Turbo dziura i wyciek oleju na łączeniu bagnetu z miską olejowa

Mazda3 2003–2008

Postprzez Fess » 11 lis 2020, 15:49

Siemanko ostatnio borykam się dość z irytującym problemem a mianowicie. jakieś pół roku temu stwierdziłem że zrobię plukaneczke silnika bo olej po wymianie bardzo szybko robił się czarny. Po plukance zaczęła występować tzw "turbo dziura" mimo że to wolnossak a na łączeniu bagnetu z miska olejowa zaczął wyciekać olej więc z mechanikiem zakleilismy go specjalnym klejem odpornym na wysokie temperatury, turbo dziura nadal została ale olej przestał cieknac, przyszedł czas na wymianę przepustnicy gdyż najprawdopodobniej to ona była winowajcą, po wymianie przepustnicy problem z turbo dziura praktycznie ustał ale od czasu do czasu się objawiało. Po ostatniej trasie zauważyłem że cały tył auta mam w plamach od oleju kładę się pod auto a tam bagnet przy misce pekniety. Stwierdziliśmy z mechanikiem że odma zapchana,wymieniłem cała pokrywę zaworów i cały bagnet który ponownie zakleilismy klejem. Po zrobieniu 20km kładę się pod auto i znów to samo widać już pęknięcia na bagnecie i minimalny wyciek oleju. Co może być winowajcą tworzenia się takiego podciśnienia ? Może ktoś doradzi lub miał podobną sytuacje, spróbuję wymienić jeszcze cały kolektor dolotowy. Pacjent mazda 3bk 2.0 150km
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lis 2020, 15:38
Posty: 1 (1/0)
Auto: Mazda 3bk
2.0 150km
2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323