Strona 1 z 1

Wibracje podczas jazdy, stuki przy zmianie biegów.

PostNapisane: 21 wrz 2018, 20:38
przez cojesthe
Jako nowy użytkownik forum witam wszystkich :–)

Od dłuższego czasu zmagam się z problemem wibracji (całego) auta podczas jazdy. Drgania zaczynają się od 100km/h do 120 km/h. Pomiędzy tymi prędkościami są momenty, kiedy auto nie wibruje w ogóle. Przykładowo, jadę 100 – są wibracje, przyśpieszam do 105 – wibracji nie ma, przyśpieszam do 110 – znowu wibruje, wracam do 100 – nie wibruje.

Przy puszczonym gazie, lub na luzie wibracje nie ustępują.

Zawieszenie sprawdzone, wymienione tuleje wahacza z przodu (obie strony), amortyzatory z przodu, połoś prawa. Więcej luzów nie znaleziono :-D

Geometria koł zrobiona. Od razu zaznacze, ze opony i felgi wykluczam, mam 3 komplety koł i na wszystkich to samo.

Ponadto podczas zmiany biegu z 1 na 2 jest szarpnięcie jakby silnik wysuwał się do tyłu i gdy wrzucam 2 to przy puszczaniu sprzęgła słychać stuknięcie.

Macie Panowie i Panie jakieś pomysły co tej mojej 3 może dolegać?

Dziękuje z góry za pomoc.

Pozdr. Kamil

Re: Wibracje podczas jazdy, stuki przy zmianie biegów.

PostNapisane: 23 wrz 2018, 17:22
przez M@ti
To stuknięcie przy puszczaniu sprzęgła występuje zawsze czy tylko pierwszy raz po uruchomieniu silnika? Jeśli tylko raz to jest to dźwięk uzbrajania ABS. Co do reszty nie mam pomysłów.

PostNapisane: 23 wrz 2018, 20:12
przez grafipl
u mnie też występuje takie stuknięcie, i też się zastanawiałem co to. A może te wibracje to któraś z poduszek silnika? na filmikach widać że łatwo można tą od strony pasażera sprawdzić, zdejmując zbiorniczek z płynem chłodzącym, niestety ta od kierowcy to już by trzeba było aku zdejmować. np. https://www.youtube.com/watch?v=fBQdhuBXxkw

PostNapisane: 24 wrz 2018, 21:30
przez Marcis
Jeśli pojedyncze stuknięcie przy jeździe przód tył lub zmiana biegów to są dwie opcje – poduszka skrzyni lub silnika, półoś.
Jeśli wibracje nie są wywoływane przez silnik podczas jazdy, to tylko i wyłącznie coś w kołach. Masz 3 komplety, a czy są wyważone? Z Twojego opisu z prędkości tak to właśnie wynika.

Re: Wibracje podczas jazdy, stuki przy zmianie biegów.

PostNapisane: 7 paź 2018, 09:29
przez cojesthe
Za stuki odpowiedzialna byla lapa/poduszka skrzyni biegow.

Drgan nadal nie wyeliminowalem.

Wszystkie komplety kol sa wywazone. Na kazdych to samo....

Dodam, ze na oponach letnich i zimowych na stalowych felgach (15", wysoki profil opony, miekka guma) wibracje sa mniej odczuwalne anizeli na felgach aluminiowych (17, niski profil).

PostNapisane: 9 paź 2018, 01:26
przez johnny1836
Podepnę się pod temat.
Posiadam BK od ponad roku i również zmagam się z problemem wibracji. U mnie są to drgania kierownicy przechodzące nieraz w drgania całego samochodu, przy prędkości około 120 km/h. Przerobiłem już 3 komplety opon i na każdym wygląda to identycznie. Aktualne opony wyważałem już dwa razy w ciągu tego sezonu, a wcześniej prostowałem też felgę.
Co może być problemem?

Re: Wibracje podczas jazdy, stuki przy zmianie biegów.

PostNapisane: 9 paź 2018, 15:33
przez KrzyzakMitsu
Wibracje przy przyśpieszaniu to najczęściej przeguby wewnetrzne zużyte.

PostNapisane: 9 paź 2018, 19:08
przez Marcis
Winna stukaniu była poduszka pod aku, czy ta mała pod skrzynią?

Re: Wibracje podczas jazdy, stuki przy zmianie biegów.

PostNapisane: 10 paź 2018, 17:56
przez cojesthe
Winowajca stukania byla ta "lapa" – zdjecie w zalaczniku.

PostNapisane: 16 paź 2018, 00:46
przez Marcis
A myślałeś o tarczach hamulcowych?

PostNapisane: 19 paź 2018, 11:43
przez johnny1836
Marcis napisał(a):A myślałeś o tarczach hamulcowych?


Jeśli chodzi o mnie, to na starych, zużytych tarczach były wibracje i na nowych od razu od założenia nadal są wibracje. (Założone 4x tarcze TRW i 4x klocki Ate)

PostNapisane: 19 paź 2018, 17:03
przez Marcis
Cyrk dosłownie. Nie wiem jak to możliwe.

Re: Wibracje podczas jazdy, stuki przy zmianie biegów.

PostNapisane: 19 paź 2018, 21:06
przez KrzyzakMitsu
Pisałem to w innym temacie już, ale się powtórzę – też miałem efekt wibracji przy dodawaniu gazu i były to przeguby wewnętrzne. Natomiast efekt bicia zależny od prędkości udało mi się zlikwidować, gdy oddałem felgi do renowacji do porządnego warsztatu – w moim przypadku "Specjalistyczny zakład naprawy opon i felg Tujko" z Gdańska. Z 4 tylko 1 nie wymagała prostowania – felgi mogą bić na boki jak i osiowo, góra/dół. Ponadto opony też tam optymalizują sprawdzając bicie występujące przy różnym położeniu opony, ustawiają ją na feldze w wielu położeniach wybierając te najlepsze. Następnie maszyna wyważająca dobiera parametry laserem bez ręcznego wprowadzania, nie ma mowy o pomyłce.
No i kwestia przylegania koła do maszyny – w Tujko mają takie tarcze z wypustkami, które symulują szpilki/nakrętki a nie sam klin wciskany w w otwór centrujący.
To jest jedyny warsztat po którym mogę autem jechać z każdą prędkością i nie ma żadnego bicia...

PostNapisane: 20 paź 2018, 16:09
przez johnny1836
KrzyzakMitsu napisał(a):efekt bicia zależny od prędkości udało mi się zlikwidować, gdy oddałem felgi do renowacji do porządnego warsztatu


Tak jak pisałem wyżej, moje felgi są proste i wyważone. Opony też są w porządku – tym bardziej, że problem występuje na 3 różnych kompletach – zarówno letnich jak i zimowych. Wibracje występują tylko w przedziale 110-130 km/h i są to przede wszystkim wibracje kierownicy.

Jeśli chodzi o wibracje przy przyspieszaniu – są, ale nie wielkie – raczej normalna praca silnika (jedyny problem jaki miałem to rezonujące plastiki deski rozdzielczej), a przeguby były sprawdzane niedawno i są w porządku.