Brak mocy po 3200obrotow, turbina dziala

Mazda3 2003–2008

Postprzez Wnusio1908 » 27 lis 2019, 22:55

Mechanik stwierdzil, ze elektrozawor od podcisnienia jest rozwalony lecz przy samej turbinie dochodzi podcisnienie. Gruszka dziala poprawnie, slychac turbine wiec chyba elektrozawor sie otwiera... Pytanie co moze byc przyczyna? Btw egr jest wyciety i zaslepiony. Z gory dzieki za pomoc
Początkujący
 
Od: 27 lis 2019, 22:47
Posty: 1
Auto: Mazda 3, 1.6hdi, 2006.

Postprzez macabra911 » 6 mar 2020, 18:30

Witaj!
Miałem podobny poblem, okazał sie być zapchany filtr paliwa!
Zanim podejmiesz sie wiekszych i dużo bardziej drożyszch napraw – idź tropem filtra paliwa.
Wmiana nie zaszkodzi a może pomóc.

Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 25 mar 2013, 21:51
Posty: 10
Skąd: Oświęcim
Auto: Mazda 3 2006r
1.6 diesel 109HP

Postprzez Ryka » 25 mar 2020, 16:40

Witam.

Mam podobny problem. Chociaż wrażenie, że problem zaczyna się od ok. 2700 obrotów.
Sytuacja wygląda w ten sposób
– samochód początkowo po odpaleniu jakby jechał lepiej
– im dłużej jeżdżę tym gorzej z mocą (choć nie zawsze)
– czasem odczuwam nagle jakby go "odcięło" moc przy obrotach ok. 2700
– mechanik stwierdził, że nie ma żadnych błędów.

Inne aktualne problemy (może mają wspólny mianownik)
– obroty jałowe mają różne wartości pomiędzy 800 – 950 obr.
– po odpaleniu przez chwilę lekko trzęsie budą samochodu
– również lekko trzęsie podczas jazdy przy obrotach rzędu 1250 (przeważnie)

Robiłem kilka pomiarów przyśpieszenia. Gdy jeździ lepiej to 0-100 km/h mam w około 10,7 sek, a gdy jedzie gorzej to ok 11,5 sek lub nawet 12,8 sek.

Mechanik sugerował uszkodzony przepływomierz (szacuje to na 80%).
Czy wg Was może być tak, że komputer nie wskazuje błędu z niesprawnego przepływomierza??

Może ktoś sugeruje gdzieś indziej szukać problemu?

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2017, 09:54
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK
Kintaro
2,0 MZR-CD
2008r.

Postprzez child » 27 mar 2020, 13:13

Ja bym na oko też winił przepływomierz.

A komputer nie wskaże błędu przepływomierza, jeśli ten "lekko źle" wskazuje zamiast całkowicie nie działać – tak to sobie przynajmniej wyobrażam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Ryka » 30 mar 2020, 10:11

Przepływomierz to chyba dobry trop. Im niższa temperatura tym samochód lepiej jedzie.
Czyli byłby to problem z właściwym odczytem ilości zasysanego powietrza do silnika.
Dzisiaj rano, temperatura -2 stopnie i auto jedzie jak należy :)
Początkujący
 
Od: 17 sie 2017, 09:54
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK
Kintaro
2,0 MZR-CD
2008r.

Postprzez Ryka » 23 kwi 2020, 09:41

Cześć.

Informacja dla osób, które będą miały podobny problem jak ja.

Wymiana przepływomierza (kupiłem z firmy Denso) okazałą się dobrym tropem.
W samochodzie wróciła pełna moc, obroty na biegu jałowym również wróciły do normy.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2017, 09:54
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK
Kintaro
2,0 MZR-CD
2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323