Witam,
Mazda 1.6 bk 2003 benzyna/lpg
Problem polega na tym gdy dojeżdżam do świateł, mam 3x spadek obrotów, tak tylko 3 razy poczym silnik pracuje normalnie
Przedział spadków obrotów z 800 czesto do 500
Co zrobiłem:
-Wymiana filtrów lpg powietrza,
-Czyszczenie przepustnicy
-poruszałem korkowcem nie da się go wyczyścić nie demontowalny grzyb
Jakieś porady podobne problemy?
Nietypowe falowanie obrotów
Strona 1 z 1
O kurde zaciekawiła mnie twoja odpowiedź, odłączałem z 10 razy wciągu 0.5roku 3000km może z 1200km zrobiłem od ostatniego odłączenia.
Ale raczej adaptacja to trzyma wyższe obroty 1500/obr
Dopisano 15 cze 2020, 22:05:
[quote="Kornel628"]O kurde zaciekawiła mnie twoja odpowiedź, odłączałem z 10 razy wciągu 0.5roku 3000km może z 1200km zrobiłem od ostatniego odłączenia.
Ale raczej adaptacja to trzyma wyższe obroty 1500/obr
Nic kompletnie nie zaważyłem szczególnego poza tymi obrotami i może spadkiem mocy 10%
Olej przepustnica wszystko czyściutkie filtry powymieniane przepływa czyszczona no nie mam pomysłu
Ale raczej adaptacja to trzyma wyższe obroty 1500/obr
Dopisano 15 cze 2020, 22:05:
[quote="Kornel628"]O kurde zaciekawiła mnie twoja odpowiedź, odłączałem z 10 razy wciągu 0.5roku 3000km może z 1200km zrobiłem od ostatniego odłączenia.
Ale raczej adaptacja to trzyma wyższe obroty 1500/obr
Nic kompletnie nie zaważyłem szczególnego poza tymi obrotami i może spadkiem mocy 10%
Olej przepustnica wszystko czyściutkie filtry powymieniane przepływa czyszczona no nie mam pomysłu
Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy. Tyle że do jego prawidłowej pracy niezbędne są poprawne odczyty sondy lambda, temperatury silnika, położenia przepustnicy, lub przepływomierza. Podobne objawy może też dawać nieszczelny dolot i związane z tym zasysanie lewego powietrza.
Winowajcą okazał się olej silnikowy! Nie mam pojęcia ile ma lat ten olej ile przejechane, sugerowałem się kolorem czarny-wymiana ale cały czas był nie do końca czarny taka kawa z mlekiem jakiś Mobil 5w30 ale jaki...
Poprzednik coś majstrował przy liczniku bo stał prędkościomierz, sam zrobiłem 6tys ile poprzednik może 20 może 1tys km a może stał pod. Chmura x lat
Zmiana oleju i co zaważyłem
Nie drga silnik na lpg ani bp wcześniej prawie jak by ktoś prawie cewle wywalił.
-płynnie chodzi jak automat XD
-ładniej rusza nie ma dławienia
-niepokojących dźwięków śrut w silniku.
-i najważniejsze nie spadają obroty 3x na skrzyżowaniu z 750 do 550 i tak 3 razy..
Niby byle co ale widać Mazda jest wyczulona na to i chodzi rewelacyjnie,
Olej to Mazda Original Oil Ultra 5w30
Następnym razem zmiana za 8 tys ale na coś tańszego elf x
Poprzednik coś majstrował przy liczniku bo stał prędkościomierz, sam zrobiłem 6tys ile poprzednik może 20 może 1tys km a może stał pod. Chmura x lat
Zmiana oleju i co zaważyłem
Nie drga silnik na lpg ani bp wcześniej prawie jak by ktoś prawie cewle wywalił.
-płynnie chodzi jak automat XD
-ładniej rusza nie ma dławienia
-niepokojących dźwięków śrut w silniku.
-i najważniejsze nie spadają obroty 3x na skrzyżowaniu z 750 do 550 i tak 3 razy..
Niby byle co ale widać Mazda jest wyczulona na to i chodzi rewelacyjnie,
Olej to Mazda Original Oil Ultra 5w30
Następnym razem zmiana za 8 tys ale na coś tańszego elf x
Cześć, jestem tutaj nowy, ale objawy mam podobne więc pomyślałem, że nie będę zakładał nowego tematu.
Moja mazda 3bk z 2003 roku w benzynie /lpg ma takie objawy, że podczas wciśnięcia sprzęgła obroty na chwilę rosną i dopiero później spadają.
Jest to dosyć denerwujące, bo muszę odczekać około 2 sekund przed zmianą biegu, bo inaczej czeka mnie szarpnięcie. Podłączałem mazdę pod komputer i jedyny błąd to czujnik baro, który jak wyczytałem znajduje się w komputerze.
Kod błędu to P2228 – baro sensor – circuit low.
Samochód na biegu jałowym utrzymuje stabilne obroty. Objawy występują na benzynie i na lpg więc diagnozowałem tylko na benzynie. Sprawdzałem szczelność układu dolotowego, ale po zagazowaniu wszystkiego z zewnątrz obroty ani drgną.
Po odpięciu czujnika doładowania objawy są łagodniejsze. Po wciśnięciu sprzęgła obroty nie rosną, a tylko na chwile zawisną i spadają. Jest to wtedy mniej uciążliwe i o dziwo nie zaświeca się żaden check.....
Wymieniłem dzisiaj całą przepustnice na inną 100% sprawną, bo myślałem że to może krokowiec albo czujnik położenia przepustnicy, ale brak poprawy. Obie przepustnice czyste w środku i nic się nie zacina.
Czy to możliwe, że zawory wydechowe są podparte i od tego jest taki objaw? Nic mi nie przychodzi do głowy, a autko jeździ normalnie.
Nie wiem co w nim było robione, bo dopiero niedawno kupiłem je na dojazdy do pracy i spoko sobie radzi i nawet z tym jednym błędem daje rade. Mam zamiar zajrzeć do głowicy, ale dopiero na wiosnę, może jeszcze będzie żyć.
Czy ktoś ma jakieś sugestie?
Może ten czujnik doładowania jest niewłaściwy? Mój ma oznaczenia "sensor – boost Mazda RF4F 079800-5690 5v Denso" z pomarańczowo srebrną naklejką.
Mam zamiar zmierzyć to ciśnienie/ podciśnienie. Jakie wartości powinny być dla tego czujnika na biegu jałowym?
Po przegazowaniu na luzie obroty też na chwilę się zawieszają, ale jest to prawie nie zauważalne.
Podpiąłem przed chwilą jeszcze do vcdsa i takie dziwactwa. Na zewnątrz jest 0 stopni, a wykazuje mi temperature powietrza zasysanego 32 stopnie... po odpięciu przepływki pokazuje -40. Czy to przepływka może być uwalona. Odpinałem lambde przed katalizatorem i wykryło błąd od razu, sonda lambda zwarcie do masy. Na podpiętej sondzie w blokach pomiarowych wartość oczekiwana lamda to 1 co oznacza, że mieszanka jest stechiometryczna, ale po dodaniu gazu lambda rośnie do 1.99 i skala się kończy...
Czy to uwalona przepławka może powodować przez co lambda widzi, że jest zła mieszanka?
Jest jeszcze takie coś, System paliwowy 1/2 – stan : sterowanie zamknięte, wykorzystujące czujniki 02 ... wyłącz silnik.
Zamówiłem przepływkę, ewentualnie będę miał zapasową.
Moja mazda 3bk z 2003 roku w benzynie /lpg ma takie objawy, że podczas wciśnięcia sprzęgła obroty na chwilę rosną i dopiero później spadają.
