Strona 1 z 3

Sypnęło błędami

PostNapisane: 20 cze 2014, 21:25
przez Dominooo
Dziś podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika. Podłączyłem elm-a i pojawiły się błędy:
P0304
B0704
B0821
C0100

Nie mam pojęcia za co one odpowiadają. Wiem tylko, że P0304 to Cylinder 4 Misfire Detected, ale czytałem, że ten problm występuje w silnikach benzynowych.

Wykasowałem wszystkie powyższe, kontrolka zgasła i błędy na razie nie powróciły, ale sprawdziłem jeszcze błędy ukryte:
P0488
P2141
Wnioskuję, że to nieszczęsna przepustnica...

PostNapisane: 22 cze 2014, 14:39
przez Dominooo
Dziś włączyło się wypalanie FAP-a. Po skończonej jeździe wyłączyłem auto, później odpalłem jeszcze raz i kontrolka silnika zgasła.
Podłączyłem elm-a w celu spradzenia błędów i widocznych błędów nie ma. Są tylko ukryte (unverified):
P0488
P2141
Auto jździ normalnie, przyśpiesza również bez problemów, nie kopci, a komputer gdzieś tam wskazuje błędy.
Czy ktoś może ma podobny problem, bądź wie o co tu chodzi?

PostNapisane: 12 sie 2014, 11:30
przez uszol90
obydwa błędy związane z EGR – tak podejrzewam.

Check Engine P2177 P2187

PostNapisane: 17 wrz 2014, 18:18
przez mlody7870
Witam

Nie dawno kupilem mazde 3 1.6 z 2004 roku.Wszystko bylo super do czasu jak zapaliła mi sie kontrolra check engine.Mechanik podpiął mi komputer i wyskoczył błąd P7122.Słaba mieszanka paliwa.
Chciałem sie zapytać czy to może byc sonda lambda albo EGR???
Oznaki są taki że auto poprostu nie chce sie wkręcać na obroty.

Z góry dziękuje za pomoc.


Pozdrawiam

PostNapisane: 17 wrz 2014, 18:48
przez akostarek
sprawdź kod błędu – taki nie widnieje w żadnej dokumentacji.
Jaki silnik ? Diesel ? Benzynowy ?
jeśli benzyna Z6 i chodziło Ci o P0122 to szukaj przyczyny w czujniku położenia przepustnicy.

Re: Problem

PostNapisane: 17 wrz 2014, 21:58
przez mlody7870
Mam mazde 1.6 benzyne 2004(BK) Kod SIlnika Z6. Kod błędu to P2177

PostNapisane: 17 wrz 2014, 22:03
przez Mr_Bartek
Masz oryginalny dolot czy jakiś stożek? Sprawdź dolot pod względem pęknięć/nieszczelności.

Kod P2177 dokładnie oznacza – zbyt uboga dawka paliwa biegu jałowego.

PostNapisane: 17 wrz 2014, 22:05
przez akostarek
czyli uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Jeśli silnik pracuje równo to można chyba wykluczyć wypadające zapłony i skupić się na przedniej sondzie lambda i jej grzałce.
Jeśli to jest OK, to lista możliwych przyczyn jest dość długa: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12300.html

Re: Problem

PostNapisane: 17 wrz 2014, 22:16
przez mlody7870
Dzięki za jakiekolwiek informacje.

W papierach znalazłem jeszcze ze był błąd P2187
Dolot mam orginalny.

Re: Problem

PostNapisane: 18 wrz 2014, 08:01
przez marcin255
uszczelka kolektora , sonda , zawór odp. baku

Odczytane kody błędów – pomoc w interpretacji

PostNapisane: 20 paź 2014, 21:31
przez bercikz
Hej,

Zakupiłem sobie kabelek ELM327. Kabel działa, ale mechanik mówił, że komputer ma błąd turbiny i FAPa. Ja wpinałem mojego kompa i nie wykrył nic. Jak wypiąłem czujnik przepływomierza to faktycznie bład się pojawił, jak podłączyłem przepływomierz- błąd po usunięciu znikł. I teraz czy jeśli interfejs ELM wykrywa błąd przepływomierza, to może nie widzieć błędu turbo/FAPa zakładając że ten tam faktycznie jest ? W komputerze nie było żadnych błędów, pomimo że (2 dni) wcześniej silnik pracował w trybie awaryjnym (brak turbiny, max 3000RPM)

PostNapisane: 20 paź 2014, 21:40
przez akostarek
a jakim programem sprawdzasz ?

Re: Nie widzi błędy Turbo/FAP, widzi błąd przepłymowierza

PostNapisane: 20 paź 2014, 22:13
przez bercikz
Tak dokładnie:
–"EOBD-Facile"
–"ScanTool.net1,13"
–"ScanXL Professional 3.5 (build 2532)"

W każdym to samo.

PostNapisane: 20 paź 2014, 22:32
przez smile
bercikz napisał(a):mechanik mówił, że komputer ma błąd turbiny i FAPa

Niech poda numery błędów a najlepiej jakieś wydruki lub PrintScreeny....
A ty wprowadź swoją lokalizację.

Re: Nie widzi błędy Turbo/FAP, widzi błąd przepłymowierza

PostNapisane: 20 paź 2014, 23:36
przez bercikz
smile napisał(a):
bercikz napisał(a):A ty wprowadź swoją lokalizację.

Zrobione!

Lista błędów które podał EOBD Facile(w innych programach zero błędów) po wybraniu pojazdu jako Ford:
P2458
U0155
P0341
P242F
P0299
P0089
P1180
P0113
Teraz zastanawiam się, jak źle jest, i ile to będzie kosztować. Zorientowałem się, że sporo błędów tyczy się FAPa, ale to tak bardzo ogólnie.

Re: Nie widzi błędy Turbo/FAP, widzi błąd przepłymowierza

PostNapisane: 21 paź 2014, 20:10
przez smile
Wykasuj błędy, przejedź się i odczytaj na nowo.

Re: Check Engine P2177 P2187

PostNapisane: 22 paź 2014, 21:32
przez mlody7870
Witam.

Problemem okazała sie pompa paliwa.Teraz juz wszystko działa jak należy.Zastanawiam sie czy pompa od forda focusa tez by pasowała?

Dzieki wszystkim za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Re: Odczytane kody błędów – pomoc w interpretacji

PostNapisane: 24 paź 2014, 11:19
przez benio42
Witam,jeśli można to podepnę się pod temat,u mnie podobne anomalie podczas pracy silnika.Może ktoś będzie wiedział gdzie w Warszawie można fachowo sprawdzić kody błędów OBD ?

Re: Odczytane kody błędów – pomoc w interpretacji

PostNapisane: 24 paź 2014, 18:57
przez bercikz
Pojeździłem trochę i kupiłem kabel. Niby wypluwał problem z zapchanym filtrem, ale trochę przeleciałem ekspresem i się uspokoił (ciśnienie po uruchomieniu silnika to 3 jednostki, po chwili normuje się do 1 jednostki, wcześniej było 5-6). Dzisiaj znowu włączył się tryb awaryjny (max 3000rpm). Błedy odczytane tuż po wystąpieniu trybu awaryjnego:
PCM P1000-61
PCM P2458-61
P2458:00 MIL=OFF – zatkanie filtra DPF > 100% (PM>8g/l) W/g Forscan -regeneracja trwała zbyt długo

PCM P0234-62
PCM P024A-22
PCM ??4B-2

Re: Odczytane kody błędów – pomoc w interpretacji

PostNapisane: 25 paź 2014, 17:59
przez widmo82
P2458 często występuje nawet w zdrowym, dynamicznym motorze. Możliwe ze to taki komunikat żeby ASO miało powód do wcześniejszej wymiany filtra. Może wypalanie trwało długo bo podczas wypalania mocno gazowales a tego się nie zaleca.