powietrza, paliwa, oleju) i samego oleju to też na pewno dam info. Jak na razie jestem zadowolony z takiego spalania.
Podzielę się również moimi doświadczeniami odnośnie spalania. Moją madzie kupiłem z niecały miesiąc temu (jest to mój pierwszy samochód).
Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM
Spalanie na mieście w zimie przed wymianą filtrów i zmianą oleju 100% miasto (krótkie odcinki, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek) – 8L ON
Po wymianie oleju i filtrów temperatura +10 stopni 80% trasa 20% miasto – 5,5L ON
Jak sprawdzę spalanie w mieście po wymianie filtrów (powietrza, paliwa, oleju) i samego oleju to też na pewno dam info. Jak na razie jestem zadowolony z takiego spalania.
- Od: 21 sty 2011, 00:34
- Posty: 33
- Skąd: Świdnica/Wrocław
- Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting
Ostatnie wnioski nt. badania spalania w zimę przy miejskiej jeździe.
Gdzie bym nie zatankował za 100pln robię 300km
A jak to się przedstawia w Waszych autkach?
Gdzie bym nie zatankował za 100pln robię 300km
A jak to się przedstawia w Waszych autkach?
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Marceli Szpak napisał(a):Ostatnie wnioski nt. badania spalania w zimę przy miejskiej jeździe.
Gdzie bym nie zatankował za 100pln robię 300km![]()
A jak to się przedstawia w Waszych autkach?
To jak dobrze liczę, ok 7L na 100km. Niedługo powinienem mieć swoje aktualne wyniki spalania (po wymianie filtrów i oleju). Jak by mi wyszło 7L w mieście to byłbym zadowolony z takiego spalania. Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM przy w miarę ekologicznej jeździe.
- Od: 21 sty 2011, 00:34
- Posty: 33
- Skąd: Świdnica/Wrocław
- Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting
No 7 litrów w mieście to fajny wynik. W lato to będzie dopiero oszczędność
Ja teraz nie oszczędzałem i prawie pełen bak poszedł na ponad 600 ale za to trochę wygnałem sadzę z wydechu
Ja teraz nie oszczędzałem i prawie pełen bak poszedł na ponad 600 ale za to trochę wygnałem sadzę z wydechu
40% miasto 60% trasa (drogi lokalne) – jazda raczej ekonomiczna ( momentami tylko 160-170km/h):
średnie spalanie 7,8 l/100km PB98
Wynik bardzo dobry 
średnie spalanie 7,8 l/100km PB98
W miniony weekend zrobiłem swoją 1400 km, głównie trasa z prędkościami 90-130 czasem do 170 i wyszło mi średnio z tankowań 11l gazu. W mieście zimową porą apetyt mojej Madzi wzrasta do 14l/100km. 
-
Lukasz_84
Witam!
Czyli w ramach ekonomiczności jak rozumiem jazda do 2000 obr jest bezsensowna? Wydawało mi się że taka była zasada tzw" ekodrivingu". Trochę głupio się czasami jechało bo przy 40 gdy jechałem na 4 biegu to lekko szarpała, (albo troche poniżej 2000 czego nie spotkałem w innych samochodach mazda tak ma czy to jakaś jej wada????) przeważnie wtedy gdy chciałem mu trochę na tej 40 i 4 biegu przydusić.. eh.. Do ilu powinno sie kręcić mazdę 1,8 żeby to miało ręce i nogi i żeby mało palił bo jak widzę moje eksperymenty powodowały zwiekszenie kosztów paliwa
??? Mam jeszcze mały problem jak uleczyć błąd 48 srs-u i o czy może świadczyć lekkie stukanie i drżenie samochodu na luzie, takie nie stałe tylko cyklicznie na luzie cos jakby troszkę zwiększało oboty silnika czy coś w tym stylu. Bardzo prosze o pomoc 
Czyli w ramach ekonomiczności jak rozumiem jazda do 2000 obr jest bezsensowna? Wydawało mi się że taka była zasada tzw" ekodrivingu". Trochę głupio się czasami jechało bo przy 40 gdy jechałem na 4 biegu to lekko szarpała, (albo troche poniżej 2000 czego nie spotkałem w innych samochodach mazda tak ma czy to jakaś jej wada????) przeważnie wtedy gdy chciałem mu trochę na tej 40 i 4 biegu przydusić.. eh.. Do ilu powinno sie kręcić mazdę 1,8 żeby to miało ręce i nogi i żeby mało palił bo jak widzę moje eksperymenty powodowały zwiekszenie kosztów paliwa
- Od: 20 lut 2011, 01:12
- Posty: 7
do 2000 to diesel mało pali ale nie benzyna.
nie zadawaj pytań o jakieś usterki w dziale gdzie piszemy o spalaniu.
nie zadawaj pytań o jakieś usterki w dziale gdzie piszemy o spalaniu.
Nie na dużych tylko na optymalnych. Jak będziesz kręcić do 5 tys to spali Ci jeszcze więcej.
Na bardzo małych obrotach każde auto z silnikiem benzynowym pali więcej, ponieważ trzeba je butować żeby odjechało. Najlepiej zmieniać biegi na około 2,7-3 tys żeby na kolejnym biegu nie rozpędzać auta z 1,5tys
Na bardzo małych obrotach każde auto z silnikiem benzynowym pali więcej, ponieważ trzeba je butować żeby odjechało. Najlepiej zmieniać biegi na około 2,7-3 tys żeby na kolejnym biegu nie rozpędzać auta z 1,5tys
- Od: 4 sie 2010, 23:42
- Posty: 29
- Auto: Mazda 323f BJ 1.6 2001r
Ja to aż się zdziwiłem. Latem paliła około 8 litrów po mieście. Przed zimą wymieniałem filtry i olej. Ku mojemu zdziwieniu jakbym nie liczył to od tamtej pory wychodzi w granicach 9. Jak sądzicie jest szansa zejść latem na poniżej ósemki po mieście?
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
Moje spalanie latem wynosiło 8,5-9 l w trybie mieszanym. Zimą niemiłe zaskoczenie cały czas po mieście na odcinkach 2,5-3 km i spalanie 16l.
Póki co wymieniona sonda lambda bo podobno za wolno reagowała. Po wymianie test . Przejechane 100 km (70 miasto/30 trasa) i tankowanie. Jazda po mieście na odcinku 2,5-3 km (praca-dom). Wynik 12,2l . To nadal dużo. Ma ktoś jakieś rady co może być przyczyną tak dużego spalania?
Przebieg to 190 tyś, o ile nie kręcony;)
Silnik chodzi równo nie szarpie. Filtry oleju i paliwa wymieniane rok temu. Zmieniam biegi między 2,5-3 tyś. obrotów. Na komputerze błędów nie wykryło. Po uruchomieniu silnika obroty na biegu jałowym około 1,5-1,6 tyś po paru minutach obroty spadają do 900-1000. Może tu jest problem??
Brakuje już mi pomysłów co może być przyczyną tak dużego spalania. Jakieś rady?
Przebieg to 190 tyś, o ile nie kręcony;)
Silnik chodzi równo nie szarpie. Filtry oleju i paliwa wymieniane rok temu. Zmieniam biegi między 2,5-3 tyś. obrotów. Na komputerze błędów nie wykryło. Po uruchomieniu silnika obroty na biegu jałowym około 1,5-1,6 tyś po paru minutach obroty spadają do 900-1000. Może tu jest problem??
Brakuje już mi pomysłów co może być przyczyną tak dużego spalania. Jakieś rady?
- Od: 4 lut 2011, 18:58
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Lubelski
- Auto: Mazda 323f BJ 1,3 16V 1998r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości