Strona 1 z 8
Różnice między wersją europejską i USA (A-Spec)

Napisane:
16 sie 2005, 08:46
przez Gość
Hej
Na początek może się przywitam, mam na imię Mariusz.
Wszystko na to wskazuje, że będę szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3, którą chcę zakupić w USA. Mam w związku z tym kilka watpliwości natury technicznej:
Analizując różnice pomiędzy wersjami (USA vs UE) wersja amerykanska nie posiada m.in.:
1. TCS – DCS
2. Automatycznej klimatyzacji
3. Radio z innym skokiem częstotliwości
Mając to na uwadze chciałbym się upewnić, czy istnieje możliwość zakupu oraz zainstalowania w/w opcji w polskim ASO?
Jeśli tak – jakie byłyby orientacyjne koszty?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
Mariusz

Napisane:
16 sie 2005, 09:29
przez newbie
Odnośnie:
1. DSC (ESP) – zmienić należy wiązkę elektryczną, ABS Unit na DSC Unit, dołożyć dodatkowo czujnik kąta skrętu kierownicy, czujnik przyspieszeń/obrotu, wyłącznik DSC... kosztów wolisz nie znać... uwierz mi
2. Klimatronik – wymienić trzeba naprawdę dużo... montaż nie wchodzi w grę.
3. Tuner – ma inny raster częstotliwości (0,2 co nieparzyste)... wymiana na nowy ze ścianą frontową, to koszt powyżej 3000zł... Prawdopodobnie ludzie zajmujący się na codzień radiami samochodowymi są w stanie zmienić ten raster (na pewno za mniejsze pieniądze).

Napisane:
16 sie 2005, 15:49
przez Gość
Dzieki za szybką i rzeczową odpowiedź. Teraz mam wszystko jasne, powstało trochę nowych wątpliwości
To wyjaśnia, dlaczego jest taka duża różnica w cenie. Ogólnie autko jak dla mnie jest fantastyczne, ladna sportowa sylwetka, ponad 160KM + 17 calowe felgi tworzą zgraną całość
Teraz pozwolę sobie jeszcze na zadanie kilku pytan czy:
DSC (ESP) – to cecha którą sobie można darować, czy faktycznie przydaje się – jakieś praktycznie odczucia użytkowników? Może byłyby mi tu potrzebne
Klimatronik? mam teraz ręczną klime w mojej Hondzie. Nie narzekam, choć możliwość dokładniejszej regulacji nie byłaby zła. To jest również pytanie do użytkowników, czy warto się nad tym rozczulać
Podsumowując: dostaję na plus większy silniczek + XEONO + 17 cali za niecałe $19.000 – na minus to co wyżej.
Podrawiam
Mariusz

Napisane:
16 sie 2005, 16:53
przez Długi
I zapiąć tę pieprzoną wtyczkę nad schowkiem pasażera


Napisane:
9 maja 2007, 08:08
przez Gość
Czy to są wszystkie różnice między wersją EU a US? NIe chce mi się wierzyć że tak. Bo ceny aut z US są znacząco niższa od UE. Będę wdzięczny za info. W tym roku kupię Mazdę 3 lub 6 i poważnie biorę pod uwagę auto z USA, oczywiście nie chciałbym wtopić.

Napisane:
10 maja 2007, 10:30
przez bocian
Kolega ma mazdę 3 i nie ma regulacji świateł( ale to w niczym nie przeszkadza bo zawieszenie jest odpowiednio sztywne i ogrzewanych lusterek ( co do lusterek jego wóz pochodzi z Kaliforni ) . A co do cen to w Ameryce tak już jest z 6 zł za galon paliwa ,elektronika za grosze no i samochody ze śmiesznie niską ceną . ( nie ździw się jak różnica wyniesie nawet 50 % )

Napisane:
10 maja 2007, 16:08
przez magu199
ja juz 3ke z USA mam w domu.. niestety skala w radiu jest faktycznie co 0,2

moze ktos to przeprogramuje.. ale za to 2.3 i 170 HP ;]

Napisane:
13 maja 2007, 10:13
przez Gość
Dzięki za info, a co z przeróbką świateł, w stanach mają inne przepisy dotyczące oświetlenia pojazdów?

Napisane:
14 maja 2007, 10:46
przez Winetou
przenoszę do Kupić czy nie kupić

Napisane:
14 maja 2007, 11:46
przez Nefar
Swiatla tradycyjnie czyli w tylnych nie ma przeciwmgielnego i przednie sa symetryczne. Konkretnie lampa od strony pasazera.

Napisane:
14 maja 2007, 14:30
przez Puhcio
Niektóre radia mają możliwość przestawienia tak, by działały normalnie.
Co do różnic ... dochodzi jescze :
– mile zamiast kilometór
– wskazania temperatury w fahrenheit'ach zamiast w stopniach celsjusza

Amerykańska Mazda 3 – czy europejskie części pasują?

Napisane:
8 sie 2007, 22:17
przez Gość
witam wszystkich
Powracam po 3 latach niewiernosci do MAZDY. Zakupilem amerykańska 3 2.3 w tiptronicu. Bajka. ALE SKAD BRAC CZESCI??? Nawet ASO się w tym gubi...
Czy zwyczajny filtr powietrza lub oleju od europejskiej 2.0 pasuje?
W tej chwili potrzebuję 1 łożysko, ale co będzie potem???
Chętnie wymienię się doświadczeniami z posiadaczem JAKIEGOKOLWIEK amerykańskiego modelu 3

Napisane:
15 sie 2007, 11:55
przez Skiba
witam przysli zdjecia tej mazdy chyba mam taka na czesci i dokładny opis
skibacmg@o2.pl 601421711

Napisane:
15 sie 2007, 18:41
przez polnik@studio
przenoszę do EKSPLOATACJA

Napisane:
15 sie 2007, 23:05
przez Karwoś
Ja mam 2.3 ale w maździe 6 – kupowałem filtr powietrza – bez problemu – tzn troche poszukałem i w filtronie kupiłem – tylko że 2.3 w 6 jest też w europie – a 2.3 w 3 nie ma – ale mogę się mylić. Wydaje mi się że raczej nie powinno być problemów z częściami – a napewno części mechaniczne – wahacze, piasty, łożyska na pewno się takie same.

Napisane:
16 sie 2007, 00:58
przez Globy
Silniki z tych aut sa te same, aczkolwiek prosze o potwierdzenie kogos z ASO.

Napisane:
17 sie 2007, 11:25
przez Gość
Narazie wymienilem filtr powietrza i jest identyczny z 2.0l. Podejrzewam ze z lozyskiem bedzie to samo. Kolega JaroM3 powiedzial, ze czesci mechaniczne szybciej znajduje od Mondeo (sic!)

Napisane:
26 sie 2007, 20:01
przez Gość
wlasnie wymienilem lozysko podpory i pasowalo od europejskiej 2.0
A WIEC SUKCES!

Napisane:
25 mar 2008, 00:14
przez Adaś
–> 3/5/6

Napisane:
25 mar 2008, 02:54
przez Krisek
sa wersje z Traction Control,,,,,, ABS itd
Xenony nie maja spryskiwaczy ...... nie widzialem 3 w Kanadzie z fabrycznymi xenami
lusterka podgrzewane sa
Wersje kanadyjskie Maja KM

US Mile...