Witam bardzo serdecznie!
Kilka miesięcy temu zakupiłem Mazdę 2008r. Uwielbiam ten samochód, aczkolwiek jedna rzecz nie daje mi spokoju i doprowadza do szewskiej pasji. Chodzi o coś trzeszczącego w kokpicie auta.
W aucie jest zamontowane radio EONON. Przy około 2200-2500 obrotów coś zaczyna trzeszczeć w okolicy właśnie tego radia. Rozebrałem wszystko: schowek, podłokietnik, obudowę hamulca ręcznego, popielniczkę, wyjąłem radio. Wszystkie kable zakleiłem dodatkową izolacją, nie mam żadnych "luźnych" plastików – a to cholerstwo nadal drży. Drżenia występują także podczas słuchania muzyki, z każdym uderzeniem basu. Wiem, że szanse na uzyskanie pomocy po takim opisie są raczej nikłe, ale czy może ktokolwiek na tym forum miał podobny problem? Jak się tego cholerstwa pozbyć?
Pozdrawiam!
Mazda KINTARO – trzeszczący kokpit
Strona 1 z 1
Tam oryginalnie bodajże w radiu na rantach były wklejone paski taśmy filcowej, czy czegoś podobnego, możesz spróbować zrobić podobnie.
Ewentualnie podczas słuchania z tymi basami wyjmuj po kolei te elementy, aż zobaczysz kiedy będzie cisza.
Ewentualnie podczas słuchania z tymi basami wyjmuj po kolei te elementy, aż zobaczysz kiedy będzie cisza.
Hej! Dzięki za podpowiedź, problem polega na tym, że to cholerne trzeszczenie jest gdzieś "głębiej", ale za cholerę nie mogę go zlokalizować. Dziś z samego rana jechałem autem, podkręciłem mocno bas i nie usłyszałem ani jednego trzasku. Możliwe, że te plastiki zmieniają swoją twardość pod wpływem temperatury, albo coś?
- Od: 3 gru 2017, 21:46
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 Kintaro
miishq napisał(a):Rozebrałem wszystko: schowek, podłokietnik, obudowę hamulca ręcznego, popielniczkę, wyjąłem radio. Wszystkie kable zakleiłem dodatkową izolacją, nie mam żadnych "luźnych" plastików – a to cholerstwo nadal drży.
Może w okolicy filtra powietrza/kabinowego masz coś źle poskładane?Puszka z bezpiecznikami – ta kabinowa. Sprawdź ten kierunek.
miishq napisał(a):plastiki zmieniają swoją twardość pod wpływem temperatury
To jest fakt – kurczliwość/rozciągliwość materiałów w wyniku działania temperatury. Kilka stopni różnicy (z upału do powiedzmy +20C) i dźwięki mogą ustać.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Hej! Bardzo dziękuję za kolejną podpowiedź, w weekend rzucę na to okiem. Mam jeszcze jedno pytanie – chciałbym zdemontować dodatkowo tą osłonę (kratki) środkowego nawiewu, ale jak? To siedzi na zatrzaskach, czy gdzieś są jakieś śruby? Jak zdemontuje radio, to przednia część tej klapki jest luźna, ale dalej siedzi twardo. Jak się za to zabrać?
- Od: 3 gru 2017, 21:46
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Cześć, u mnie był podobny problem. Przy około 2200-2500 rpm wpadał w rezonans któryś plastik, czasem w okolicach radia/schowka, a czasem w okolicy przełączników po lewej stronie od kierownicy.
Okazało się, że tłukły się rury od nawiewu na nogi, które pod wpływem drgań obijały się o poprzeczkę, do której są zamocowane.
Sytuacja wyglądała identycznie po obu stronach. Polecam podkleić taśmą piankową miejsca gdzie rura dotyka do poprzeczki.
Okazało się, że tłukły się rury od nawiewu na nogi, które pod wpływem drgań obijały się o poprzeczkę, do której są zamocowane.
Sytuacja wyglądała identycznie po obu stronach. Polecam podkleić taśmą piankową miejsca gdzie rura dotyka do poprzeczki.
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości