Witam,
otóż mam problem iż moje sprzęgło jest dość twarde i skrzypi. Wciskanie go w porównaniu do innego samochodu jest strasznie uciążliwe, aż boli noga. Dodatkowo przy wciskaniu skrzypi. Gdy uczyłem się jeździć pół roku temu to na łuku używałem tylko półsprzęgła – uczyłem się tak z 4 dni na placu. Co może być powodem, że się tak stało? Przedtem chodziło normalnie. Wystarczy przesmarować?
Sprzęgło jest twarde i skrzypi
Strona 1 z 1
U mnie od samego początku sprzęgło ciężko chodzi i skrzypiało. Ze zmianą biegów nie ma problemu (oprócz wstecznego – ale to bolączka każdej 3- ki 1-szej generacji).
W pierwszej kolejności musisz zlokalizować miejsce, z którego dochodzi odgłos skrzypienia.
Rozwiązaniem (u mnie) było nasmarowanie jednego elementu –> https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=206183
W pierwszej kolejności musisz zlokalizować miejsce, z którego dochodzi odgłos skrzypienia.
Rozwiązaniem (u mnie) było nasmarowanie jednego elementu –> https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=206183
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Nie mam filmu. Co ja zrobiłem:
1. Odkręciłem wysprzęglik – po jego demontażu nie wciskaj sprzęgła, bo możesz rozszczelnić wysprzęglik i będzie problem!
2. Zdjąłem gumową osłonę łapy sprzęgła
3. Wprowadziłem trochę smaru w widoczne miejsce (ja użyłem takiego jaki miałem pod ręką – łożyskowy)
4. Złożyłem w odwrotnej kolejności.
Efekt: sprzęgło nie skrzypi. Chodzi tak samo jak przed nasmarowaniem. Nie mam porównania z innymi mazdami, ale u mnie jest dosyć twarde.
1. Odkręciłem wysprzęglik – po jego demontażu nie wciskaj sprzęgła, bo możesz rozszczelnić wysprzęglik i będzie problem!
2. Zdjąłem gumową osłonę łapy sprzęgła
3. Wprowadziłem trochę smaru w widoczne miejsce (ja użyłem takiego jaki miałem pod ręką – łożyskowy)
4. Złożyłem w odwrotnej kolejności.
Efekt: sprzęgło nie skrzypi. Chodzi tak samo jak przed nasmarowaniem. Nie mam porównania z innymi mazdami, ale u mnie jest dosyć twarde.
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Ja wymieniałem przy 217 kkm. U mnie już powoli zaczynało się ślizgać więc wymiana była konieczna ale też było twarde i jak było zimne to słychać było skrzypienie przy wysprzęglaniu.
Po wymianie odczułem radykalne zmniejszenie siły koniecznej do naciśnięcia pedału sprzęgła.
Obawiam się, że też będziesz musiał się nad tym zastanowić.
RP
Po wymianie odczułem radykalne zmniejszenie siły koniecznej do naciśnięcia pedału sprzęgła.
Obawiam się, że też będziesz musiał się nad tym zastanowić.
RP
u mnie po wymianie na SACHS jest miękkie jak bułeczka i to jest duży plus. ale niestety skrzypienie wróciło po jakiś 20kkm. już się do tego przyzwyczaiłem się i traktuje to nie jak bug tylko jako ficzer
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości