Mazda 3 BK 1.6 – dziwne wzrosty obrotów silnika, błąd P0303

Mazda3 2003–2008

Postprzez Birkin_Pl » 3 sty 2021, 19:49

Witam forumowiczów !

O ile forum śledzę od dawna – bardziej jako anonimowy czytelnik zwracam się do was z prośbą o pomoc osobiście :D

Jakieś 8000km (pare miesięcy) temu zostałem nowym właścicielem Mazdy 3 BK z silnikiem 1.6 benzynowym ze skrzynią automatyczną i z instalacją LPG STAG 400.

Na początku zostały wymienione łączniki stabilizatorów na tyle i jeden z prawego przodu, oczywiście komplet filtrów plus olej.

Niestety od jakiegoś czasu Mazda postanowiła wyrzucić błąd check engine P0303 – niestety poprzedni właściciel nie należał do osób dbających o samochód, więc postanowiłem wymienić wszystkie świece na zalecane przez książeczkę serwisową czyli irydiowe świece DENSO – problem ustał na jakieś tysiąc kilometrów – niestety kontrolka znowu się zapaliła, wymieniając świecę wymieniłem również Cewki (wymieniłem 3 z 4 aby wykluczyc problem cewek), tylko że teraz wyskakuje błąd P0300 i P0303. Nie mam pojecia co powinienem sprawdzić jako następną rzecz.

Mam również parę innych problemów:

1) po wciśnięciu gazu niekiedy nic się nie dzieje i muszę pedał wcisnąć mocniej aby obroty zaczęły rosnąć

2) Niekiedy po puszczeniu gazu obroty spadają do około tysiąca a później nagle rosną do 1500 i spadają znowu do tysiaca.

Co może być źródłem moich problemów ? Z góry wam bardzo dziękuje :)
Początkujący
 
Od: 3 sty 2021, 19:38
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BK 1.6 AT LPG STAG400

Postprzez PP89 » 3 sty 2021, 23:44

Jako następną rzecz do sprawdzenia (w zasadzie od tego należało zacząć) to pomiar kompresji w cylindrach i pomiar luzów zaworowych. Wtedy będziesz wszystko wiedział jakie kroki podjąć dalej – czy będzie konieczny remont głowicy silnika czy szukanie przyczyny wypadania zapłonu poza świecami i kablami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 11:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez Birkin_Pl » 4 sty 2021, 11:02

Właśnie zapisałem się do mechanika na pomiar kompresji, pytając z ciekawości – czy jeśli jest problem z kompresją to auto powinno odpalać dłużej i ciężej ?
Początkujący
 
Od: 3 sty 2021, 19:38
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BK 1.6 AT LPG STAG400

Postprzez Birkin_Pl » 7 sty 2021, 20:05

Samochód u mechanika – kompresja 10 barów na każdym garze, oprócz trzeciego gdzie jest kompresja 6 bar. Najprawdopodobniej zawory – jak uważacie jaka jest uczciwa cena za wymiane jedynie zaworów ?
Początkujący
 
Od: 3 sty 2021, 19:38
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BK 1.6 AT LPG STAG400

Postprzez PitrekT » 8 sty 2021, 20:14

Cięzko powiedzieć o cenie , która byłaby uczciwa bo do końca nie wiadomo co będzie naprawiane/wymieniane. A to okaże się po demontażu głowicy.
Oprócz tego na cenę wpływa region, mechanik, części – OEM lub zamienniki ( o ile są dostepne).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez Birkin_Pl » 9 sty 2021, 22:55

To mógbym prosić o jakieś widełki w takim wypakdu (o ile można oczywiście) :D

Zostałem również postawiony przed możliwością zrobienia swapa, z jakim kosztem musiałbym się liczyć w takim wariancie ?
Początkujący
 
Od: 3 sty 2021, 19:38
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BK 1.6 AT LPG STAG400

Postprzez PitrekT » 11 sty 2021, 15:38

Sama robocizna to kwota 800-1500zł + koszty części/naprawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez Kornel628 » 17 sty 2021, 12:10

Ale, błędy wyskakują na bp i lpg ja miale. Przygodę z listwa wtryskowa od LPG stag 200, wypadanie zapłonu i lambda, Gazownik powiedział że padł wtrysk 1 i 3,4 kuleje zmiana listwy 550zl sam zamówiłem taka sama 150zl ale nie to było, przyczyną rozcięty gumowy werzyk w połowie idący od listwy do kolektora, 3,4 lekko rozcięty, i tym sposobem mam 2 listwy, świece ngk 10zl szt krokowy czego to ja wcześniej nie robiłem
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2020, 21:48
Posty: 80 (0/1)
Auto: Mazda 3 gen1 BK 1.6 lpg

Postprzez Birkin_Pl » 20 sty 2021, 14:44

Niestety Panowie 3 cylinder umarł – kompresja 6 niestety, na reszcie 10. Najprawdopodobniej będe wymieniać silnik – diagnoza to spalone gniazdo zaworów a reszta cylindrów również nie wygląda obiecująco... Też na początku myślałem, że to świece ale niestety.
Początkujący
 
Od: 3 sty 2021, 19:38
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BK 1.6 AT LPG STAG400

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323