Witam
Mam mazde 3 2.0 benzyna 2005r przebieg 185000
Auto mam już 3 lata i wszytko chodziło fajnie. Pomyślałem sobie ze przydałoby się zmienić olej i filtry bo od kupienia tego nie robiłem a ze mało jest użytkowana to dlatego dopiero po 3 latach.
Po wymianie oleju i filtrowy od razu zaczęły się dziwne drgania silnika które są przenoszone na karoserie.
Obroty auta są w porządku, komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Jeździłem po mechanikach każdy coś tam wymieniał(niby) ale drgania jak były tak są, a zaznaczam że przed wymiana oleju i filtrów wszystko elegancko chodziło.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być zły filter powietrza czy co??
Świece nowe, czujniki jakieś tez tam wymienili ale i tak to nic nie zmieniło.
Drgania są cały czas czy niskie czy wysokie obroty chociaż najbardziej odczuwalne na niskich wszystko się częsie.
Jakub
Dopisano 2 lis 2019, 08:47:
No i jeszcze silnik tak jakby głośniej pracował
Drgania karoserii
Strona 1 z 1
Ile zrobiles kilometrow na tym starym oleju? Masz jakiekolwiek informacje ile ten olej byl w silniku zanim auto trafilo do Ciebie?
Niestety istnieje mozliwosc ze przytarles silnik (albo przytarty zostal juz wczesniej) i cos co wczesniej trzymalo sie na miejscu pod warstwa jakichs nagarow teraz zaczelo sie ruszac swobodniej, bo nagar odpadl przeplukany swiezym olejem.
Jaki olej wlasciwie wlales? Wibracje sa caly czas? Narastaja wraz z obrotami? Jak opisalbys "glosniejsza" prace silnika? Nie sluchac zadnego stukania pukania cos w tym rodzaju? Jak odczuwalna moc, zuzycie oleju?
Zly filtr powietrza raczej nie powinien wywolac drgan silnika (Po prostu nie bedzie pasowal. Moze bylby nie wiem bardzo zapchany i utrudnial zasysanie powietrza przez silnik – jesli wymienial go mechanik to moze sprawdz czy w ogole zostal wymieniony. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jest na 4 klipsach i zajrzenie tam jest rownie proste co sprawdzenie poziomu oleju.), przedzej spowoduje zatarcie bo nie bedzie prawidlowo filtrowal powietrza. Za filtrem nie ma juz nic, co chroniloby silnik przed zabrudzeniami w powietrzu, a drobiny piasku unoszace sie w powietrzu dzialaja jak papier scierny, kwarc jest twardszy od stali.
Mozesz tez sprawdzic poduszki pod silnikiem, moze byc ze to glupi zbieg okolicznosci, ale wtedy auto na jalowym trzesie sie jak ciagnik rolniczy. Wiadomo ze istnieja mechanicy co jedno Ci naprawia, a drugie uszkodza, zebys wrocil...
Niestety istnieje mozliwosc ze przytarles silnik (albo przytarty zostal juz wczesniej) i cos co wczesniej trzymalo sie na miejscu pod warstwa jakichs nagarow teraz zaczelo sie ruszac swobodniej, bo nagar odpadl przeplukany swiezym olejem.
Jaki olej wlasciwie wlales? Wibracje sa caly czas? Narastaja wraz z obrotami? Jak opisalbys "glosniejsza" prace silnika? Nie sluchac zadnego stukania pukania cos w tym rodzaju? Jak odczuwalna moc, zuzycie oleju?
Zly filtr powietrza raczej nie powinien wywolac drgan silnika (Po prostu nie bedzie pasowal. Moze bylby nie wiem bardzo zapchany i utrudnial zasysanie powietrza przez silnik – jesli wymienial go mechanik to moze sprawdz czy w ogole zostal wymieniony. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jest na 4 klipsach i zajrzenie tam jest rownie proste co sprawdzenie poziomu oleju.), przedzej spowoduje zatarcie bo nie bedzie prawidlowo filtrowal powietrza. Za filtrem nie ma juz nic, co chroniloby silnik przed zabrudzeniami w powietrzu, a drobiny piasku unoszace sie w powietrzu dzialaja jak papier scierny, kwarc jest twardszy od stali.
Mozesz tez sprawdzic poduszki pod silnikiem, moze byc ze to glupi zbieg okolicznosci, ale wtedy auto na jalowym trzesie sie jak ciagnik rolniczy. Wiadomo ze istnieja mechanicy co jedno Ci naprawia, a drugie uszkodza, zebys wrocil...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości