Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1998–2003

Postprzez decadent » 23 lip 2010, 11:36

Wszystko byłoby w porządku gdyby nie te drgania lub brak tłumienia wibracji od podłoża...
Myślałem, że jak samochód 3 lata był w kraju i mam wszystkie faktury na wymiany i naprawy (wymieniony rozrząd, stabilizatory i wiele innych rzeczy), został zbadany czujnikiem lakieru i na stacji diagnostycznej, to wystarczy żeby nie kupić złoma.
Myślę, że największym problemem mazdy bj jest to, że mało który mechanik zna się na tych samochodach. Ponadto części nie są najtańsze...Zatem wszystko ok dopóki się coś nietypowego nie zepsuje....
Myślałem, że bejotka jest niezawodna...
Tymczasem często są problemy ze rdzewiejącym układem wydechowym, w tym niestety z katalizatorem, rdzą w podwoziu i na nadkolach, trzeszczącą łapą wysprzęglika od sprzęgła, padającymi czujnikami, nie stykającymi kabelkami od podświetlenia, klimatyzacją, łącznikami stabilizatora, itd. W sumie pierdoły, ale w każdej starszej maździe trochę się tego uzbiera i robi się ten samochód bardzo wkurzający...
Cóż można wymagać od samochodu 10-letniego... jednak nie widzę zbytniej przewagi nad niemcami w kwestii eksploatacji i niezawodności...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Misiek43 » 23 lip 2010, 15:08

decadent napisał(a):Wszystko byłoby w porządku gdyby nie te drgania lub brak tłumienia wibracji od podłoża...
Myślałem, że jak samochód 3 lata był w kraju i mam wszystkie faktury na wymiany i naprawy (wymieniony rozrząd, stabilizatory i wiele innych rzeczy), został zbadany czujnikiem lakieru i na stacji diagnostycznej, to wystarczy żeby nie kupić złoma.
Myślę, że największym problemem mazdy bj jest to, że mało który mechanik zna się na tych samochodach. Ponadto części nie są najtańsze...Zatem wszystko ok dopóki się coś nietypowego nie zepsuje....
Myślałem, że bejotka jest niezawodna...
Tymczasem często są problemy ze rdzewiejącym układem wydechowym, w tym niestety z katalizatorem, rdzą w podwoziu i na nadkolach, trzeszczącą łapą wysprzęglika od sprzęgła, padającymi czujnikami, nie stykającymi kabelkami od podświetlenia, klimatyzacją, łącznikami stabilizatora, itd. W sumie pierdoły, ale w każdej starszej maździe trochę się tego uzbiera i robi się ten samochód bardzo wkurzający...
Cóż można wymagać od samochodu 10-letniego... jednak nie widzę zbytniej przewagi nad niemcami w kwestii eksploatacji i niezawodności...



Zgoda ale tych przypadłości nie trzeba raczej podciągać pod marke.. Jakiego auta by sie nie kupiło ktore wczesniej było katowane to będzie sprawiac roblemy i generować coraz to nowe wydatki... Ja już 2 miesiące walcze z zamuleniem swojej M... Jedyny mankament mojej sztuki, który mam nadzieje już w przyszlym tygodniu wyeliminować (znalazł się w końcu elektromechanik który wie w czym rzecz)
Mimo tego moje zdanie o tym modelu jest bardziej jak dobre... Jak dla mnie na te rozmiary to autko jest diablo wygodne i świetnie sie prowadzi. No i jeszcze ta prezencja ;P (Poliftowy czarny metalik z 2003r)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2010, 10:19
Posty: 31
Skąd: Garwolin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)

Postprzez Mako » 23 lip 2010, 15:53

Wygoda w tym samochodzie to zasluga duzego rozstawu osi. Jest on taki sam co w wiekszej 626.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez patbaj » 24 lip 2010, 12:06

decadent napisał(a):Wszystko byłoby w porządku gdyby nie te drgania lub brak tłumienia wibracji od podłoża

coś mi się wydaje, że jesteś przewrażliwiony. Znajdź kogoś kto ma taką madzię i pojeździjcie zamiennie.
A i jeszcze jedno, niby podstawa ale czasem się zapomina... sprawdź w dobrym serwisie oponiarskim, a najlepiej dwóch ciśnienie w oponach, moze miałeś pompowane jakimś zepsutym pistoletem i ci nadymali ze 3,5 atmosfery....
ma być 2,2 tył i przód
pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:01
Posty: 113 (1/1)
Skąd: ...
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0 143 KM
Superb 2011 2.0 TDI DSG
323f BJ 2001r 2.0 DiTD

Postprzez magister82 » 24 lip 2010, 15:33

Panowie od dzis moja Madzia jeździ na gazie zobaczymy jak jej to wyjdzie na zdrowie na razie jest wszystko Oki, spadek mocy nie zauważalny choć trochę mały zbiornik wchodzi w miejsc kola
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez decadent » 24 lip 2010, 17:13

patbaj napisał(a):
decadent napisał(a):Wszystko byłoby w porządku gdyby nie te drgania lub brak tłumienia wibracji od podłoża

coś mi się wydaje, że jesteś przewrażliwiony. Znajdź kogoś kto ma taką madzię i pojeździjcie zamiennie.
A i jeszcze jedno, niby podstawa ale czasem się zapomina... sprawdź w dobrym serwisie oponiarskim, a najlepiej dwóch ciśnienie w oponach, moze miałeś pompowane jakimś zepsutym pistoletem i ci nadymali ze 3,5 atmosfery....
ma być 2,2 tył i przód


Gdybyś przeczytał, chociaż pobieżnie, moją historię w wątku "wibracje... " itd. to byś zrozumiał, jak niedorzeczne są w tej sytuacji Twoje podpowiedzi. Wszystko o czym piszesz już dawno wykonałem...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Borys » 24 lip 2010, 17:33

Dlatego proszę powstrzymać się od OT w tym wątku, a o tamtym przypadku pisać w odpowiednim temacie. Potem wytnę to co nie na temat.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez buczos » 12 sie 2010, 12:17

witam.
mam pytanie do znawców BJ.
Czy Protege5 nie ma w opcji wyposażenia komputera pokazującego m.in spalanie itp na zegarze obrotów??
Z tego co zauważyłem to nie ma

Protege5
Obrazek
Sportive :
Obrazek

Czy są jakieś inne elementy wyposażenia którymi różnią się te dwie wersje mazdy ??
Pozdrawiam
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Mako » 12 sie 2010, 13:26

Wszystkie Protege jakie widzialem nie maja komputera. Co do roznic to w 323 nie ma blokady zamkow tak jak ma to Protege (za klamka po stronie kierowcy). Protege moze tez nie miec w ogole abs-u ! zreszta tak jak to bywa w Miatach a jezeli tego nie ma to tez nie posiada kontroli trakcji.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez lukasyno » 12 sie 2010, 18:00

Czesc, mam pytanie do znawcow...

czy ta mazda
Obrazek

Może byc z 2003 roku ? po prostu wydaje mi się ze to 2002 lub tez 2001 (ale racze 02) skojarzyłem to choćby po kolorze tarcz w zegarach ( no chyba ze były przerabiane, ale podobno nie..) Czy ktoś może się wypowiedzieć czy to wnętrze może być z mazdy z 2003r ?
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 12 sie 2010, 17:51
Posty: 4
Skąd: LUBLIN-Północ
Auto: SZUKAM 323F BJ :)

Postprzez kubi2410 » 12 sie 2010, 18:30

minimalnie 02 w tym roku weszły jasne plastiki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Borys » 12 sie 2010, 20:14

Białe zegary były w wypasionych wersjach, a ta ma korby z tyłu. Zegar nad radiem zamiast radia 2 DIN. To ubogi pełen polifting, ale rocznika nie da się określić.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez tomciokr » 12 sie 2010, 21:03

Takie wersje były już w 2001r oznaczone jako np. Exlusive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez kwl » 12 sie 2010, 22:31

Witam.
W sobotę chciałem jechac po całkiem przyzwoitą na pierwszy rzut oka BJ.
Auto jest z 2002 r., po pierwszym właścicielu i z udokumentoawnym niskim przebiegiem. Sprzedający chce za nią 15 kółek po pierwszej wstępnej negocjacji.
Autem jechałem, pracuje raczej przyzwoicie (1,6 16V), zawiecha też ok.
Niepokoją mnie 3 rzeczy:
1. Ma już bąbla na tylnimbłotniku, z boku nad zderzakiem. Powiedzmy, ze to raczej małą zakała i to przełknę, bo wiem jak jest z Mazdami.
2. Podniosłem mache i zerknąłęm na górne mocowania amorków. Jakieś przerdzewiałe mi się wydają. Póki co wyglada to na odprysk farby i nalot rdzy. Macie coś takiego u siebie?
3. Po podniesieniu wykładziny bagażnika obstukałem sobie cała blachę. Po prawej stronie koła zapasowego na blachę nałożone było trochę lepiącej się masy bitumicznej. Nie znam modelu, wiec zastanawiam się, czy to normalne w BJ, czy raczej jest to jakaś kombinacja.

Reszta wydaje sie bez zarzutu.
Będę wdzięczny za porady jakiekolwiek, bo do soboty dwa dni zostały :)
Strasznie chcę wrócic do marki, ale nie chcę sam się zrobic w balona.

P.S.
Może znacie kogoś z Łodzi z forum, kto mógłby pojechac na oględziny – oczywiścię stracony czas wynagrodzę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2007, 17:16
Posty: 54
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1992 r.

Postprzez tomciokr » 12 sie 2010, 22:57

Ten bąbel na tylnym błotniku to standard. Kwestia roku a będziesz całe nadkola wymieniał wraz z błotnikiem. Pod maską też potrafią kielichy delikatnie rdzewieć. Ktoś sprzedaje bo dobrze wie co się będzie działo za jakiś czas i chce się pozbyć samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez kwl » 12 sie 2010, 23:15

zasmuciłes mnie...
troche ta cena wydawała mi się niskawa mimo wszystko.
Znam temat rdzy w Mazdach i wiem że jak się w pore nie zareaguję to biada...
Nie chcę przeżywac tego co miałem przy BG...
Zależy mi na aucie do duuuuuuuuuużch przebiegów.
Miesięcznie robie jakies 8 tkm.
Macie jakąś alternatywę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2007, 17:16
Posty: 54
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1992 r.

Postprzez buczos » 14 sie 2010, 09:53

pytan ciag dalszy:
1) Z tego co wyczytalem to w protege5 siedzi fs-de? prawda to? i czym sie rózni od zwyklego fs?
2) czy w protege5 nie bylo liftingu przednich lamp ? chodzi mi o czarne wnetrze klosza.
3) zastanawiam sie nad zakupem sportive/protege5 i za bardzo nie moge sie zdecydowac ktora wersja wydawac by sie mogla lepsza.

Z gory dzieki za odpowiedz.

P.S Nie mam polskich znakow. Sorry za interpunkcje.
pozdro :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Borys » 14 sie 2010, 15:14

FS po 98' to właśnie FS-DE
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez buczos » 15 sie 2010, 10:16

Borys napisał(a):FS po 98' to właśnie FS-DE

Dzieki :) <spoko>
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez lukasyno » 16 sie 2010, 10:34

Czy te mazdy maja silniki rotacyjne Wankla, czy zwykle tloki?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2010, 17:51
Posty: 4
Skąd: LUBLIN-Północ
Auto: SZUKAM 323F BJ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323