Co zrobić z moją Madzią? (dylematy)

Mazda3 2003–2008

Postprzez GADU » 19 mar 2018, 12:11

W skrócie:
Auto: Mazda 3 BK 2.0 benz + LPG 2005r.
Stan: Serwisowany na bieżąco, miesiąc temu robione zawory. Mam go od 5 lat, przejechałem nim ponad 100kkm. Przebieg: 190kkm.
Problem: żłopie olej (wcale nie mało) – od 2-3 lat coraz więcej.
Problem pojawia się po trasach (jazda na wyższych obrotach). W mieście oleju raczej nie ubywa, ale po 500-km trasie ostatnio muszę mu uzupełniać 1-2 litry :|
Planuję zmianę autka na większe, ale raczej jeszcze nie w tym roku. Jako, że auto jest doinwestowane i będę musiał nim jeździć jeszcze przez kolejny rok, rozważam remont silnika.
Jakie macie sugestie w takiej sytuacji? Pchać się w to, czy odpuścić? <co?>

EDIT: Auto sprawdzone po myciu silnika: wycieków brak. Z rury też niebieski dymek nie idzie (przynajmniej na postoju).
Początkujący
 
Od: 30 lip 2013, 23:26
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 150 KM, 2006 r.

Postprzez chmielu_KL » 19 mar 2018, 13:01

Jak odpalasz go na zimnym silniku, np po całej nocy stania nic nie kopci ?

To samo mam ze swoją GE – w trasie bierze od groma i jeszcze więcej. Osobiście uważam, że jak rok będziesz nim jeździł to remont nie ma sensu, z drugiej strony nie sprzedaż tego auta z taką wadą :/ ale skoro mówisz, że jest doinwestowane to skusiłbym się o remont co by bez problemu sprzedać auto i mieć jakiś pieniądz.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1422 (23/17)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red
Mazda 626 GE KL-DE '94 Sedan

Postprzez GADU » 19 mar 2018, 13:03

Na zimnym silniku nie kopci. Oczywiscie teraz dymi, jak jest zimno na dworze, ale to jest naturalne...
Początkujący
 
Od: 30 lip 2013, 23:26
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 150 KM, 2006 r.

Postprzez Marcis » 19 mar 2018, 20:42

Pierścienie jakieś 300 zł, uszczelka pod głowicę 150, uszczelka pokrywy zaworów 30, planowanie głowicy 80. Pytanie jak wyglądają uszczelniacze czy zostawić, czy nie. Do tego, nowy olej, filtr, i mechanik. Jaki olej wlewasz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 791 (4/16)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez GADU » 20 mar 2018, 11:00

Dexelie 5W30 – tak jak zaleca producent.
Ma ktoś godnego polecenia specjalistę we Wrocławiu, który wykona taką robotę dobrze? Jaki szacujecie całkowity koszt takiego serwisu?
Początkujący
 
Od: 30 lip 2013, 23:26
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 150 KM, 2006 r.

Postprzez marcin255 » 20 mar 2018, 11:06

dowiadywałem sie na Buraczanej w HRS koszt całkowitego remontu 3.5 k
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5208 (17/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez marcinwa70 » 25 mar 2018, 11:15

Zmień olej na 5w40 lub 10w40 do gazu pasuje mieć większy film olejowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 14:30
Posty: 62 (0/3)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda3 BK Hatch 2004
1.4 pb

Postprzez GADU » 27 mar 2018, 13:03

Właśnie to zrobiłem, ale w apetycie na olej nic się nie zmieniło.
Pytałem o koszt remontu silnika dziś w Japan Tech we Wro – oszacowali na 6500 <glupek2>
Serio to tyle kosztuje?
Początkujący
 
Od: 30 lip 2013, 23:26
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 150 KM, 2006 r.

Postprzez Marcis » 29 mar 2018, 00:53

W tej cenie to może nowy silnik byś miał. Myślę że naprawa z częściami powinna wynieść wokolicy 2000zł. Chyba że masz znajomego mechanika który się zna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 791 (4/16)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez GADU » 29 mar 2018, 11:02

Dzwoniłem do HRS na Buraczanej – koszt 3,5-4 tys – taki pułap jest już akceptowalny. W tym temie i tak w rok potrafię wydać ponad 1000 zł na "dolewki".
Zastanawia mnie, czy Japan Tech daje takie kwoty, bo nie chce się tym zajmować i próbuje odstraszyć klientów, czy może takie przebitki cenowe to u nich standard i przez ostatnie kilka lat przepłacałem za serwisowanie aut.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2013, 23:26
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 150 KM, 2006 r.

Postprzez marcin255 » 29 mar 2018, 11:57

Ktoś jeszcze robił w jakiejś Toyocie w Długołęce też znają temat
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5208 (17/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323