Mazda 3 1.4 2004 rdza

Mazda3 2003–2008

Postprzez oto2b2 » 7 lut 2019, 20:43

Witajcie.

Od jakiegoś czasu w mojej Mazda 3 zacząłem zauważać rdzę na progach, nadkolach, drzwiach (zdjęcia).

Mam kilka pytań, może znajdzie się ktoś kto mi pomoże.
Czy takie stadium tej rdzy to jest już mocno rozwinięte czy to dopiero początek i jest szansa teraz jakoś to naprawiać?

Wiecie ile orientacyjnie mogłoby to wszystko kosztować? Są to kwestie kilku stów, kilku tysięcy?
Jak to lepiej naprawiać? Będzie konieczna wymiana jakichś elementów, czy jakieś szlifowanie?

Dziękuje z góry za odpowiedzi
pozdrawiam serdecznie
Załączniki
IMG_20190206_134029.jpg
IMG_20190206_134034.jpg
IMG_20190206_134039.jpg
IMG_20190206_134046.jpg
IMG_20190206_134055.jpg
Początkujący
 
Od: 7 lut 2019, 20:35
Posty: 1
Auto: Mazda 3 1.4 2004

Postprzez skyblue » 9 lut 2019, 20:22

Najlepiej wypiaskować i wtedy ocenić tak to możemy gdybać. Pod tą czarną listwą progową napewno już są dziury. Z tyłu na błotnikach dramatu nie ma ale trzeba zobaczyć od drugiej strony.

Jeśli by wymieniać progi i przednie błotniki to tak :

Reperaturki progów Klokkerholm 200zł x 2szt

Błotniki przednie można kupić w kolor nowe na allegro po 300zł x 2 szt

+ robocizna blacharza i lakiernik

To już od Ciebie zależy czy chcesz inwestować w auto czy wymienić na młodszy egzemplarz bez rudej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2018, 22:10
Posty: 46 (3/2)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 150 HP – SKY WINNING BLUE

Volvo V60 D4 2.0 – 163HP

IG@m3skyblue

Postprzez yama » 10 lut 2019, 18:15

tylne nadkole reperaturka przeszczep
drzwi zdjąć boczki podejrzewam że środek jest bardziej zjedzony WYWAL te gumowe zaślepki na drzwiach od dołu !!! gromadzi się tylko woda
lewy tylny błotnik i lewy przód wycinamy wstawiamy blachę dziury na wylot są
i tak dalej
Dla świętego spokoju bez rudej szmaty wymienić na takie bez rdzy lub wyciąć i porządnie zakonserwować
szybko licząć
lewy blotnik przód lewe drzwilewy próg plus malowanie ew szrot naprawa tylnego błotnika

ew mieć wyjeb>>>>e na wszystko i jedździć do końca ;(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez MyaS » 11 lut 2019, 21:16

Ja ostatnio robiłem blacharkę, ale w innym samochodzie.

Wycinane progi i wstawiane nowe ocynkowane, dorabianie wzmocnień pod progi bo były przegnite.
Wycinanie tylnych ćwiartek tak około na 5-10 cm od rantu w górę i rzeźbienie z dorabianiem blach.

Od razu wymiana tylnej belki pod zderzakiem, bo była cała zgnita.
Sporo roboty przy nadkolach od środka, tak żeby wyeliminować największe ogniska korozji.

Pomalowanie wszystkiego, zabezpieczenie, wosk w progi, oraz w ćwiartki tylne, barankowanie pasa tylnego + jakieś inne pierdoły które mogłem pominąć.

Cała robota na tip-top żeby to miało ręce i nogi wyszła 3200 zł + 200 zł zakup progów.

Powodzenia ze znalezieniem blacharza który Ci to dzisiaj zrobi.
Ja szukałem dwa tygodnie, ale widocznie tak miało być bo znalazłem w okolicy ogarniętego majstra.
Wszyscy wybrzydzają, nie chce im się, albo walą ceny z kosmosu. Istny dramat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2017, 21:29
Posty: 115 (0/3)
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK, 07r.
2.0 LF – 150KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323