Mięknie pedał hamulca: powoli wpada w podłogę.

Mazda3 2003–2008

Postprzez cenart » 23 mar 2020, 18:36

Witam.
Od kilku tyg. jestem użytkownikiem MAZDY 3 BK, 1..6 benzyna, 105 KM, 2008 rok, hatchback.
Mój problem:
Dzisiaj stojąc na światłach na włączonym silniku podkusiło mnie aby sprawdzić jak reaguje pedał hamulca na silny nacisk i co? Jak naciskam mocno pedał to on odczuwalnie płynnie opada w podłogę. Nie twardnieje.
Podjechałem na najbliższy duży parking, powtórzyłem to i dalej płynnie opada.
Zrobiłem test hamulców: przy ostrym hamowaniu jest wrażenie, że auto hamuje normalnie a pedał nie zapada się.
W czasie jazdy auto hamuje normalnie.
Tydzień temu wymieniłem klocki – przód. Mechanik twierdził, że odpowietrzył układ i wszystko jest OK. Wczoraj zaglądając pod maskę(dolewka spryskiwacza) spojrzałem na poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku: było Min. Telefonicznie mechanik powiedział abym dolał DOT 4 do Max. i obserwował czy ubywa. Nie zauważyłem ubytków po tej dolewce.
O co chodzi? Co to może oznaczać? Co to za awaria? Kontrolka hamulców nie świeci się.
Proszę o poradę co dalej robić.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 20:19
Posty: 23
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2008
1.6 MZR 105KM (77KW)

Postprzez RobertPi » 23 mar 2020, 19:37

Według mnie to normalne, ciśnienie spada bo wspomagania nie jest obciążone. Spróbuj gwałtownie wcisnąć pedał powinien się lekko utwardzić. Twardniał by mocno gdyby nie działało wspomaganie. Wyłącz silnik i porównaj.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/37)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez cenart » 23 mar 2020, 20:03

RobertPi napisał(a):Według mnie to normalne, ciśnienie spada bo wspomagania nie jest obciążone. Spróbuj gwałtownie wcisnąć pedał powinien się lekko utwardzić. Twardniał by mocno gdyby nie działało wspomaganie. Wyłącz silnik i porównaj.


Ok. Zrobię to ale jutro bo teraz nie mogę. Natomiast znalazłem taki wątek:
http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... lne/page-1
Co prawda dot. Hondy ale objaw właściwie taki jak mój i piszą tam, że to wskazanie na pompę hamulcową ale czy tak jest w moim przypadku? Jeden z uczestników tego cytowanego wątku opisuje to dość szczegółowo w poscie nr 12.
Tu na forum znajduję posty, że to normalne. Trochę to nie do wiary. Zgłupiałem i nie wiem co robić...
A może profilaktycznie zregenerować tą pompę. Znalazłem jakieś zestawy naprawcze na www.autodoc.pl za 30 zł. Może to by pomogło? Może ktoś wie jaki to koszt we Wrocławiu. W końcu to hamulce...
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 20:19
Posty: 23
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2008
1.6 MZR 105KM (77KW)

Postprzez PP89 » 23 mar 2020, 20:10

Wspomaganie tu nie ma nic do rzeczy.
Pedał hamulca nie może się powoli zapadać aż po pewnym czasie dojdzie do podłogi. Jak już wciśniesz to ma zostać w tej pozycji.
Jest gdzieś nieszczelność, która uniemożliwia utrzymanie ciśnienia w układzie i dlatego tak się dzieje.

EDIT:
Jeśli nigdzie na przewodach nie ma wycieków, to pewnie to jest rozwiązanie Twojego problemu:
https://www.youtube.com/watch?v=uWpL3enfldw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 11:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez cenart » 23 mar 2020, 20:25

PP89 napisał(a):Wspomaganie tu nie ma nic do rzeczy.
Pedał hamulca nie może się powoli zapadać aż po pewnym czasie dojdzie do podłogi. Jak już wciśniesz to ma zostać w tej pozycji.
Jest gdzieś nieszczelność, która uniemożliwia utrzymanie ciśnienia w układzie i dlatego tak się dzieje.

EDIT:
Jeśli nigdzie na przewodach nie ma wycieków, to pewnie to jest rozwiązanie Twojego problemu:
https://www.youtube.com/watch?v=uWpL3enfldw


No tak, tylko, że u mnie ta sytuacja jest na zapalonym silniku a w filmiku Duda pokazuje ten efekt na wyłączonym silniku. Ale przyznaję, że nie sprawdzałem na wyłączonym. Muszę jutro to sprawdzić.
Widzę, że jesteś z Wrocka... A nie wiesz może jaki jest szacunkowy koszt takiej regeneracji u mechanika?
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 20:19
Posty: 23
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2008
1.6 MZR 105KM (77KW)

Postprzez PP89 » 23 mar 2020, 20:41

Nie mam pojęcia jakie są koszty niestety :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 11:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez RobertPi » 23 mar 2020, 21:28

Na pracującym silniku pedał ma się delikatnie powoli zapadać a na wyłączonym twardnieć.
Nie kombinuj, sprawdź.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/37)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez cenart » 23 mar 2020, 21:52

RobertPi napisał(a):Na pracującym silniku pedał ma się delikatnie powoli zapadać a na wyłączonym twardnieć.
Nie kombinuj, sprawdź.


Czytam i widzę, że masa rozbieżności w moim temacie.
Jakieś logiczne wyjaśnienie takich "efektów" pedału hamulca musi być. Z tego co sobie przypominam, to we wszystkich autach którymi jeździłem pedał nieco opadał by ostatecznie zesztywnieć. A tu tego nie ma tylko płynnie opada jak w masło. Dlatego ten efekt mocno mnie zaskoczył i zaniepokoił, więc drążę temat.
Zawsze mogę podjechać do warsztatu ale wolałbym już coś wiedzieć i rozumieć w tym temacie.
Ok. Jutro zrobię test i podam wynik.

Resume z 24.03.2020:
– do RobertaPi: sprawdziłem i pedał powoli zapada się tak na włączonym silniku jak i na zgaszonym czyli patrząc na filmik z Dudkiem, to pompa do regeneracji lub wymiany,
– dodatkowo dzisiaj pojawił się wyciek z cylinderka w prawym tylnym kole więc układ do roboty.

Problem się wyjaśnił. Dziękuję wszystkim za pomoc i wyjaśnienia. Posta można zamknąć dla potomnych.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 20:19
Posty: 23
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2008
1.6 MZR 105KM (77KW)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323