Różnice między wersją europejską i USA (A-Spec)

Mazda3 2003–2008

Postprzez bax » 18 lut 2017, 20:09

Jeżeli chcesz oślepiać innych na drodze <glupek2> to daj 50zl do dowodu i każda stacja jest twoja. :P
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 21:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez jaco78 » 19 lut 2017, 12:04

Bez przesady z tym oślepianiem na drodze. Gdyby tak było to i w Ameryce nie byłoby takich świateł, no chyba że tam ludzie mają mniej wrażliwe oczy niż w Europie. :D Oślepiają to "angliki".
Początkujący
 
Od: 31 gru 2016, 15:42
Posty: 18 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 (USA) 2008 r.

Postprzez xRafalx » 19 lut 2017, 12:07

Dokładnie, amerykańskie światła oślepiają jeszcze mniej niż europejskie bo skosu prawie nie ma widocznego. Angliki mogą oślepiać i to bardzo.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3693 (56/61)
Skąd: Niepołomice
Auto: MazdaSpeed 3 BK '08 BLACK
Mazda6 GG '03

Postprzez bax » 19 lut 2017, 13:35

Sorry pomyliłem myślałem o anglikach. <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 21:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez oldwin » 22 lut 2017, 14:14

Posiadam w swojej właśnie z depo.. wszystko jest ok, więc możesz śmiało brać. Przeróbka okablowania to dosyć prosta sprawa..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 14:55
Posty: 139 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BK (sedan) US 2.3 AT 2006 + LPG (STAG 300 Premium+OBD, Zavoli S, Dragon'y)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010 + LPG (STAG QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło..

Postprzez efish » 6 lis 2017, 18:52

Planuje zakup dla mojej pani Mazdy 3 wyprodukowanej na rynek amerykański. Mam pytanie jak jest z częściami, pasują od wersji europejskiej czy jest kłopot. Ogólnie jakie jest wasze zdanie na temat "amerykańców". Interesuje mnie silnik 2,0 z automatem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2017, 21:01
Posty: 24
Auto: Mazda 3 sedan 2007 1,6 PB automat

Postprzez KotWButach » 7 lis 2017, 01:32

Wyposażenie masz zupełnie inne. Szczerze musiałaby być niezła przebita cenowa bym się dał namówić na auto które można z powodzeniem kupić tu na miejscu.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 13:23
Posty: 70
Auto: Mazda 3 I
Mazda 323f 1.5

Postprzez kokobongo » 7 lis 2017, 09:05

Dokładnie tak jak poprzednik pisał, trzeba mieć sporą różnicę cenową żeby się opłaciło. Większość luidzi z USA ciągnie uderzone auta. Znajomy sprowadzał Chryslera Voyagera uderzonego. Na gotowo po wszystkim wyszło go taniej o 10ty zł niz w polsce przy wartości samochodu około 80tys. Natomiast kupywał w ślepo z aukcji i nie wiadomo było co przypłynie.
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2015, 19:06
Posty: 43 (3/4)
Auto: Mazda Premacy 2.0 BRC
Peugeot 207 GTI

Postprzez efish » 7 lis 2017, 09:45

Chodzi mi głownie i części zamienne. Auto było oczywiście uderzone w USA, ściągnięte do PL i użytkowane przez jedną osobę od 2007 r
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2017, 21:01
Posty: 24
Auto: Mazda 3 sedan 2007 1,6 PB automat

Postprzez some1 » 7 lis 2017, 11:51

W wersji 2.3 USA bywały problemy z naprawą automatu, nie wiem jak 2.0. Może trochę łatwiej, bo ten silnik był oferowany w EU w przeciwieństwie do 2.3:
viewtopic.php?t=184926

Weź też pod uwagę, że 2.0 w USA to była najsłabsza dostępna wersja, najczęściej z ubogim wyposażeniem i może nawet nie mieć ABS'u.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 637 (0/17)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez jaco78 » 27 lis 2017, 18:24

Ok, ja mam taką Mazdę 3 2.0 z USA nabyta w tym roku i jeśli cena odpowiednia i z pewnego źródła to moim zdaniem warto. Dlaczego? Przy założeniu że jeździła po ciepłych stanach (a tylko taką warto brać) to w przeciwieństwie do europejskich odpowiedników zero rdzy. U nas ciężko na rynku wtórnym znaleść zdrowy okaz z tych lat, dominują zardzewiałe parchy. Po drugie tam nikt nie kręci przebiegów bo to jest przestępstwo za które można siedzieć i szczególnie na takich tanich samochodach jak Mazda 3 tym bardziej się nie opłaca. Można za drobną opłatą sprawdzić historie auta na carfax.com. Po trzecie nie jest tak że wyposażenie całkowicie dziadowskie w porównaniu do Europy, wszystko zależy pod jakim względem. To są jakieś bajki że nie ma ABS. Ja mam drugą od dołu wersję wyposażenia i mam ABS. Za to nie mam zamka otwieranego zdalnie, jest centralny ale trzeba przekręcać kluczyk, nie mam alarmu, no i manualna klima (co mi wcale nie przeszkadza). Za to w USA nawet bieda wersjach jest w standardzie tempomat no i automat jak ktoś lubi (ja uwielbiam jedno i drugie). Automat moim zdaniem działa świetnie mimo że tylko 4 biegowy (ale z możliwością manualnej zmiany). Oczywiście kupując wersję USA trzeba będzie pozmieniać kilka rzeczy jak np radio ( no chyba że nie przeszkadza ci brak połowy stacji radiowych),i światła, (brak tylnego przeciwmgielnego- ja to olałem). Co do różnic w częściach to podobno są mniejsze tarcze hamulcowe niż w europejskiej wersji 2.0 ale ponoć takie same jak w wersji 1.6 EU. Inny też jest zdaje się tylny zderzak. Ale to są [tiiit] z którymi można sobie poradzić. Ja brałem Mazdę od brata w USA (kupił lekko bitą z przodu i naprawił) więc nie żałuję.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2016, 15:42
Posty: 18 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 (USA) 2008 r.

Postprzez jaco78 » 27 lis 2017, 18:45

Witam, zmieniłem sobie właśnie radio na europejską wersję. Amerykańska była bez kompa i RDSu. Teraz prawie wszystko pięknie działa, przestawiłem też mile i galony na kilometry. Tylko za nic nie mogę przestawić temperatury z fahrenheitów na celsjusze. Wiem jak to się robi (wcisnąć power i media w tym samym czasie i przytrzymać 5 sekund przy włączonym zapłonie) i działało to w radiu z USA. Natomiast w tym to nie działa (próbowałem z 10 razy). Oba radia firmy Sanyo. Może zna ktoś inny sposób na przestawienie tej temperatury?
Początkujący
 
Od: 31 gru 2016, 15:42
Posty: 18 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 (USA) 2008 r.

Postprzez some1 » 28 lis 2017, 11:01

Brak ABS'u to nie jest bajka, była to opcja wyposażenia za dopłatą. Przejrzyj sobie katalog:

http://www.auto-brochures.com/makes/Maz ... 3_2005.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 637 (0/17)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez jaco78 » 28 lis 2017, 15:39

^^ Moja jest poliftowa z ostatniego wypustu 2008 więc może dlatego ma.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2016, 15:42
Posty: 18 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 (USA) 2008 r.

Postprzez some1 » 30 lis 2017, 07:13

W 2008 też nie było tego w standardzie: http://www.auto-brochures.com/makes/Maz ... 3_2008.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 637 (0/17)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez adrian.rusinowicz » 11 gru 2017, 15:40

Jezdze juz prawie 7 lat mazda3 z usa. Sprodzona w 2011, produkcja 2008.
Jest kilka roznic z eu, np hamulce. W wersji usa i silniku 2.0 150 KM sa hamulce takie jak w europejskiej 1.6 109 KM. W innym miejscu jest tez filtr kabinowy
Początkujący
 
Od: 10 gru 2017, 15:35
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150 KM LF17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323