Mazda 3 BK '04 – kosztowne zmiany ale czy możliwe

Witam fanów,
Jestem od ponad roku posiadaczem Mazdy 3 BK z 2004, Hatchback, wersja przed liftem, ręczna klima, silnik 1349 62kW benzyna. Wczoraj wieczorkiem myślałem o pewnych zmianach. Zdaję sobie sprawę z kosztów i szczerzę, nazwijcie mnie głupim ale nie mam zamiaru rozstawać się z nadwoziem które po prostu kocham wizualnie. Zatem parę pytań do was:
1) Swap podwozia na mosty z obsługą poziomowania xenonów. Chciałbym xenony ale nie chcę chińczyków, homologowane wymagają poziomowania z czujników z przedniego i tylnego mostu (tak przynajmniej tłumaczył mi mechanik) ale jego zdaniem – nie jest możliwy taki swap. Czy ktoś może potwierdzić mi taką informację a jeśli okaże się, że mechanik dupa – czy są pełne wózki które możecie polecić i które będą pasowały.
2) Swap silnika na coś mocniejszego – granica mocy ~200hp / 150-160 nm. Myślałem o silniku od MPS ale ten jest bardzo ciężko dostać (już nie mówię o ryzyku szrotu). Biorąc pod uwagę pytanie nr 1 – ECU pewnie musiałoby wspierać samo-poziomujące się xenony.
3) Czy w przypadku, jakby punkt 1 i 2 byłyby możliwe – muszę zmieniać deskę rozdzielczą?
Pozdrawiam ciepło,
Michał
Jestem od ponad roku posiadaczem Mazdy 3 BK z 2004, Hatchback, wersja przed liftem, ręczna klima, silnik 1349 62kW benzyna. Wczoraj wieczorkiem myślałem o pewnych zmianach. Zdaję sobie sprawę z kosztów i szczerzę, nazwijcie mnie głupim ale nie mam zamiaru rozstawać się z nadwoziem które po prostu kocham wizualnie. Zatem parę pytań do was:
1) Swap podwozia na mosty z obsługą poziomowania xenonów. Chciałbym xenony ale nie chcę chińczyków, homologowane wymagają poziomowania z czujników z przedniego i tylnego mostu (tak przynajmniej tłumaczył mi mechanik) ale jego zdaniem – nie jest możliwy taki swap. Czy ktoś może potwierdzić mi taką informację a jeśli okaże się, że mechanik dupa – czy są pełne wózki które możecie polecić i które będą pasowały.
2) Swap silnika na coś mocniejszego – granica mocy ~200hp / 150-160 nm. Myślałem o silniku od MPS ale ten jest bardzo ciężko dostać (już nie mówię o ryzyku szrotu). Biorąc pod uwagę pytanie nr 1 – ECU pewnie musiałoby wspierać samo-poziomujące się xenony.
3) Czy w przypadku, jakby punkt 1 i 2 byłyby możliwe – muszę zmieniać deskę rozdzielczą?
Pozdrawiam ciepło,
Michał