Mazda 3 1.6 Diesel, sedan, 2005 Problem!
Strona 1 z 1
Witam, jestem tutaj nowa i przejrzałam około mnóstwo wątków na ten temat, natomiast objawy niekoniecznie wyglądają tak jak z moją Madzią. Otóż po zmianie biegu na 2, dodaniu gazu występuje czknięcie, metaliczny zgrzyt i nie wiem do czego jeszcze porównać ten odgłos. W tym momencie auto lekko szarpie. I leci lekko niebieskawy dym z rury wydechowej. Natomiast nie ma żadnych spadków mocy, silnik pracuje równo, EGR był czyszczony parę miesięcy temu. Ogólnie jeśli chodzi o pracę silnika, wszystko jest w porządku. Martwię się, ponieważ nie chce aby Madzią rozklekotała się na amen. Proszę o pomoc i diagnozę ! Pozdrawiam
- Od: 11 mar 2018, 20:24
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3, Diesel, 2005
W pierwszej kolejności sprawdź czy radykalnie nie ubywa oleju. Ten kolor spalin z wydechu wskazuje, że olej bierze udział w procesie spalania. Jeżeli potwierdzi się większy niż zwykle ubytek oleju wtedy warto zajrzeć głębiej pod maskę. W tej jednostce na ogół będzie się rozchodzić o turbinę, ale niepokojące jest to co pisałaś o metalicznym zgrzycie, bo niekoniecznie może to oznaczać układ turbo lecz co gorsza pójść na silnik – pierścienie tłokowe i cylindry. Odosobnione, ale wykluczyć nie można – kilka osób na forum już to przerabiało.
Jaki jest obecnie przebieg jednostki napędowej?
Serwisy olejowe nie zaniedbywane?
Po roczniku auta wnioskuję, że może być już z FAP i na turbo ze zmienną geometrią, więc jest co sprawdzać.
Jaki jest obecnie przebieg jednostki napędowej?
Serwisy olejowe nie zaniedbywane?
Po roczniku auta wnioskuję, że może być już z FAP i na turbo ze zmienną geometrią, więc jest co sprawdzać.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości