Psujący się alternator? (problem rozwiązany)
1, 2
Cześć,
ostatnio pojawił się dziwny dźwięk wydobywający ze silnika od strony alternatora. Dźwięk był początkowy cichy i mechanik wymienił rozrząd oraz napinacz i rolkę od paska. Dźwięk nie ustał, a wczoraj nagle się nasilił. Czy ktoś miał podobny problem, albo orientuje się co to może być?
https://www.youtube.com/watch?v=ne0-cWS-ce4
ostatnio pojawił się dziwny dźwięk wydobywający ze silnika od strony alternatora. Dźwięk był początkowy cichy i mechanik wymienił rozrząd oraz napinacz i rolkę od paska. Dźwięk nie ustał, a wczoraj nagle się nasilił. Czy ktoś miał podobny problem, albo orientuje się co to może być?
https://www.youtube.com/watch?v=ne0-cWS-ce4
Ostatnio edytowano 15 gru 2018, 13:21 przez Matuszcz, łącznie edytowano 1 raz
Stukanie nie ustało i we wtorek po przyjechaniu z pracy, już nie odpaliła
Po przekręceniu kluczyka, pojawił się dźwięk szurania i nagle wszystko ucichło.
Niestety, auto nie odpaliło na popych, silnik zatrzymuje auto (gdy mazda miała już odpalić, silnik blokuje koła i wygląda jakby ktoś wcisnął na maksa hamulce). Laweta zawiozła do mechanika, czekam na werdykt, ale mechanik stwierdził, że do wymiany będzie silnik. Jakim cudem? Już się zacząłem zastanawiać nad tym, że źle rozrząd był wymieniony? Wymieniłem go przezornie jakieś 4 tys. km temu
Po przekręceniu kluczyka, pojawił się dźwięk szurania i nagle wszystko ucichło.
Niestety, auto nie odpaliło na popych, silnik zatrzymuje auto (gdy mazda miała już odpalić, silnik blokuje koła i wygląda jakby ktoś wcisnął na maksa hamulce). Laweta zawiozła do mechanika, czekam na werdykt, ale mechanik stwierdził, że do wymiany będzie silnik. Jakim cudem? Już się zacząłem zastanawiać nad tym, że źle rozrząd był wymieniony? Wymieniłem go przezornie jakieś 4 tys. km temu
Żeby dowiedzieć się czy to był alternator wystarczyło zdjąć pasek i odpalić auto, jeśli bez paska tak by to stukało to ostatnią rzeczą którą powinieneś robić było jeżdżenie tym autem, możliwe że mechanik ma rację i to obróciła się panewka, czy jest to ten sam mechanik który zmieniał rozrząd? Jeśli tak to dlaczego wypuścił Cię słysząc jak ten silnik pracuje? Wyczuł zarobek?
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
w mojej 5-tce też sprężarka już hałasuje... nigdy nie miałem auta w którym sprężarka po przebiegu 73 000km nadaje się do wymiany... ba – pierwszy raz w życiu taka część się psuje w moim aucie
już sobie załatwiam regenerowaną, koszt 600zł (zwracasz swoją sprężarkę)
w ogóle strasznie zaskakuje mnie fakt, że wystarczy dać nawiew na szybę i od razu sprężarka rusza... nawet bez włączania A/C – jakie głupie algorytmy tym sterują?
już sobie załatwiam regenerowaną, koszt 600zł (zwracasz swoją sprężarkę)
w ogóle strasznie zaskakuje mnie fakt, że wystarczy dać nawiew na szybę i od razu sprężarka rusza... nawet bez włączania A/C – jakie głupie algorytmy tym sterują?
Działa to w ten sposób, ponieważ nawiew z klimatyzacji dużo szybciej jest w stanie odparować przednią szybę niż zwykły nawiew bez klimy. Sprężarka wydaje z siebie dźwięk i nie jest to od razu oznaka tego że trzeba ją wymienić. Ja mam nakręcone ponad 200k km, klimę mam uruchomioną cały rok i sprężarka nie daje mi żadnych oznak że coś jest z nią nie tak, jedyne co to czasami ślizgające się sprzęgiełko klimy gdy na dworze jest gorąco ale ma prawo po takim przebiegu.
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Ale wolałbym, abym mógł sam wybrać czy chcę nawiew na szybę z AC czy bez. Tak miałem zawsze w każdym aucie, jedynie czasem przy zamkniętym obiegu się sprężarka włączała automatycznie.
Ta obecna wydaje dziwny dźwięk a że zmieniałem pasek alternatora to ten od sprężarki też miałem zdjęty – opór jaki stawia jest wg mnie ogromny, ciężko ręką poruszać kołem sprężarki. W każdym aucie do tej pory chodziło to niemal bezszelestnie i bez używania siły.
Generalnie jest spory popyt na te sprężarki, są oferowane regenerowane na zasadzie dostajesz regenerowaną, zwracasz starą. To oznacza, że psują się częściej niż inne podzespoły. Na podobnej zasadzie można kupić np. aparat zapłonowy do Galanta V6, bo jest to jedyna część, której cewka pada po przebiegu 200-300 tys km (i jedyna część tego silnika, którą można uznać za kiepską). A już sprężarki czy pompy wspomagania czy alternatora tak się nie kupi, bo nie ma takiego popytu.
Ta obecna wydaje dziwny dźwięk a że zmieniałem pasek alternatora to ten od sprężarki też miałem zdjęty – opór jaki stawia jest wg mnie ogromny, ciężko ręką poruszać kołem sprężarki. W każdym aucie do tej pory chodziło to niemal bezszelestnie i bez używania siły.
Generalnie jest spory popyt na te sprężarki, są oferowane regenerowane na zasadzie dostajesz regenerowaną, zwracasz starą. To oznacza, że psują się częściej niż inne podzespoły. Na podobnej zasadzie można kupić np. aparat zapłonowy do Galanta V6, bo jest to jedyna część, której cewka pada po przebiegu 200-300 tys km (i jedyna część tego silnika, którą można uznać za kiepską). A już sprężarki czy pompy wspomagania czy alternatora tak się nie kupi, bo nie ma takiego popytu.
Właśnie chodzi o to, że nie mogę, bo AC się nie świeci za to wyraźnie słychać, że sprężarka się załącza i pracuje. Gdybym mógł wyłączyć klimę, to na pewno bym tu żalu nie wylewał...
Nie wiem jakim wcześniej samochodem jeździłeś, ale każde auto które ma climatronic po kliknięciu symbolu szyby, zawsze nawiew idzie na max i włącza się klima, po to by szyba nie rosiała, a jak jest temperatura na minusie, to nie trzeba szyby skrobać bo moment i robi się woda. Mam tak w Maździe, miałem tak samo w alfie, brat ma audi a6 c5 i też tak ma, a teść w a6c6 ma identycznie.
Teraz zamiast Alfy mam VW Borę i tam klimę mam manualną i po przekręceniu na szybę pokrętła klima się nie włączy, bo muszę nacisnąć klawisz od klimy. Ciocia w astrze również ma climatronica i po włączeniu nawiewu na szybę, klima też się włącza sama więc nie rozumiem o co Ci chodzi.
Wnioskuję, że wcześniej jeździłeś autem z manualną klimą i tam jest zrozumiałe, że się nie włączy.
Teraz zamiast Alfy mam VW Borę i tam klimę mam manualną i po przekręceniu na szybę pokrętła klima się nie włączy, bo muszę nacisnąć klawisz od klimy. Ciocia w astrze również ma climatronica i po włączeniu nawiewu na szybę, klima też się włącza sama więc nie rozumiem o co Ci chodzi.
Wnioskuję, że wcześniej jeździłeś autem z manualną klimą i tam jest zrozumiałe, że się nie włączy.
To jeszcze raz – nie wchodząc czym jeździłem, bo autami jeżdżę od 25 lat, więc naprawdę trudno wszystko wymienić. W każdym razie klimatyzację elektroniczną mam w autach od ponad 10 lat tak dla porządku. I tylko taką zawsze miałem, nigdy manualnej klimy.
Mam mazda 5, 2.3 Pb 2008 r. Pokrętłem ustawiam siłę nawiewu na cokolwiek > 0.
Guzikiem ustawiam kierunek(!) nawiewu na szybę bez włączania AC oraz bez włączania odparowania szyby i w tym momencie sprężarka zaczyna działać.
Wystarczy, że zmienię nawiew na twarz, sprężarka się wyłącza. Podobnie twarz + nogi. W tych przypadkach mogę pstryknąć AC i zaczyna działa klima.
Jak dam same nogi – znów sprężarka zaczyna działać.
Jest to dla mnie dziwne, pierwszy raz się z tym spotykam.
Mam mazda 5, 2.3 Pb 2008 r. Pokrętłem ustawiam siłę nawiewu na cokolwiek > 0.
Guzikiem ustawiam kierunek(!) nawiewu na szybę bez włączania AC oraz bez włączania odparowania szyby i w tym momencie sprężarka zaczyna działać.
Wystarczy, że zmienię nawiew na twarz, sprężarka się wyłącza. Podobnie twarz + nogi. W tych przypadkach mogę pstryknąć AC i zaczyna działa klima.
Jak dam same nogi – znów sprężarka zaczyna działać.
Jest to dla mnie dziwne, pierwszy raz się z tym spotykam.
To ja nigdy się nie spotkałem z czymś takim.
Po co automatycznie włączać sprężarkę, gdy tylko dam nawiew na szybę? – nie rozumiem. Chcę, to zapnę AC i będzie. A nie zawsze chcę.
U mnie nawet na wyświetlaczu nie świeci się kontrolka AC, tylko po rzęcholeniu sprężarki poznaję, że działa. Nie świeci się też dioda na przycisku AC.
Tak samo mam z panelem do szyb. Tylko od kierowcy jest auto i to tylko w dół. Pozostałe trzeba trzymać przycisk ciągle. Niezrozumiałe oszczędności dla mnie... 20 lat wcześniej miałem już w aucie pełne auto do szyb. A już w ogóle nie rozumiem przycisku blokady rodzicielskiej – bo z nim nie można sterować żadną szybą – NAWET z panelu kierowcy. Nie wiem jaka logika przyświecała "inżynierom".
Po co automatycznie włączać sprężarkę, gdy tylko dam nawiew na szybę? – nie rozumiem. Chcę, to zapnę AC i będzie. A nie zawsze chcę.
U mnie nawet na wyświetlaczu nie świeci się kontrolka AC, tylko po rzęcholeniu sprężarki poznaję, że działa. Nie świeci się też dioda na przycisku AC.
Tak samo mam z panelem do szyb. Tylko od kierowcy jest auto i to tylko w dół. Pozostałe trzeba trzymać przycisk ciągle. Niezrozumiałe oszczędności dla mnie... 20 lat wcześniej miałem już w aucie pełne auto do szyb. A już w ogóle nie rozumiem przycisku blokady rodzicielskiej – bo z nim nie można sterować żadną szybą – NAWET z panelu kierowcy. Nie wiem jaka logika przyświecała "inżynierom".
jeśli klima włącza się na auto od razu =wyłączasz ją przyciskiem ,
wciskasz przycisk "nawiew na szybę"+ obroty went i działa bez klimy / na pewno ona wtedy nie działa/
jeśli ruszysz pokrętłem nawiewu to na pewno masz wtedy manual
ustawiasz siłę nawiewu oraz temp
załączenie klimy znowu wciskasz Auto
klima załączy się automatycznie jak włączysz sekcję grzania / nie świeci auto ale sam przycisk klimatyzacji/
Jeśli rzezi ci "klima" może sprzęgło klimy padło jest elektromgnetyczne
wciskasz przycisk "nawiew na szybę"+ obroty went i działa bez klimy / na pewno ona wtedy nie działa/
jeśli ruszysz pokrętłem nawiewu to na pewno masz wtedy manual
ustawiasz siłę nawiewu oraz temp
załączenie klimy znowu wciskasz Auto
klima załączy się automatycznie jak włączysz sekcję grzania / nie świeci auto ale sam przycisk klimatyzacji/
Jeśli rzezi ci "klima" może sprzęgło klimy padło jest elektromgnetyczne
łatwo się pisze, ale NIE DA SIĘ JEJ WYŁĄCZYĆ bo nawet nie ma sygnalizacji, że jest włączona – tylko sprężarka zaczyna pracować co wyraźnie słychać bo już dogorywa
więc jeszcze raz dla kolegi wyżej, startujemy z pozycji OFF – nic nie działa:
1. przekręcam prawe pokrętło włączając dmuchawę
2. kierunkiem nawiewu ustawiam na nogi lub szybę i od razu włącza się sprężarka
nie mogę jej wyłączyć bo nawet na panelu nie widać znaczka AC i dioda AC na pokrętle się nie świeci
to co powyżej jest robione bez dotykania guzika odparowania szyby!
klima nie działa TYLKO gdy nawiew jest na twarz albo twarz+nogi
w pozostałych pozycjach od razu sprężarka się załącza
sprzęgło jest ok, łożysko pod nim to nie problem, zmieniałem je w wielu autach i 60zł to nie problem za japońskie nachi
ale tu – po zdjęciu paska – wyraźnie czuć ogromny opór kręcąc kołem, czyli bezpośrednio wirnikiem sprężarki, co oznacza wg mnie że już coś w środku dogorywa, pewnie łożyska wewnętrzne lub coś jeszcze innego, może za mało oleju... generalnie tu z forum dostałem kontakt do firmy robiącej sprężarki do mazdy, co oznacza, że jest zbyt... wniosek prosty – te sprężarki są niskiej jakości, bo w Mitsubishi, których miałem kilka przez cały okres użytkowania, sprężarce nic się nie działo... w jednym egzemplarzu musiałem zmienić samo sprzęgło, bo 2 gumki się rozpadły, założyłem używane za 20zł i bangla u nowego nabywcy do tej pory...
więc jeszcze raz dla kolegi wyżej, startujemy z pozycji OFF – nic nie działa:
1. przekręcam prawe pokrętło włączając dmuchawę
2. kierunkiem nawiewu ustawiam na nogi lub szybę i od razu włącza się sprężarka
nie mogę jej wyłączyć bo nawet na panelu nie widać znaczka AC i dioda AC na pokrętle się nie świeci
to co powyżej jest robione bez dotykania guzika odparowania szyby!
klima nie działa TYLKO gdy nawiew jest na twarz albo twarz+nogi
w pozostałych pozycjach od razu sprężarka się załącza
sprzęgło jest ok, łożysko pod nim to nie problem, zmieniałem je w wielu autach i 60zł to nie problem za japońskie nachi
ale tu – po zdjęciu paska – wyraźnie czuć ogromny opór kręcąc kołem, czyli bezpośrednio wirnikiem sprężarki, co oznacza wg mnie że już coś w środku dogorywa, pewnie łożyska wewnętrzne lub coś jeszcze innego, może za mało oleju... generalnie tu z forum dostałem kontakt do firmy robiącej sprężarki do mazdy, co oznacza, że jest zbyt... wniosek prosty – te sprężarki są niskiej jakości, bo w Mitsubishi, których miałem kilka przez cały okres użytkowania, sprężarce nic się nie działo... w jednym egzemplarzu musiałem zmienić samo sprzęgło, bo 2 gumki się rozpadły, założyłem używane za 20zł i bangla u nowego nabywcy do tej pory...
moja jeszcze się trzyma 200k km
hmm dziwne przecież sprężarka ma pracować tylko z włączona klimą moja tak działa
sygnalizacja jest na panelu/konsoli- sprawdź przekaźniki może któryś ma zwarte styki zwierne NO
może masz po protu pecha pozostaje regeneracja
no moje eclipse ma 420k km ++ i jeszcze działa na r12
galancik piękna rzecz tylko ta rdza gorzej niż w mazdzie /chodzi za mna 2.5 r 2001 tylko OC mnie dobija/
hmm dziwne przecież sprężarka ma pracować tylko z włączona klimą moja tak działa
sygnalizacja jest na panelu/konsoli- sprawdź przekaźniki może któryś ma zwarte styki zwierne NO
może masz po protu pecha pozostaje regeneracja
no moje eclipse ma 420k km ++ i jeszcze działa na r12
galancik piękna rzecz tylko ta rdza gorzej niż w mazdzie /chodzi za mna 2.5 r 2001 tylko OC mnie dobija/
odkryłem jeszcze, że jak mam nawiew na szybę, to nie mogę zrobić zamkniętego obiegu...
czyli jak szyby zaparowane to muszę wąchać te smrody od diesli...
też kolejna niezrozumiała dla mnie rzecz
Galanty V6 miałem 2, jednego sprzedałem – rdza jest i to spora, ale równoletnia mazda rdzewieje gorzej...
OC nie było straszne – płaciłem za sedana 440zł a za kombi (jest współwłasność) 550zł
mam jeszcze Galanta z 1990 r i tam nie ma rdzy wcale – bo były cynkowane...
czyli jak szyby zaparowane to muszę wąchać te smrody od diesli...
też kolejna niezrozumiała dla mnie rzecz
Galanty V6 miałem 2, jednego sprzedałem – rdza jest i to spora, ale równoletnia mazda rdzewieje gorzej...
OC nie było straszne – płaciłem za sedana 440zł a za kombi (jest współwłasność) 550zł
mam jeszcze Galanta z 1990 r i tam nie ma rdzy wcale – bo były cynkowane...
1. Mogę włączyć obieg zamknięty przy nawiewie na szybę. Często używałem zimą podczas odśnieżania.
2. Mogę wyłączyć sprężarkę od klimy wyłączając AC przyciskiem.
3. Wszystkie szyby boczne mają tryb AUTO.
Ale ja mam Mazdę 3, Ty masz Mazdę 5. To jest dział poświęcony trójce, więc może tego się trzymajmy
2. Mogę wyłączyć sprężarkę od klimy wyłączając AC przyciskiem.
3. Wszystkie szyby boczne mają tryb AUTO.
Ale ja mam Mazdę 3, Ty masz Mazdę 5. To jest dział poświęcony trójce, więc może tego się trzymajmy
heh chciałbym u mnie galant 2.5 r 2001 to od 800 w górę przy max zniżkach
podobnie ja mam / chyba że m5 ma jakąś wyjątkowo schrzanione sterowanie/
włączam obieg wew. nadmuch na szybe – klimę off baardzo często tak robię
podobnie ja mam / chyba że m5 ma jakąś wyjątkowo schrzanione sterowanie/
włączam obieg wew. nadmuch na szybe – klimę off baardzo często tak robię
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości