Szybkie pytanie o ECU. 1.6 BK benzyna.

Mazda3 2003–2008

Postprzez szpynda » 16 paź 2018, 12:30

Moja 3BK 1.6 benzyna ma dziwna przypadłość. podczas przyspieszania zaczynała się dławić. Przeważnie na 4 biegu (potem już na 2) i zapalała się kontrolka check engine. Jak dla mnie to był problem z zaworem EGR ale nie przeszkadzało mi to za bardzo, bo błąd się resetował po jakimś czasie.
Kumpel pożyczył auto, udał się w trasę i auto zaczęło słabnąć. Zatrzymał się zgasił silnik i już nie dało rady go odpalić. Mechanik stwierdził, że padł ECU. Teraz szukam zamiennika z kluczykiem i całym tym pierdolniczkiem zaprogramowanym w kluczyku.
Mazda 05 rocznik i mogę kupić te części od Mazdy 07. To będzie to samo? Silnik 1.6 benzyna w obu autach.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez Marcis » 16 paź 2018, 19:40

Padł ecu bo?
Świeci się immo przy uruchomieniu?
Może to czujnik położenia wału?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez szpynda » 16 paź 2018, 20:51

Czujniki były sprawdzane, wymienione – to nie to. Dopytamn się o resztę.
EDIT:
Ponoć zrobili test ECU.
Czy jest możliwym aby w przypadku całkowitej rozwałki zaworu EGR, silnik nie mógł odpalić?
Ostatnio edytowano 16 paź 2018, 21:12 przez szpynda, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez Marcis » 16 paź 2018, 20:59

Raczej nie możliwe.
Główne bezpieczniki pod maską sprawdzone?
Skąd ta pewność na Ecu przez mechanika?
Wymiana bez pewności to nie jest dobra droga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez szpynda » 16 paź 2018, 23:32

Bezpieczniki sprawdzone. Co można jeszcze oprócz ECU wymienić? Ponoć pierdolca ćwiczy po podłączeniu do kompa.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez Marcis » 17 paź 2018, 00:12

Dziwne to wszystko. Wiązki które idą do skrzynki w nogach pasażera też sprawdź. U kolegi w audi choinka na desce się pojawia gdy próbuję się połączyć przez viakena i nie łączy, Delphi działa bez zarzutu.
Na początku może spróbuj podłączyć przez inny interfejs, jak nie pójdzie, wyjmij kompa i zawieź na sprawdzenie do elektronika lub tunera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez szpynda » 17 paź 2018, 17:40

Ach... Gdybym tylko mieszkał w Polsce, a nie w zatęchłej Irlandii. Tu gdybym coś takiego mechanikowi powiedział to by się w głowę popukał i kazał mi iść po nowe auto. Dobrze, że jakiemuś Litwinowi chce się to robić. Wszyscy inni pokazali mi kierunek na złomowisko.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez adWROC » 18 paź 2018, 19:21

szpynda napisał(a):Teraz szukam zamiennika z kluczykiem i całym tym pierdolniczkiem zaprogramowanym w kluczyku.
Mazda 05 rocznik i mogę kupić te części od Mazdy 07. To będzie to samo? Silnik 1.6 benzyna w obu autach.


Obie mają taki sam typ skrzyni biegów? Widziałem przynajmniej dwa typy ECU i sądząc po tym temacie https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=198744 to przy AT jest chyba inny niż przy MT, większość sprzedawanych ECU do 1.6 to 279721-3990 i są one tańsze. Najlepiej sprawdź nr na płytce.

Możesz zajrzeć tutaj za częścią https://www.autovillage.co.uk/car-parts

A kluczyka nie musisz mieć do tego o ile ten twój magik ma odpowiedni sprzęt i wie co robić.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2017, 20:27
Posty: 6
Auto: Mazda3 BK sedan Active+ 1.6b '08

Postprzez szpynda » 20 paź 2018, 13:34

Dziękuję bardzo za rady. Przekażę dalej ale sądząc po tym, ze wciąż nic nie wiadomo u mnie to ten "magik" to amator i Mazdeczka na złom trafi najprawdopodobniej.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez szpynda » 18 gru 2018, 21:21

UCU wymienione na inne o takich samych numerach. Jak sie okazało później było z silnika 1.4 ale pracuje teraz z silnikiem 1.6 bez problemu. Tzn bez problemu po pełnym resecie ECU podłączonego do kompa. Żadnych błędów co prawda nie wywalał ale dławił się powietrzem albo za mała dawką benzyny. ECU wywaliło błąd na selftest i po full resecie zaczęło wszystko na nowo banglać tak jak powinno.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323