Mazda 3 czujnik ciśnienia oleju

Mazda3 2003–2008

Postprzez wahus2 » 28 mar 2019, 12:04

Witam, posiadam mazde 3 I w benzynie 1,6. Od pewnego czasu mam pewnien problem, po rozgrzaniu silnika i przejechaniu ok. 15 km na niskich obrotach (np. światłach) zaczyna pulsacyjnie świecić się kontrolka ciśnienia oleju. Auto generalnie strasznie kopci na biało na zimnym silniku przy niskich temperaturach, wydech jest okopcony. Obstawiacie wymiane panewek czy bardziej błachostke taką jak np. czujnik ciśnienia, filtr oleju czy pompe oleju. W poniedziałek odstawiam auto do mechanika, ale obawiam się najgorszego czyli remontu silnika..
Auto generalnie ma 130 tys km to nie jest dużo, a licznik nie jest przekręcony na maxa. No i zapomniałem dodać, że bierze mi ok 100-130 ml /1000 km.
Miał ktoś podobne doświadczenia? Ile kosztowałaby około wymiana panewek, czy bardziej rozglądać się powoli za nowym silnikiem?
Początkujący
 
Od: 28 mar 2019, 11:55
Posty: 1
Auto: Mazda 3 I 1,6 B
2008

Postprzez MyaS » 28 mar 2019, 19:50

Co Ty z tymi panewkami i skąd taka diagnoza?

Gdyby któraś z panewek była problemem to na pewno byś to słyszał. Dość mocne stukanie pochodzące z dołu silnika.
Rozumiem że dolewasz olej regularnie i nie dopuszczasz do stanu poniżej minimum? Wtedy mogłaby się któraś z panewek przytrzeć.

Zacznij od sprawdzenia czujnika ciśnienia oleju. Następnie pompa.
Chyba że chcesz od razu pozbyć się problemu pobierania oleju przez silnik, to nie baw się w półśrodki i rozbieraj silnik.
Zapewne jest do zrobienia standard. Czyli pierścienie i uszczelniacze do wymiany.
Dodatkowo miska w dół, kontrola wału, panewek właśnie i zobaczyć co pływa w misce olejowej, czy nie ma opiłków.

Jeśli nie trzeba będzie robić dołu, poza wymianą pierścieni to zmieścisz się między 2-3 tys zł, zależnie od cen za roboczogodziny danego warsztatu.

Ja bym się twoim spalaniem oleju specjalnie nie przerażał, bo mi Mazda po zakupie paliła jakieś 1,5L oleju na tysiąc km
Więc miałem trochę większy problem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2017, 20:29
Posty: 115 (0/3)
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK, 07r.
2.0 LF – 150KM

Postprzez yama » 8 maja 2019, 17:48

powiem tak aby tak zapierdzielić jak mazda z czujnikiem "ciśnienia" oleju to mało który producent by się odważył
Jak świeci to mamy już spory problem mi zaświeciła jak zostało 1.4 około litra oleju w aucie papa papa
także to praktycznie wskaźnik nagłej śmierci. silnik i tak szedł n na złom :P
Jak zamierzasz trzymać auto to remont góra sprawdzenie planowanie około 400 w górę plus klamoty ew.
dół to zależy co się posypało i jak bardzo da się ogarnąć i należy pamiętać o wymianie uszczelniacz WAŁ od strony skrzyni bo na 90% będzie ciekł jak go zruszysz.
na pocieszenie po kapitalce i przejechaniu 40 000 km znowu zaczyna brać olej LF / seryne pierscienie za 1300 PLN :((((/
Należy jechać na grubo czyli tłoki do rozwiercenia kanałów pierścieniowych i dać mocniejsze pierścienie dobrać bez problemu znajdziemy na wymiar w katalogu/ a nie te z gumoliny mazdy co jeszcze bardziej ciulowe niż w 1.6
z 1l na 10000 km to bym jeździł max 1.5l TTTM :((((
dymi na biało to zależy jak krótkie odcinki to para wodna
jak ubywa płynu lub gazuje w zbiorniczku to uszczelka

to musisz rozebrać i pomierzyć lub obejrzeć nikt nie ma RTG w oczach

rób jak kolega wyżej pisał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323