Strona 1 z 1

Utrata oleju i zapocenia silnika

PostNapisane: 16 maja 2020, 18:21
przez sk89dom
Witam,
Mam taki problem, po zrobieniu płukanki silnika jakieś 20 tysiecy kilometrów temu zaobserwowałem ubytek oleju, około litr na 5 tysiecy kilometrów. Dziś przyjżałem sie temu dokładniej i spostrzegłem kilka miejsc gdzie poci sie silnik. Zastanawiam sie czy aż tyle oleju ucieka czy jest spalane. Miejsca które sa mokre to okolice kolektora dolotu oraz z prawej strony silnika. Nie jestem pewien jak nazywa sie ta część silnika.

Dwa ostatnie zdjecia są zrobione od spodu, plastik od kolektora dolotu jest mokre.

Czy mógłby mi ktoś poradzić czy to coś poważnego, czy można sie wziąć za to samemu?

Z góry dziekuję!

Mazda 3 Takara, przebieg 174 tysiace.

PostNapisane: 20 maja 2020, 17:44
przez yama
to zależy z czego ci cieknie
uszczelniacze, podstawa filtra uszczelki, wszystko można zrobić pytanie jakie masz o tym pojęcie i ile kasy wydasz

Na pewno dużo ci cieknie a jak ładnie widać olej wali po osłonie termicznej katalizatora, a jak za pewnie wiesz temperatura jest tam dosyć spora plus olej <nie> od tego zacznij !!!.
Uwierz mi płukanka nie zaszkodziła ci to raczej sparciałe uszczelki nawet jak nagar poleciał to zmieniłeś 2x olej to po płukance nie ma śladu.
dolot może tylko uszczelka nowa ciężko powiedzieć przetrzyj spoinę i zobacz skąd leci świeży olej.


że Z bierze olej to wiadomo / na domiar zawsze no 80% przypadków mamy 2 pierścienie dobre na 1 cylinder a jeden do kosza/
Mam mazdy które bujnęły sporo 400k takie prawdziwe, a nie 2 x skręcony licznik płukanka i 5w30 i dalej jedzie.

PostNapisane: 20 maja 2020, 21:18
przez zadra
Litr na 5000 przebiegu, to 0,2/1000km.
Żaden wielki ubytek, nawet powiedziałbym,że zaskakująco mało.
Zatkaj tę dziurę którą olej wycieka na zewnątrz i będzie ok.

PostNapisane: 22 maja 2020, 18:44
przez yama
litr na 5000km to mało??? tio kurcze ludziska oddają auta jak 0.5 bierze na 10k km widocznie dużo kasy mają....
czyli 2 na 10 000km sorki ale to nie subaru STI i to jest dużo

PostNapisane: 22 maja 2020, 19:01
przez zadra
przejrzyj tematy o poborze oleju i wyrobisz sobie inny pogląd.

nikt jeszcze nie potwierdził, że ubytek jest olejem przepalonym.
To dopiero wyjdzie po usunięciu wycieku, a widać ,że cieknie...

PostNapisane: 23 maja 2020, 09:52
przez yama
zadra mam wrażenie że nie rozumiesz co piszę, albo przeczytałeś po łebkach
napisałem że ubytek oleju 2l na 10 000km to dużo i żeby się tym zajął.
"od tego zacznij" .....

Przykład nieszczęśliwego subaru gdzie 2 l oleju jest "normalnym" zużyciem" wg producenta :D

PostNapisane: 23 maja 2020, 13:05
przez zadra
mam wrażenie że nie rozumiesz co piszę, albo przeczytałeś po łebkach

Nie ma sensu spierać się o to kto czyta "po łebkach" i kto czegoś nie rozumie :|
Ja mam właśnie odwrotnie jak Ty, ale mniejsza o to.

Najważniejsze to uszczelnić te miejsca w których olej wydostaje się poza silnik.
Kontrola ilości spalanego oleju czasami nie jest łatwa, a kolego pisze,że "około" co świadczy o tym,iż nie robi systematycznych dolewek lub nie kontroluje tych ilości, które wlewa.
Ilość traconej objętości zależy również od jakości oleju – każdy ma parametr "odparowalność" – są takie które posiadają 12% odparowalności(inne mogą mieć nawet 15%), więc biorąc pod uwagę choćby 10% to robi się już 0,4l z objętości...

Silnik 1,6 nie jest pancerny i pobór oleju również zależy od sposobu jego traktowania przez właściciela.
Tu również jest zagadka, pomijając fakt, że autor nie opisał jaki olej stosuje, ani czy auto kupił jako nowe, czy z drugiej ręki..

Uważam, że niepotrzebnie chcesz wciągać mnie w dyskusję o teoretycznym zużyciu które wg Ciebie jest inne niż może być faktycznie, dlatego nie zamierzam dalej nic tu dopisywać o skłonnościach do poboru oleju przez silniki mazdy – po co bić pianę? <co?>

Twój silnik Yama bierze mniej oleju? tylko się cieszyć... <spoko>

Co pozostaje?
Właściciel zadba o uszczelnienie silnika i dopiero później sprawdzi dokładnie ile musi dolewać oleju w czasie normalnej eksploatacji. <ok>