Hejka,
Mam takie pytanie... bo to mnie dręczy na maxa przy moim spontanicznym trybie życia. Dlaczego Mazda 3 BK spala tak dużo paliwa jak się w niej śpi przy włączonym silniku (żeby było ciepło). Dobra dobra, teraz możecie mi cały wykład zrobić dlaczego tak się nie powinno robić, ale wcześniej przy Almerze jakoś przeżyłem tak kilka miesięcy w lutym podróżując po Europie. I wtedy no tak z 1 kreska schodziła na całą noc. Przy Madzi jest to 10 razy więcej. WTF? Macie jakiś sensowny sposób na ogrzewanie się w samochodzie w nocy? Nie, śpiwór do -20'C nie jest sensownym pomysłem. Mam na myśli coś komfortowego. Dodam, że ogrzewanie "foteli" tak szybko zużywa aku, że ja dziękuję. Po 2 godzinach padaka przy 90Ah (nowy akumulator). I mogę sobie odpalić później z powerbanka, ale tylko jak nie zamarznę.
Pozdrawiam!
Ogrzewanie samochodu podczas postoju a spalanie
Strona 1 z 1
ratuje Cię webasto.
Na razie masz spokój z wyjazdami..
Na razie masz spokój z wyjazdami..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Wiesz ile pali hybryda w czasie całonocnego postoju?
Mogę założyć się,że więcej niż webasto...
Mogę założyć się,że więcej niż webasto...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Rozumiem że chcesz całą noc ogrzewać się z baterii w hybrydzie?
Prawdopodobnie zabójcze dla głównego akumulatora na dłuższą metę, ale podobno tak właśnie jest i to działa. Choć może dzisiejsze technologie budowania baterii niwelują w 99% proces pamięci. Proponuję sobie poczytać posty na amerykańskich forach na ten temat. Tesla np. w ten sposób daje radę do 4 dni. A średnio standardowa hybryda tak do 40h. Ah pomiary były przy 60`K, czyli jakieś 15`C.
- Od: 27 gru 2017, 11:02
- Posty: 39
- Auto: Mazda 3 BK
prawo ohma prawdę powie...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Nie jestem pewien, czytałem o różnych testach tego typu zagadnień. Gdybym miał jakąś osobistą wiedzę na ten temat, to bym nie pytał Ale tak na tyle, na ile mam dyplom z Fizyki, to średnio akumulator hybrydy ma 8-9 kWh, a żeby ogrzać wnętrze dość szczelnie zamknięte (wielkości samochodu) to raczej wystarczy ze 200W, zatem w 10h zużyje 2kWh. Jeśli się mylę, to proszę o rzetelną poprawę, a nie gdybanie i wyśmiewanie
PS Jeszcze dodam, że nie chodzi mi o temperatury rzędu -20'C, a o 5-10.
PPS –> *załącznik* (źródło: http://www.instalprojekt.com.pl/jak-dobrac/)
PS Jeszcze dodam, że nie chodzi mi o temperatury rzędu -20'C, a o 5-10.
PPS –> *załącznik* (źródło: http://www.instalprojekt.com.pl/jak-dobrac/)
- Od: 27 gru 2017, 11:02
- Posty: 39
- Auto: Mazda 3 BK
No...
ta tabela dotyczy pomieszczeń w budynkach.
Już za czasów dawniejszego peerelu określało się zapotrzebowanie na poziomie 100W/m2 przy projektowaniu ogrzewania i zapotrzebowania na ciepło.
Niestety, porównanie samochodu z blachy z cienką tapicerką do murowanego domu to chybiony strzał.
Moja propozycja : przygotuj dobry elektroniczny termometr, wyjedź około północy (bo zimno i bez słońca) na wolny teren .
Nagrzej auto wewnątrz do temp 15 albo 20stC, wyłącz silnik i sprawdź jak szybko wyziębi się do 5st C.
Dopóki nie zrozumiesz, że to tylko nieszczelna blaszana puszka z olbrzymim zapotrzebowaniem na ciepło, dopóty się nie zrozumiemy.
Przy -20 stC trudno dogrzać auto do temp komfortu bo strata ciepła jest olbrzymia..
Jasne, na Ewereście w namiocie i odpowiednim śpiworze kilka dni wytrzymasz ale gdzie tu jakikolwiek komfort...
ta tabela dotyczy pomieszczeń w budynkach.
Już za czasów dawniejszego peerelu określało się zapotrzebowanie na poziomie 100W/m2 przy projektowaniu ogrzewania i zapotrzebowania na ciepło.
Niestety, porównanie samochodu z blachy z cienką tapicerką do murowanego domu to chybiony strzał.
Moja propozycja : przygotuj dobry elektroniczny termometr, wyjedź około północy (bo zimno i bez słońca) na wolny teren .
Nagrzej auto wewnątrz do temp 15 albo 20stC, wyłącz silnik i sprawdź jak szybko wyziębi się do 5st C.
Dopóki nie zrozumiesz, że to tylko nieszczelna blaszana puszka z olbrzymim zapotrzebowaniem na ciepło, dopóty się nie zrozumiemy.
Przy -20 stC trudno dogrzać auto do temp komfortu bo strata ciepła jest olbrzymia..
Jasne, na Ewereście w namiocie i odpowiednim śpiworze kilka dni wytrzymasz ale gdzie tu jakikolwiek komfort...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
W bardzo uproszczonej wersji.
Niech będzie akumulator 9 Ah i Twoje 200W na grzałce ( nie mamy dmuchawy ? ) to przy 12V będzie prąd około 16A czyli jakieś 30 minut grzania zanim akumulator umrze .
Oczywiście walnąłem głupotę myląc Ah z kWh .
Wyliczenia teoretyczne faktycznie się zgadzają ale nie w nieszczelnej puszcze jaką jest samochód.
Niech będzie akumulator 9 Ah i Twoje 200W na grzałce ( nie mamy dmuchawy ? ) to przy 12V będzie prąd około 16A czyli jakieś 30 minut grzania zanim akumulator umrze .
Oczywiście walnąłem głupotę myląc Ah z kWh .
Wyliczenia teoretyczne faktycznie się zgadzają ale nie w nieszczelnej puszcze jaką jest samochód.
No tak, nawet zwykły akumulator ma 60+Ah
Straty ciepła może są i dużo większe, ale powierzchnia bardzo niewielka... ciężko to porównać. Bo sam ciepły nawiew już daje wystarczającą ilość ciepła. Zazwyczaj. Tak jak wspominałem, w Almerce rocznik 98 niewiele paliwa się zużywało przy włączonym silniku przez całą noc i było ciepło przy temperaturze zewnętrznej 5-10'C. Ale też były 3 osoby, to mogło diametralnie zmieniać sytuację. Co nie zmienia faktu, że nadal jest to dla mnie bardzo dziwne, iż samochód o tej samej pojemności silnika zużywał w "idle" 10x mniej paliwa niż Madzia.
Straty ciepła może są i dużo większe, ale powierzchnia bardzo niewielka... ciężko to porównać. Bo sam ciepły nawiew już daje wystarczającą ilość ciepła. Zazwyczaj. Tak jak wspominałem, w Almerce rocznik 98 niewiele paliwa się zużywało przy włączonym silniku przez całą noc i było ciepło przy temperaturze zewnętrznej 5-10'C. Ale też były 3 osoby, to mogło diametralnie zmieniać sytuację. Co nie zmienia faktu, że nadal jest to dla mnie bardzo dziwne, iż samochód o tej samej pojemności silnika zużywał w "idle" 10x mniej paliwa niż Madzia.
- Od: 27 gru 2017, 11:02
- Posty: 39
- Auto: Mazda 3 BK
zrób test o którym pisałem to wszystko zrozumiesz,
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ten motor zużywa około 0,4-0,6 l/h więc przez noc powinno by około 3-6 l.
Czyli Almera paliła 0,3-0,4 l przez całą noc? Nie wierzę.
Czyli Almera paliła 0,3-0,4 l przez całą noc? Nie wierzę.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości