Witam forumowiczów !
O ile forum śledzę od dawna – bardziej jako anonimowy czytelnik zwracam się do was z prośbą o pomoc osobiście
Jakieś 8000km (pare miesięcy) temu zostałem nowym właścicielem Mazdy 3 BK z silnikiem 1.6 benzynowym ze skrzynią automatyczną i z instalacją LPG STAG 400.
Na początku zostały wymienione łączniki stabilizatorów na tyle i jeden z prawego przodu, oczywiście komplet filtrów plus olej.
Niestety od jakiegoś czasu Mazda postanowiła wyrzucić błąd check engine P0303 – niestety poprzedni właściciel nie należał do osób dbających o samochód, więc postanowiłem wymienić wszystkie świece na zalecane przez książeczkę serwisową czyli irydiowe świece DENSO – problem ustał na jakieś tysiąc kilometrów – niestety kontrolka znowu się zapaliła, wymieniając świecę wymieniłem również Cewki (wymieniłem 3 z 4 aby wykluczyc problem cewek), tylko że teraz wyskakuje błąd P0300 i P0303. Nie mam pojecia co powinienem sprawdzić jako następną rzecz.
Mam również parę innych problemów:
1) po wciśnięciu gazu niekiedy nic się nie dzieje i muszę pedał wcisnąć mocniej aby obroty zaczęły rosnąć
2) Niekiedy po puszczeniu gazu obroty spadają do około tysiąca a później nagle rosną do 1500 i spadają znowu do tysiaca.
Co może być źródłem moich problemów ? Z góry wam bardzo dziękuje
Mazda 3 BK 1.6 – dziwne wzrosty obrotów silnika, błąd P0303
Strona 1 z 1
Jako następną rzecz do sprawdzenia (w zasadzie od tego należało zacząć) to pomiar kompresji w cylindrach i pomiar luzów zaworowych. Wtedy będziesz wszystko wiedział jakie kroki podjąć dalej – czy będzie konieczny remont głowicy silnika czy szukanie przyczyny wypadania zapłonu poza świecami i kablami.
Cięzko powiedzieć o cenie , która byłaby uczciwa bo do końca nie wiadomo co będzie naprawiane/wymieniane. A to okaże się po demontażu głowicy.
Oprócz tego na cenę wpływa region, mechanik, części – OEM lub zamienniki ( o ile są dostepne).
Oprócz tego na cenę wpływa region, mechanik, części – OEM lub zamienniki ( o ile są dostepne).
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
Ale, błędy wyskakują na bp i lpg ja miale. Przygodę z listwa wtryskowa od LPG stag 200, wypadanie zapłonu i lambda, Gazownik powiedział że padł wtrysk 1 i 3,4 kuleje zmiana listwy 550zl sam zamówiłem taka sama 150zl ale nie to było, przyczyną rozcięty gumowy werzyk w połowie idący od listwy do kolektora, 3,4 lekko rozcięty, i tym sposobem mam 2 listwy, świece ngk 10zl szt krokowy czego to ja wcześniej nie robiłem
Niestety Panowie 3 cylinder umarł – kompresja 6 niestety, na reszcie 10. Najprawdopodobniej będe wymieniać silnik – diagnoza to spalone gniazdo zaworów a reszta cylindrów również nie wygląda obiecująco... Też na początku myślałem, że to świece ale niestety.
- Od: 3 sty 2021, 20:38
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 AT LPG STAG400
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości