Psujący się alternator? (problem rozwiązany)

Mazda3 2003–2008

Postprzez Matuszcz » 18 lis 2018, 14:20

Cześć,

ostatnio pojawił się dziwny dźwięk wydobywający ze silnika od strony alternatora. Dźwięk był początkowy cichy i mechanik wymienił rozrząd oraz napinacz i rolkę od paska. Dźwięk nie ustał, a wczoraj nagle się nasilił. Czy ktoś miał podobny problem, albo orientuje się co to może być?

https://www.youtube.com/watch?v=ne0-cWS-ce4
Ostatnio edytowano 15 gru 2018, 13:21 przez Matuszcz, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2017, 20:50
Posty: 24 (1/1)

Postprzez Matuszcz » 9 gru 2018, 13:04

Stukanie nie ustało i we wtorek po przyjechaniu z pracy, już nie odpaliła <płacze>

Po przekręceniu kluczyka, pojawił się dźwięk szurania i nagle wszystko ucichło.
Niestety, auto nie odpaliło na popych, silnik zatrzymuje auto (gdy mazda miała już odpalić, silnik blokuje koła i wygląda jakby ktoś wcisnął na maksa hamulce). Laweta zawiozła do mechanika, czekam na werdykt, ale mechanik stwierdził, że do wymiany będzie silnik. Jakim cudem? Już się zacząłem zastanawiać nad tym, że źle rozrząd był wymieniony? Wymieniłem go przezornie jakieś 4 tys. km temu :(
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2017, 20:50
Posty: 24 (1/1)

Postprzez expell » 10 gru 2018, 12:32

Żeby dowiedzieć się czy to był alternator wystarczyło zdjąć pasek i odpalić auto, jeśli bez paska tak by to stukało to ostatnią rzeczą którą powinieneś robić było jeżdżenie tym autem, możliwe że mechanik ma rację i to obróciła się panewka, czy jest to ten sam mechanik który zmieniał rozrząd? Jeśli tak to dlaczego wypuścił Cię słysząc jak ten silnik pracuje? Wyczuł zarobek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Matuszcz » 11 gru 2018, 12:30

właśnie się okazało, że padła sprężarka klimatyzacji i to jest przyczyna całej blokady
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2017, 20:50
Posty: 24 (1/1)

Postprzez expell » 11 gru 2018, 23:08

Szczęście w nieszczęściu :) Teraz znaleźć pasującą sprężarkę bo ceny nowych nie należą do przyjemnych <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez KrzyzakMitsu » 12 gru 2018, 09:14

w mojej 5-tce też sprężarka już hałasuje... nigdy nie miałem auta w którym sprężarka po przebiegu 73 000km nadaje się do wymiany... ba – pierwszy raz w życiu taka część się psuje w moim aucie
już sobie załatwiam regenerowaną, koszt 600zł (zwracasz swoją sprężarkę)

w ogóle strasznie zaskakuje mnie fakt, że wystarczy dać nawiew na szybę i od razu sprężarka rusza... nawet bez włączania A/C – jakie głupie algorytmy tym sterują?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez expell » 12 gru 2018, 12:50

Działa to w ten sposób, ponieważ nawiew z klimatyzacji dużo szybciej jest w stanie odparować przednią szybę niż zwykły nawiew bez klimy. Sprężarka wydaje z siebie dźwięk i nie jest to od razu oznaka tego że trzeba ją wymienić. Ja mam nakręcone ponad 200k km, klimę mam uruchomioną cały rok i sprężarka nie daje mi żadnych oznak że coś jest z nią nie tak, jedyne co to czasami ślizgające się sprzęgiełko klimy gdy na dworze jest gorąco ale ma prawo po takim przebiegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez KrzyzakMitsu » 13 gru 2018, 21:19

Ale wolałbym, abym mógł sam wybrać czy chcę nawiew na szybę z AC czy bez. Tak miałem zawsze w każdym aucie, jedynie czasem przy zamkniętym obiegu się sprężarka włączała automatycznie.
Ta obecna wydaje dziwny dźwięk a że zmieniałem pasek alternatora to ten od sprężarki też miałem zdjęty – opór jaki stawia jest wg mnie ogromny, ciężko ręką poruszać kołem sprężarki. W każdym aucie do tej pory chodziło to niemal bezszelestnie i bez używania siły.
Generalnie jest spory popyt na te sprężarki, są oferowane regenerowane na zasadzie dostajesz regenerowaną, zwracasz starą. To oznacza, że psują się częściej niż inne podzespoły. Na podobnej zasadzie można kupić np. aparat zapłonowy do Galanta V6, bo jest to jedyna część, której cewka pada po przebiegu 200-300 tys km (i jedyna część tego silnika, którą można uznać za kiepską). A już sprężarki czy pompy wspomagania czy alternatora tak się nie kupi, bo nie ma takiego popytu.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez some1 » 14 gru 2018, 07:03

Zawsze możesz dać nawiew na szybę a potem ręcznie wyłączyć AC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez KrzyzakMitsu » 14 gru 2018, 14:31

Właśnie chodzi o to, że nie mogę, bo AC się nie świeci za to wyraźnie słychać, że sprężarka się załącza i pracuje. Gdybym mógł wyłączyć klimę, to na pewno bym tu żalu nie wylewał...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Marcis » 14 gru 2018, 15:34

Nie wiem jakim wcześniej samochodem jeździłeś, ale każde auto które ma climatronic po kliknięciu symbolu szyby, zawsze nawiew idzie na max i włącza się klima, po to by szyba nie rosiała, a jak jest temperatura na minusie, to nie trzeba szyby skrobać bo moment i robi się woda. Mam tak w Maździe, miałem tak samo w alfie, brat ma audi a6 c5 i też tak ma, a teść w a6c6 ma identycznie.
Teraz zamiast Alfy mam VW Borę i tam klimę mam manualną i po przekręceniu na szybę pokrętła klima się nie włączy, bo muszę nacisnąć klawisz od klimy. Ciocia w astrze również ma climatronica i po włączeniu nawiewu na szybę, klima też się włącza sama więc nie rozumiem o co Ci chodzi.
Wnioskuję, że wcześniej jeździłeś autem z manualną klimą i tam jest zrozumiałe, że się nie włączy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez KrzyzakMitsu » 14 gru 2018, 23:53

To jeszcze raz – nie wchodząc czym jeździłem, bo autami jeżdżę od 25 lat, więc naprawdę trudno wszystko wymienić. W każdym razie klimatyzację elektroniczną mam w autach od ponad 10 lat tak dla porządku. I tylko taką zawsze miałem, nigdy manualnej klimy.
Mam mazda 5, 2.3 Pb 2008 r. Pokrętłem ustawiam siłę nawiewu na cokolwiek > 0.
Guzikiem ustawiam kierunek(!) nawiewu na szybę bez włączania AC oraz bez włączania odparowania szyby i w tym momencie sprężarka zaczyna działać.
Wystarczy, że zmienię nawiew na twarz, sprężarka się wyłącza. Podobnie twarz + nogi. W tych przypadkach mogę pstryknąć AC i zaczyna działa klima.
Jak dam same nogi – znów sprężarka zaczyna działać.
Jest to dla mnie dziwne, pierwszy raz się z tym spotykam.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Matuszcz » 15 gru 2018, 13:21

Cała naprawa,olej do klimatyzacji,czynnik,sprężarka klimatyzacji = 630zł

Co do włączania klimatyzacji – zawsze jak w aucie jest climatronic i nawiew na szybę, włącza się A/C. Nigdy nie spotkałem się, żeby było inaczej <oczko>
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2017, 20:50
Posty: 24 (1/1)

Postprzez KrzyzakMitsu » 15 gru 2018, 22:45

To ja nigdy się nie spotkałem z czymś takim.
Po co automatycznie włączać sprężarkę, gdy tylko dam nawiew na szybę? – nie rozumiem. Chcę, to zapnę AC i będzie. A nie zawsze chcę.
U mnie nawet na wyświetlaczu nie świeci się kontrolka AC, tylko po rzęcholeniu sprężarki poznaję, że działa. Nie świeci się też dioda na przycisku AC.
Tak samo mam z panelem do szyb. Tylko od kierowcy jest auto i to tylko w dół. Pozostałe trzeba trzymać przycisk ciągle. Niezrozumiałe oszczędności dla mnie... 20 lat wcześniej miałem już w aucie pełne auto do szyb. A już w ogóle nie rozumiem przycisku blokady rodzicielskiej – bo z nim nie można sterować żadną szybą – NAWET z panelu kierowcy. Nie wiem jaka logika przyświecała "inżynierom".
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez yama » 16 gru 2018, 13:48

jeśli klima włącza się na auto od razu =wyłączasz ją przyciskiem ,
wciskasz przycisk "nawiew na szybę"+ obroty went i działa bez klimy / na pewno ona wtedy nie działa/
jeśli ruszysz pokrętłem nawiewu to na pewno masz wtedy manual
ustawiasz siłę nawiewu oraz temp
załączenie klimy znowu wciskasz Auto
klima załączy się automatycznie jak włączysz sekcję grzania / nie świeci auto ale sam przycisk klimatyzacji/
Jeśli rzezi ci "klima" może sprzęgło klimy padło jest elektromgnetyczne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez KrzyzakMitsu » 16 gru 2018, 17:56

łatwo się pisze, ale NIE DA SIĘ JEJ WYŁĄCZYĆ bo nawet nie ma sygnalizacji, że jest włączona – tylko sprężarka zaczyna pracować co wyraźnie słychać bo już dogorywa
więc jeszcze raz dla kolegi wyżej, startujemy z pozycji OFF – nic nie działa:
1. przekręcam prawe pokrętło włączając dmuchawę
2. kierunkiem nawiewu ustawiam na nogi lub szybę i od razu włącza się sprężarka
nie mogę jej wyłączyć bo nawet na panelu nie widać znaczka AC i dioda AC na pokrętle się nie świeci
to co powyżej jest robione bez dotykania guzika odparowania szyby!
klima nie działa TYLKO gdy nawiew jest na twarz albo twarz+nogi
w pozostałych pozycjach od razu sprężarka się załącza

sprzęgło jest ok, łożysko pod nim to nie problem, zmieniałem je w wielu autach i 60zł to nie problem za japońskie nachi
ale tu – po zdjęciu paska – wyraźnie czuć ogromny opór kręcąc kołem, czyli bezpośrednio wirnikiem sprężarki, co oznacza wg mnie że już coś w środku dogorywa, pewnie łożyska wewnętrzne lub coś jeszcze innego, może za mało oleju... generalnie tu z forum dostałem kontakt do firmy robiącej sprężarki do mazdy, co oznacza, że jest zbyt... wniosek prosty – te sprężarki są niskiej jakości, bo w Mitsubishi, których miałem kilka przez cały okres użytkowania, sprężarce nic się nie działo... w jednym egzemplarzu musiałem zmienić samo sprzęgło, bo 2 gumki się rozpadły, założyłem używane za 20zł i bangla u nowego nabywcy do tej pory...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez yama » 1 sty 2019, 20:53

moja jeszcze się trzyma :) 200k km
hmm dziwne przecież sprężarka ma pracować tylko z włączona klimą moja tak działa
sygnalizacja jest na panelu/konsoli- sprawdź przekaźniki może któryś ma zwarte styki zwierne NO
może masz po protu pecha pozostaje regeneracja
no moje eclipse ma 420k km ++ i jeszcze działa na r12 :D
galancik piękna rzecz tylko ta rdza gorzej niż w mazdzie :( /chodzi za mna 2.5 r 2001 tylko OC mnie dobija/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez KrzyzakMitsu » 1 sty 2019, 23:41

odkryłem jeszcze, że jak mam nawiew na szybę, to nie mogę zrobić zamkniętego obiegu...
czyli jak szyby zaparowane to muszę wąchać te smrody od diesli...
też kolejna niezrozumiała dla mnie rzecz

Galanty V6 miałem 2, jednego sprzedałem – rdza jest i to spora, ale równoletnia mazda rdzewieje gorzej...
OC nie było straszne – płaciłem za sedana 440zł a za kombi (jest współwłasność) 550zł
mam jeszcze Galanta z 1990 r i tam nie ma rdzy wcale – bo były cynkowane...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez some1 » 2 sty 2019, 11:07

1. Mogę włączyć obieg zamknięty przy nawiewie na szybę. Często używałem zimą podczas odśnieżania.
2. Mogę wyłączyć sprężarkę od klimy wyłączając AC przyciskiem.
3. Wszystkie szyby boczne mają tryb AUTO.

Ale ja mam Mazdę 3, Ty masz Mazdę 5. To jest dział poświęcony trójce, więc może tego się trzymajmy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez yama » 2 sty 2019, 17:45

heh chciałbym u mnie galant 2.5 r 2001 to od 800 w górę przy max zniżkach

podobnie ja mam / chyba że m5 ma jakąś wyjątkowo schrzanione sterowanie/
włączam obieg wew. nadmuch na szybe – klimę off baardzo często tak robię
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323