Jest to dosyć denerwujące, bo muszę odczekać około 2 sekund przed zmianą biegu, bo inaczej czeka mnie szarpnięcie. Podłączałem mazdę pod komputer i jedyny błąd to czujnik baro, który jak wyczytałem znajduje się w komputerze.
Kod błędu to P2228 – baro sensor – circuit low.
Samochód na biegu jałowym utrzymuje stabilne obroty. Objawy występują na benzynie i na lpg więc diagnozowałem tylko na benzynie. Sprawdzałem szczelność układu dolotowego, ale po zagazowaniu wszystkiego z zewnątrz obroty ani drgną.
Po odpięciu czujnika doładowania objawy są łagodniejsze. Po wciśnięciu sprzęgła obroty nie rosną, a tylko na chwile zawisną i spadają. Jest to wtedy mniej uciążliwe i o dziwo nie zaświeca się żaden check.....
Wymieniłem dzisiaj całą przepustnice na inną 100% sprawną, bo myślałem że to może krokowiec albo czujnik położenia przepustnicy, ale brak poprawy. Obie przepustnice czyste w środku i nic się nie zacina.
Czy to możliwe, że zawory wydechowe są podparte i od tego jest taki objaw? Nic mi nie przychodzi do głowy, a autko jeździ normalnie.
Nie wiem co w nim było robione, bo dopiero niedawno kupiłem je na dojazdy do pracy i spoko sobie radzi i nawet z tym jednym błędem daje rade. Mam zamiar zajrzeć do głowicy, ale dopiero na wiosnę, może jeszcze będzie żyć.
Czy ktoś ma jakieś sugestie?
Może ten czujnik doładowania jest niewłaściwy? Mój ma oznaczenia "sensor – boost Mazda RF4F 079800-5690 5v Denso" z pomarańczowo srebrną naklejką.
Mam zamiar zmierzyć to ciśnienie/ podciśnienie. Jakie wartości powinny być dla tego czujnika na biegu jałowym?
Po przegazowaniu na luzie obroty też na chwilę się zawieszają, ale jest to prawie nie zauważalne.
Podpiąłem przed chwilą jeszcze do vcdsa i takie dziwactwa. Na zewnątrz jest 0 stopni, a wykazuje mi temperature powietrza zasysanego 32 stopnie... po odpięciu przepływki pokazuje -40. Czy to przepływka może być uwalona. Odpinałem lambde przed katalizatorem i wykryło błąd od razu, sonda lambda zwarcie do masy. Na podpiętej sondzie w blokach pomiarowych wartość oczekiwana lamda to 1 co oznacza, że mieszanka jest stechiometryczna, ale po dodaniu gazu lambda rośnie do 1.99 i skala się kończy...
Czy to uwalona przepławka może powodować przez co lambda widzi, że jest zła mieszanka?
Jest jeszcze takie coś, System paliwowy 1/2 – stan : sterowanie zamknięte, wykorzystujące czujniki 02 ... wyłącz silnik.
Zamówiłem przepływkę, ewentualnie będę miał zapasową.
- Od: 24 lis 2022, 18:14
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna- 2003
Raz na kilka dni wyświetla się check engine błąd P0171 czujnik tlenu .
Możliwe że jest do wymiany sonda lambda?
Czy coś innego ?
Mazda cx5 kf 2018 2.0 165 km benzyna 110 tyś km
Możliwe że jest do wymiany sonda lambda?
Czy coś innego ?
Mazda cx5 kf 2018 2.0 165 km benzyna 110 tyś km
- Od: 2 wrz 2023, 21:37
- Posty: 1
- Auto: Mazda cx5 2018 2.0 165 benzyna
Podłączyć najprostszy interface obd i w programie, który posiada takie coś jak "oscyloskop" zobaczyć jak się rysują odczyty z sond. Przyczyną niekoniecznie musi być sonda.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości