Za dieselkiem idzie ekonomika. Natomiast 1.5 podobno niezawodnosc. Czy DiTD jest naprawde taki awaryjny?? Co wy byście wybrali?? Zalezy mi na taniej jezdzie. Gdyby nie było problemów z gazem o których tu się naczytałem to brałbym benzynke. Nie wiem co wybrac. Doradzcie. Na co wy byście się zdecydowali??? Osoba która juz dokonała zakupu i ma BJ napewno lepiej doradzi. Czy wy załujecie zakupu benzynki lub diesla?? Jesli tak to dlaczego?? Pozdrawiam i prosze o pomoc.
Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje
Witam. Na wstępie chciałem powiedziec ze zakochałem się w BJ
. Samochód dla mnie idealny. Ale nie o tym chciałem pisac. Przymierzam się do kupna. Mam ok 17 tyś. I tu jest problem bo nie wiem czy celować w 1.5 czy DiTD. Chciałbym diesla ale ostatnio czytałem w auto świecie że bardzo trzeba na nie uwazac bo mozna zaliczyc niezła wpadke i naprawy kosztuja słono. O 1.5 pisali natomiast że silnik super i bardzo rzadko cierpi na usterki.
Za dieselkiem idzie ekonomika. Natomiast 1.5 podobno niezawodnosc. Czy DiTD jest naprawde taki awaryjny?? Co wy byście wybrali?? Zalezy mi na taniej jezdzie. Gdyby nie było problemów z gazem o których tu się naczytałem to brałbym benzynke. Nie wiem co wybrac. Doradzcie. Na co wy byście się zdecydowali??? Osoba która juz dokonała zakupu i ma BJ napewno lepiej doradzi. Czy wy załujecie zakupu benzynki lub diesla?? Jesli tak to dlaczego?? Pozdrawiam i prosze o pomoc.
Za dieselkiem idzie ekonomika. Natomiast 1.5 podobno niezawodnosc. Czy DiTD jest naprawde taki awaryjny?? Co wy byście wybrali?? Zalezy mi na taniej jezdzie. Gdyby nie było problemów z gazem o których tu się naczytałem to brałbym benzynke. Nie wiem co wybrac. Doradzcie. Na co wy byście się zdecydowali??? Osoba która juz dokonała zakupu i ma BJ napewno lepiej doradzi. Czy wy załujecie zakupu benzynki lub diesla?? Jesli tak to dlaczego?? Pozdrawiam i prosze o pomoc.
- Od: 12 lis 2007, 14:28
- Posty: 4
- Auto: szukam :)
ja w ogole nie zaluje ze kupilem benzyne zamiast diesla chociaz na poczatku chcialem ropniaka. nie jezdze super duzo i moja madzia jest bardziej weekendowym samochodem niz codziennym wozidlem do pracy. musisz sobie zadac pytanie ile jezdzisz km. jezdze benzynka 1,5 i wbrew pozorom samochod jest ekonomiczny, w miare dynamiczny, ale zeby cos wiecej wykrzesac z tego silniczka trzeba go krecic wysoko (ponad 4 tys. obr.) mam nadzieje ze chociaz troche pomoglem w wyborze ale niech sie jeszcze wypowiedza uzytkownicy wersji dieslowskiej...
ps. GAZ TO ZLO!!![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
ps. GAZ TO ZLO!!
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
ja tez jak kupilem benzyniaka nie myslalem nawet przez chwile zeby wsadzac gaz do niego, wedlug mnie jest bardzo malo warsztatow ktore naprawde sumiennie zaloza i wyreguluja instalacje gazowa, duza czesc to pateroki a znajac moje szczescie mialbym z gazem wieczne problemy, wiec unikam wynalazku zwanego lpg
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Ja mam silnik DITD. W ciągu pół roku zrobiłem 20 tys km. Jestem z niego zadowolony. Bardzo dynamiczny silnik (220 Nm) i BARDZO ekonomiczny (cykl mieszany 5,1l/100km). Dużo jeżdże i dlatego mój wybór padł na diesla.
Troszkę klekocze ten silnik ale jest ok. Miałem kiedyś buczenie w kabinie ale sie uporałem juz z tym (wymiana poduszek silnika) i teraz jest cicho w środku jak na diesla. Na trasę to auto jest naprawde idealne (spalanie poniżej 5l = 1100km na baku). Miałem kiedys Golfa i nie ma porównania jeśli chodzi o prowadzenie się na drodze.
Troszkę klekocze ten silnik ale jest ok. Miałem kiedyś buczenie w kabinie ale sie uporałem juz z tym (wymiana poduszek silnika) i teraz jest cicho w środku jak na diesla. Na trasę to auto jest naprawde idealne (spalanie poniżej 5l = 1100km na baku). Miałem kiedys Golfa i nie ma porównania jeśli chodzi o prowadzenie się na drodze.
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Witam.
Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że powrócę do Mazdy, tym razem jednak do serii BJ. Planuję również pozostać z Maździorką tym razem na dłużej (5-7 lat) dlatego też moje poszukiwania skupiają się na autach możliwie najmłodszych z neidużym przebiegiem, choć zdaję sobie sprawę, że przebieg powinien mieć drugorzędne znaczenie (moja poprzednia BG miała 180tys. i silniczek chodził jak szwajcarski zegarek). W każdyym razie o żywotność silnika nie martwię się zupełnie ale zastanawia mnie zabezpieczenie antykorozyjne BJ-otek.
Mam więc pytanie, jak to jest z blachą w BJ?? Czy to jest ocynk?? Jak to jest z "rudą" w Waszych Mazdach?? Czy pojawiają się jakieś oznaki?? Przyznam, że próbowałem odszukać na naszym forum jakichś informacji na ten temat, ale jeśli chodzi o BJ, to nie znalazłem zbyt wiele informacji... może to dobry znak??
Przyznam też, że z przerażeniem przeczytałem posty o rdzewiejących "szóstkach", stąd moje obawy...
A więc jak towarzysze?? Pomożecie??
Pozdrawiam
Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że powrócę do Mazdy, tym razem jednak do serii BJ. Planuję również pozostać z Maździorką tym razem na dłużej (5-7 lat) dlatego też moje poszukiwania skupiają się na autach możliwie najmłodszych z neidużym przebiegiem, choć zdaję sobie sprawę, że przebieg powinien mieć drugorzędne znaczenie (moja poprzednia BG miała 180tys. i silniczek chodził jak szwajcarski zegarek). W każdyym razie o żywotność silnika nie martwię się zupełnie ale zastanawia mnie zabezpieczenie antykorozyjne BJ-otek.
Mam więc pytanie, jak to jest z blachą w BJ?? Czy to jest ocynk?? Jak to jest z "rudą" w Waszych Mazdach?? Czy pojawiają się jakieś oznaki?? Przyznam, że próbowałem odszukać na naszym forum jakichś informacji na ten temat, ale jeśli chodzi o BJ, to nie znalazłem zbyt wiele informacji... może to dobry znak??
A więc jak towarzysze?? Pomożecie??
Pozdrawiam
Był Poldżer SLE '90, Polżer Caro'93, była 323 BG '90, był Rover 200 '98, była Octavia '00, był Scenic '04, jest 6 GG '02
makoshark napisał(a):witam, moge wrzucic skana jezeli to chociaz troche przyblizy po niemiecku.
Bede wdzieczny
A co do gnicia. Ja mam rude na tylnym blotniku . I co dziwne, szukając BJ rude w tym miejscu widziałem w kilku innych egzemplarzach.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
knyklu napisał(a):A co do gnicia. Ja mam rude na tylnym blotniku . I co dziwne, szukając BJ rude w tym miejscu widziałem w kilku innych egzemplarzach
Kurcze.. co to się porobiło teraz z tymi autami... moja 18-letnia BG nie miała z tym prakycznie żadnych problemów (minimalnie progi brało) a teraz?? Przymierzyłem się do Civica – tylna klapa, Almera-praktycznie cała gnije, Misiek SpaceStar-tylna klapa, teraz BJ-tylny błotnik, o Focusie nie wspominając... Czy naprawdę pozostają auta koncernu VAG??
Był Poldżer SLE '90, Polżer Caro'93, była 323 BG '90, był Rover 200 '98, była Octavia '00, był Scenic '04, jest 6 GG '02
Viniu napisał(a):[...]. Czy naprawdę pozostają auta koncernu VAG??
Ja po kupie przejść z BA i BJ (a mam ją od grudnia) poważnie sie zastanawiam nad czymś z VAGa. Ale z drugiej strony zawieszenie cale wymieniłem, eksploatacyjne graty tez, na wywalenie rudy jestem już umówiony (powiedzieli mi 800 zł

- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
Jakos wydaje mi sie że te BJ-ki co rudzieją to były wcześniej robione
Moja jest z 1999r i nic a jedynie ruda jest na listwach odzielające małe okienko od opuszczanej szyby w drzwiach tylnych i na narożnikach maski tuż przy szybie. Takie burchelki które nie ukrywam trzeba będzie niedługo zrobić
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy 
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
U mnie rdza pojawia się sporadycznie i tylko tam gdzie powstały rysy odsłaniające gołą blachę. Muszę się tym zająć na wiosnę. Wychodzi więc na to, że zabezpieczona jest dobrze. Rdza pojawia się tylko tam gdzie była zniszczona powłoka lakiernicza (powypadkowa przeszłość?).
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam!U mnie małe ogniska rdzy występowały na tylniej klapie w obrębie osłony od tablicy rejstracyjnej.Moim zdaniem powodem tego była drgająca osłona.Klapa nie była uderzona.Teraz ją przyklejiłem w dwóch miejscach i jest dobrze.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
BJ nie jest juz tak dobrze zabezpieczona jak poprzednie modele, ale i tak nie jest najgorzej np w porówaniu do Mazdy 6. Słabym punktem własnie sa wspomanie tylne nadkola (a własciwie wewnetrzna ich krawedz – tam gdzie palca mozna wsadzic). Nie jest to powod aby nie kupowac tego modelu. Po prostu majac swiadomosc tego – warto zabezpieczyc samochod na zimie i nie powinno sie nic dziac. Na biezaco zabezpieczac odpryski i tyle. U mnie na szczescie rdzy nie ma (poza jednym malutkim burchelkiem na wewntrzej czesci lewego tylnego nadkola – zrobie na wiosne).
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Witam. Od tygodnia poruszam się autem jak w tytule – z tego co sie orientuję, wersja SPORTIVE z silnikiem 1.6 to raczej rzadki okaz, na ogół czytałem o 1.8 i 2.0. Dla wszystkich zainteresowanych – auto jest rewelacyjne. Sprowadzone z Niemiec na kołach, przebieg 110.000 km, stan idealny. Bardzo bogate wyposażenie, jest w nim w zasadzie wszystko oprócz skórzanej tapicerki – pełna elektryka szyb i lusterek, klimatyzacja, kontrola trakcji z możliwością wyłączenia, oryginalne alufelgi 15", halogeny, białe zegary, składany w stolik fotel pasażera, dzielona tylna kanapa z podłokietnikiem, podłokietnik z przodu, trójramienna, sportowa kierownica w skórze, skóra na dźwigni zmiany biegów, srebrne wstawki w desce rozdzielczej, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, komputer pokładowy, regulacja jasności podświetlenia deski, fabryczne radio z CD 2 DIN + 4 głośniki... słowem mówiąc, pełen wypas. Udało mi się trafić na naprawdę zadbany okaz, wewnątrz praktycznie nie ma śladów zużycia, tylna kanapa i bagażnik chyba w ogóle nie były używane. Polecam wszystkim ten model, autko jest dynamiczne i zwinne ( 98 KM ), zawieszenie nieco twarde, ale sprężyste i nie tłucze na dziurach jak w Golfie czy Fabii. Hamulce biorą pewnie i mocno. Silnik spala na razie ok 9l po mieście, w trasie jeszcze nie testowałem. Fotele wygodne, z tyłu ilość miejsca absolutnie wystarczająca nawet dla osób 1.90 m, bagażnik jak na wygląd i klasę auta uważam za obszerny. Dwie największe wady to kiepska widoczność do tyłu oraz spory promień skrętu – poza tym same superlatywy. Mam nadzieję, że dalsza eksploatacja będzie przebiegała bezproblemowo – na razie dołożyłem tylko do ceny zakupu opłaty i standardowo – rozrząd, filtry i olej. W tej cenie mogłem dostać zajeżdżone Golfy, Focusy i Astry, których pełno na naszych drogach – nie wyróżniają się ani wyglądem, ani wyposażeniem. Mazda jest oryginalna, ma bardzo sportowy charakter i mam nadzieję, że jako oryginalny MADE IN JAPAN będzie niezawodna przez kolejne długie lata. Zdjęcia wkrótce.
-
Szafran
Panowie i Panie,
rozstałem się właśnie ze swoją 323C BA 1.5 i poważnie zastanawiam sie nad 323F BJ. Moje możliwości finansowe są w okolicach roczników 98-99. Chciałbym kupić wersję 1.8 bo 1.5 to było za mało dla mnie. Co możecie powiedzieć o tym autku? Jak to mówią "zady i walety"
BTW czy to czasem nie jest już kombi skoro ma trzecią boczną szybę
? 
rozstałem się właśnie ze swoją 323C BA 1.5 i poważnie zastanawiam sie nad 323F BJ. Moje możliwości finansowe są w okolicach roczników 98-99. Chciałbym kupić wersję 1.8 bo 1.5 to było za mało dla mnie. Co możecie powiedzieć o tym autku? Jak to mówią "zady i walety"
Ostatnio edytowano 21 wrz 2009, 18:18 przez Borys, łącznie edytowano 1 raz
kombi to na pewno nie jest
mam 1.8 2000 rok. jeśli chodzi o wielkość widoczność przy manewrach idealna. Jak na razie nie dostrzegam wad bo przesiadłam się z opla więc jestem na etapie upajania się zaletami 
Welcome to the Jungle
- Od: 18 wrz 2008, 10:58
- Posty: 198
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: f-ka kombiwóz
Mka. napisał(a):kombi to na pewno nie jest
no wymiarami na pewno, ale zawsze BJ i almera N15 5d HB kojarzyła mi sie z racji tej trzeciej szyby jako małe kombii.
Czyli idąc hasłem francuskiego producenta samochodów na R

DM&DZ napisał(a):Co możecie powiedzieć o tym autku? Jak to mówią "zady i walety"
Witam!Ja jeżdze dieslem więc o benzynie nic nie mogę powiedzieć ale jeżeli chodzi o nadwozie o ma dwie wady:Słabo wiczyszone wnetrze i źle zabezpieczone podwozie (zabezpieczone są tylko najniższe powierzchnie).BJ wychodziły w wersji sedan i checzbek.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
DM&DZ napisał(a):No i generalnie mam jeszcze dylemat 1.5 czy 1.8 ?
W 323C BA miałem do czynienia z 1.5 88KM w "słynnym" Z5 i generalnie po mieście to wystarczało, w trasie..hmm zawsze mogłoby być więcej. Spalanie miałem w mieście max do 9 l, w trasie 6.5 l. BJ jest z sielnikiem 1.5 cięższa o ok 100kg od 323C więc obawiam się, że osiągi spadną sporo, natomiast czy 1.8 dużo wiecej pali??
Bierz 1,8. To 1,5 litra to za mało. Mam waśnie z takim silnikiem i jest ok jak jadę sam. Wiecej osób i z wyprzedzanie nie jest już tak komfortowo.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
DM&DZ napisał(a):No i generalnie mam jeszcze dylemat 1.5 czy 1.8 ?
W 323C BA miałem do czynienia z 1.5 88KM w "słynnym" Z5 i generalnie po mieście to wystarczało, w trasie..hmm zawsze mogłoby być więcej. Spalanie miałem w mieście max do 9 l, w trasie 6.5 l. BJ jest z sielnikiem 1.5 cięższa o ok 100kg od 323C więc obawiam się, że osiągi spadną sporo, natomiast czy 1.8 dużo wiecej pali??
ja zastanawiałam się nad 1.6, ale po 2 miesiącach szukania dobrej sztuki w niemczech, zdecydowałam się na 1.8, bardzo ładnie się zbiera bez robienia dziury w podłodze, spalania jeszcze nie sprawdzałam
- Od: 18 wrz 2008, 10:58
- Posty: 198
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: f-ka kombiwóz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości