Klucz w stacyjce nie chce się kręcić

Mazda3 2003–2008

Postprzez Arxus » 30 gru 2018, 00:00

Witam,
już wcześniej kluczyk ze stacyjki wychodził bardzo ciężko(czasami lżej, czasami ciężej) no i dzisiaj już rzeczywiście dość ciężko wychodził – właściwie to nie chciał wyjść, ale w końcu go wyciągnąłem. No i okazało się, że jeśli teraz go wkładam to nie chce się w ogóle kręcić. Dopiero za którymś razem po wielu próbach udaje się przekręcić klucz. Zapasowego kluczyka nie mam, ale jak popróbuję to w końcu się niby udaje. Co z tym zrobić? To wina stacyjki, a może kluczyka? Gdzie powinienem się z tym udać? Ile w najgorszym wypadku może to kosztować, a ile w najlepszym?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2018, 12:43
Posty: 53 (1/0)
Auto: Mazda 3 2004r. 1,6 Benzyna z LPG

Postprzez yama » 1 sty 2019, 19:39

to zależy co padło
kostka stacyjki czy bębenek -wkładka
rozbierz to nie trudne
kostka ~ 80 uzywka nowa 160
stacyjka używka 200 + dorobienie 2 klucza 160 wgrywanie kluczy to zależy myślę ze min 400 zwykly koleś tego nie ogarnie bo trzeba mieć program i licencję rozszerzoną
Nie wiem czy cewka immo jest w kluczu scyzoryku jeśli tak
to przekładka do nowego zestawu kluczyków plus wkładka wyszło by najtaniej

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 451 (1/5)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Arxus » 4 sty 2019, 19:38

Czyli rozebrać stacyjkę? I co mogę potem zrobić, jak zdiagnozować problem?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2018, 12:43
Posty: 53 (1/0)
Auto: Mazda 3 2004r. 1,6 Benzyna z LPG

Postprzez KrzyzakMitsu » 4 sty 2019, 21:57

stacyjka w środku ma taki bębęnek, który się kręci, ale żeby go obrócić to muszą być wciśnięte wszystkie zapadki, które to wysuwają się na zewnatrz i blokują bębenek
jeśli któreś wycięcie w kluczu się starło, a po latach ma prawo, to zapadki się nie wcisną jak należy i masz taki efekt
zasadniczo masz kilka wyjść:
– najszybsze to spróbować drugim, niewytartym kluczem
– jak go nie ma to iść do dorabialni i powiedzieć co się stało – oni wtedy robią kopię klucza z minimalnie większymi długościami, niwelując wytarcie klucza
– wyjąć bębęnek, z reguły to jest banalnie proste, opisane w instrukcji i sprawdzić która zapadka haczy a następnie można ją spiłować – one mają takie zadziory w kierunku przekręcania a w kierunku gaszenia silnika już jest łatwiej; z reguły wyjęcie bębenka to przekręcenie kluczyka na ACC i wciśnięcie guzika przy stacyjce, czasem jest on dostępny nawet bez zdejmowania plastików, z reguły jest od spodu
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 259 (10/7)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323