Zgnita podłoga – M3 '04 Top Sport

Mazda3 2003–2008

Postprzez Jumperrr » 16 mar 2019, 02:00

Witam.

Panowie potrzebuje małej rady :D
Od trzech dni stałem się posiadaczem Mazda 3 2004r 2.0 benzyna sedan wersja TOP SPORT :]
Ogólnie mazda pod względem silnika, skrzyni biegów czy też zawieszenia bez zarzutów wszystko działa jak należy <ok>
Po zakupie postanowiłem wjechać na kanał i zobaczyć jak wygląda podłoga. Niestety nie najlepiej ponieważ oby dwa progi są pognite, próbowałem dźwigać na lewarku aby wymienić koła na letnie i z każdej strony lewarek wpadał w próg, są już dziury <głaszcze> W innych miejscach też jest pognita , podluznice też trochę pognite. I takie pytanie do was, czy jest sens i czy się opłaca zainwestować trochę kasy i zrobić całą podłogę wraz z konserwacja na koniec i ile mniej więcej wyjdzie według was taka operacja czy odpuścić sobie i sprzedać madzie. Dodam tylko że dalem za nią 7tys. <oczy>
Pozdrawiam
Załączniki
20190312_135811.jpg
20190312_135759.jpg
Początkujący
 
Od: 16 mar 2019, 00:17
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 3 Bk (sedan) Top Sport
Rok 2004
2.0 benzyna

Postprzez Bo_Lo » 16 mar 2019, 09:22

To już Ty musisz wiedzieć.
Prawda jest taka żekupiłeś kawał porządnego i bezawaryjnego auta za 7kzł
Zrobienie podłogi i progów porządnie to pewnie z 5kzł
Czy się opłaca?to pojęcie względne,dla wielu taka inwestycja to temat nie do przełknięcia, dla mnie nie.
(ale ja w BA władowałem ok 10k więc jestem nie obiektywny hahaa)
Sprzedasz komuś innemu ładując go na minę?
od dawna nie patrze już na auto pod kątem opłacalności.Jeśli spełnia moje wymagania,podoba mi się i dobrze się jeżdzi to ładuję w nie tyle ile trzeba.Co za różnica czy władujesz 5kzł w auto warte 7 czy 27kzł jeśli bedziesz nim jeżdził przez np 4-5 lat?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Jumperrr » 16 mar 2019, 16:07

@Bo_Lo dzięki za odpowiedź.
Napisałem na forum z takim zapytaniem ponieważ dużo osób znajomych strasznie skrytykowali mój wybór gdy zobaczyli auto i zniechęciło całkowicie, że rdza że za dużo dałem, że maks rok czasu mi wytrzyma podwozie chociaż że nie widzieli jak wygląda dlatego też myślałem że kupiłem Gruza. Ale muszę przyznać że twoja odpowiedź mnie zmotywowala do tego żeby jednak nie patrzeć na auto przez pryzmat zysku tylko zrobić co trzeba i cieszyć się dobra furka.
Pozdrawiam papa papa
Początkujący
 
Od: 16 mar 2019, 00:17
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 3 Bk (sedan) Top Sport
Rok 2004
2.0 benzyna

Postprzez Marcis » 17 mar 2019, 10:36

Od razu już Ci mówię, że to nie jest Top Sport! Lusterka to jakiś chinol z allegro, nie ważne jaka była wersja lusterka zawsze były te same.
brak Xenonów, a z prawdziwego top sport masz założone progii, zderzaki i grill.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Jumperrr » 17 mar 2019, 12:18

@Marcis Masz rację, dolozone tylko progi grill i lusterka inne zresztą brak xenonow tylko normalne soczewki.
Zorientowałem się dopiero dwa dni potem jak go kupiłem ze to nie top sport
Początkujący
 
Od: 16 mar 2019, 00:17
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 3 Bk (sedan) Top Sport
Rok 2004
2.0 benzyna

Postprzez Marcis » 17 mar 2019, 15:41

Ale trochę to dziwne. Bo zderzak masz od top sport czyli musiało być miejsce na spryskiwacze od reflektorów.
Może ktoś założył tylko zwykłe lampy i lakiernik usunął otwory.
Napisz jakie masz wyposażenie i może dojdziemy, czy to Top sport.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez caliber2001 » 17 mar 2019, 20:21

Mogą to być oryginalne mazdowskie sportowe lusterka, występowały nawet w katalogach akcesorii, więcej tutaj http://www.mazda3forums.co.uk/index.php?topic=4038.0 wliczając numer części.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 15:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Postprzez Jumperrr » 18 mar 2019, 02:23

Dla rozwiania wątpliwości wrzucę więcej zdjęć bo sam jestem teraz ciekawy czy to SPORT czy nie może wy jakoś do tego dojedziecie bo ja mam z mazda do czynienia pierwszy raz więc nie chce się wypowiadać.
Gdy rozmawiałem z byłym właścicielem to mówił mi że auto ma fabrycznie obniżone zawieszenie, większe tarcze wraz z zaciskami przód tyl i od razu zaznaczył że mniejsze koła niż 16' nie wejdą oraz seryjnie montowany sportowy wydech który sam w sobie fajnie brzmi. Z wyposażenia z tego co pamiętam to
Elektryczne wszystkie szyby
Elektryczne i podgrzewane lusterka
Centralny zamek z pilota
Klimatronik
Komputer pokładowy
Fotele kubelkowe
System dsc
Xsenony ( przynajmniej sam właściciel tak sądził)
Poduszki powietrzne
Oryginalne radio Cd
Multifunkcyjna kierownica
Pewnie znajdzie się coś jeszcze ale nie pamiętam. Po sprawdzeniu numeru vin wyskakuje mi tylko:
Mazda 3 2004 rok sedan/ limuzyna 2.0 benzyna 150km 5 biegowa skrzynia biegów manual i to wszystko.
Załączniki
20190318_001635.jpg
20190318_001643.jpg
20190317_234451.jpg
20190317_234440.jpg
20190317_234433.jpg
20190317_234325.jpg
20190317_234315.jpg
20190317_234309.jpg
20190317_234300.jpg
20190317_234249.jpg
20190317_234225.jpg
20190317_234218.jpg
Początkujący
 
Od: 16 mar 2019, 00:17
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 3 Bk (sedan) Top Sport
Rok 2004
2.0 benzyna

Postprzez caliber2001 » 18 mar 2019, 03:52

Masz regulację wysokości reflektorów? Jeśli tak to wyjechała z salonu bez ksenonów
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 15:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Postprzez Jumperrr » 18 mar 2019, 09:09

Dokładnie tak. Jak dam światła na auto i zapale to same się regulują góra dół
Początkujący
 
Od: 16 mar 2019, 00:17
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 3 Bk (sedan) Top Sport
Rok 2004
2.0 benzyna

Postprzez skyblue » 18 mar 2019, 12:15

Sam sobie musisz odpowiedzieć jak długo będziesz tym autem jeździł. Zrobienie progów to 1000-1500zł

P.S nie oglądałeś auta od spodu przed zakupem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2018, 22:10
Posty: 46 (3/2)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 150 HP – SKY WINNING BLUE

Volvo V60 D4 2.0 – 163HP

IG@m3skyblue

Postprzez some1 » 18 mar 2019, 12:58

To jest wersja Top, w pełnym pakiecie aero (wliczając dość rzadkie lusterka), ale bez ksenonów. Na niektórych rynkach były opcją ekstra, nawet w Top, Sport, czy jak tam to nazywali. W każdym razie górny pakiet wyposażenia.

Felgi oczywiście nie z serii, a tymi tarczami to prawda, minimum 16" z przodu, ale to akurat wszystkie wersje z silnikiem 2.0 tak mają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez caliber2001 » 18 mar 2019, 15:00

Jumperrr napisał(a):Dokładnie tak. Jak dam światła na auto i zapale to same się regulują góra dół


No to w takiej sytuacji powinny być jeszcze opryskiwacze reflektorów, których brak.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 15:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Postprzez Jumperrr » 18 mar 2019, 17:12

skyblue napisał(a):Sam sobie musisz odpowiedzieć jak długo będziesz tym autem jeździł. Zrobienie progów to 1000-1500zł

P.S nie oglądałeś auta od spodu przed zakupem?


Auto oglądałem jak już się trochę sciemnilo, pod dół też oczywiście patrzyłem i wyglądały na ok dzień później patrzyłem na kanale i też tragicznie nie wyglądały ale przy zmianie kół podnosząc lewarkiem po prostu wpadly do środka więc od środka musiało je wpi.....ić.
Ale jeśli się potwierdzilo ze to wersja TOP to pojezdzic będę chciał nim jak najdłużej i nie będę oszczędzal ani złotówki , progi pójdą za kilka dni do wycięcia i wstawienia A zaraz po tym oddam do pełnej konserwacji podwozia ;)

Dopisano 18 mar 2019, 16:23:

caliber2001 napisał(a):
Jumperrr napisał(a):Dokładnie tak. Jak dam światła na auto i zapale to same się regulują góra dół


No to w takiej sytuacji powinny być jeszcze opryskiwacze reflektorów, których brak.


Tych spryskiwaczy raczej mieć nie musi tak jak pisze kolega wyżej że jest to wersja bez ksenonow czyli wychodzi na to że Madzia ma soczewki na zwykłą żarówkę
Początkujący
 
Od: 16 mar 2019, 00:17
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 3 Bk (sedan) Top Sport
Rok 2004
2.0 benzyna

Postprzez Marcis » 18 mar 2019, 17:40

No ale w top sport powinny być xenony. Tym bardziej jak właściciel teraz piszę, że ma pozycję auto na manetce od świateł. Wygląda na to, że poprzedni właściciel zdemontował xenony i spryski poprzez jakąś stłuczkę np.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Jumperrr » 18 mar 2019, 18:37

Marcis napisał(a):No ale w top sport powinny być xenony. Tym bardziej jak właściciel teraz piszę, że ma pozycję auto na manetce od świateł. Wygląda na to, że poprzedni właściciel zdemontował xenony i spryski poprzez jakąś stłuczkę np.


Nie długo będę sciagac zderzak [jaki?] do polakierowania to przy okazji ściągnę przedni i zobaczę czy nie było tam coś kopane i czy jest miejsce na spryskiwacze
Początkujący
 
Od: 16 mar 2019, 00:17
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 3 Bk (sedan) Top Sport
Rok 2004
2.0 benzyna

Postprzez MyaS » 18 mar 2019, 21:15

Kurna, ludzie jak wy te samochody kupujecie?

Ja rozumiem, jeśli jest jakaś usterka ukryta, dobrze zatajona przez właściciela, ale nie obejrzeć spodu auta?
Ja jak dojechałem oglądać M3, będąc niestety spóźnionym, to nie było już czynnego żadnego SKP żeby wjechać na kanał.
Cztery razy kulałem się pod samochodem, cały w piachu żeby zajrzeć w każdy zakamarek, bo sam byłem w szoku że trafił się egzemplarz bez grama rudej.

Ja Ci powiem tak. Pojeździj trochę jeszcze tym autem. Zima się skończyła, więcej podłogi Ci nie zje, a po drodze może wyjść coś jeszcze do zrobienia.
Szczególną uwagę zwróć na ilość spalanego oleju. Te silniki zaniedbane lubią go trochę wypić.
Na zimnym, po uruchomieniu, lekko podgazuj do 3 tys obr. i sprawdź kolor spalin.

Zobacz stan zawieszenia, szczególnie wielowahacz z tyłu. Nowy zestaw Febiego z robocizną to 1400zł.

Podłogę i konserwację i tak dopiero lepiej zrobić latem, jak temperatury temu sprzyjają. Szybkie schnięcie, itp.

Powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2017, 21:29
Posty: 115 (0/3)
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK, 07r.
2.0 LF – 150KM

Postprzez Jumperrr » 18 mar 2019, 21:34

[quote="MyaS"]

Auto już zostało sprawdzone pod kątem mechanicznym przez znajomego mechanika i na szczęście silinczek jak i zawieszenie jest w porządku, wszytko chodzi jak należy. Przez bylego właściciela dostałem mnóstwo faktur i paragonów zrobionych rzeczy w samochodzie dlatego też zdecydowałem się go kupić wiedzac że blacharka i tak będzie do roboty ale nie sądziłem że podloga będzie A szczególnie progi będą w kiepskim stanie zresztą pisalem wyżej że patrzyłem pod podwozie ale na pierwszy rzut oka nic nie było widać

Pozdrawiam :D
Początkujący
 
Od: 16 mar 2019, 00:17
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 3 Bk (sedan) Top Sport
Rok 2004
2.0 benzyna

Postprzez Bo_Lo » 18 mar 2019, 22:26

Ludzie,za 7kzł w miarę świeże auto,z dobrym wyposazeniem i dynamicznym silnikiem,które świetnie wygląda i się wizualnie wolno starzeje....nawet jeśli by trzeba było robić progi i podłogę i zainwestować 3-4kzł to co takiego?tyle potrafi kosztować obsługa serwisowa nowoczesnego diesla w kompakcie albo rozrząd ...
Jeśli tylko DOBRY blacharz obejrzy spód i powie że da się zrobić tak że auto będzie BEZPIECZNE to nad czym się tu zastanawiać?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Jumperrr » 19 mar 2019, 01:48

Bo_Lo napisał(a):Ludzie,za 7kzł w miarę świeże auto,z dobrym wyposazeniem i dynamicznym silnikiem,które świetnie wygląda i się wizualnie wolno starzeje....nawet jeśli by trzeba było robić progi i podłogę i zainwestować 3-4kzł to co takiego?tyle potrafi kosztować obsługa serwisowa nowoczesnego diesla w kompakcie albo rozrząd ...
Jeśli tylko DOBRY blacharz obejrzy spód i powie że da się zrobić tak że auto będzie BEZPIECZNE to nad czym się tu zastanawiać?


Dobrze mówisz , auto ma 15 lat a stylistyka mazdy wygląda lepiej niż nie jeden swiezak z 2017/18 roku <spoko>
Dlatego dziękuję wszystkim za wyrażenie swojej opinii bo to pomogło mi w podjęciu pracy nad tym samochodem żeby doprowadzić go do przyzwoitego stanu a głównie to przez świetne właściwości jezdne oraz zryw :P może w przyszłości podlubie coś w silniku aby mu trochę koni dodać ale pierwsze co to blacharka idzie grubo w ruch.

A takie jeszcze jedno pytanko. Mam taki mały plan aby trochę pozmieniac wygląd mazdy i chciałbym polakierowac nakładki na progi na czarno , lusterka również na czarno, z tylu lotke z bagażnika na czarno ewentualnie przyciemnic lekko lampy tyl oraz przód no i grill z przodu też na czarno. Czy waszym zdaniem by to pasowało czy za dużo elementów? Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi <jupi>
Początkujący
 
Od: 16 mar 2019, 00:17
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 3 Bk (sedan) Top Sport
Rok 2004
2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323